abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61814292
DIT IS ROTTERDAM

(
quote:
Novum) - Tijdens de klassieker Feyenoord-Ajax in de Rotterdamse Kuip is zondagmiddag een 12-jarige supporter van Ajax mishandeld. De jongen zat in een vak met supporters van de thuisclub en juichte na de eerste goal van Ajax. Hierop kreeg hij een stomp in het gezicht van een volwassen man die naast hem stond, waarna een knokpartijtje ontstond, meldt de politie.

De volwassene is goed zichtbaar op beeld vastgelegd en wordt door justitie gezocht voor mishandeling. Het is de bedoeling dat de dader zichzelf meldt bij de politie. Als hij dat niet doet dan worden de beelden mogelijk via de media naar buiten gebracht, zegt een politiewoordvoerder.

Voor, tijdens en na de wedstrijd werden achttien mensen aangehouden voor belediging, bedreiging, baldadig gedrag en discriminatie. Daarnaast werden 79 bekeuringen uitgedeeld voor wildplassen, openbaar alcoholgebruik en diverse verkeersovertredingen. De EHBO heeft in en om het stadion dertig mensen behandeld. Drie van hen moesten naar het ziekenhuis. Eén van hen had een epileptische aanval, één had pijn op de borst en de ander had hartklachten. De politie spreekt van een relatief rustige Feyenoord-Ajax, die overigens eindigde in 2-2
http://www.nieuws.nl/527727

Twee grote incidenten waarin Nederlanders tekeer gaan tegen burgers, zij eisen nu ook het voetbal op zich, zij zijn de baas op de stadions.

Heeft Ajax of Feijenoord al dit veroordeeld ? Heeft PVV kamervragen gesteld ??
Komt er nu ook 5 jaar verbod op wedstrijden van Ajax en Feijenoord ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 september 2008 @ 23:40:43 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61814311
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:39 schreef Meki het volgende:
(
[..]

Heeft PVV kamervragen gesteld ??

Op zondag?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_61814324
Nederlanders tekeer gaan tegen burgers???
pi_61814336
Je moet ook niet in het vak van de tegenpartij gaan juigen bij voetbal
***** Kraak.....
pi_61814412
Dus de burgers zijn geen Nederlanders ofzo?
Ik snap m niet, leg is uit.
pi_61814417
ben je toch een behoorlijke kneus als je zoiets doet tijdens de klassiekers
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_61814447
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dus de burgers zijn geen Nederlanders ofzo?
Ik snap m niet, leg is uit.
Jah wel , ik heb het over relschoppers die burgers lastig vallen
zoals vandaag in Capelle en nu een 12 jarige jongen

Heeft de burgemeester de betrokken groep beklaagd
pi_61814514
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:45 schreef Meki het volgende:

Heeft de burgemeester de betrokken groep beklaagd
Groep? Er is een 12 jarige sukkel op zijn bek geslagen, dat zou meer moeten gebeuren.
***** Kraak.....
pi_61814568
Blijft natuurlijk ontzettend dom om als Ajacied te gaan juichen midden in een Feijenoord vak. Dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd. Je weet van te voren dat er een gespannen sfeer zal hangen en dan kiest een verstandig persoon ervoor zichzelf in te houden.

Heb al meerdere keren, bij verschillende clubs, in een thuisvak gezeten als supporter van de uitspelende partij. Het blijft oppassen. Je kan zelf wel een beetje inschatten of je ongestraft kan juichen of niet. Ajax Feijenoord lijkt me nou niet direct een wedstrijd waar dat makkelijk zou kunnen.

Dat geweld keurt iedereen natuurlijk af. Toch heb je ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid hoor. Als ik racistische opmerkingen maak tegen een groepje Marokkanen kan ik er ook rekening mee houden dat ik daar niet zonder kleerscheuren vanaf kom. Behoorlijk dom om zo te provoceren.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_61814603
en de omstanders die dit toe lieten ??
pi_61814775
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:50 schreef Meki het volgende:
en de omstanders die dit toe lieten ??
Moeten die gelijk op het zelfde niveau komen dan door ook maar te gaan slaan?

Een bepaalde bevolkingsgroep heeft er wel handje van om in groepen rond te hangen en zo te reageren
***** Kraak.....
pi_61814826
Ik zie de link niet om kamervragen te gaan stellen.
Of kom je nu op voor de weerloze Nederlander die slachtoffer word van geweld.

Voor de rest: een Meki topic.
pi_61814924
uit het VBL randverschijnselen topic:
quote:
Was op C inderdaad, stonden elkaar een high five ofzo te geven toen 020 de 0-1 maakten, kerel was inderdaad zeker geen 12, ik had hem op een jaar of 20 geschat en ik stond op een meter of 10-15 afstand. Leek er wel op alsof ie met z'n vader was inderdaad, of in ieder geval een ouwe lul naast 'm. Hij had overigens geen echt rake klappen gehad, wat geschampt en een trap in z'n maag geloof ik toen ie naar boven afgevoerd werd.
pi_61814980
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:39 schreef Meki het volgende:
DIT IS ROTTERDAM

(
[..]

http://www.nieuws.nl/527727

Twee grote incidenten waarin Nederlanders tekeer gaan tegen burgers, zij eisen nu ook het voetbal op zich, zij zijn de baas op de stadions.

Heeft Ajax of Feijenoord al dit veroordeeld ? Heeft PVV kamervragen gesteld ??
Komt er nu ook 5 jaar verbod op wedstrijden van Ajax en Feijenoord ??
Ze moeten jou bij de komende Ajax - Feyenoord in de F-Side gooien met een Feyenoord-vlag om je kop.
X
X
X
pi_61815003
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:05 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ze moeten jou bij de komende Ajax - Feyenoord in de F-Side gooien met een Feyenoord-vlag om je kop.
zie het al voor me, dat is echt kut voor je.
pi_61815026
Meki heeft een punt.
Als het een Marrokaan was geweest ipv een Nederlander dan was het land te klein geweest.
Make my day!
pi_61815055
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:05 schreef Frasier het volgende:

[..]

pi_61815224
Tegen jongetjes van 12
Dacht dat er principes waren: Geen geweld tegen kinderen, vrouwen en spelers.
pi_61815255
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef toma het volgende:
Tegen jongetjes van 12
dat dachten Van Persie en Acuna ook...

maar er zitten altijd hersenlozen tussen
  maandag 22 september 2008 @ 00:17:55 #20
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61815264
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:49 schreef Karammel het volgende:
Blijft natuurlijk ontzettend dom om als Ajacied te gaan juichen midden in een Feijenoord vak. Dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd. Je weet van te voren dat er een gespannen sfeer zal hangen en dan kiest een verstandig persoon ervoor zichzelf in te houden.

Heb al meerdere keren, bij verschillende clubs, in een thuisvak gezeten als supporter van de uitspelende partij. Het blijft oppassen. Je kan zelf wel een beetje inschatten of je ongestraft kan juichen of niet. Ajax Feijenoord lijkt me nou niet direct een wedstrijd waar dat makkelijk zou kunnen.

Dat geweld keurt iedereen natuurlijk af. Toch heb je ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid hoor. Als ik racistische opmerkingen maak tegen een groepje Marokkanen kan ik er ook rekening mee houden dat ik daar niet zonder kleerscheuren vanaf kom. Behoorlijk dom om zo te provoceren.
Dude, dat kind was 12.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_61815282
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:17 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dude, dat kind was 12.
12 jarigen hebben geen hersenen? pa had ook beter moeten weten trouwens
pi_61815293
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:07 schreef agter het volgende:
Meki heeft een punt.
Als het een Marrokaan was geweest ipv een Nederlander dan was het land te klein geweest.
Een Marokkaan is niet alleen in een vijandelijk vak.
***** Kraak.....
pi_61815311
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef toma het volgende:
Tegen jongetjes van 12
op die foto van fr12.nl ( staat ook in het topic over randverschijnselen in VBL ) lijkt ie me geen 12 dus dan had ie wel kunnen weten dat ie niet kan juichen in dat vak aan de ene kant moet het gewoon kunnen maar je weet gewoon dat het in Nederland niet kan.

Al wil ik het niet goed praten als die gene echt heeft geslagen ( want de media blaast nog weleens wat op )
pi_61815350
Op de tribune bij een beladen match is het tegewoordig inderdaad link om voor de tegenpartij te juigen als je in 't verkeerde vak staat.
***** Kraak.....
  maandag 22 september 2008 @ 00:24:00 #25
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61815367
Tuurlijk zijn die mensen een stelletje beesten Meki. Maar of die nou genoeg is om een topic te openen?

Hooligans zijn ook burgers. Ik weet echt niet of die er voor terugschrikken 'civiele doelen' aan te vallen.

En mods: Ik vind dat Meki inmiddels echt misbruik maakt van dit forum. Als je het bijna elke dag presteert om iets te posten en daar vervolgens een politieke draai aan geeft wordt dat op een gegeven moment gewoon te veel. Ik stem voor inperking.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')