abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62072928
ik heb zelf tot mijn 14de geduimd (toen kreeg ik een vriendje) en mijn tanden staan de andere kant op scheef (naar binnen toe), dus dat maakt ook al niet uit. wat mij betreft mag ze gerust duimen. ik twijfel alleen een beetje over als ze zo huilt om dan de speen te geven of niet omdat ze echt zo bezig is met haar handje en vingertjes om die in de juiste houding te krijgen en dan zo vreselijk huilt soms. ze wil echtechtecht haar duim, maar als ik dan steeds die speen erin stop ben ik a) steeds heen en weer aan het rennen om die speen terug te stoppen en b) leert ze dan wel goed haar handjes te bebruiken? tis echt een bewuste actie die ze nu doet. maar ik vind het zo zielig als ze zo huilt.......(ik ben een sucker, we zijn verwend met een verder rustig kindje wat alles best vind, dus als ze huilt staan we er ook direct naast steeds )
dilemma's dilemma's
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:04:47 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62073034
Guuzewuus, hoe doe je het dan ongekookt? Gewoon raspen en dan pureren ofzo?

Het wordt wel een flink stuk zoeter hoor, bij het koken. Ik vond de peren gisteren vrij smakeloos, maar gekook waren ze heerlijk!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:10:41 #203
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62073150
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Guuzewuus, hoe doe je het dan ongekookt? Gewoon raspen en dan pureren ofzo?

Het wordt wel een flink stuk zoeter hoor, bij het koken. Ik vond de peren gisteren vrij smakeloos, maar gekook waren ze heerlijk!
Ik snap het ook niet, ik vond het heerlijk net, warme appel met kaneel

Ik schil de appel en de peer, doe ze in brokjes in zo'n staafmixerbakkie (zat bij de staafmixer ), en dan met het volle gewicht op de staafmixer gaan hangen. En dan krijg je, volgens Stella, een heerlijk hapje. En heel soms giet ik er één scheutje sinaasappelsap bij of doe ik er een paar plakjes banaan bij.

En nu ben ik verse preisoep aan het maken. Heerlijk zo'n vrij herfstdagje zomaar tussen het werken door.
pi_62073206
Jen krijg haar speen alleen als ze heel erg zeurt, maar eigenlijk ben ik voor alleen in bed. Alleen Papa geeft m wel wat vaker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:17:28 #205
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62073319
hier een 3 jarige peuter die dankzei een fopspeen nu bij de logopedie loopt omdat ze een luie tongspier heeft, en dus de s, l, n, enz niet goed kan uitspreken.

en dennis heeft de eerste 3 maanden een fopspeen gehad, en daarna niet meer, ook niet s'nachts. Duimen doet ie eigenlijk ook niet, alleen af en toe vinger/vuistje kluiven als hij tandjes krijgt
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_62073665
Tja, en wij hebben nu een puber met een beugel omdat ze tot haar 12e heeft geduimd... Alles stond schots en scheef. In april mag de beugel eruit, dan heeft ze m 2 jaar gehad (En hebben papa en ticootje de auto van de ortho betaald(niet echt natuurlijk)).
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:11:12 #207
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62074713
ja dat duimen verhaal ken ik , ikzelf heb ook zolang geduimt, en idd ook zo onderhand alle beugels gehad die er waren/zijn. Ach mijn tanden zijn nu in ieder geval recht en netjes. Ben ook echt fel tegen duimen, gelukkig heeft michelle nu eigenlijk geen behoefte meer aan een speen/duim. Is ook een heel stuk gewenning. In het begin ging ze duimen maar dat was aardig snel onder controle. Mijn verhaaltje ging ook meer over dat die fiep niet alleen voor een slecht gebit zorgt maar dus ook erg slecht is voor de taalontwikkeling.
En hoe je het draait of keert, je leert je kind een gewoonte, en als ze 1 jaar zijn laat je ze cold turkey afkikken van een gewoonte die wijzelf hun hebben aangeleerd.
pi_62076121
Guus, dat klinkt heerlijk!!!

Mag ik mij even melden als uitzondering op de regel dat je tanden scheef gaan staan van duimen...
Heel veel en lang geduimd en alles staat kaarsrecht, nooit een beugel aan te pas gekomen...

Mirte duimt ook, ik vind het wel schattig en ook gewoon praktisch. Altijd bij je, kan niet uit bed vallen. Van mij mag ze duimen hoor, al zal ik er op een gegeven moment wel wat van gaan zeggen als ze de hele dag met haar duim in haar mond loopt.
Fake it till you make it...
pi_62076225
Ik heb ook lang geduimd, maar ook ik moest eraan geloven. Ik heb een grote blokbeugel gehad, daarna slotjes en daarna een nachtbeugel. Tot dit jaar heeft er een draad achter mn tanden gezeten om de boel recht te houden. Maar die liet op vrijdag 5 uur 's middags los en ik vond het niet de moeite om daarvoor naar een weekend tandarts te gaan, het ding stak wel in mn tong, dus heb ik een tang gepakt en de draad eruit getrokken.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:58:04 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62076227
Sasha heeft 2 dagen geduimd ofzo, ik vond het er ook zo lief uit zien dat ik het bijna jammer vond dat hij er weer mee stopte!
pi_62077274
ik heb tot mijn 14de geduimd, en dus ook geen beugel nodig gehad. het staat wel een beetje scheef, maar dan de andere kant op

wel had ik op allebei mijn duimen grote eeltknobbels. mijn ouders probeerden van alles om me ervanaf te helpenm, niks hielp (duimen insmeren met sambal heeft er enkel toe geleidt dat ik nog steeds dol ben op sambal)
pi_62082635
Ik ken er 2 (uhmmm... vriendlief die 30 is en zijn zus die 27 is) die allebei zo nu en dan nog duimen als ze moe zijn, en beiden geen beugel nodig (gehad).
Het is niet het meest charmante, maar duimen betekend dus niet perse aan de beugel.
Volgens mij heeft m'n schoonmoeder nooit een poging gedaan om het ze af te leren.
Het is een vorm van koesteren/ontladen van de dag.

Zelf heb ik ook geduimd, tot m'n negende geloof ik. Zelf mee gestopt. Nooit een beugel nodig gehad.

Amberje krijgt zo nu en dan de fopspeen, maar dat is ook maar 1 of 2 keer in de week geloof ik. Ik voed d'r namelijk ook naar behoefte, dus buiten dat geeft ze niet veel aan een speen nodig te hebben (duim/handjes werken nog niet helemaal mee afentoe, dus dan is een speen makkelijker ).
Toevallig vanmiddag dat ze weer zich prima heeft vermaakt met de speen. Dan wil ze gewoon lekker een beetje rustig mijmeren/tuttelen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62087878
Dana versliktte zich net in t badwater
Ze is altijd enorm wild aan t spetteren en spartelen in bad, vind ze echt geweldig. Je moet dr dus echt heel goed vasthouden...en dat ging nu ff niet helemaal goed ze draaide ineens dr hoofdje naar de zijkant en kreeg een hap water binnen. Arm dingetje...heel hard huilen natuurlijk.

hoop niet dat dr badplezier nu is verpest
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:05:12 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_62098256
Vast niet Bla, volgens mij krijgen alle kinderen wel zulke momenten in het badje, Ruben heeft er ook een paar gehad, maar die weigert gewoon uit bad te komen zowat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:34:50 #215
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62098372
pff, volgens mij ga ik de pap s'morgensvroeg vervangen voor een boterham, meneer heeft net zijn pap op en loopt nu alle brood van zijn zus haar bordje af te jatten om het vervolgens op te peuzelen.
Tot grote verontwaardiging van zijn zus, want is haar boterham natuurlijk.
Dus mama maar bemiddeld, michelle eet de boterham en dan mag dennis de korstjes hebben.
Wat gul van haar he!! gelukkig vind meneer korstjes lekker, en helemaal met appelstroop.

Weet niet of ik het al verteld had maar de 8ste tand is door , alleen op een hele rare plaats? aan de bovenkant, maar niet de ontbrekende van de eerste 4 maar de tand ernaast. Hij heeft nu dus 3 tanden, gat, tand. geen gezicht.
pi_62098416
Haha, dat brood jatten
Korstjes kan hij mooi door dat gat heen schuiven
pi_62098468
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 07:05 schreef Troel het volgende:
Vast niet Bla, volgens mij krijgen alle kinderen wel zulke momenten in het badje, Ruben heeft er ook een paar gehad, maar die weigert gewoon uit bad te komen zowat
ah gelukkig maar
pi_62099086
Bla, hebben wij ook wel gehad en ze gaat nog steeds met evenveel plezier in bad!
Gister maakte ze trouwens een behoorlijke buiteling en lag ook ineens met koppie onder water, ze kwam boven (lees: mama viste haar op), ging weer zitten alsof er niks gebeurd was en spetterde vrolijk verder...
pi_62100085
Leander probeert aldoor expres badwater te drinken in de tummy Mag niet van mij
pi_62100987
awwww, selene's eerste inenting. die beviel niet zo, of we dat niet meer willen doen!

ze weegt nu 4.3 kilo, na een korte inhaalactie groeit ze nu mooi gestaag net een standaarddeviatie onder het gemiddelde. maar we hadden al geconstateert dat ze prima groeit, ze heeft spekkies en groeit uit kleertjes, ze zit nu na 8 en een halve week op maat 62, bij de geboorte moest ze prematuurkleertjes aan. ze heeft wel een duidelijk en erg volhardende voorkeurshouding, we moeten nog meer oefenen (deden we al). verder doet ze het prima ook het CB wist niet veel duidelijkheid te geven over speen of duimpje: kiest u maar mevrouw, want beiden hebben voor-en booral nadelen. als ze zuigbehoefte heeft moet dat voldaan worden. het grote voordeel van het speentje is dat je dat af kan pakken als ze een half jaar is ah wel: we zien wel, uiteindelijk kiest ze denk ik toch wel zelf door gewoon te duimen of niet.
pi_62101033
oh, en wat betreft bad-ongelukjes: toen ik (16 jaar geleden ) voor mijn toen net geboren broertje zorgde hadden we het *badincident*: het badje stortte in elkaar met hem erin! ik ben wel getraumatiseerd met die rotbadjes, mijn broertje had nergens last van hoor die kleintjes schrikken even, en gaan dan over tot de orde van de dag, terwijl je zelf staat te bibberen
pi_62101419
Jen gaat zo vreselijk vaak kopje onder. Lekker wild doen, ze vindt het ook niet erg.
pi_62102115
mijn moeder vertelde me de toevallig gistermiddag nog over een badincidentje toen ik zelf nog klein was..ze wou met 1 hand een handdoek pakken en hield mij met 1 hand vast, maar ik gleed weg..helemaal onder water. Ik zei nog voor de gein tegen mn moeder dat ik daar waarschijnlijk niety van zwemmen hield whehe
volgende x maar niet meer zo'n geintjes maken, god straft onmiddelijk
pi_62102350
right. speentje-duimpje dilemma is opgelost, aangezien ik een vredig duimend kindje vond met ernaast een speentje....

en ik dacht dat ze na zo'n prik slecht dronken? selene heeft een nieuw record gevestigd: 135 cc in 5 minuten! ik probeer haar rustiger te laten drinken, maar dat levert gekrijs op (ze kan goed een speenvarkentje nadoen!) en spuugt niet. morgen gaan we trouwens wel meer aanbieden, en van 6 naar 5 voedingen
pi_62104016
Simmu, kijk het lost zich vanzelf op . Niet alle kindjes drinken slecht na een prik, dat bewijst Selene maar weer .

Ben vanmorgen gaan zwemmen met Mirte, ze vond het erg leuk. Maar ze had haar ochtendslaapje geskipt (bleef maar liggen lullen in bed) en viel toen we thuiskwamen als een blok in slaap (heb er ipv een boterham maar lekker een flesje ingegoten). Ik had haar op de arm, dat koppie tegen mn schouder ahw.
pi_62105091
Aw lief Nijna!

En Selene: prikken is onhip!

Met Leander gaat het lekker. We hebben een ritme te pakken wat goed bevalt! Alleen nu kan ik niet zoveel doen in huis, want hij hangt in de draagdoek, maar hij ligt er een beetje knullig in, zodat ermee rondlopen nu niet heel handig is. Opnieuw knopen zou ik normaal wel doen, maar hij slaapt zo lekker
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:42:11 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62106160
Fijn dat het zo goed gaat freecell!

Ik zit hier heerlijk te genieten van Sasha die in de kinderstoel een koekje zit te eten, ondertussen gesprekken voerend met de poezen die op gepaste afstand blijven. Af en toe wat gelukzalig gesmak tussendoor.
Dat koppie is echt om van te smelten! Mijn kleine blonde prulleke. .
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:12:22 #228
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62106889
Hier weer even een Isis-update:

Ze ligt nu sinds dinsdag op de high-care afdeling en heeft geen kapje meer voor de beademing, maar alleen nog een neusbrilletje. Dat staat momenteel op 30% zuurstof en wordt langzaam afgebouwd. Verder krijgt ze nog antibiotica, maar de infectie die ze zagen is inmiddels alweer uit het bloed verdwenen, zonder dat ze erachter zijn gekomen wat het nou eigenlijk geweest is. Gelukkig is ze er ook niet ziek van geweest.
Verder zijn ze nog bezig uit te zoeken waarom haar schildklierhormoon laag was vorige week. Dat zou aangeboren kunnen zijn, maar ook tijdelijk. Op dit moment is het op basis van de labuitslagen waarschijnlijker dat het tijdelijk is, maar het is nog niet helemaal uitgesloten dat het aangeboren is.
Woensdag hebben ze een gehoortest afgenomen en die was helemaal goed
D'r voedingen zijn nu opgevoerd naar 8*65 ml en meestal drinkt ze tweederde uit de fles en krijgt ze de rest per sonde. Ook proberen we haar nu elke dag een keer aan te leggen voor borstvoeding, maar dat vindt ze nog wel erg moeilijk en daarmee krijgt ze nog niets binnen. Maar ze probeert wel te happen en lijkt nog niet helemaal vergeten hoe dat zou moeten dus we gaan stug door met proberen.

Verder mis ik d'r vreselijk, want ze is zo leuk en ze hoort gewoon bij mama thuis en niet in het ziekenhuis (al weet ik ook wel dat ze daar nu het beste af is). Hopelijk wordt de prognose van de kinderarts waarheid en hebben we haar over een week of 2 gewoon lekker thuis.
pi_62107230
Och jojo, wat fijn dat het zo goed met haar gaat! Ik duim mee dat ze snel naar huis mag!
pi_62108083
BE, je klinkt helemaal lekker in de wolken

Jojo, goed om te horen dat Isis het goed doet! Over een week of 2 thuis, zou super zijn! Ik duim mee
pi_62108349
Over een week of 2 zou tof zijn! Lekker je meisje thuis!
pi_62108576
Jojo, ik hoop ook heel hard dat je haar snel bij jullie thuis hebt!
Hoe gaat het met jou zelf? Dit is toch een vreselijk heftige tijd voor jullie. Ik hoop dat je straks in rustiger vaarwater komt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62108658
Jojo dat klinkt erg goed!

BE: ik herken het helemaal
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:04:25 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62109454
Isis, wat doe je het goed meid! Zet hem op joh!
Over 2 weken mss al naar huis, dat zou wel heel erg superfijn zijn!
pi_62109786
Fijn dat t zo goed gaat met Isis jojo.
Ik duim voor je dat de kinderarts gelijk heeft en je dr over 2 weekjes lekker mee naar huis mag nemen!
  Jubileum moderator vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:52:15 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62114309
Wat fijn dat Isis het zo goed doet! Geweldig nieuws, en ik duim met iedereen mee dat ze snel mee naar huis mag Jojo.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:52:29 #237
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_62114315
isis wat goed meid, laat iedereen maar versteld staan en zorg maar dat je snel bij papa en mama thuis kan zijn.

Be wat lekker zeg zo genieten van je mannetje

Nijna lekker zeg zwemmen leuk is dat he.

We zijn gister bij de kinderneuroloog geweest voor Zoë en ze helemaal na gekeken onder luid gekrijs van haar.

Haar voeten, enkels, heupen, polsen, vingers en duimen en schouders zijn te flexibel daar bij is haar spierspanning ook niet optimaal.
Ze wil zich ontwikkelen maar kan het niet. Tijgeren kan ze niet doordat haar voetjes dubbel klappen en haar spieren te zwak zijn om het te compenseren.
Nu krijgen we 2 maanden fysio en als dat gedaan is terug komen. En dan gaan ze weer kijken als het dan goed aangeslagen is dan gaan we daar mee door. Mocht dat niet het geval zijn dan gaan ze onderzoeken doen naar bindweefselaandoeningen.

Pff dat was het wel alles bij elkaar maakt me soms wel verdrietig. Eerst na de bevalling misselijk, spugen en hoofdpijn, daarna de reflux medicijnen, de verstopping medicijnen en nu dit.

Liefs
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:28:27 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62115433
Jeetje zeg... Het zit jullie ook niet mee zeg...
pi_62116450
pfff klein_spookje dat isniet mis! Heel veel sterkte

Saar is Verkouden, Ze is de hele avond al aan het janken in bed, tot ze moet kotsen. Op het moment dat ik haar er uit haal is het lachen en gezellig doen
Ik ga haar nu maar voor de 3e keer uit bed halen, ze ligt er alweer 5 minuten in
Saartje
pi_62116522
Klein_spookje, pfff zo rol je van het een in het ander... Hopelijk slaat de fysio aan .
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:11:51 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62116625
He balen Maneki!
Heb je het bedje al iets omhoog gehaald aan de bovenkant?
pi_62116945
Maneki, wat vervelend. Ui, zoutoplossing, luuf...? Meer ideeën heb ik niet...
Hopelijk gaat ze zometeen toch slapen...
pi_62118089
Bedje omhoog, neus gesprayd, geschud, geklopt, gewiegd, gewandeld, gesust, gevoerd en gevloerd. Hèhè
Saartje
pi_62118151
Hardloper.
IG @webkim
pi_62118350
Aww
Saartje
pi_62118468
Daar word je toch acuut emotioneel incontinent van?

Thomas is tot nu toe gelukkig nog niet verkouden geweest. *klopt af*

We hadden vandaag een babietje op bezoek dat 1 maand en 1 dag jonger was dan Thomas. En ze scheelden gewoon 2 kilo! Hij heel klein voor zijn leeftijd en Thomas vrij groot. Wat een verschil. Wat is mijn beertje dan ineens een reuzenbeer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62118560
mijn lief vroeg of dat kattengejank uit kon, de zak
*nog een keer luistert*
Ja ze kunnen veel schelen he?! Er staat bij ons bij school een dame met een meisje die 3 maanden ouder is..die scheelt ook niet zoveel met Saar
Saartje
pi_62123125
Maar Saar is ook een dikkertje, toch? Babyspek

Ik heb gister nog heerlijk wat nieuwe spulletjes gekocht voor Jen, waaronder een paar nieuwe schoenen. Het is nu zo koud dat ze echt wat aan haar voeten moet als we naar buiten gaan. Ik vond het wel leuk om schoenen te shoppen voor haar -> "Heeft u deze ook in maat 17?" Uiteindelijk bleek 17 zelfs al te klein en heeft ze schoenmaat 18. Ik heb nu gympen en babyuggs.
En natuurlijk even bij de H&M naar binnen geweest, met als resultaat een leuke broek (van de jongensafdeling) met 2 roze truitjes. Mijn kast is nu weer helemaal gevuld (mijn moeder had al fink ingeslagen) met maat 74. Ik ben benieuwd hoelang ze over deze maat gaat doen...
pi_62124144
mhh het doorslapen was van korte duur... nu weer 3 dgn 2x wakker in de nacht.
Je kan de klok er op gelijk zetten 00:30 uur de eerste keer (dan is ze makkelijk te troosten en slaapt ze weer binnen 10 min) en dan de 2de keer om 4:15/30 uur... alleen dan is ze dus klaar wakker en dat 2 uur!
pi_62124206
Klein spookje, wat een naar bericht, hopelijk werpt de fysio zijn vruchten af.
Jojo, fijn positief nieuws over Isis

Mijn ouders waren terug van vakantie en ik ben dinsdag en woensdag met Jasja bij ze geweest. Ze heeft echt punten gescoord want was in een ongelofelijk goed humeur, echt alleen maar lachen en stralen naar opa en oma en de rest die op visite kwam . Mijn vader heeft wat filmpjes gemaakt en daar zit zo'n schattige bij, dat ze bij mijn moeder ligt en niest en hele lieve geluidjes maakt waarbij ze ook een heel lief koppie trekt . Ik kan het niet laten om dat filmpje nu iedere dag meerdere maken te bekijken.

Wat minder is, is dat ze al een week lang slecht drinkt . Daarvoor zat ze braaf op ruim 700 ml per dag maar ze haalt nu met moeite (en eindeloos geduld) 500 ml. Het eerste beetje gaat er rap in maar dan vindt ze het wel genoeg en is ze alleen maar aan het klieren met die speen. Alles is verder prima, levendig, plassen, poepen, dus ik maak me niet zo'n zorgen, moet dinsdag naar het CB dus vraag dan wel even wanneer het echt een probleem is. Het lijkt gewoon wel of haar smaak inmiddels aan het ontwikkelen is en ze tot de conclusie is gekomen dat die melk gewoon gore zooi is. Ze kan ook echt een heel vies gezicht trekken als ze niet meer wil, daar moet ik dan stiekem wel weer om lachen .

Gisteren maar eens de kleertjes in een doos gedaan die ze al niet meer past, ze zit nu tussen 56 en 62 in. Uiteraard is ze door oma (en de andere viste) weer flink verwend dus in maat 62/68 heb ik voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')