Niet dat we onder Van Gaal echt mooi voetbal speelden, maar toen plaatsten we ons niet voor het WK. Dat wil ik gewoon niet nog een keer, dus vandaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:19 schreef Yi-Long het volgende:
Wow... ik ben zo'n beetje de enige die mooi voetbal eist van Oranje...
Treurig...
Ik wil vooral goed voetbal zien. Of dat nou aanvallend is, of behoudend, of dat er nou geweldig mooi uitziet, dat maakt mij niet zo heel veel uit. Als er maar een plan achter zit, en de uitvoering fatsoenlijk is. Daar kan ik van genieten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:19 schreef Yi-Long het volgende:
Treurig...
Tja... soms heb je gewoon pech. Dat kun je niet afschuiven op het voetbal, maar gewoon op een bal wel of niet binnenkant paal, een beslissing mee of tegen, etc.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Niet dat we onder Van Gaal echt mooi voetbal speelden, maar toen plaatsten we ons niet voor het WK. Dat wil ik gewoon niet nog een keer, dus vandaar.
Dat bedoel ik dus ook. In het geval van Oranje liggen de kwaliteiten momenteel gewoon bij de aanvallende spelers, dus wil ik een aanvallend team zien, met de drive naar voren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:44 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik wil vooral goed voetbal zien. Of dat nou aanvallend is, of behoudend, of dat er nou geweldig mooi uitziet, dat maakt mij niet zo heel veel uit. Als er maar een plan achter zit, en de uitvoering fatsoenlijk is. Daar kan ik van genieten.
Ik eis mooi voetbal op een groot tournooi.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:19 schreef Yi-Long het volgende:
Treurig...
A: iets mis met je enter?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik eis mooi voetbal op een groot tournooi.
Dan kijkt heel de wereld.
Naar een kwalificatie wedstrijd van Nederland kijkt geen buitenlander.
Ze zien alleen de uitslag.
Nederland - Ijsland 2-0.
De buitenlander denkt dan het zal wel 5-0 moeten worden waarschijnlijk.
Oranje was op het laatste tournooi het mooist voetballende land.
We werden uitgeschakeld helaas.
Maar Gunter Netzer zei :
'Es sind wieder mein holländer'
Op een groot tournooi kun je verliezen door verdedigend te hebben gespeeld.
Maar Nederland is het grootste kleine voetballand.
Kan me geen reet roesten hoe we het WK halen.
Daar pas ga ik een elftal beoordelen.
En eis ik ook mooi voetbal.
Zoals we groot zijn geworden.
Heeft Nederland nog nooit in de kwalificatie gedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
A: iets mis met je enter?
B: Tja, wat het buitenland van ons vindt, is allemaal leuk en aardig, maar ik zit wel gewoon die oefenwedstrijden en kwalificatiewedstrijden te kijken, en als we dan de kwaliteiten hebben (en die hebben we), dan wil ik gewoon voetbal 'met ballen' zien. Dus er moet iets gebeuren.Beetje lef, beetje show, ambitie, etc. Ik wil dat het team gewoon 90 minuten uitstraalt van ' we willen niet alleen winnen, maar we willen WINNEN! De tegenstander compleet wegspelen, vernederen, afmaken, etc.
Als een team goed speelt op een toernooi, dan beoordelen we ze op basis van hoe ze spelen op dat toernooi. Als ze in de voorbereiding kut spelen, en ik zie dat, dan beoordeel ik ze ook op die wedstrijden. Heel simpel. Ik beoordeel voetbal op datgene wat ik ZIE, niet op wat het resultaat eventueel is, want zoals we allemaal weten, is voetbal een van de meest 'oneerlijke' sporten ter wereld: je kunt de beste zijn, en toch verliezen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heeft Nederland nog nooit in de kwalificatie gedaan.
Het EK-88 WK-98 en 74 Herinneren we ons als mooie toernooien.
Moet je eens terug kijken hoe we die toernooien hebben gehaald.
De enige keer dat we schitterenden was in 75 op weg naar het EK 76. Toen we de Belgen vernederden met 5-0
Ik vroeg me al waarom ik opeens vol stomme bewondering naar je posts zat te kijkenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:24 schreef tong80 het volgende:
En niks mis met m'n enter
Maar met enters komen de briljante zinnen harder aan
Ik ben ook een groot liefhebber van mooi voetbal, daar zijn we tenslotte groot mee geworden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:19 schreef Yi-Long het volgende:
Treurig...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |