abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62027042
tvp
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_62027616
Ik maak nog nauwelijks dikke jumps enzo. Ik ben as ik een grote wil nemen altijd bang om te vallen, in de tiefsnee is dat veel minder. Is dat een kwestie van 1keer eroverheen zetten?
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:02:11 #103
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62027748
het belangrijkste is: niet denken maar doen. je kan veel meer dan je denkt!
Das echt zo je moet je grens steeds verleggen en dat lukt niet als je twijfelt of het wel veilig of slim is.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:04:18 #104
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62027812
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:10 schreef KneusTeun het volgende:
ja das idd een mooie uitspraak van een oude boarder, gaat denk ik voor alle extreem sports wel op.
Maar soms als ik sommige video parts zie....dab gaat t' nergens meer over hoe ver en hoog die gasten springen!!!!!!
Ik vind ook dat de nadruk te veel op springen en freestyle ligt tegenwoordig.
In Lines hebben ze het daar ook over. Als je een 720 kunt springen heb je al een sponsor (of meer) aan je reet hangen. Als je de meest zieke lijnen in Alaska rijdt, is het maar de vraag of het iemand interesseerd.
Kortom, er is bijna niet 1 freerider die kan leven van het snowboarden terwijl er zat freestylers zijn.

Dat is natuurlijk wel krom.
Zeker als je kijkt naar wat het meest extreem en gevaarlijk is....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:08:07 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62027941
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:57 schreef Flaccid het volgende:
Ik maak nog nauwelijks dikke jumps enzo. Ik ben as ik een grote wil nemen altijd bang om te vallen, in de tiefsnee is dat veel minder. Is dat een kwestie van 1keer eroverheen zetten?
Zal wel niet 1 keer zijn.
Langzaam opbouwen en steeds verder en hoger gaan.
Je moet op een gegeven moment toch wel de ballen hebben om erover te gaan.

Gewoon goed denk aan wat je geleerd hebt over springen en niet er vanaf gaan als je denkt dat je het niet kan of als iemand zegt dat je het niet kan (iemand die er verstand van heeft)
Op het moment dat je het gevoel hebt dat het niet gaat lukken, gelijk afbreken want dan ga je zeker vallen.

ik heb al wel een paar keer gehad dat ik op een kicker afreed en dat ik echt dacht "fuck ik denk dat dit fout gaat". Dan ga je zeker weten op je muil.

Een beetje angst mag je best hebben. Zonder angst moet je dingen niet doen want dan wordt je slordig en ga je fouten maken. Het moet alleen niet de overhand hebben. Op het moment dat je niet meer goed kunt nadenken of functioneren door de angst moet je het niet doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_62028530
@ Komakie en Kneusteun:

Bedankt voor de tips!
pi_62031432
Ik ben wel eens op m'n achterste gevallen (na het verliezen van evenwicht tijdens de vlucht van een kicker af), waarbij je ene bil in het sneeuw blijft hangen als het ware en de rest verder wil gaan. Wordt je kont opengereten als het ware, was niet echt een prettige ervaring. Meer mensen last van gehad ?
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:47:01 #108
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62031991
probeer is off-piste met topsnelheid controle kwijtraken en boom aantikken,na weet ik veel hoeveel keer over de kop vliegen niet meer weten wat dal en wat berg is. en dan paar honderd meter omhoog klimmen om je handschoenen,koptelefoon,muts en goggles weer te vinden. ook een aanrader.

Een andere zware was vanaf een klif op een boomstronk landen en me eigen board kussen ( binding kapot en hoofd)

Maar de pijnlijkste was met een grind,voorover klappen en lip kapot, kop en voor de tweede keer een tand kwijt!( en volgende morgen merken dat me rib gebroken is, en een barst in me schedel)

Kortom: Leuk dat snowboarden. en dat meen ik! It's the price you pay!
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:05:52 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62032627
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:27 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik ben wel eens op m'n achterste gevallen (na het verliezen van evenwicht tijdens de vlucht van een kicker af), waarbij je ene bil in het sneeuw blijft hangen als het ware en de rest verder wil gaan. Wordt je kont opengereten als het ware, was niet echt een prettige ervaring. Meer mensen last van gehad ?
Dude, ik kan me er niet eens een voorstelling bij maken
pi_62032844
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:27 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
haha nooit op je achterste bil vallen inderdaad.
dat is het eerste dat we aan vrienden vertelden als ze met boarden begonnen.
het is me gelukkig nooit gebeurd en dat wil ik graag zo houden.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:24:03 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62033185
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:47 schreef KneusTeun het volgende:
probeer is off-piste met topsnelheid controle kwijtraken en boom aantikken,na weet ik veel hoeveel keer over de kop vliegen niet meer weten wat dal en wat berg is. en dan paar honderd meter omhoog klimmen om je handschoenen,koptelefoon,muts en goggles weer te vinden. ook een aanrader.

Een andere zware was vanaf een klif op een boomstronk landen en me eigen board kussen ( binding kapot en hoofd)

Maar de pijnlijkste was met een grind,voorover klappen en lip kapot, kop en voor de tweede keer een tand kwijt!( en volgende morgen merken dat me rib gebroken is, en een barst in me schedel)

Kortom: Leuk dat snowboarden. en dat meen ik! It's the price you pay!
Daarom doe ik dus geen rails
Daarnaast is het snowboarden en geen railboarden (hoewel daar de meningen over verdeeld zijn )

Ik heb nooit iets heel ergs gehad eigenlijk.
Wel een keer happertjes op volle snelheid in de poeder (bijvoorbeeld na een sprong. Iets te weinig achterop leunen en.... ) Dat kan ook echt pijn doen. Of iig ben je dan zo gedesorienteerd dat je echt ff moet kijken waar je bent

Frustrerend om zo ongecontrolleerd te tollen en niet te kunnen stoppen
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:26:01 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62033238
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:12 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

haha nooit op je achterste bil vallen inderdaad.
dat is het eerste dat we aan vrienden vertelden als ze met boarden begonnen.
het is me gelukkig nooit gebeurd en dat wil ik graag zo houden.
Achterste bil? lopen jouw billen polonaise ofzo
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:31:34 #113
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62033398
ik snap wel wat ie bedoeld, als je zijwaarts valt blijft je linker bil bijvoorbeeld hangen en je rechter glijd weg. dus je naad gaat pijnlijk zijn
Geen idee hoe ik het beter kan visualiseren.
pi_62034045
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

:D:D
pi_62034879
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je regular rijdt staat je linkerbeen voor en je rechterbil dus achter . Ik viel dus op mijn rechterbil en de rest van je lichaam wil zich nog voortbewegen terwijl je rechterbil een beetje blijft hangen in de sneeuw. Dat doet zeer .
pi_62035508
Haha tranen in mn ogen van t lachen...

Crashen hoort er inderdaad bij.. Pols gebroken en de bekende rolvarianten ook meegemaakt natuurlijk..

Wat dan ook weer zo is, is dat op het moment dat je, jezelf gaat overschatten het toch ook vaak fout gaat. Vaak zien gebeuren bij beginnende snowboarders: zo van dat doe ik wel even..

Voor mij is herhaling ook essentieel.. Ik doe een bepaalde sprong gewoon 20 a 30 keer (op een dag) achter elkaar, totdat het landen echt perfect gaat.. Vervolgens een klein stapje verder enz...
Dat dagen herhalen en steeds uitbouwen..

Jammer is wel dat ik bij een nieuw seizoen meestal vanuit 0 moet beginnen.. Eerst weer wat sprongen maken, dan de grabs en dan pas rotaties... Daarom is mijn streven nu ook om wat meer in een hal te gaan boarden. (nu nog verhuizen dan komt het goed)

@ komakie, heb je al stickers? Mn helm kan er wel een gebruiken, bovendien kan ik mensen dan makkelijker verwijzen als ze mn banaan zien..
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:52:14 #117
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62035886
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef Bramvanlith het volgende:
als ze mn banaan zien..
pi_62036038
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:52 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ik heb helm die leeg is. Van redd, van burton. Is het dan cool om er stikkertjes op te plakken?
COOOOL. NEEE KAK
pi_62040363
Oh man, net ff die trailers van That's it zitten kijken: Grandioos! Ik ben niet zo into de world of snowboard films maar dit ziet er toch wel slick uit!

Qua valpartijen heb ik het eens voor elkaar weten te krijgen om m'n snowboard langs een boom te krijgen maar m'n lichaam niet, waardoor je net tegen een muur op beukt en movie style op de grond pleurt. Met als gevolg een pijnlijke kaak voor weken

Ik ben ook weleens met mn broek op de knieën van een piste afgegleden na een val... dan zie je mensen ook wel raar kijken

Hoe gaat het trouwens verder met de shop Komakie? Al aan het verkopen of vooral nog aan het opbouwen? Weet er trouwens hier iemand ook wat over Briancon in Frankrijk?
pi_62044011
één keer gehad dat we door de losse sneeuw aan het boarden waren en daar zat ergens een kleine mogelijkheid om te springen. we waren daar een dag eerder ook al geweest dus vonden niet echt nodig om eerst de landingsplek te gaan bekijken. ik ging als eerste en sprong en toen zag ik ineens dat er op de plek waar ik moest landen geen sneeuw meer lag maar alleen nog maar stenen. en omdat ik toen ook nog eens schrok zat een fatsoenlijke landing er ook niet meer in, ben dus met mn reet op die stenen geland
deed ook behoorlijk veel pijn, had verder gelukkig niks alleen mn broek was open gescheurd

en als het ijzig is ben ik ook wel een paar keer hard gevallen maar dat heeft iedereen wel denk ik
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:07:33 #121
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62044399
Hey Komakie.

ff over die lib tech dingen he.
Zoek een BTX board die super speels is. Heb die TRS BTX gereden mar heb liever nog slapper. (ja inderdaad type vaatdoek)
Na de Box scratcher wat is dan een speelser board? Is dat die MC Kink?

Als we toch over blessures hebben.
Eerste dag na 2 uurtjes een kicker overlanden en meteen enkelbanden gescheurd. Week gips en dat mag eraf de ochtend dat je naar huis gaat. Altijd leuk dat iedereen vraagt hoe je wintersport was en je alles kan vertellen. Als je dan met gipse poot loopt hoef je niks te zeggen.

Ook altijd leuk schoudertje uit de kom. Zelf geprobeerd in te zetten op dranghek bij lift en dat de lift bediende komt vragen of je dat niet ff ergens anders kan doen.
wel mooi ritje op de sneeuwscooter gemaakt in Westendorf en dat geld aan overhield is ook altijd leuk meegenomen.
Maar die mooie momenten maken zoveel goed!!!!

Tricks worden steeds gekker. We hebben al raildancing he. Meerdere tricks op 1 rail.

Die Shaun White game lijkt me echt tof. Hopelijk komt ie ok voor de WII. Kan je met balance board in je kamer boarden.
Al je gear aan en op dat balanceboard gaan staan.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:23:29 #122
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62044749
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:07 schreef Basje_B het volgende:
Die Shaun White game lijkt me echt tof. Hopelijk komt ie ok voor de WII. Kan je met balance board in je kamer boarden.
Al je gear aan en op dat balanceboard gaan staan.
Doe maar! maak ook maar ff een foto, en post hem hier. Dan ben je zeker een baas
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:23:01 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62046035
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef Bramvanlith het volgende:
@ komakie, heb je al stickers? Mn helm kan er wel een gebruiken, bovendien kan ik mensen dan makkelijker verwijzen als ze mn banaan zien..
Ik heb inmiddels stickers
We hebben 1 type. op zich wel een coole vind ik zelf. Staat alleen Gnarly (in geel) op met 2 customized smilies (groen) op een zwarte sticker. Aan elke kant 1. Dat is een beetje ons teken

ik wil later nog stickers laten maken met een webadres erop enzo, maar stickers volgebouwd met tekst enzo zijn meestal niet zo cool. Daarom wilde ik alleen de naam erop hebben. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar een sticker met veel tekst zal ik niet zo snel op me board plakken.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:23:18 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62046043
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:56 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik heb helm die leeg is. Van redd, van burton. Is het dan cool om er stikkertjes op te plakken?
[ afbeelding ]COOOOL. NEEE KAK
Gewoon over het teken heen plakken
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:25:33 #125
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62046085
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:23 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Doe maar! maak ook maar ff een foto, en post hem hier. Dan ben je zeker een baas

Hoe zal ik deze trick op dat balance board moeten doen?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')