Sorry, ik zal de gebeden der stervenden even doornemen.quote:Op maandag 22 september 2008 10:57 schreef gelestipjes het volgende:
Hij zegt toch dat ie verkouden is EN ziek. Dus naast de zeer hevige ziekte waardoor ie niet meer in staat is om te werken/naar school te gaan, is ie ook nog eens verkouden, Ik denk dat we allemaal best een beetje medeleven mogen tonen.
Beterschap TS.
Voor zere keel en hoestbuien heb je Strepsils en voor koppijn door een ontsteking kan je een paracetamolletje pakken.quote:Op maandag 22 september 2008 11:07 schreef petre86 het volgende:tnx voor de beterschapjes.
Zere keel, hoest- en niesbuien, voorhoofdsholteontsteking en daarmee koppijn = ziek jah.
Jij bent nog nooit echt verkouden geweest?quote:
kan op me werk ookquote:
Erg gezond ook, verlengt helemaal niet de duur van de ziekte en vergroot ook niet de kans op complicatiesquote:Op maandag 22 september 2008 11:12 schreef cheqy het volgende:
[..]
Voor zere keel en hoestbuien heb je Strepsils en voor koppijn door een ontsteking kan je een paracetamolletje pakken.
Je hebt gewoon een baaldag.
Man, ik ben meer wel verkouden dan niet.quote:Op maandag 22 september 2008 11:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij bent nog nooit echt verkouden geweest?
Complicaties.quote:Op maandag 22 september 2008 11:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Erg gezond ook, verlengt helemaal niet de duur van de ziekte en vergroot ook niet de kans op complicaties![]()
Overigens helpt een paracetamolletje niet als de boel goed ontstoken is...
Nou, dat betekent dan dat niemand er last van kan hebben natuurlijk!1!!!quote:Op maandag 22 september 2008 11:50 schreef cheqy het volgende:
[..]
Complicaties.![]()
Daar heb ik nooit last van gehad.
Pijn die weggaat door 2 paracetamollen mag de naam nog niet dragenquote:En een paracetamol bij een ontsteking neemt wel de pijn weg en anders neem je er 2
Wat voor complicaties dan?quote:Op maandag 22 september 2008 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou, dat betekent dan dat niemand er last van kan hebben natuurlijk!1!!!![]()
Klopt. Laat ik het anders zeggen, verzachten of dragelijk maken.quote:Pijn die weggaat door 2 paracetamollen mag de naam nog niet dragen.
Ontstekingen die zich uitbreiden of verergeren. Bij mij heeft zich een keer een poliep ontwikkeld in 1 van mijn neusholtes na een zware verkoudheid die op zijn beurt weer voor allerlei klachten zorgde, voornamelijk ontstekingen.quote:
Het feit dat je überhaupt pijnstillers moet slikken om te functioneren geeft al aan hoe ziek je lichaam eigenlijk is. En dan werkt rust gewoon het beste. Als je slaap hebt kan je ook best een snuif coke nemen om wakker te blijven maar je lichaam wil gewoon dat je rust pakt.quote:Klopt. Laat ik het anders zeggen, verzachten of dragelijk maken.
En dat kwam door het gebruik van Strepsils of paracetamol? Kan het me eigen niet voorstellenquote:Op maandag 22 september 2008 13:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ontstekingen die zich uitbreiden of verergeren. Bij mij heeft zich een keer een poliep ontwikkeld in 1 van mijn neusholtes na een zware verkoudheid die op zijn beurt weer voor allerlei klachten zorgde, voornamelijk ontstekingen.
Heb je nu griep, ok. Maar waarom heb je rust nodig bij een holteontsteking?quote:Het feit dat je überhaupt pijnstillers moet slikken om te functioneren geeft al aan hoe ziek je lichaam eigenlijk is. En dan werkt rust gewoon het beste. Als je slaap hebt kan je ook best een snuif coke nemen om wakker te blijven maar je lichaam wil gewoon dat je rust pakt.
Sukkelquote:Op maandag 22 september 2008 13:02 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ziek ben je als je niet meer op je benen kan staan.
Nee, maar je verhoogt de kans op dat soort dingen als je de zaak verwaarloost en gewoon doet alsof er niks aan de hand is.quote:Op maandag 22 september 2008 13:12 schreef cheqy het volgende:
[..]
En dat kwam door het gebruik van Strepsils of paracetamol? Kan het me eigen niet voorstellen
[..]
Bij jou was het dus chronisch en had het een duidelijke oorzaak. Dan zal op de bank liggen niet veel helpen idd maar nog steeds moet je niet doen alsof er niks aan de hand is. Kan je wel doen maar je verzwakt er wel je weerstand mee. Met alle gevaren van dien.quote:Heb je nu griep, ok. Maar waarom heb je rust nodig bij een holteontsteking?
Ik heb zelf jarenlang last gehad van holteontstekingen, zo erg zelfs dat ik op den duur aan mijn holtes geopereerd moest worden omdat mijn holte te krap bleken te zijn.
Ik heb er al die tijd gewoon mee gewerkt, kwestie van antibiotica halen en pijnstillers in nemen om de pijn te verzachten. Met dit soort dingen is het niet echt van belang of je rust neemt of niet.
Het is gewoon een ontsteking wat er uit moet en dat gaat echt niet sneller als je op de bank ligt.
Ik ben ook 3 jaar chronisch verkouden geweest, vorig jaar ook een operatie om de openingen achterin de neus groter te krijgen. Maar toen had ik geen hoest- en niesbuien, geen knallende koppijn (toen zeurende), geen constante loopneus en was ik gewoon verstaanbaar.quote:Op maandag 22 september 2008 13:12 schreef cheqy het volgende:
[..]
En dat kwam door het gebruik van Strepsils of paracetamol? Kan het me eigen niet voorstellen
[..]
Heb je nu griep, ok. Maar waarom heb je rust nodig bij een holteontsteking?
Ik heb zelf jarenlang last gehad van holteontstekingen, zo erg zelfs dat ik op den duur aan mijn holtes geopereerd moest worden omdat mijn holte te krap bleken te zijn.
Ik heb er al die tijd gewoon mee gewerkt, kwestie van antibiotica halen en pijnstillers in nemen om de pijn te verzachten. Met dit soort dingen is het niet echt van belang of je rust neemt of niet.
Het is gewoon een ontsteking wat er uit moet en dat gaat echt niet sneller als je op de bank ligt.
Ok, dat snap ik dan wel.quote:Op maandag 22 september 2008 13:17 schreef petre86 het volgende:
dus is het niet nuttig om mijn collega's of klanten onder te niezen en telefoongesprekken vol te hoesten..
Inderdaad. Gezien de beknopte OP ga ik er maar even vanuit dat TS om zijn verkoudheid thuis is gebleven. Een echte man gaat natuurlijk niet thuisblijven voor zoiets.quote:
het is toch ook mogelijk dat TS zowel verkouden is als ook nog eens ziek (in de zin van griep ofzo) en daarom thuis blijft?quote:Op maandag 22 september 2008 15:14 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Inderdaad. Gezien de beknopte OP ga ik er maar even vanuit dat TS om zijn verkoudheid thuis is gebleven. Een echte man gaat natuurlijk niet thuisblijven voor zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |