abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2008 @ 18:41:02 #152
71115 Rnej
I walk the line
pi_61831193
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:22 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.
Echt, je bent een mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen als 15jarige.
ik mag er vanuit gaan dat het onder schooltijd is.. anders is het een beetje cru idd...

daarnaast is 72 uur 1 3/4e werkweek ... wat is dat nou op 40 schoolweken?

in duitsland en oostenrijk moet je verplicht na je middelbare school 9 maanden lang in dienst van de overheid werken.

't leger in en als je dat niet wil: in een kinderdagverblijf / bejaardentehuis .. etc tegen minimuminkomen werken...

beter alternatief dan? .. dacht het niet...
pi_61831279
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:41 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik mag er vanuit gaan dat het onder schooltijd is.. anders is het een beetje cru idd...

daarnaast is 72 uur 1 3/4e werkweek ... wat is dat nou op 40 schoolweken?

in duitsland en oostenrijk moet je verplicht na je middelbare school 9 maanden lang in dienst van de overheid werken.

't leger in en als je dat niet wil: in een kinderdagverblijf / bejaardentehuis .. etc tegen minimuminkomen werken...

beter alternatief dan? .. dacht het niet...
je ziet het verschil

Overigens gaat dat daar ook afgeschaft worden samen met de normale dienstplicht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_61831281
Luie HAVO'er stereotype
  maandag 22 september 2008 @ 18:48:04 #155
71115 Rnej
I walk the line
pi_61831384
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je ziet het verschil

Overigens gaat dat daar ook afgeschaft worden samen met de normale dienstplicht
wat is je punt nou?

een gemiddelde havo'er woont toch lekker bij pappie en mammie?
dan heb je nog niet echt te maken met een inkomensgrens... maar t is knap lullig verplicht te moeten werken voor weinig geld terwijl je opleiding af is...

en dat t afgeschaft wordt doet niets af aan mijn mening dat vrijwilligerswerk best wel ns goed kan zijn voor de gemiddelde scholier...
  dinsdag 23 september 2008 @ 08:23:17 #156
28938 I_m_m_0
Illuminated....
pi_61843012
Je kan ook de maatschappelijke stage lopen bij de plaatselijke scouting! Lekker biertjes drinken bij het kampvuur onder de noemer jeugdwerk!
Never underestimate the power of stupid people in large groups...
  dinsdag 23 september 2008 @ 08:29:09 #157
137556 L.no
Midlife crisis
pi_61843072
Idd, ik moet dit jaar ook verplicht maatschappelijke stage doen. Alleen heb ik nog geen idee wat ik zal doen....
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_61843088
Lol ik moest vorig schooljaar het zelfde doen, echt te kut..Moest bejaarden soort pc cursus geven ofzo..slecht geregeld allemaal...Gelukkig 20 uur, alhoewel dat er ook 20 te veel waren...Kut maatschappelijke stage echt te nutteloos...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')