abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 20:32:26 #26
34726 Fratz
Max
pi_61834483
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

En dat vraag je niet even aan mij?!?

Voor een lekkere lunch kan je altijd binnenstappen bij Puur.

Met de Kleine Heerlijkheid is natuurlijk niks mis. Je kan anders altijd nog bij de Gulzige Kater of Hemmingways aan het gedempte Kattendiep terecht. De kwaliteit is soms wel wisselend ivm de drukte.
Gulzige Kater ben ik echt op afgeknapt. We aten er best regelmatig maar ik weet niet wat er momenteel aan de hand is. Laatste drie keer dat ik er geweest ben (alle bezoekjes recentelijk) was ik helemaal niet tevreden.
Sommige gerechten die op de kaart stonden waren niet aanwezig, vlees dat van binnen koud geserveerd werd, vis verschrikkelijk droog, alle bijlagen op het bord (gegrillde groentes) koud, vlees lauw, bijlagen die beloofd werden maar niet kwamen en als klap op de vuurpijl werd de afwasser gestuurd op de borden af te halen.
Jammer, ik was altijd tevreden maar kom er voorlopig echt niet meer. En nee, het was niet druk, er waren maar 4 tafeltjes bezet.

Puur is voor lunch! Ik vind die sandwich met eend het lekkerst
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 20:33:41 #27
34726 Fratz
Max
pi_61834527
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Zit die Mexicaan er nog? Bij Boven Jan om de hoek? Die was altijd heel goed.
Bistango? Ja hoor!
  maandag 22 september 2008 @ 20:34:59 #28
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61834572
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:32 schreef Fratz het volgende:

[..]

Gulzige Kater ben ik echt op afgeknapt. We aten er best regelmatig maar ik weet niet wat er momenteel aan de hand is. Laatste drie keer dat ik er geweest ben (alle bezoekjes recentelijk) was ik helemaal niet tevreden.
Sommige gerechten die op de kaart stonden waren niet aanwezig, vlees dat van binnen koud geserveerd werd, vis verschrikkelijk droog, alle bijlagen op het bord (gegrillde groentes) koud, vlees lauw, bijlagen die beloofd werden maar niet kwamen en als klap op de vuurpijl werd de afwasser gestuurd op de borden af te halen.
Jammer, ik was altijd tevreden maar kom er voorlopig echt niet meer. En nee, het was niet druk, er waren maar 4 tafeltjes bezet.

Puur is voor lunch! Ik vind die sandwich met eend het lekkerst
Om een goede indruk te hebben van de kwaliteit moet je regelmatig bij een restaurant gaan eten. Het kan zo wisselend zijn. Hetzelfde geldt voor de Oude Brandweer.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 20:38:52 #29
34726 Fratz
Max
pi_61834656
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Om een goede indruk te hebben van de kwaliteit moet je regelmatig bij een restaurant gaan eten. Het kan zo wisselend zijn. Hetzelfde geldt voor de Oude Brandweer.
kom er al een aantal jaren, altijd goed geweest, laatste drie bezoeken allemaal zwaar beneden peil. wisselende successen, daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zou dit restaurant op dit moment niet aan mijn vrienden aanbevelen.
pi_61835035
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:20 schreef vaagsel het volgende:
Minder duur maar nog steeds "bovenkant van de markt":
Boven Jan
Boven Jan is toch meer van de makkelijke goedkope prak? Stamppotjes en daghappen e.d.? Dat begreep ik tenminste wel van een vriend van ons die daar als kok gewerkt heeft. Het zal wel prima eten zijn maar bovenkant van de markt?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61835117
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:38 schreef Fratz het volgende:

[..]

kom er al een aantal jaren, altijd goed geweest, laatste drie bezoeken allemaal zwaar beneden peil. wisselende successen, daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zou dit restaurant op dit moment niet aan mijn vrienden aanbevelen.
Jammer is dat. Ons voormalig favoriete goedkope eettentje in de buurt is zichzelf ook op die manier naar de afgrond aan het werken. Zelfs zodanig dat ze bij de lokale VVV toeristen afraden om daar te gaan eten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61835152
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:14 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Uitstekend. Wij eten er samen echt ontzettend lekker voor ongeveer 50 euro.

Voor ons is het ook een voordeel dat we naar huis kunnen kruipen, zo'n beetje.
Oh, das niet gek
Het is voor mij ook echt op kruipafstand, 100 meter ofzo. Daarom zit ik ook nog wel eens in Pand48 enzo
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Probeer de spaghetti carbonara eens. De pizza's vind ik niet zo daar (vis uit blik).
Heb de pizza carbonara gehad, was best lekker
Vis op de pizza vind ik sowieso niet te vreten.
pi_61835293
Komt er nog wel eens iemand bij de Padangbar?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 22 september 2008 @ 21:43:41 #34
Stranger than fiction
pi_61836491
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:01 schreef sigme het volgende:
Komt er nog wel eens iemand bij de Padangbar?
Dat is wel een heel lokale restaurant in een discutabele straat.
pi_61836734
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Met een reputatie tot ver buiten de stadsgrenzen.

Laatste twee keer dat ik er was viel het me tegen, maar ook dat is al weer enige tijd terug.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 22 september 2008 @ 21:53:42 #36
Stranger than fiction
pi_61836814
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Met een reputatie tot ver buiten de stadsgrenzen.

Laatste twee keer dat ik er was viel het me tegen, maar ook dat is al weer enige tijd terug.
ik heb er nooit gegeten, vooral omdat de buurt daar de laatste jaren wel aardig afglijdt.
  maandag 22 september 2008 @ 21:55:15 #37
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61836859
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:14 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Uitstekend. Wij eten er samen echt ontzettend lekker voor ongeveer 50 euro.

Voor ons is het ook een voordeel dat we naar huis kunnen kruipen, zo'n beetje.
Ik had jou er toevallig ergens over zien posten op FOK! en toen we zaterdag na de film even snel een leuk eetcafé zochten en erlangs liepen, daar naar binnen gegaan. Prima gegeten. Niet dat je achterover valt van originaliteit (dat hoeft ook niet altijd!), maar wat ze serveren is inderdaad hartstikke vers en goed bereid! Dus dank nog, voor de indirecte tip!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 22-09-2008 23:04:37 (typo) ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61836870
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

ik heb er nooit gegeten, vooral omdat de buurt daar de laatste jaren wel aardig afglijdt.
Is dat zo? Indische buurt was nooit heel best, maar wel gezellig.
En de Padangbar echt een begrip.
pi_61836953
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:55 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik had jou er toevallig ergens over zien posten op FOK! en toen we zaterdag na de film even snel een leuk eetcafé zochten en erlangs liepen, daar naar binnen gegaan. Prima gegeten. Niet dat je achterover valt van orginaliteit (dat hoeft ook niet altijd!), maar wat ze serveren is inderdaad hartstikke vers en goed bereid! Dus dank nog, voor de indirecte tip!
Dat vind ik leuk om te lezen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_61842078
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hele goeie kok hoor.
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:57 schreef Tommeke het volgende:

Heb de pizza carbonara gehad, was best lekker
Dat telt niet, de pasta carbonara, die moet je hebben en daar opeten, niet afhalen natuurlijk, dat kan niet met carbonara. Heel simpel eten, maar ze kunnen het daar heel goed maken en daar gaat het om, dat kan lang niet iedereen. Pizza carbonara is heel wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61842084

[ Bericht 100% gewijzigd door Weltschmerz op 23-09-2008 02:28:46 ]
pi_61842113
ik vind Het Zwarte Schaap aan het Schuitendiep (naast pand48) erg goed. minder dan 50 euro voor 2 personen voor een avond. Het eten is vers, goed bereid, leuk aangekleed en erg lekker.

Mr Mofongo werd hierboven aangeraden, maar die vond ik die ene keer dat ik er was echt niet speciaal.

En Lambiek (aan mijn achtertuin cq het Noorderplantsoen) schijnt ook een erg leuk studentenrestaurant te zijn. Maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Extremistisch gematigd.
pi_61842568
Lambiek is eenvoudig qua eten, maar wel erg lekker...

In het Pakhuis hebben ze verschrikkelijk lekkere spareribs, en ik vind zelf de Vestibule (oosterstraat) ook wel goed eten.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61843897
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Is dat zo? Indische buurt was nooit heel best, maar wel gezellig.
En de Padangbar echt een begrip.
De laatste keer (ong. half jaar terug denk ik) dat ik er heb gegeten was het prima maar het is daar nogal wisselend.
pi_61846141
Pakhuis 1 keer gegeten en heel slecht bevallen. We zijn nog net niet tussentijds weggegaan maar:

Eten was koud, niet lekker en werd anders geserveerd dan op de kaart stond. "antipasti" als voorgerecht was gewoon een boel vlees op een bord gekwakt.

Bediening liet bord vallen, deel kwam op tas + schoenen van vriendin terecht. Kan gebeuren, maar serveerster zei sorry, liep weg en we moesten zelf even later om een doekje vragen.

Zwarte Schaap een paar keer gegeten. Ik denk dat de kwaliteit daar puur afhangt van de drukte. Wij hebben er ook gezeten toen er grote groepen zaten te eten en toen was het eten beduidend minder dan toen het wat rustiger was. Persoonlijk zou ik dit mijden omdat je voor hetzelfde geld bij Diep of Eetcafe (eigenlijk gewoon restaurant) Schuytendiep veel leuker en beter eet.

Boven Jan is zeker geen eetcafe, voor 3 gangen ben je toch al makkelijk 30 euro kwijt wat in Groningen toch "bovenkant van de markt" is.

Oh en ga alsjeblieft niet naar het feest of de eerste kamer. 1e kamer is gewoon een vreetschuur en 't feest is gewoon niet gezellig en zal het ook nooit worden, aangezien ze 0 daglicht hebben.
Life is too short not to have fun
pi_61850477
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:17 schreef vaagsel het volgende:
Pakhuis 1 keer gegeten en heel slecht bevallen. We zijn nog net niet tussentijds weggegaan maar:

Eten was koud, niet lekker en werd anders geserveerd dan op de kaart stond. "antipasti" als voorgerecht was gewoon een boel vlees op een bord gekwakt.

Bediening liet bord vallen, deel kwam op tas + schoenen van vriendin terecht. Kan gebeuren, maar serveerster zei sorry, liep weg en we moesten zelf even later om een doekje vragen.
Was het lang geleden? Ik weet namelijk wel dat een jaar geleden daar bijna niks goed ging. Ik eet er wel vaak, ze kunnen er namelijk een uitstekend stuk vlees op je bord leggen, met name een rooie ribeye. Ze moeten alleen niet doen alsof ze een restaurant zijn want het is gewoon een eetcafe, in chicque voorgerechtjes zijn ze dan ook niet goed. Bestel er de simpele dingen en je zit goed.

Waar ik zelf niet meer kom:
-De zevende hemel, de 1e keer vond ik het overprijsd en de tweede keer hadden ze mijn zwezerik verkloot. Daar kan ik dus niet tegen, iets bijzonders op de kaart zetten omdat het leuk staat en het dan niet klaar kunnen maken, terwijl het helemaal niet zo moeilijk is.

- Het waagstuk, twee keer gegeten, twee keer een ellendig stuk vlees dat onbekwaam bereid was, een zekerheidje dus.

- De oude Brandweer, paar keer gegeten, twee keer een taaie biefstuk. Laat maar. Er kan best een keer wat fout gaan, maar als je er niet in slaagt om personeel aan te nemen dat een biefstuk kan bakken geeft dat geen vertrouwen.

-De Bistango. Ik heb er vaak 's nachts gegeten omdat een stapvriend van me daar kookte en de sleutels had. Een T-bone op de grill is weer eens wat anders dan shoarma, pizza of febo. Maar hij deed ook een boekje open over hoe het normaal in de keuken ging. En er zijn sowieso betere Mexicanen. Four roses is niet zoveel bijzonders maar wel altijd goed.
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:47:30 #47
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_61850635
- De groene Weide (is nog niet genoemd volgens mij, vreemd, niemand ervaringen ?? Ik uitlsuitend goede)
- De kleine Moghul (Indiaas, moet je van houden)
- Boven Jan (bovenkant van de markt zeker niet, wel lekker eten)
Tot zover de kwaliteitspost
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:38:34 #48
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61854884
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Was het lang geleden? Ik weet namelijk wel dat een jaar geleden daar bijna niks goed ging. Ik eet er wel vaak, ze kunnen er namelijk een uitstekend stuk vlees op je bord leggen, met name een rooie ribeye. Ze moeten alleen niet doen alsof ze een restaurant zijn want het is gewoon een eetcafe, in chicque voorgerechtjes zijn ze dan ook niet goed. Bestel er de simpele dingen en je zit goed.

-knip-
't pakhuis is vorig jaar (of het jaar daarvoor) overgenomen door een andere eigenaar, misschien dat ze er nog even in moesten komen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61855124
KFC
pi_61857205
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Boven Jan is toch meer van de makkelijke goedkope prak? Stamppotjes en daghappen e.d.? Dat begreep ik tenminste wel van een vriend van ons die daar als kok gewerkt heeft. Het zal wel prima eten zijn maar bovenkant van de markt?
Duidelijk een tent die niet weet wat ze willen. Aan de ene kant hele hippe japanse gerechten, aan de andere kant stampotten inderdaad. Niet echt een rode draad door de kaart heen.
Het is voor Groningse begrippen een wat duurder eetcafé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')