Had je niet gedurfdquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:53 schreef Netsplitter het volgende:
Ik had m'n koffie opgedronken en medegedeeld dat ze weer mogen bellen als ze daadwerkelijk klaar zijn met inpakken.
Hij hoort bij de uitzonderingen. Althans, hoorde. De volgende keer zoekt 'ie 't maar uitquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:55 schreef cheqy het volgende:
Mijn ervaring is dat je altijd voor dit soort verassingen komt te staan als je iemand helpt, het lijkt wel of mensen niet meer logisch na kunnen denken.
Ik heb het tegenwoordig dan ook te druk om te helpen. Voor een paar mensen maak ik een uitzondering.
Dat is het nadeel: bij 90% van de mensen zou ik dat ook doen. Er is echter een bepaalde groep mensen in je leven bij wie je dat níet doet...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik was ook weggegaan met de mededeling dat ik over 2 weken wel weer een gaatje heb om ze te helpen verhuizen en dat als ze me voor dan willen hebben, ze alles ingepakt moeten hebben.
Dat is gewoon de boel in de zeik nemen. Ik zou ook zo weg zijn gelopen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij hoort bij de uitzonderingen. Althans, hoorde. De volgende keer zoekt 'ie 't maar uit.
Het toppunt was nog dat ik een kledingkast nog volledig ingeruimd zag staan, halverwege de middag. Ik vraag wat ze met die kast gaan doen: 'ja dat weten we nog niet, moet ik nog even over denken, misschien dat je 'm wel uit elkaar kan schroeven?'. Ik heb gezegd dat ze dat mooi zelf kunnen doen en eventueel nog een keer kunnen bellen dat ik die kast voor ze transporteer in m'n auto, verder zoeken ze het maar lekker uit
.
Het ergste is gewoon ook nog dat hun beider ouders meerdere malen gewaarschuwd hebben en gevraagd hebben of ze alles ingepakt hadden, en die lui gewoon met stalen gezicht hebben geantwoord dat nagenoeg alles ingepakt zat, 'meer konden ze niet inpakken'..
Er zitten er nu wel een paar bij die maling aan je hadden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Er is echter een bepaalde groep mensen in je leven bij wie je dat níet doet...
Eensch.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:24 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat is gewoon de boel in de zeik nemen. Ik zou ook zo weg zijn gelopen.
Als kasten nog leeg gehaald moeten worden en nog meer van dat soort dingen, prima. Maar zeg het dan eerlijk. Dan kan je er rekening mee houden en een andere planning maken. Maar ga niet lopen liegen tegen de mensen die bereid zijn om jou te helpen. Van mij had ie lekker aan het gas gekund.
Hoe bedoel je, IQ-loos?quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:24 schreef Dipkip het volgende:
Klinkt ontzettend bekend. Vooral dat ze dan zeggen dat alles ingepakt is, dat je samen met iemand anders een kast op wil pakken, en in koor door je rug gaat omdat die kast nog stampvol staat met boeken, en inpakken blijkbaar inhoudt 'touwtje om de handgreepjes zodat de deurtjes dichtblijven'. Leek ze makkelijker. Ja lekker makkelijk joh, ff 200 kilo boeken tillen![]()
In dit geval had ik het voordeel dat hun beider ouders er waren en die hadden koffie, sap en soep met brood meegenomen, anders vreesde ik het ergste. Ik werd nog wel door die twee tortelduifjes uitgenodigd voor het avondeten (waar ze nog boodschappen voor moesten doen overigens), maar ik heb vriendelijk bedankt. Ten eerste kook ik zelf veel beterquote:Tweede ergernis: mensen die vrienden laten komen om te helpen verhuizen en dan niks regelen voor de verhuizers. Geen potje koffie, geen broodje. En als je dan meldt naar de snackbar (want zondag) te lopen voor wat broodjes, geven ze een bestelling op maar komen niet met geld aan ofzonormaal kan me dat niks schelen maar met een verhuizing vind ik dat je een beetje dankbaarheid moet tonen en het dus óf regelen óf betalen (in ieder geval, meebetalen).
quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:58 schreef Palomar het volgende:
Herkenbaar idd. Of nog erger, dat de verhuizenden zelf alleen de 'coördinerende rol' gaan innemen en de anderen alle zware wasmachines e.d. de trap op laten tillenEn dan tussendoor ook nog even aanwijzingen geven als 'pas op, het is zwaar'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |