Ik heb ook nog allerlei leuke allergien erbij. Een van de ergste is die voor berkenpollen. Maar wat was ons groep 8 kamp? Juist, middenin een berkenbos. Dat ging dus niet zo heel lekker, dus ik ben halverwege naar huis gegaan omdat ik niet meer kon lopen en praten van benauwdheid. Meteen naar de Intensive Care gegaan, waar bleek dat mijn ene long niet meer werkte en de andere nog voor 15%quote:Op maandag 22 september 2008 01:44 schreef Shayndel het volgende:
[..]
Dat heb ik zo'n 3 keer gehad.
1 keer was toen ik nog geen medicijnen had de andere 2 keren waren door slordige medicijn gebruik. Ik nam niet altijd in of alleen wanneer het echt nodig was. Vaak had ik nog net een beetje kracht om de disk te pakken en in te nemen. De laatse keer wist ik dat ik elk moment mijn bewustzijn kon verliezen en gaan stikken. Het was echt heel dichtbij. Ik had na die tijd ook van die vlekjes voor mijn ogen door zuurstof gebrek. Gelukkig waren die na een uur rust verdwenen en had ik geen verdere schade opgelopen.
quote:Op maandag 22 september 2008 11:15 schreef stbabylon het volgende:
Ga roken, helpt bij een boel mensen met astma. Mijn broertje heeft al jaren geen last meer van zijn astma. Geen medicijnen. Gewoon roken. Is nog stoer ook.
Wat wil je nou zeggen kneus? Mijn broertje loopt altijd in nette merkkleding rond, niet mijn stijl, en zeker niet iets wat ik zou kopiėren, maar toch heel wat anders aan wat ik van je plaatje kan aflezen (en nee, ik kan nu niet er op klikken). Dus als je iets constructiefs wil zeggen, zeg het gewoon.quote:
Moet je voor de gein maar is gaan kijken op een longafdeling in het ziekenhuis.. Zitten ook een hoop mensen met een vorm van Astma, lopen leuk met zo'n zuurstof fles rond.. En maar door blijven roken hé. Altijd leuk als ze een peuk opsteken en ze vergeten de zuurstof fles dicht te draaien.quote:Op maandag 22 september 2008 11:15 schreef stbabylon het volgende:
Ga roken, helpt bij een boel mensen met astma. Mijn broertje heeft al jaren geen last meer van zijn astma. Geen medicijnen. Gewoon roken. Is nog stoer ook.
Het was maar een grapje.quote:Op maandag 22 september 2008 16:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat wil je nou zeggen kneus? Mijn broertje loopt altijd in nette merkkleding rond, niet mijn stijl, en zeker niet iets wat ik zou kopiėren, maar toch heel wat anders aan wat ik van je plaatje kan aflezen (en nee, ik kan nu niet er op klikken). Dus als je iets constructiefs wil zeggen, zeg het gewoon.
Mwaaah je conditie zo snel kwijtraken gebeurt nie zo snel heurquote:Op zondag 21 september 2008 22:33 schreef Dayuum het volgende:
Ik ben in de zomervakantie elke dag op 6 uur wakker geworden om buiten te rennen en straks is het allemaal voor niks geweest als ik door die verkoudheid mijn conditie kwijtraak
Let maar eens op. Dat gaat snel hoor.quote:Op maandag 22 september 2008 21:03 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Mwaaah je conditie zo snel kwijtraken gebeurt nie zo snel heur.
Ik denk dat het per persoon verschilt.quote:Op maandag 22 september 2008 21:03 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Mwaaah je conditie zo snel kwijtraken gebeurt nie zo snel heur.
Dus wij mogen niet meer roken zodat jij 'wel eens naar de kroeg kan', beetje aso vind je niet?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:56 schreef Djeez het volgende:
Eens met klacht. Ik heb al ruim twintig jaar last van astma. Altijd verkouden, veel schooluitval etc. Ik heb zelfs anderhalf jaar in een astmacentrum gezeten. Helaas niet in Davos, maar in Hilversum. Nog steeds word ik veel geplaagd door mijn astma. Ik gebruik veel medicijnen, al is Seretide (de paarse discus) echt een wondermiddel. En bij een kleine verkoudheid, is het twee weken lang drama. Wel tof is het rookverbod in de horeca, kan ik ook eens naar een kroeg!
Roken kies je voor, Astma nietquote:Op dinsdag 23 september 2008 13:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dus wij mogen niet meer roken zodat jij 'wel eens naar de kroeg kan', beetje aso vind je niet?
Waar, maar als hij hier nu gaat toegeven dat hij nu 'wel eens' gaat en wij daarom niet meer mogen roken, vind ik dat aso. Laat hem minstens 2~3x in de week gaan. Anders heeft het ook geen nut gehad. Hij moet er wel een beetje tijd voor over hebben.quote:
Seretide is Flixotide en Serevent in een medicijn. Het is een luchtbeschermer en luchtwegverwijder (Ventolin) in een, die daarnaast twaalf uur werkt. Supermedicijn! En je hebt je eigen risico van de zorg er zo weer uit, want iedere discus kost bijna honderd euro, en je doet er een maand mee als je tweemaal daags gebruikt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:38 schreef Dayuum het volgende:
Werkt Seretide beter dan ventolin(Blauwe discus) en Flexotide?(oranje/bruine discus)
Salbutamol is de pure stof van Ventolin, maar de dosering werkt klote. Zo'n ouderwetse inhaler waarvan je de twee rode knopjes stevig moest indrukken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb vroeger discussen gebruikt, maar daar merkte ik niks van. Heb een paarse gehad en oranje discus gehad)
Gebruik nu Symbicort, werkt goed.
Tevens gebruik ik in nood salbutamol
Hmm Ik heb Salbutamol in een pompje..quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Salbutamol is de pure stof van Ventolin, maar de dosering werkt klote. Zo'n ouderwetse inhaler waarvan je de twee rode knopjes stevig moest indrukken.
Bedankt voor info, Zal het morgen gelijk is vragen bij huisarts. Hoeveel mg gebruik jij trouwens?quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Seretide is Flixotide en Serevent in een medicijn. Het is een luchtbeschermer en luchtwegverwijder (Ventolin) in een, die daarnaast twaalf uur werkt. Supermedicijn! En je hebt je eigen risico van de zorg er zo weer uit, want iedere discus kost bijna honderd euro, en je doet er een maand mee als je tweemaal daags gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |