abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61845623
Gaat een goede vriend van je verhuizen, hokken met z'n vriendin (het einde des levens, jeweets). Prima, moet hij weten. Aangeboden om mee te helpen verhuizen, ook goed.

Dus ik kom daar, vraag of ze alles ingepakt hebben, krijg een bevestigend antwoord. Vervolgens kom je op hun kamers, staan er nog compleet ingeruimde kledingkasten, zijn de bedden nog opgemaakt, staat alle apparatuur nog aangesloten, staan de koelkasten nog vol met spullen (maar wel al een week de stekker eruit dus lekker geschimmeld alles), lampen nog aan het plafond, wandversiering hangt er nog... Ik dacht echt dat het een misplaatste grap was .

Ik heb vervolgens dus geholpen met het sjouwen van de grote dingen, en verder een beetje met de pa van die vriend staan ouwehoeren die net zo verbaasd was als ik. Laat ze dat inpakken maar mooi zelf doen, ter plekke. Alleen wel jammer dat je rekent op drie ritjes met een aanhanger, waarmee je in totaal hooguit een uurtje of twee kwijt bent, en dat het dan ineens ruim vijf uur worden. Je hele zondag weg . Het is een vriend dus ik doe het graag voor 'm, maar zo is het toch wel érg matig geregeld.

Klacht: mensen die niet fatsoenlijk hun spullen inpakken voor ze gaan verhuizen.
Subklacht: mensen die niet goed schoonmaken waardoor je met je bakkes in een laag stof hangt bij alles dat je optilt.

.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:52:10 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_61845664
Ik was gegaan
Een vriend van me had wel ingepakt, maar daar waren we toen een zak met lege plasticzakken aan het verplaatsen. Ik pieste bijna in mn broek van het lachen
pi_61845676
Je weet wat vrienden over het algemeen zeggen over mensen he
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 september 2008 @ 10:53:45 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61845698
Ik had m'n koffie opgedronken en medegedeeld dat ze weer mogen bellen als ze daadwerkelijk klaar zijn met inpakken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:55:13 #5
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61845724
Mijn ervaring is dat je altijd voor dit soort verassingen komt te staan als je iemand helpt, het lijkt wel of mensen niet meer logisch na kunnen denken.
Ik heb het tegenwoordig dan ook te druk om te helpen. Voor een paar mensen maak ik een uitzondering.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_61845755
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:53 schreef Netsplitter het volgende:
Ik had m'n koffie opgedronken en medegedeeld dat ze weer mogen bellen als ze daadwerkelijk klaar zijn met inpakken.
Had je niet gedurfd
pi_61845797
Ik was ook weggegaan met de mededeling dat ik over 2 weken wel weer een gaatje heb om ze te helpen verhuizen en dat als ze me voor dan willen hebben, ze alles ingepakt moeten hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61845812
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:55 schreef cheqy het volgende:
Mijn ervaring is dat je altijd voor dit soort verassingen komt te staan als je iemand helpt, het lijkt wel of mensen niet meer logisch na kunnen denken.
Ik heb het tegenwoordig dan ook te druk om te helpen. Voor een paar mensen maak ik een uitzondering.
Hij hoort bij de uitzonderingen. Althans, hoorde. De volgende keer zoekt 'ie 't maar uit .

Het toppunt was nog dat ik een kledingkast nog volledig ingeruimd zag staan, halverwege de middag. Ik vraag wat ze met die kast gaan doen: 'ja dat weten we nog niet, moet ik nog even over denken, misschien dat je 'm wel uit elkaar kan schroeven?' . Ik heb gezegd dat ze dat mooi zelf kunnen doen en eventueel nog een keer kunnen bellen dat ik die kast voor ze transporteer in m'n auto, verder zoeken ze het maar lekker uit .

Het ergste is gewoon ook nog dat hun beider ouders meerdere malen gewaarschuwd hebben en gevraagd hebben of ze alles ingepakt hadden, en die lui gewoon met stalen gezicht hebben geantwoord dat nagenoeg alles ingepakt zat, 'meer konden ze niet inpakken'. .
Zerg schreef:
pi_61845827
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik was ook weggegaan met de mededeling dat ik over 2 weken wel weer een gaatje heb om ze te helpen verhuizen en dat als ze me voor dan willen hebben, ze alles ingepakt moeten hebben.
Dat is het nadeel: bij 90% van de mensen zou ik dat ook doen. Er is echter een bepaalde groep mensen in je leven bij wie je dat níet doet...
Zerg schreef:
pi_61845852
Ook een mooie trouwens: ze hebben bijna al hun spullen meegenomen (ipv een selectie maken wat ze wel en niet nodig hebben), dus hun hut is nu een pakhuis. En als klap op de vuurpijl hebben ze van tevoren hun spullen niet schoongemaakt, waardoor ze een schoon huis hadden (de moeders hadden gepoetst), met een enorm berg vuile teringzooi erin waar de stofdraden vaak nog aan hingen .
Zerg schreef:
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:11:03 #11
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61846021
leuk he! verhuizen

binnekort heb ik het zelfde probleem ben ik bang voor..

me zus gaat verhuizen....

die laat ook liever alles doen dan dat ze iets zelf doet...
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:15:54 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61846104
Ongelooflijk... Zoiets snap ik dus echt niet .
Hoe organiseren dat soort mensen de rest van hun leven??
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:24:26 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61846294
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hij hoort bij de uitzonderingen. Althans, hoorde. De volgende keer zoekt 'ie 't maar uit .

Het toppunt was nog dat ik een kledingkast nog volledig ingeruimd zag staan, halverwege de middag. Ik vraag wat ze met die kast gaan doen: 'ja dat weten we nog niet, moet ik nog even over denken, misschien dat je 'm wel uit elkaar kan schroeven?' . Ik heb gezegd dat ze dat mooi zelf kunnen doen en eventueel nog een keer kunnen bellen dat ik die kast voor ze transporteer in m'n auto, verder zoeken ze het maar lekker uit .

Het ergste is gewoon ook nog dat hun beider ouders meerdere malen gewaarschuwd hebben en gevraagd hebben of ze alles ingepakt hadden, en die lui gewoon met stalen gezicht hebben geantwoord dat nagenoeg alles ingepakt zat, 'meer konden ze niet inpakken'. .
Dat is gewoon de boel in de zeik nemen. Ik zou ook zo weg zijn gelopen.
Als kasten nog leeg gehaald moeten worden en nog meer van dat soort dingen, prima. Maar zeg het dan eerlijk. Dan kan je er rekening mee houden en een andere planning maken. Maar ga niet lopen liegen tegen de mensen die bereid zijn om jou te helpen. Van mij had ie lekker aan het gas gekund.
pi_61846307
Klinkt ontzettend bekend. Vooral dat ze dan zeggen dat alles ingepakt is, dat je samen met iemand anders een kast op wil pakken, en in koor door je rug gaat omdat die kast nog stampvol staat met boeken, en inpakken blijkbaar inhoudt 'touwtje om de handgreepjes zodat de deurtjes dichtblijven'. Leek ze makkelijker. Ja lekker makkelijk joh, ff 200 kilo boeken tillen

Tweede ergernis: mensen die vrienden laten komen om te helpen verhuizen en dan niks regelen voor de verhuizers. Geen potje koffie, geen broodje. En als je dan meldt naar de snackbar (want zondag) te lopen voor wat broodjes, geven ze een bestelling op maar komen niet met geld aan ofzo normaal kan me dat niks schelen maar met een verhuizing vind ik dat je een beetje dankbaarheid moet tonen en het dus óf regelen óf betalen (in ieder geval, meebetalen).
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:25:51 #15
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61846324
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:00 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Er is echter een bepaalde groep mensen in je leven bij wie je dat níet doet...
Er zitten er nu wel een paar bij die maling aan je hadden.
pi_61846619
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:24 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat is gewoon de boel in de zeik nemen. Ik zou ook zo weg zijn gelopen.
Als kasten nog leeg gehaald moeten worden en nog meer van dat soort dingen, prima. Maar zeg het dan eerlijk. Dan kan je er rekening mee houden en een andere planning maken. Maar ga niet lopen liegen tegen de mensen die bereid zijn om jou te helpen. Van mij had ie lekker aan het gas gekund.
Eensch.
Fuck today, it's tomorrow.
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:41:14 #17
85962 ioko
I Appear Missing
pi_61846681
Erg herkenbaar. Heb ook eens een vriend helpen verhuizen die 6 dozen had gehaald. De rest ging in vuilniszakken, en moest nog worden 'ingepakt'.

Het is dat het een echte vriend was, maar anders....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_61846813
De oplossing voor die kledingkast was dat ik dus heb gezegd dat ik daar niet aan ga beginnen. Ze wilden wel de kleding alvast meenemen. Dus toen heb ik ze succes gewenst en ben ik buiten met die pa een kwartier bij de aanhanger gaan ouwehoeren tot ze klaar waren met alles in zakken proppen. .
Zerg schreef:
pi_61846921
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:24 schreef Dipkip het volgende:
Klinkt ontzettend bekend. Vooral dat ze dan zeggen dat alles ingepakt is, dat je samen met iemand anders een kast op wil pakken, en in koor door je rug gaat omdat die kast nog stampvol staat met boeken, en inpakken blijkbaar inhoudt 'touwtje om de handgreepjes zodat de deurtjes dichtblijven'. Leek ze makkelijker. Ja lekker makkelijk joh, ff 200 kilo boeken tillen
Hoe bedoel je, IQ-loos? . Ik was overigens ook oprecht verbaasd bij deze gang van zaken. Heb wel vaker mensen helpen verhuizen, maar altijd alles ingepakt enzo. Maar één keer dat de lampen e.d. nog van het plafond moesten, maar dat was bij m'n zwager die het had aangekondigd en die kon er zelf niet bij dus moest ik het doen Verder altijd alles voorbereid, dit was dus nogal een tegenvaller. Ik kwam zo'n kamer binnen en dacht echt: 'dit is vast niet haar kamer want hier staat alles nog gewoon in.'
quote:
Tweede ergernis: mensen die vrienden laten komen om te helpen verhuizen en dan niks regelen voor de verhuizers. Geen potje koffie, geen broodje. En als je dan meldt naar de snackbar (want zondag) te lopen voor wat broodjes, geven ze een bestelling op maar komen niet met geld aan ofzo normaal kan me dat niks schelen maar met een verhuizing vind ik dat je een beetje dankbaarheid moet tonen en het dus óf regelen óf betalen (in ieder geval, meebetalen).
In dit geval had ik het voordeel dat hun beider ouders er waren en die hadden koffie, sap en soep met brood meegenomen, anders vreesde ik het ergste. Ik werd nog wel door die twee tortelduifjes uitgenodigd voor het avondeten (waar ze nog boodschappen voor moesten doen overigens), maar ik heb vriendelijk bedankt. Ten eerste kook ik zelf veel beter , ten tweede wilde ik nog rust die dag en ten derde had ik geen zin om tussen hun dozen en stoffige meubilair te gaan zitten .
Zerg schreef:
pi_61850536
als ik op kamers ga mag je ook wel meehelpen inpakken mikkie
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_61852279
Herkenbaar idd. Of nog erger, dat de verhuizenden zelf alleen de 'coördinerende rol' gaan innemen en de anderen alle zware wasmachines e.d. de trap op laten tillen En dan tussendoor ook nog even aanwijzingen geven als 'pas op, het is zwaar'
pi_61854434
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:58 schreef Palomar het volgende:
Herkenbaar idd. Of nog erger, dat de verhuizenden zelf alleen de 'coördinerende rol' gaan innemen en de anderen alle zware wasmachines e.d. de trap op laten tillen En dan tussendoor ook nog even aanwijzingen geven als 'pas op, het is zwaar'
Inderdaad . Werk je jezelf uit de naad, krijg je een 'kun je dit ook nog even naar boven dragen' naar je hoofd geslingerd, terwijl ze zelf nog dom zijn om het knopje van de Senseo op tijd voor je in te drukken.
Zerg schreef:
pi_61854520
Eén voordeel hadden we wel: die vriend en ik waren de enigen die zware dingen konden tillen en dus moesten wij ook sjouwen. En aangezien hij nog amper verhuisd had, kon ik alle commando's geven en wist ik in elk geval zeker dat we efficiënt konden werken. Z'n vriendin kwam bijvoorbeeld met het voorstel om eerst alle losse spullen in te laden, 'want dat was makkelijk'. Bed, lattenbodem, bank e.d...dat moesten we 'er later dan maar voorzichtig bovenop schuiven ofzo'. ! Nu hebben we nog efficiënt geladen in de spullen in één ruk naar boven kunnen dragen, dat heb ik ook al regelmatig anders meegemaakt...
Zerg schreef:
pi_61860806
Mik, ik moet hier gewoon even op reageren. Zo herkenbaar.

Laatste verhuizing was die van mezelf en vriend. Mijn verhuizing: alles netjes ingepakt en voorbereid. De hele verhuizing moest ook in een paar uur gebeuren, dus van te voren heel goed voorbereid hoe alles in de aanhanger, auto en bus moest. Prima gegaan.

Komen we een dag later bij m'n vriend. Ik had hem de hele week al achter z'n vodden gezeten om verhuisdozen te halen. Nou, misschien was er één gammele doos ingepakt. De rest kon volgens hem makkelijk even tijdens het verhuizen ingepakt. Alles zat ook nog in elkaar.

Mén ik was het liefst weggelopen. Er stond zelfs nog afwas van 2 weken op het aanrecht wat hij zo in een doos wilde flikkeren. Uiteindelijk was zijn beste vriend (Sirda ) ook zo lief om te blijven en om keihard mee te helpen.

Ik had echt zoveel meer spullen, maar uiteindelijk zijn we met zijn verhuizing langer bezig geweest. Veel vaker heen en weer gereden, omdat het er gewoon niet handig in de auto kon.

Dus: eens met beide klachten. Uiteindelijk heb ik ook nog zijn spullen schoon staan maken. Wel voordat het in de auto geladen werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 23-09-2008 23:20:33 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61860817
Maar geef toe, nu heb je wel een mooi verhaal en kun je er misschien al om lachen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')