Ik ben een beetje onzeker

Ik heb opeens een totaal andere baby sinds gisteren

Eergisteren was duidelijk een regeldag. Miepen, miepen miepen en exact om de 2 uur drinken. Normaal drinkt hij ook ongeveer om de 2 uur, maar dan zitten er ook altijd wel tussenpozen van 2,5 of 3 uur bij op een dag. Eergisteren niet.
De afgelopen 2 weken zat ik steeds op 9 of 10 voedingen per dag en nu komt het:
- hij lacht
- hij steekt z'n tong uit als ik dat doe
- hij maakt geluid terug
- hij pakt zijn rammelaar die boven hem hangt in de box
- hij pakt expres mijn haar
- hij vindt het opeens wel een half uur leuk in de box ipv anderhalve minuut!
en het mafste:
- Gisteren 7!! voedingen van een half uurtje. En daarna nog lekker lang wakker, spelen ouwehoeren. Na een half uurtje in slaap vallen en dan op een gegeven moment weer wakker worden, meer dan 3 uur na de vorige voeding en niet eens meteen brullen van de honger, maar eerst weer vrolijk zijn en spelen enzo

En nou ben ik een beetje onzeker of hij nou wel genoeg eten krijgt

En of ik hem wakker moet maken als er 4 uur of meer tussen zit overdag? (dat was gisteravond zo, toen zat er precies 4 uur tussen en toen heb ik hem maar wakker gemaakt, want ik wilde zelf ook op bed

)
En vannacht zat er een keer 4 en twee keer 3,5 uur tussen

heerlijk geslapen!
We hebben opeens een modelbaby

Het enige nadeel is dat hij absoluut niet in zijn bedje wil, zowel overdag als 's nachts niet. Niet in de wieg en niet in de wagen (al vindt hij in de wagen en dan wandelen uiteraard wel lekker

).
Hij beschouwt de draagdoek overdag als zijn bedje en gaat daar ook lekker slapen. En 's nachts claimt hij een stukje van ons bed. En ik kan hem ook niet stiekem in zijn bedje leggen als hij al diep slaapt. Hij wordt wakker en begint hysterisch te huilen als hij merkt dat hij niet één van ons aan kan raken.
Hij zal ooit wel leren in een bedje te slapen toch?