abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61793172
Dit is geen ACAB of 'fuck the police' topic, ieder z'n beroep, ik ben alleen schandelijk behandeld, en wil hier een topic over openen... (bij deze)

Er is kermis in Delft, jottum, vrolijkheid alom... Een leuke gelegenheid voor mij en een maatje om wat te gaan drinken, en gewoon ff te genieten van de kermis.
To the point: 2 agenten, 1 man, 1 vrouw, zagen mij een bierblikje weggooien (netjes in de prullenbak), en gaven mij een bekeuring voor drinken in het openbaar. Hoewel het een leeg blikje was, en ze mij niet hebben zien drinken, zeiden ze dat ze me wel gezien hadden. Omdat het het woord van 2 agenten tegen wat burgers was, besloot ik ze gewoon lekker hun gang te laten gaan, en ik werkte mee, gaf netjes mijn ID kaart, etc. Ik zei ook dat het eigenlijk onzinnig was, maar ik geen zin had in een wel-niet spel, en dus gewoon mee zou werken, ik gaf mijn ID kaart, etc.

Op dat moment (net na het doorgeven van mijn personalia) keek de mannelijke agent me aan, en zei iets in de trant van "Maar goed ook dat je meewerkt, want je staat gesignaleerd, en als je nu moeilijk doet, dan blablabla".
> Stop, ho, pardon, wat? Gesignaleerd? Met welke reden?
< Dat zal je zelf wel weten.
> Nee, dat weet ik niet. Leg uit.
< Niet zo bijdehand doen, je zal het zelf wel weten.
> Nee, dat weet ik niet, agent. U zegt dat ik gesignaleerd sta, dan mag u mij vertellen met welke reden. U noemt mijn naam via uw portofoon, en in uw oortje komt dus het bericht 'verdachte staat gesignaleerd' door, dan wil ik weten waarom. Roep maar op. Ik ben beveiliger, mocht ik (om welke reden dan ook) gesignaleerd staan, zou ik never nooit door de screening heen zijn gekomen, dus is het iets van kort geleden. Ik wil weten hoe en wat. U zegt A, ik zeg B. Mocht ik gesignaleerd staan als verdachte in een zaak, dient u me nu aan te houden.
< Doe nou maar niet zo populair, U staat in ieder geval gesignaleerd in de regio 600, en dat is kennelijk je geboortestreek. Dus kap nou maar, en laat het voor wat het is.
(Ik ben geboren in Doetinchem, en ook opgegroeid in de Achterhoek, geen idee of dat regio 600 is)
> Nee agent, en voor we verder gaan wil ik uw legitimatie zien, en ook die van uw collega.

De vrouwelijke agent (verbalisant nummer 8159) gaf na 10 minuten(!!) aandringen toe geen legitimatie bij zich te hebben, en de mannelijke agent (die me een uitbrander gaf nadat ik zijn ID vroeg) en ik speelden dit 'wellus-nietus' spelletje in totaal ongeveer 20 minuten, waarbij ik door hem meerdere malen werd verteld dat ik te bijdehand was, en ik dat zeker niet moest doen als ik mijn beroep nog wilde uitoefenen in de toekomst ( geweldig dreigement, ik heb werkelijk remsporen in mijn ondergoed ).

Maar op het eind (zelfs nadat hij keihard zei "Dus u wil beweren dat er iemand bestaat met exact uw geboortedatum, plaats, en naam? En die staat toevallig gesignaleerd ipv. u??") kwam het neer op een misverstand van de meldkamer... De achternaam van de verdachte had een 'M', en mijn achternaam heeft een 'N' (mijn achternaam is behoorlijk zeldzaam, en veelvuldig googlen leverde 0 resultaten op voor de achternaam met eem 'M' ipv. een 'N').
Ach ja... Een misverstandje... Foutje... Kan gebeuren...

Hoewel de agent (Kale gast, 4 strepen, in verhouding met zijn hoofd een vrij grote neus, volgens mij was zijn naam iets van 'Van Cuijk' ofzo, weet et niet precies meer) meerdere malen mijn achternaam, voornaam, geboortedatum, geboorteplaats, en ID-kaart-nummer heeft doorgegeven (alles zelfs gespeld volgens het NATO alfabet, en met de mededeling "Ja, ik heb hier een lolbroek die bijdehand wil zijn"), was mijn achternaam opeens anders dan die van de gesignaleerde verdachte. Toeval? Sure...

Kortom, een typisch voorbeeld van iemand die dacht interessant te kunnen doen, hij had er alleen niet op gerekend dat ik tegengas zou geven...

Samenvatting: 20 minuten van mijn leven verspild, maar wel mijn gelijk behaald.
Klacht: Agent dacht leuk te doen door domme opmerkingen te maken.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61793195
Ik zou er het geduld niet voor hebben. Als zo'n eikeltje gewoon interessant wil doen mag hij dat van mij. Hij weet niet beter.
pi_61793201
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:10 schreef Juup© het volgende:
Ik zou er het geduld niet voor hebben. Als zo'n eikeltje gewoon interessant wil doen mag hij dat van mij. Hij weet niet beter.
Dat is dus mijn probleem (en dat weet ik ook), ik kan daar niet tegen, ik moet en ik zal er tegeningaan als ik gelijk heb...
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61793204
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:11 schreef NielsTriple het volgende:
Dat is dus mijn probleem (en dat weet ik ook), ik kan daar niet tegen, ik moet en ik zal er tegeningaan als ik gelijk heb...
Ga dan solliciteren bij onze Hermandad, ben je prima op je plek daar.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61793207
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Ga dan solliciteren bij onze Hermandad, ben je prima op je plek daar.
wat is een hermandad?

anyway: off to bed!
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61793211
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:11 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Ik kan er ook niet tegen, bij oneerlijkheid gaan mijn nekharen overeind staan en ben ik geneigd om net als jij net zo lang door te gaan tot gerechtigheid geschied is.. Maar soms is het beter om de frustratie maar weg te slikken en te bedenken dat meneer agent gewoon niet beter weet, kost minder energie.
Maar goed zo ben ik
pi_61793214
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:13 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

wat is een hermandad?

anyway: off to bed!

Hermandad = Politie
  zondag 21 september 2008 @ 03:16:30 #8
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_61793222
Leuk verhaal
pi_61793230
En je hebt hem niet eens doodgetrapt?
pi_61793235
Je had hem in zijn gezicht moeten spugen en aftuigen.

Nederlandse politie
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61793236
Fuck the police!
  zondag 21 september 2008 @ 03:30:05 #12
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_61793308
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:18 schreef DrDentz het volgende:
Fuck the police!
  zondag 21 september 2008 @ 05:00:04 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_61793496
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:18 schreef DrDentz het volgende:
Fuck the police!
Dat mag de politie wel willen, maar dan krijg je belangenverstrengeling, of in het geval van een Zeeuwse diender wordt je "chantabel" genoemd...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 21 september 2008 @ 05:31:13 #14
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61793536
All coppers are bastards!

[ Bericht 10% gewijzigd door mrfool op 21-09-2008 05:31:39 (ja!) ]
  zondag 21 september 2008 @ 05:31:13 #15
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61793537
All coppers are bastards!

[ Bericht 66% gewijzigd door mrfool op 21-09-2008 05:32:15 (ja-dubbel-ik-weet-het-modje) ]
pi_61793539
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:10 schreef Juup© het volgende:
Ik had toen ik het hele(overigens niet boeiend) verhaal las hetzelfde. Agentjes uitlullen kan iedereen..

Welk punt je nou wil maken weet ik niet, maar dat je zo'n zelfzame naam hebt(lijkt me sterk) is kut voor je, dat blijkt maar weer
pi_61793554
Goed verhaal!
pi_61793556
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:18 schreef StefanP het volgende:
Je had hem in zijn gezicht moeten spugen en aftuigen.

Nederlandse politie
Vertel eens, hoe zijn amerikaanse agenten?
pi_61793633
quote:
Op zondag 21 september 2008 05:58 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe zijn amerikaanse agenten?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 september 2008 @ 08:14:43 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61793715
quote:
De achternaam van de verdachte had een 'M', en mijn achternaam heeft een 'N' (mijn achternaam is behoorlijk zeldzaam, en veelvuldig googlen leverde 0 resultaten op voor de achternaam met eem 'M' ipv. een 'N').
En dat weet jij nu! Erg mooi gevalletje privacy-schending van die andere persoon, ik zou zeggen, bel hem eens op, wordt nog lachen

Ontopic: het heeft ongetwijfeld een reden dat bierdrinken in het openbaar in de binnenstad van Delft per APV verboden is. Het scheelt rottigheid!
censuur :O
  zondag 21 september 2008 @ 09:10:51 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61793959
mên, doe eens een samenvatting zo op de vroege ochtend.

ff lezen hoor
Huilen dan.
  zondag 21 september 2008 @ 09:13:32 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61793980
oh

Maar als ze hun legitimatie weigerden te tonen kon je toch ook gewoon weglopen?

Ik zou zeggen: 't is goed met julie
Huilen dan.
  zondag 21 september 2008 @ 09:20:24 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61794035
quote:
Op zondag 21 september 2008 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
Maar als ze hun legitimatie weigerden te tonen kon je toch ook gewoon weglopen?
Nee, in zo'n geval kan je beter de politie bellen! Mensen die zichzelf oneigenlijk voor agent uitgeven worden (terecht!) zwaar gestraft!
censuur :O
pi_61794600
Delftse politie idd Ben ik laatst ook nog door genaaid.

Boete gekregen voor softdrugs gebruiken ( ) Krijg ik die boete binnen, staat er harddrugs gebruiken. Bezwaar maken kan niet bij een transactievoorstel, en de politie in Delft zegt dat het niet hun fout is. Nu moet ik dus voor de rechter verschijnen
pi_61794975
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:16 schreef Apfelsaft het volgende:
Delftse politie idd Ben ik laatst ook nog door genaaid.

Boete gekregen voor softdrugs gebruiken ( ) Krijg ik die boete binnen, staat er harddrugs gebruiken. Bezwaar maken kan niet bij een transactievoorstel, en de politie in Delft zegt dat het niet hun fout is. Nu moet ik dus voor de rechter verschijnen
Dus? Drugs is drugs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')