abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61771453

Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Sinds vorig jaar is het niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het levert een ban op van 48 uur.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.

Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerder manieren te bereiken.

RayMania (PM),
-Vaduz- (PM),
Blawh (PM),
sjimz (PM),

Verder is er een centrale VBL-mods PM Inbox die te bereiken is door een PM te sturen naar VblMods.

Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op -en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoort.

Hier is de OP te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gordon_Shumway op 28-09-2008 22:44:06 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 september 2008 @ 22:53:34 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61771483
wie z'n kop ?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 19 september 2008 @ 22:54:32 #3
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61771507
TT gaat over Verbeek na zondag?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_61771509
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:53 schreef borisz het volgende:
wie z'n kop ?
Van Meneer Eredivisie onder andere.
pi_61771742
Handig topic.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_61772158
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:04 schreef RayMania het volgende:
Handig topic.
En nummer 75 alweer.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61772222
Nummertje 40 alweer voor mij . Dat zijn 12.000 posts .
pi_61773019
Leukste topic van VBL
pi_61773049
Wat een prutsuser is Superfast trouwens...
pi_61775628
TVP voor de (komende) relletjes
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_61776850
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:18 schreef Grulez het volgende:
Wat een prutsuser is Superfast trouwens...
Maakt niet echt een lekkere indruk nee.
pi_61776869
Moet er tegenwoordig ook gemodereerd worden op "onaardige"uitspraken? Waarom kan Crane niet gewoon zeggen dat hij Greene kreupel van het veld af wil? Dat je de terings en de kankers in de perken houdt ok, maar dit gaat wel ver hoor..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61776928
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:11 schreef Cheiron het volgende:
Moet er tegenwoordig ook gemodereerd worden op "onaardige"uitspraken? Waarom kan Crane niet gewoon zeggen dat hij Greene kreupel van het veld af wil? Dat je de terings en de kankers in de perken houdt ok, maar dit gaat wel ver hoor..
Omdat je als je een beetje moreel besef hebt zulke uitspraken gewoon niet doet.
Je wenst niemand een blessure toe en al helemaal niet van je eigen club.
Plus dit kan alleen maar weer voer worden voor trolls dus wil ik het graag voor zijn.

En hij zei het wel iets anders dan alleen kreupel van het veld
pi_61777244
doe eens wat aan die gare bankeyboy ofzo
pi_61777286
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:14 schreef sjimz het volgende:

[..]

Omdat je als je een beetje moreel besef hebt zulke uitspraken gewoon niet doet.
Je wenst niemand een blessure toe en al helemaal niet van je eigen club.
Plus dit kan alleen maar weer voer worden voor trolls dus wil ik het graag voor zijn.

En hij zei het wel iets anders dan alleen kreupel van het veld
Moreel besef, eens. "Je wenst iemand een blessure niet toe, zeker niet van je eigen club", wat is de volgende stap? Niet meer zeggen dat je denkt dat je club gaat verliezen? Doet een beetje gedachtepolitie-achtig aan..
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
En dat ja..
pi_61777294
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heb de posts en die van jou verwijderd.
pi_61777320
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:34 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Moreel besef, eens. "Je wenst iemand een blessure niet toe, zeker niet van je eigen club", wat is de volgende stap? Niet meer zeggen dat je denkt dat je club gaat verliezen? Doet een beetje gedachtepolitie-achtig aan..
[..]
Denken dat je club gaat verliezen mag je natuurlijk altijd uitspreken en daar is niets moreel verwerpelijk aan.
Iemand een ernstige blessure toe wensen is dat duidelijk wel.
Ik hoop dat je zelf het grote verschil kan zien in die 2 opvattingen.
pi_61777357
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

Denken dat je club gaat verliezen mag je natuurlijk altijd uitspreken en daar is niets moreel verwerpelijk aan.
Iemand een ernstige blessure toe wensen is dat duidelijk wel.
Ik hoop dat je zelf het grote verschil kan zien in die 2 opvattingen.
Ik hoopte duidelijk te maken dat een morele grens iets heel persoonlijk is, en jij die nu vrolijk aan eenieder aan het opleggen bent. Anyway, laten we het hier vooral bij houden.
pi_61777361
tvp
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_61777387
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:38 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik hoopte duidelijk te maken dat een morele grens iets heel persoonlijk is, en jij die nu vrolijk aan eenieder aan het opleggen bent. Anyway, laten we het hier vooral bij houden.
TT met die strekking worden ook gewoon gewijzigd dus posts met die strekking ook.
En ik hoop echt dat jij ook inziet dat het onbehoorlijk is om een speler een ernstige blessure toe te wensen, helemaal van je eigen club. Anders begin ik het geloof in de mensheid echt te verliezen
pi_61777471
Tuurlijk (zoals ik in mijn vorige post al aangaf). Maar wil je echt alles dat "onbehoorlijk" is van het forum afhalen?
pi_61777485
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:14 schreef De.Kromme het volgende:
Typisch dat jullie hier je eigen spelers (jeugdspeler notabene) een gebroken been toewensen... Alle Ajax-vooroordelen weer bevestigd.
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:20 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Kritiek op eigen spelers is prima, wensen dat ie vertrekt of op de tribune wordt gezet ook, maar een gebroken been toewensen? Dan ben je echt ongeloofelijk triest bezig.
Oh, Dr.Crane = De.Kromme. Voor de goede orde.
pi_61777512
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:48 schreef RayMania het volgende:

[..]

[..]

Oh, Dr.Crane = De.Kromme. Voor de goede orde.
en die en die en die en die
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_61777558
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:47 schreef Cheiron het volgende:
Tuurlijk (zoals ik in mijn vorige post al aangaf). Maar wil je echt alles dat "onbehoorlijk" is van het forum afhalen?
Zo veel mogelijk.
Tuurlijk houd ik zo veel mogelijk rekening met emotie, maar in deze context was er geen sprake van emotie.
Het flapte er namelijk niet in het heetst van de strijd uit zijn toetsenbord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')