Punt, maar waarom gaan ze dan vervolgens Prem in elkaar timmeren? Waarom gaan ze uitgerekend datgene doen waarvan ze zelf niet beticht willen worden. Het is een beetje zoiets als: zwarte verslaggever stapt op blanke man en zegt dat hij een racist is. Blanke man begint te schelden, ontkent alles en schreeuwt dat alle negers het land uit moeten...quote:Op donderdag 6 november 2008 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is dus wat Prem ook doet, en wat dat grote deel van de Nederlandse bevolking ook graag doet, ook diegenen die zelden een Marokkaan van dichtbij zien. Maar het lijkt mij nogal vervelend om aangekeken te worden op de daden van mensen die je niet kent, waar je niks mee te maken hebt en waar je totaal geen invloed op uit kunt oefenen, alleen omdat je dezelfde kleur en afkomst hebt.
Dus omdat je bepaalde buurten instapt met een camera, is het normaal dat je op straat in elkaar wordt geslagen; zelfs als je geen camera bij je hebt?quote:Op donderdag 6 november 2008 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dat Prem prima programma's maakte, ik vind alleen dat de conclusie die hij verbindt aan zijn eigen nadrukkelijk opgezochte en ontlokte ervaringen in alle opzichten nogal fout is.
Ik heb het inderdaad over absolute cijfers. Heel goed gelezen. Dat ik op voorhand zei dat mensen geridiculiseerd worden als men zich liever richt op criminaliteit in het algemeen in plaats van alleen de afkomst, bewijst deze post van jou alleen maar. Heb je je bijvoorbeeld afgevraagd wat de economische status is, van criminelen? Heb je je ooit afgevraagd of (financiële) belangen misschien een rol spelen?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
En dat ze relatief gezien 5 keer zoveel criminelen in de statistieken hebben, dat vind je dan weer normaal en verdient geen prioriteit.
Nou, om eens een voorbeeld te noemen:quote:Op donderdag 6 november 2008 17:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Heb je je bijvoorbeeld afgevraagd wat de economische status is, van criminelen? Heb je je ooit afgevraagd of (financiële) belangen misschien een rol spelen?
Je hoort mij niet zeggen dat de rest dat de algemene criminaliteit geen focus meer verdient. Het is geen of/of situatie.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad over absolute cijfers. Heel goed gelezen. Dat ik op voorhand zei dat mensen geridiculiseerd worden als men zich liever richt op criminaliteit in het algemeen in plaats van alleen de afkomst, bewijst deze post van jou alleen maar. Heb je je bijvoorbeeld afgevraagd wat de economische status is, van criminelen? Heb je je ooit afgevraagd of (financiële) belangen misschien een rol spelen?
Dankje, voor een getal waar ik nou net niets aan heb. Ik zou meer hebben aan de gemiddelde economische status van een crimineel, om daarna de afkomst erbij te gaan zetten. En als ik FOK! mag geloven (wat ik niet helemaal doe, maar toch) neemt geen enkele FOK'er als het even kan een Marokkaan aan.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, om eens een voorbeeld te noemen:
Turken en Marokkanen hebben gemiddeld ongeveer een vergelijkbare economische status, en toch zijn Marokkanen veel vaker crimineel dan Turken.
Wat bedoel je precies voor getal? En hoe kun je een afkomst bij één enkel getal (een gemiddelde) zetten?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dankje, voor een getal waar ik nou net niets aan heb. Ik zou meer hebben aan de gemiddelde economische status van een crimineel, om daarna de afkomst erbij te gaan zetten.
Volgens mij was zijn conclusie dat er veel Marokkaans straattuig rondliep in de oude verpauperde stadswijken. Die conclusies zijn gewoon terecht. Ik zie nergens waar hij alle Marokkanen op een hoop gooit.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke jochies? Dat is het juist het punt, het gaat er mij om welke conclusies hij trekt uit zijn eigen ervaringen. Hij moet niet doen alsof hij voor "Man bijt hond" werkt, willekeurige woonwijken intrekt en dan door de Marokkaans tuig wordt belaagd. Hij zoekt het Marokkaanse tuig op en vervolgens komt hij dan tot de ontdekking dat het tuig is.
[..]
Dat is dus wat Prem ook doet, en wat dat grote deel van de Nederlandse bevolking ook graag doet, ook diegenen die zelden een Marokkaan van dichtbij zien. Maar het lijkt mij nogal vervelend om aangekeken te worden op de daden van mensen die je niet kent, waar je niks mee te maken hebt en waar je totaal geen invloed op uit kunt oefenen, alleen omdat je dezelfde kleur en afkomst hebt.
Kon je dan ook zeggen dat Joden onbetrouwbare geldwolven zijn wanneer ze oververtegenwoordigd zijn onder de geldwoekeraars? Alles op een hoop gooien en het slechte van een deel projecteren op de hele groep is wél de kern van racisme.
Ik vind dat Prem prima programma's maakte, ik vind alleen dat de conclusie die hij verbindt aan zijn eigen nadrukkelijk opgezochte en ontlokte ervaringen in alle opzichten nogal fout is.
Hij heeft besloten dat tuig op te gaan zoeken, en dan gaat hij nu mekkeren dat het zijn beeld van de Marokkanen verander heeft. Als ik naar een Mexicaanse gevangenis ga en daar hoor wat ze allemaal uitgevreten hebben, dan ga ik toch ook niet klagen dat mijn beeld van Mexicanen zo veranderd is?quote:Op donderdag 6 november 2008 20:02 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Volgens mij was zijn conclusie dat er veel Marokkaans straattuig rondliep in de oude verpauperde stadswijken. Die conclusies zijn gewoon terecht. Ik zie nergens waar hij alle Marokkanen op een hoop gooit.
Als je moet laten blijken dat je er niks mee te maken wilt hebben terwijl anderen dat niet hoeven, dan wordt je er al op aangesproken. Op je huidskleur en afkomst dus.quote:Het is vervelend als je aangesproken wordt op gedrag waar je niks mee te maken wil hebben. Maar laat het dan ook duidelijk blijken dat je er niks mee te maken wilt hebben.
Wie doet dat dan?quote:Ga dan niet bagatelliseren en de schuld en verantwoordelijk proberen af te schuiven.
Dat ligt dan misschien ook aan het idee dat die mensen zo graag zo snel willen krijgen.quote:Op die manier krijgen mensen snel het idee dat je die groep aan het verdedigen bent wat niet eens terecht hoeft te zijn.
Hij zoekt de confrontatie op met tuig en dan gedraagt dat tuig zich als tuig dat geconfronteerd wordt, dan snap ik niet wat hij nou loopt te mekkeren.quote:Verder slaat het nergens op dat je het rondlopen met een camera en normale vragen stellen ontlokking van geweld vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |