Klopt ongeveer wel, wat ooit een gulden kostte, is nu ruim een euro.quote:Op zondag 21 september 2008 02:35 schreef superworm het volgende:
Oftewel: Nederland. Waar je euro een daalder waard is
We vergelijken nu natuurlijk de waarde van de gulden zo'n 10 jaar geleden, met de waarde van de euro nu.quote:Op zondag 21 september 2008 02:50 schreef remlof het volgende:
En de gulden was niet aan inflatie onderhevig geweest als we die hadden gehouden?
Maar dat is dus ook het enige. Het achteruitgaan van geld in waarde, de inflatie had anders bij beide munten meegenomen moeten worden.quote:Op zondag 21 september 2008 04:47 schreef 8. het volgende:
Ouderwetse mensen rekenen elk eurobedrag om naar de gulden van toen. Dan vermenigvuldigen ze het met 2,2! Superworm heeft hier dus berekend dat dit dus niet klopt.
Moet je ook niet op zaterdag tot 2 uur 's middags in je nest blijven liggenquote:
Nee, precies andersom: wat je toen voor tien euro kocht, zou nu zestien euro veertig waard zijn.quote:Op zondag 21 september 2008 02:35 schreef superworm het volgende:
Oftewel: wat je nu voor een tientje koopt, kostte destijds zestien gulden veertig!
Ik denk dat hij een Euro tientje bedoeld.quote:Op zondag 21 september 2008 05:35 schreef r_one het volgende:
Nee, precies andersom: wat je toen voor tien euro kocht, zou nu zestien euro veertig waard zijn.
Ja, ik ook, daarom typte ik ook "tien euro" voluitquote:Op zondag 21 september 2008 05:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat hij een Euro tientje bedoeld.
Nee, het tien euro biljet van nu tegenover FL 16,40. Volgens de normale omrekenkoers had die tien euro gelijk moeten staan aan 22 Gulden.quote:Op zondag 21 september 2008 05:39 schreef r_one het volgende:
Ja, ik ook, daarom typte ik ook "tien euro" voluit
Het tien euro biljet van nu is hetzelfde stukje papier als een tien euro biljet van 10 jaar geleden. Dat ding was toen fl 22.04 waard en zou nu (inflatie meegerekend) nog maar fl 16.40 waard zijn.quote:Op zondag 21 september 2008 05:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee, het tien euro biljet van nu tegenover FL 16,40. Volgens de normale omrekenkoers had die tien euro gelijk moeten staan aan 22 Gulden.
Dat is wel erg sterk afgerond dan.quote:Op zondag 21 september 2008 09:18 schreef Bad_eendje het volgende:
Volgens een opgave in het wiskunde boek, zou 1 euro nu 1 gulden waard zijn. Opgelost.
Ja, anders wordt de opgave natuurliijk te moeilijkquote:Op zondag 21 september 2008 09:19 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat is wel erg sterk afgerond dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |