abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61784032
Goed, ik ben opgelicht helaas door geld over te maken naar de verkeerde persoon. Verkeerd in de zin van onbetrouwbaar dus...zonder vooraf gegevens te verefieren.

Enfin, bank ingeschakeld in de hoop het adres van de persoon te krijgen en die krijg ik dus niet vanwege het feit dat de naam en woonplaats overeenkomen met de gegevens die bij het rekening horen.

Stel, ik maak nu wederom een euro over naar deze persoon, maar in plaats van P. Pietersen te Groningen maak ik nu een (klein) bedrag over naar het rekeningnummer ten name van P.P. van Petersen of P. Pietersen maar dan in een hele andere plaats.. In dat geval komt de naam dus niet overeen met de tenaamstelling van de rekening. Is het dan wel mogelijk om de rekeninggegevens te verkrijgen als er niet op brieven van de bank wordt gereageerd? Hoe gaat dat in zn werk?
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61784163
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:23 schreef nachtdier2 het volgende:
Goed, ik ben opgelicht helaas door geld over te maken naar de verkeerde persoon. Verkeerd in de zin van onbetrouwbaar dus...zonder vooraf gegevens te verefieren.

Enfin, bank ingeschakeld in de hoop het adres van de persoon te krijgen en die krijg ik dus niet vanwege het feit dat de naam en woonplaats overeenkomen met de gegevens die bij het rekening horen.

Stel, ik maak nu wederom een euro over naar deze persoon, maar in plaats van P. Pietersen te Groningen maak ik nu een (klein) bedrag over naar het rekeningnummer ten name van P.P. van Petersen of P. Pietersen maar dan in een hele andere plaats.. In dat geval komt de naam dus niet overeen met de tenaamstelling van de rekening. Is het dan wel mogelijk om de rekeninggegevens te verkrijgen als er niet op brieven van de bank wordt gereageerd? Hoe gaat dat in zn werk?
In zo;n geval storten ze volgens mij gewoon het geld niet op die rekening, dan krijg je dus nog steeds geen gegevens.
pi_61784175
Kan dit niet gewoon in het centrale topic:

Opgelicht via Marktplaats | deel 2
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61784194
Ik zou gewoon even aangifte doen van oplichting. Jij gaat die NAW gegevens niet persoonlijk krijgen van de bank. Justitie daarentegen wel.
pi_61784210
Zeker weten?

Ik heb namelijk eerder geld overgemaakt met vergissinkjes en dat werd gewoon overgestort. Misschien dat het per bank wisselend is? Ik zal het anders eens uitproberen dmv overmaking op mn broers rekening. Volgens mij wordt het door de ABN Amro gewoon overgemaakt zonder controle namelijk. Als het rekeningnummer maar klopt?
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61784250
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:31 schreef Superfast het volgende:

Nee. Het hoeft namelijk niet per se om oplichting te gaan. Kan ook om per ongeluk overgemaakte bedragen gaan zonder dat het om oplichting gaat. Of te grote bedragen....een extra nulletje of verkeerde comma bijvoorbeeld.
[..]
pi_61784274
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:31 schreef Superfast het volgende:

@ onnodig gecentraliseer.

@TS: dit gaat niet werken. Je zult nooit aan de gegevens komen. Probeer http://www.internetoplichting.nl anders. Misschien zijn er anderen die door dezelfde zijn gedupeerd.

Het gebeurt zeker wel dat de politie er iets mee doet. (eigen ervaring)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_61784275
Het is nieteens een centraal 'ik ben opgelicht'-topic
pi_61784329
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

@TS: dit gaat niet werken. Je zult nooit aan de gegevens komen. Probeer http://www.internetoplichting.nl anders. Misschien zijn er anderen die door dezelfde zijn gedupeerd.

De kans dat er daar mensen zijn die op een identieke manier zijn opgelicht en hun ervaringen zouden TS meer helpen dan beetje nodeloos weer het zoveelste topic openen
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:48:38 #10
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_61784531
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Echt wel, er is wel een mogelijkheid om aan de gegevens te komen.
TS, las ik ergens tussen de regels door dat je bij ABN AMRO zit ?

Zo ja, dien bij hun een klacht in, met het verhaal dat je bent opgelicht door dit en dat rekeningnr, en je graag de NAW gegevens zou willen ontvangen om contact met die persoon te zoeken.
Draai er niet omheen dat je wellicht een verkeerd rekeningnr zou hebben ingevuld, maar geef duidelijk aan dat het om oplichting ging.

Hierna zul jij een brief ontvangen met de NAW gegevens, en bovendien zal de oplichter een brief van ABN AMRO ontvangen met het verzoek voor restitutie van het bedrag.
Ofn0h
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:50:08 #11
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_61784837
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:39 schreef Superfast het volgende:

[..]

De kans dat er daar mensen zijn die op een identieke manier zijn opgelicht en hun ervaringen zouden TS meer helpen dan beetje nodeloos weer het zoveelste topic openen
En als jji nu lekker even een antwoord op mijn vraag gaat geven, in plaats van een nodeloze reactie te geven, zou je mij ook weer helpen. Ik post wanneer ik wat wil posten en/of vragen heb en als jij dat nodeloos vindt, is het nog nodelozer om te reageren. Sterker nog, je had beter het topic kunnen overslaan.
[..]
pi_61784901
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:23 schreef nachtdier2 het volgende:

Als het om 1 euro gaat zal het zeker niet gaan werken. Voordat de bank ook maar gaat overwegen om er iets mee te doen moet het gaan om een bedrag dat hoger is dan de kosten van de handelingen die de bank moet verrichten.

In principe mag de bank om geen enkele reden die gegevens aan jou verstrekken, maar er zijn banken die aan het einde van hun eigen procedure (die meestal een paar brieven en aantal weken duurt) dat toch doen. Maar in een dergelijk geval hebben ze wel een controle op eerdere boekingen tussen betreffende rekeningen. Aangezien die er in dit geval is zullen ze daardoor nog steeds die gegevens niet verstrekken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61784974
Dank u voor deze informatie. Ik kan natuurlijk ook een andere rekening gebruiken
[..]
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:08:06 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61785001
Volgens mij checken banker niet meer op spelfouten.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:16:07 #16
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_61785187
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:04 schreef 700MB het volgende:

[..]

Als het om 1 euro gaat zal het zeker niet gaan werken. Voordat de bank ook maar gaat overwegen om er iets mee te doen moet het gaan om een bedrag dat hoger is dan de kosten van de handelingen die de bank moet verrichten.

In principe mag de bank om geen enkele reden die gegevens aan jou verstrekken, maar er zijn banken die aan het einde van hun eigen procedure (die meestal een paar brieven en aantal weken duurt) dat toch doen. Maar in een dergelijk geval hebben ze wel een controle op eerdere boekingen tussen betreffende rekeningen. Aangezien die er in dit geval is zullen ze daardoor nog steeds die gegevens niet verstrekken.
Onzin, onzin en nog eens onzin.
Het bedrag maakt geen ene drol uit, het zou wat zijn als je te horen krijgt van Oh sorry meneer, hier doen we niks mee, u bent slechts opgelicht voor 50euro terwijl het starttarief van een klachtenprocedure 100euro is.... Ongeacht het bedrag zal de klacht serieus in behandeling worden genomen, het is niet aan de bankmedewerker om te beoordelen welke actie wel/niet winstgevend is.
En de bank mag zeker wel de gegevens aan jou verstrekken, in de brief die je ontvangt zal ook staan dat ze met betrekking tot artikel bladiebla gerechtigd zijn de persoonsgegevens te verstrekken (staat met iets bij van artikel 4. nogwat, ik weet het niet uit m'n hoofd maa het het is iets in die strekking).

Ben zelf werkzaam geweest bij een bepaalde bank, en dit is gewoon een standaardprocedure die wordt uigevoerd op de klachtenafdeling, probeer het dan ook niet te spelen via het kantoor of iets anders, dien gewoon een officiele klacht in, wacht op een antwoord, en zoek contact met de oplichter.

@Nachtdier2, wat bedoel je met een andere rekening gebruiken ?
Ofn0h
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:19:15 #17
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_61785259
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:08 schreef Nembrionic het volgende:
Volgens mij checken banker niet meer op spelfouten.
Alleen de Postbank.
De rest doet de 11-proef en meer niet.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_61785435
Om wat voor bedrag gaat het btw?

Topic openen op internet oplichting, en aangifte doen bij de politie. Veel meer kan je niet echt doen. Misschien eens zoeken op google met alles wat je hebt, met mazzel vindt je een profielletje, met een website er in of iets waar je meer mee kan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61791446
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:48 schreef GANZENBORD het volgende:

[..]

Echt wel, er is wel een mogelijkheid om aan de gegevens te komen.
TS, las ik ergens tussen de regels door dat je bij ABN AMRO zit ?

Zo ja, dien bij hun een klacht in, met het verhaal dat je bent opgelicht door dit en dat rekeningnr, en je graag de NAW gegevens zou willen ontvangen om contact met die persoon te zoeken.
Draai er niet omheen dat je wellicht een verkeerd rekeningnr zou hebben ingevuld, maar geef duidelijk aan dat het om oplichting ging.

Hierna zul jij een brief ontvangen met de NAW gegevens, en bovendien zal de oplichter een brief van ABN AMRO ontvangen met het verzoek voor restitutie van het bedrag.
Deze gegevens mag de ABN helemaal niet vrijgeven. Dat zou een stunt zijn.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_61791478
Op www.internetoplichting.nl staat veel info.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61791874
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Deze gegevens mag de ABN helemaal niet vrijgeven. Dat zou een stunt zijn.
Inderdaad, ze geven het niet vrij Ik heb de procedure doorlopen en het komt erop neer dat naam/nummer overeenkomen en ze daarom geen adresgegevens kunnen opvragen. Ik moet dus maar contact opnemen met bovenstaande begunstigde. En dat is niet echt makkelijk als het een oplichter betreft want die gaat natuurlijk niet zomaar zn adresgegevens doorgeven.

Blijft raar, want ik had begrepen dat je dat er een mogelijkheid bestaat dat je dat soort informatie wel kon krijgen als er geen respons kwam op de brieven van de bank teneinde een civiele vordering in te dienen.

En met een andere rekening bedoelde ik, dat ik ook een ander rekeningnummer kan gebruiken om wederom een overboeking te doen.
[..]
pi_61791915
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:16 schreef GANZENBORD het volgende:

[..]

Onzin, onzin en nog eens onzin.
Het bedrag maakt geen ene drol uit, het zou wat zijn als je te horen krijgt van Oh sorry meneer, hier doen we niks mee, u bent slechts opgelicht voor 50euro terwijl het starttarief van een klachtenprocedure 100euro is.... Ongeacht het bedrag zal de klacht serieus in behandeling worden genomen, het is niet aan de bankmedewerker om te beoordelen welke actie wel/niet winstgevend is.
En de bank mag zeker wel de gegevens aan jou verstrekken, in de brief die je ontvangt zal ook staan dat ze met betrekking tot artikel bladiebla gerechtigd zijn de persoonsgegevens te verstrekken (staat met iets bij van artikel 4. nogwat, ik weet het niet uit m'n hoofd maa het het is iets in die strekking).

Ben zelf werkzaam geweest bij een bepaalde bank, en dit is gewoon een standaardprocedure die wordt uigevoerd op de klachtenafdeling, probeer het dan ook niet te spelen via het kantoor of iets anders, dien gewoon een officiele klacht in, wacht op een antwoord, en zoek contact met de oplichter.

@Nachtdier2, wat bedoel je met een andere rekening gebruiken ?
Helaas heeft de bank mij niet de gegevens doorgestuurd. Van de servicemedewerker had ik ook begrepen dat ze evt de adresgegevens konden verstrekken, maar na de brief begreep ik dat dat niet mogeijk is omdat naam/rekeningnummer overeenkomen. Er is verder geen artikel genoemd in de brief helaas.

MJa, we gaan verder... ben nog niet klaar met ze.

Mijn bank is trouwens de ABN Amro, die van de tegenpartij de postbank.
[..]
pi_61791981
Stuur hem onder een andere naam en vanaf en ander e-mailadres een mailtje waarin je refereert aan ander contact wat je met hem hebt gehad over een gerelateerd product (wat geld waard is), en vraag om zijn adres om het op te sturen. Vermeld hierbij ook een verzonnen naam en rekeningnummer, zodat hij na ontvangst van het product 'de afgesproken x euro' kan storten. Grote kans dat hij hapt op dit bullshitverhaal omdat hij, als oplichter, geld ruikt (gratis product ontvangen) en zijn adres geeft. Hij zal wellicht denken dat jij de verkeerde voor je hebt. Wacht wel even en zorg dat je een andere schrijfstijl hanteert (bij voorkeur een met veel fouten, zodat je dom overkomt).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_61791989
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:42 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Helaas heeft de bank mij niet de gegevens doorgestuurd. Van de servicemedewerker had ik ook begrepen dat ze evt de adresgegevens konden verstrekken, maar na de brief begreep ik dat dat niet mogeijk is omdat naam/rekeningnummer overeenkomen. Er is verder geen artikel genoemd in de brief helaas.

MJa, we gaan verder... ben nog niet klaar met ze.

Mijn bank is trouwens de ABN Amro, die van de tegenpartij de postbank.
Heb je al in het telefoonboek gekeken voor de naam + woonplaats?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_61792761
Wat is de eerste cijfer van het begustigde rekening nr? afhankelijk daarvan kan je afleiden bij welke bank de begunstige zit.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')