Het beviel toen niet helemaal nee. De mensen in de groep waar ik me niet thuis voelde en de activiteiten die vaak geestdodend waren. Sowieso vond ik mezelf niet helemaal op de plek daar. Tis dan wel een paar jaar geleden maar ik denk dat het niet veel veranderd is want zo veranderen ze sowieso niet zo snel. Denk eerder dat ik terug ga vallen als ik eraan deel ga nemen dan dat ik vooruit zal gaan.
Maar het is dus aan mij of ik het wel of niet doe, ze kunnen 100 keer aankaarten van doe dit of doe dat, als ik er niet achter sta dan doe ik het niet. Wil niet zeggen dat ik niets aanneem, een voorstel dat goed in de oren klinkt zal ik niet afslaan.
Het komt over alsof ze maar een beperkt aantal zaken in de aanbieding hebben ook. Alsof er maar keuze is uit 3 dingen en 2 van die 3 daar is een wachttijd van 3 jaar. Denk dat ik in de toekomst zelf op onderzoek uitga. Heb al op internet op een vrijwilligerscentrale in de databank gekeken maar daar was ook niets te vinden, wie weet straks wel in de toekomst. Regulier werk is iets voor later, moet eerst in het werkritme komen. Zie het dan nog steeds zitten, zodra ik me meer helder en wakker voel en in ritme gekomen ben dan kan ik vanzelf bewuster in heldere stabiele toestand op onderzoek uitgaan.
Biertjes 2 dagen laten staan en meteen geen nachtmerries gehad en de dag erna met redelijk goede zin opgestaan. Bier is voorlopig weer van de kaart geveegd, het voordeel van dat biertje in de avond weegt lager dan het nadeel van de dag erna in het slechter en onfrisser voelen. Bij bier en wijn heb ik ook het idee dat het mijn denken verstoord, dan zit ik eenmaal op het juiste denken en dan wordt het weer door elkaar geroerd zodat ik weer chaotisch ga worden de dag erna alsof ik niet helemaal op de wereld ben zoals het hoort.
Nu tijd voor koffie en peuk, nog steeds goede hoop richting de toekomst
Overigens bij psychologen vind ik het wel eens irritant dat ze gaan vertellen hoe jij in elkaar zit, en dan is dat een fout beeld dat ze hebben en dan gaan ze door ermee terwijl het helemaal niet zo is. Dan maak ik 1 opmerking en vervolgens gaan ze net doen alsof je hele gedrag op een foute manier in elkaar zit. Alsof ze mij helemaal kennen van binnen terwijl ik amper iets van mezelf laat zien. Dat ze dus uit 1 of 2 opmerkingen een conclusie trekken over je hele karakter en persoonlijkheid

Stigmatiseren? Is dat het juiste woord of is dat niet het juiste woord?
[ Bericht 10% gewijzigd door Topspin op 24-09-2008 13:23:23 ]