abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61857280
Dat Ribhouse Bronco op de grote markt is prima.
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 19:40:19 #52
34726 Fratz
Max
pi_61857756
Bestaat het Waegstuk eigenlijk nog? Is daar niet &zo voor in de plaats gekomen of heb ik het mis?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_61859223
Vreemd dat de apedans nog niet genoemd is.

Naar mijn mening echt één van de beste restaurants van Groningen. (Stad en provincie)
Ben er een aantal keer geweest, maar echt heerlijk eten voor een redelijk bedrag.
pi_61865341
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:24 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat Ribhouse Bronco op de grote markt is prima.
Mits je niet met een groep bent
pi_61871017
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:47 schreef Gizmo112 het volgende:
- De groene Weide (is nog niet genoemd volgens mij, vreemd, niemand ervaringen ?? Ik uitlsuitend goede)

Groene Weyde biedt goed eten voor een redelijke prijs inderdaad. Enige minpuntjes vind ik dat de kok overal rode bietenschaafsel op flikkert en dat het interieur wat aftands aandoet. Je kan, als je geluk hebt, leuk bij het raam zitten zodat je over het Noorderplantsoen uitkijkt.

Ik heb De Markies ook nog niet voorbij zien komen, zit ook aan het Noorderplantsoen. Heb er veel goeds over gehoord maar viel mij wat tegen, vooral omdat ze mijn tonijnsteak gortdroog gebakken hadden.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_61937812
Alles overwegende heb ik de allereerste tip uit het topic gevolgd. Land van Kokanje. Dat van dat biologische vlees was een belangrijk punt. Thuis eet ik nooit anders.

Reservering staat .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:31:07 #57
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61938356
Ah, daar heb ik gisteren ook gegeten. Ik had een stoofpotje met fazant, dat was erg lekker. Mij tafelgenoot had een filodeegtaartje waarvan ik even niet meer weet wat er in zat, hij vond het wat weinig maar wel lekker. Als toetje had ik samen met mijn tafelgenoot een Grand dessert, maar dat vond ik wat tegen vallen. Dat was een groot bord met allemaal verschillende dingetjes er op (zoals het op de kaart stond dus dat was prima), maar omdat er overal bolletjes ijs tussen lagen wat smolt zat dat overal aan (het grootste gedeelte was ijs). En ik had eigenlijk ook niet zo'n behoefte aan de alocoholische drankjes die er bij zaten (waarvan eentje met gelatine er in ). Het was een beetje rommelig. Ik had achteraf liever toch liever een 'gewoon' dessert gekozen. Mijn tafelgenoot zat hier na nog steeds niet vol. (al was het best veel, maar het hoofdgerecht was gewoon te weinig voor een jongen van 26)
Maar het totaal was lekker en het was er ook gezellig.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:37:59 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61939928
Ja maar De zevende hemel heeft volgens mij ook biologisch vlees, en Jantje zag eens pruimen hangen ook en De Vestibule ook (hoewel ik daar alles te zout vind) en Brussels Lof (de kaasfondue okay, die is toevallig vegetarisch) ook etc. etc. Gelukkig is scharrel- en biologisch vlees al redelijk gebruikelijk in de wat betere eettenten. Land van Kokanje vond ik trouwens ook wel oké, goede keus!

Overigens, niet voor diner, maar wel voor lunch of snelle avondmaaltijd: Tacos. Zálig! (en biologisch).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61957014
Tapas bij Hemmingway's! Of bij Cervantes. Ik vind de Opera ook goed.
pi_61992309
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:31 schreef maok het volgende:
Mijn tafelgenoot zat hier na nog steeds niet vol. (al was het best veel, maar het hoofdgerecht was gewoon te weinig voor een jongen van 26)
Maar het totaal was lekker en het was er ook gezellig.
Ik bestel meestal meteen wat aardappelgarnituur bij, vaak zetten ze dat niet eens op de rekening. De een eet nou eenmaal twee keer zoveel als de ander, je kunt niet van eettenten verwachten dat ze de helft weggooien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61993791
tvp!
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 02:06:10 #62
34726 Fratz
Max
pi_63441943
zijn er nog leuke nieuwe tenten bijgekomen in de stad?
binnenkort komt mijn vriend weer thuis en dat moet gevierd worden natuurlijk =)
  zondag 23 november 2008 @ 10:12:14 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63443833
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:08 schreef sigme het volgende:
Alles overwegende heb ik de allereerste tip uit het topic gevolgd. Land van Kokanje. Dat van dat biologische vlees was een belangrijk punt. Thuis eet ik nooit anders.

Reservering staat .
Hier heb ik een tijdje geleden ook weer eens gegeten. De bediening was verschrikkelijk (het lukte ons niet om iets te drinken te bestellen. De bediening liet zich niet zien na het serveren, vergat onze drankjes nadat we ernaartoe waren gelopen etc.) Uiteindelijk heb ik drie gangen lang met één glas water gedaan. Bijzonder!
Het eten was goed, maar eigenlijk niets bijzonders. Ik wist de dag erna al weer nauwelijks wat ik ook al weer gehad had. Had geen enkele indruk gemaakt.

En ja, we hadden weg moeten lopen, maar als ik daar dan zit, en het is gezellig onderling, dan die ik dat toch niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 23 november 2008 @ 11:58:38 #64
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_63445229
Gister gegeten bij Da Vinci (Turfsingel). Eten op zich was redelijk, maar bediening matig. Inderdaad ook een drankprobleem. Tafels gaan 2 tot 3 keer per avond weg, en het zit eigenlijk continu vol. Door het verlaagde plafond en de open keuken liep bovendien de temperatuur ook behoorlijk op. Zonde.
Tot zover de kwaliteitspost
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 21:01:01 #65
34726 Fratz
Max
pi_63460065
Het valt me op dat het vaak gebeurd hoor, als je uit eten bent. Bediening die je tafel niet meer kan vinden. Best jammer, daar wordt toch het meest op verdiend lijkt me, de drankjes
  maandag 24 november 2008 @ 00:21:10 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63466845
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:01 schreef Fratz het volgende:
Het valt me op dat het vaak gebeurd hoor, als je uit eten bent. Bediening die je tafel niet meer kan vinden. Best jammer, daar wordt toch het meest op verdiend lijkt me, de drankjes
Ja dat meen ik ook!

Maarja, zo lang het personeel daar geen deel van krijgt en de baas niet in de buurt is, is het kennelijk verleidelijk om de gasten lekker in hun sop te laten gaarkoken.

Maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat als je ergens zit te eten, en er een nieuwe gang wordt opgediend, terwijl alle glazen duidelijk leeg zijn, een ober of serveerster dan niet uit zichzelf vraagt of de gast nog een glas wijn (of wat dan ook) wil.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63475456
Grieks restaurant Athene aan de Nieuwe Ebbingestraat. Niet ingewikkeld, niet duur, gewoon lekker veel mals vlees. Neem de mixed grill als je van alles een hoop wil. Aardige bediening, bij binnenkomst krijg je een glaasje ouzo voor niks en je hoeft maar te wenken als je er meer aardappeltjes, sla of saus bij wil.
pi_63476695
Leuk om mijn eigen straat tegen te komen! (woon in de Nieuwe Blekerstraat).
Ik ben nog nooit in het Koetshuis geweest maar door dit topic zal ik er binnenkort toch eens binnen wippen. Na de grote verbouwing ziet het er sowieso erg leuk/mooi/stijlvol/gezellig uit!
  maandag 24 november 2008 @ 14:08:52 #69
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63477516
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:40 schreef Sabinee het volgende:
Leuk om mijn eigen straat tegen te komen! (woon in de Nieuwe Blekerstraat).
Ik ben nog nooit in het Koetshuis geweest maar door dit topic zal ik er binnenkort toch eens binnen wippen. Na de grote verbouwing ziet het er sowieso erg leuk/mooi/stijlvol/gezellig uit!
Ik heb er een paar weken geleden gegeten. Prima eten en (lekkere wijn) drinken voor een aardig schappelijke prijs.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 29 november 2008 @ 01:35:39 #70
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_63613197
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:50 schreef Vasilevski het volgende:
Grieks restaurant Athene aan de Nieuwe Ebbingestraat.
Ik was zeer te spreken over het Grieks restaurant Olympia (ja orginaliteit ten top die namen ).
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 29 november 2008 @ 15:44:55 #71
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63620393
Ik heb wel 's gegeten bij:

Four Roses - Prima, lekker, snel en gezellig (cijfer 8)

Bocaccio - 3 keer geweest, 1 keer vlak voor een voorstelling in de Schouwburg en toen waren ze ons vergeten :S. De andere 2 keer prima (cijfer 7)

Cantina Mexicana - Al ontelbaar vaak geweest, snel, makkelijk, niet duur en je zit er nooit alleen (cijfer 9,5)

Overstag - Restaurant met Franse keuken aan het Zuiderdiep. 1 keer geweest, de tent was totaal leeg (niet op een raar tijdstip). Ongezellig, donker en service liet ook te wensen over. (cijfer 5)
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  zaterdag 29 november 2008 @ 15:48:30 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63620436
Psst. Het is Four Rose's. Jawel, met een apostrof. Het is namelijk niet het meervoud van rose. Rose is hier een naam.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:10:34 #73
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63625124
Psssst als het eten maar lekker is :p

Pssss ik zal 't onthouden...! ;-)
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:32:25 #74
231035 ArcturusMengsk
Emperor of the Terran Dominion
pi_63893566
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:50 schreef Vasilevski het volgende:
Grieks restaurant Athene aan de Nieuwe Ebbingestraat. Niet ingewikkeld, niet duur, gewoon lekker veel mals vlees. Neem de mixed grill als je van alles een hoop wil. Aardige bediening, bij binnenkomst krijg je een glaasje ouzo voor niks en je hoeft maar te wenken als je er meer aardappeltjes, sla of saus bij wil.
mja en de wijn die over is als je een karaf hebt schenken ze terug in de fles.. heerlijk.. verder komt alles daar uit potjes en blikjes.. Ik ben daar 1 keer geweest en het viel me zoooo waar tegen.. nooit meer..

De biechtstoel
is trouwens wel alleen wel behoorlijk prijzig.. Met z'n 2-en waren we zo'n 70 euro kwijt.. maar het was echt heerlijk..

Humphreys ben ik nu 2 keer geweest en 2 keer een tegenvaller..

Qua lunch MOET je gewoon echt naar House of Spice.. (is net verhuisd naar de Gelkingestraat) maar dat is echt zóóó lekker..
  woensdag 10 december 2008 @ 09:23:32 #75
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63897926
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:22 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Duidelijk een tent die niet weet wat ze willen. Aan de ene kant hele hippe japanse gerechten, aan de andere kant stampotten inderdaad. Niet echt een rode draad door de kaart heen.
Het is voor Groningse begrippen een wat duurder eetcafé
Of juist een tent die weet dat er zoveel mensen, zoveel smaken zijn. Er is altijd wel iets op de kaart waar je nou nét zin in had!
Land van Kokanje is heerlijk, ik ga er ook regelmatig lunchen (lekkere soepen!) en Puur is ook perfect om te lunchen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')