Ik geloof het wel en het pleit voor je dat je dan in ieder geval consequent bentquote:Op woensdag 24 september 2008 14:38 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Als ik nu gehandicapt zou worden? Absoluut. Zo denk ik er gewoon over - als ik anders zou zeggen zou ik liegen. Geloof het of geloof het niet.
Waar trek je de grens?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:38 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Als ik nu gehandicapt zou worden? Absoluut. Zo denk ik er gewoon over - als ik anders zou zeggen zou ik liegen. Geloof het of geloof het niet.
Ben ik het verder gewoon mee eens hoorquote:Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In geen van mijn voorbeelden werd er over de gehandicapte heen gekeken of gepraat. Dat werd alleen maar zo ervaren blijkbaar. Niemand kan rekening houden met de onredelijke hersenspinsels, fantasietjes of het minderwaardigheidscomplex van een ander.
Wat betreft de tegenvraag: Ik heb ook periodes dat ik rolstoelgebonden ben en ik heb ervaren dat de manier waarop je jezelf presenteert in zo'n geval al een wereld van verschil maakt. Je kunt natuurlijk ook zelf beginnen te praten in plaats van afwachtend te zijn hoe de verkoopster zich gedraagt om daar vervolgens beledigd over te doen. Of je het nu leuk vindt of niet, in een rolstoel ben je nu eenmaal uitzonderlijk en weten sommige mensen niet helemaal wat ze met je aan moeten. Neem daar zelf de leiding in en dergelijke situaties verlopen veel soepeler. En anders is er altijd nog sarcastische, ironische, of melige humor.![]()
Maar die afwachtende afhankelijke houding en zelf toebedeelde slachtofferrol krijg ik persoonlijk echt de kriebels van. Iemand die zich zo gedraagt verdient het ook om zo behandeld te worden.
Deze is leuk hoor. De frustratie is zelfs hier te ruiken.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:38 schreef BobbyB het volgende:
Ik kan tenminste samen leven met gehandicapte mensen
Ik kan toch geen heel wetboek in elkaar stellen in een paar seconden? Het ligt er gewoon aan. Hoeveel draagt de persoon bij? Wie is de schuldige? Etc. Dat kan je toch ook gewoon zelf bedenken? Of ben je te kortzichtig?quote:Dat is wel erg makkelijk he. Als jij deze regel er door wilt hebben zul je ook met goede standpunten moeten komen en die heb je niet.
Oké, daar had ik je inderdaad al op betrapt... maar waar haal je het zotte idee vandaan dat wat voor jou niet nuttig of verrijkend is, voor niemand nuttig of verrijkend is? Voor een hele grote groep mensen draagt het wel degelijk wezenlijk wat bij aan kwaliteit van leven. Derhalve draagt het dus bij aan een groot deel van de maatschappij en is het dus nuttig voor de hele maatschappij, aangezien de maatschappij een verzamelwoord is voor "iedereen" en niet alleen voor jou en het handjevol mensen wat precies zo denkt als jij.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:33 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Ik denk alleen aan mezelf - maar dat betekent niet dat ik anderen niet kan helpen of waarderen.
Zie jij jezelf al in politiek Den Haag staan om een meerderheid van de stemmen te krijgen met je totaal onrealistische denkbeelden ?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:42 schreef Gentlemen. het volgende:
Ik kan toch geen heel wetboek in elkaar stellen in een paar seconden? Het ligt er gewoon aan. Hoeveel draagt de persoon bij? Wie is de schuldige? Etc. Dat kan je toch ook gewoon zelf bedenken? Of ben je te kortzichtig?
Opnieuw sla je de plank mis. Totaal geen frustratie hier hoor. Heb eerder medelijden met jouw kortzichtige gedachtegang.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:42 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Deze is leuk hoor. De frustratie is zelfs hier te ruiken.
Tuurlijk kan ik dat ook wel zelf bedenken, maar jij bent hier degene die dit zo graag wil, dan doe je zelf ook maar moeite om het fatsoenlijk uit te leggen in plaats je er iedere keer zo makkelijk van af te maken. Ik doe ook de moeite om mijn standpunt uit te leggen, tegen een ander zeggen dat ie het zelf maar moet bedenken toont niet veel respect naar je discussie partner.quote:Ik kan toch geen heel wetboek in elkaar stellen in een paar seconden? Het ligt er gewoon aan. Hoeveel draagt de persoon bij? Wie is de schuldige? Etc. Dat kan je toch ook gewoon zelf bedenken? Of ben je te kortzichtig?
Ik had net al aangegeven dat niet van je te verwachtenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:37 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Inderdaad. Verder hoef ik geen antwoord meer op je te geven eigenlijk.
Mijn God zeg.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:35 schreef Emimich het volgende:
Verstandelijk gehandicapten leveren op vrijwel geen enkele wijze een constructieve bijdrage aan onze samenleving. Naast het feit dat ze onze samenleving veel geld kosten wat op geen enkele wijze rendabel te maken valt, nemen zij bijvoorbeeld ook ruimte in beslag en tasten zij de uitstraling van de mens aan door hun lage intelligentie. Daarom pleit ik er dan ook voor om de personen met een vorm van mentale retardatie uit te laten sterven, hetzij door ze simpelweg een spuitje te geven, dan wel door een combinatie van pre-natale selectie gecombineerd met het onvruchtbaar maken van nog levende wezens.
Moeilijk. Syndroom van Down en aanverwanten mogen van mij weg. Fysiek inferieur maar wel tot werken in staat mag wel zolang ze genoeg voor zichzelf kunnen zorgen. Kleine foutjes als slechtziendheid is voor mij moeilijk te zeggen aangezien ik daarvoor niet goed genoeg weet hoe ons DNA in elkaar zit. Ik zou niet weten hoe ik het hebben van bepaalde inferieure emoties (zoals "haat" voor "onbegrip", net als BobbyB) op kan lossen omdat ik niet zou weten hoe ervoor te zorgen dat mensen hun kinderen hun gedachtengang niet opleggen.quote:
"Only a fool would take anything said on the internet as fact."quote:Op woensdag 24 september 2008 14:45 schreef BobbyB het volgende:
Opnieuw sla je de plank mis. Totaal geen frustratie hier hoor. Heb eerder medelijden met jouw kortzichtige gedachtegang.
Ik zit hier niet op het randje van uitschelden.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:45 schreef BobbyB het volgende:
Tuurlijk kan ik dat ook wel zelf bedenken, maar jij bent hier degene die dit zo graag wil, dan doe je zelf ook maar moeite om het fatsoenlijk uit te leggen in plaats je er iedere keer zo makkelijk van af te maken. Ik doe ook de moeite om mijn standpunt uit te leggen, tegen een ander zeggen dat ie het zelf maar moet bedenken toont niet veel respect naar je discussie partner.
Mijn excuses de_boswachter maar ik geloof toch echt dat ik het in spoiler had gezet juist zodat mensen die er aanstoot van nemen het niet hoeven te lezen?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:51 schreef de_boswachter het volgende:
Houden we het normaal ? WTF zeg.
1-2 = ...quote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef MarMar het volgende:
Mensen met syndroom van down zijn niet per definitie niet in staat tot werken... beetje jammer dat mensen die ergens geen verstand van hebben toch vinden dat ze een mening moeten hebben.
Een mening moet toch op zijn minst gebasseerd zijn op enige kennis van zaken...
Rot gewoon helemaal op met die praat van je, daar ga je maar op een nazi forum over praten, hoe goed Hitler wasquote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Mijn excuses de_boswachter maar ik geloof toch echt dat ik het in spoiler had gezet juist zodat mensen die er aanstoot van nemen het niet hoeven te lezen?
Doet er niet toe.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Mijn excuses de_boswachter maar ik geloof toch echt dat ik het in spoiler had gezet juist zodat mensen die er aanstoot van nemen het niet hoeven te lezen?
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef MarMar het volgende:
Ik pleit voor uitroeiiing op basis van slecht karakter!
Mensen met syndroom van down zijn niet per definitie niet in staat tot werken... beetje jammer dat mensen die ergens geen verstand van hebben toch vinden dat ze een mening moeten hebben.
Ik heb eens een downer samen met zijn moeder (!) een kind zien traumatiseren. Dat was wel grappig eigenlijk maar goedquote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef MarMar het volgende:
Tja, als jij een discussie op internet niet serieus neemt kun je net zo goed weg gaan.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:52 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
"Only a fool would take anything said on the internet as fact."
Ik wel dan? Vind het gewoon onbegrijpelijk hoe je aan zo'n bekrompen en kortzichtige gedachtegang komt.quote:Ik zit hier niet op het randje van uitschelden.
Dan mag je gelijk al mijn reacties in dit topic weghalen. Ik peer hem uit dit topic.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:55 schreef de_boswachter het volgende:
Doet er niet toe.
Zulke achterlijke reacties hoef ik hier niet te zien. Ook niet onder een spoiler. Dat doe je maar op je stormfront forum ofzo
Je bedoelt dat dat kind te zwak was om zich te verdedigen tegen die downer?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:56 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Ik heb eens een downer samen met zijn moeder (!) een kind zien traumatiseren. Dat was wel grappig eigenlijk maar goed
Het probleem is dat het Down Syndroom er ook in verschillende gradaties is (toch?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:50 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Moeilijk. Syndroom van Down en aanverwanten mogen van mij weg. Fysiek inferieur maar wel tot werken in staat mag wel zolang ze genoeg voor zichzelf kunnen zorgen. Kleine foutjes als slechtziendheid is voor mij moeilijk te zeggen aangezien ik daarvoor niet goed genoeg weet hoe ons DNA in elkaar zit. Ik zou niet weten hoe ik het hebben van bepaalde inferieure emoties (zoals "haat" voor "onbegrip", net als BobbyB) op kan lossen omdat ik niet zou weten hoe ervoor te zorgen dat mensen hun kinderen hun gedachtengang niet opleggen.
Die zin zal wel voor geen meter lopen maar dan kan je me tenminste tweemaal uitlachen.
Ik ken een blanke jongen die aan de alochol is geraakt en waardoor zijn moeder nu depri isquote:Op woensdag 24 september 2008 14:56 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Ik heb eens een downer samen met zijn moeder (!) een kind zien traumatiseren. Dat was wel grappig eigenlijk maar goed
Nee, volgens Gentlemen zijn alle mensen met het Down Syndroom hetzelfde.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:58 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het probleem is dat het Down Syndroom er ook in verschillende gradaties is (toch?). En ook daar zul je dan de grens ergens moeten leggen, en zie die maar eens uit te vogelen. Vanzelfsprekend heeft de grens trekken op iq dezelfde onmogelijkheden, evenals vele dergelijke onderscheidingen.
Dat je er nog op in gaat ook, iemand die hier grensen gaat trekken over wie men moet gaan vermoorden of nietquote:Op woensdag 24 september 2008 14:58 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het probleem is dat het Down Syndroom er ook in verschillende gradaties is (toch?). En ook daar zul je dan de grens ergens moeten leggen, en zie die maar eens uit te vogelen. Vanzelfsprekend heeft de grens trekken op iq dezelfde onmogelijkheden, evenals vele dergelijke onderscheidingen.
ja, leuke one-liner, maar wat zeg je nu inhoudelijk eigenlijk?quote:
Gelukkig. Opzoutenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:57 schreef Gentlemen. het volgende:
[..]
Dan mag je gelijk al mijn reacties in dit topic weghalen. Ik peer hem uit dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |