abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61771415
Het is voor mij en mijn vriendin bijna zover: we mogen intrek gaan nemen in ons nieuwe appartement.

Dit topic zal ik proberen bij te houden met natuurlijk foto's!

In maart 2008 zijn wij bij een loting 1 van de 12 gelukkigen geworden die plaats mogen nemen in een nieuwbouw project in Eindhoven. En het allerbeste: door het uitvallen van een kijker hebben wij mooi de versie met balkon kunnen bemachtigen.

Tijdens de 'Dag van de Bouw' hebben wij al rond mogen kijken en wat schetste onze verbazing: onze toekomste woning was als modelwoning gebruikt Dus alles was al geinstalleerd en eigenlijk gewoon klaar om bewoonbaar te maken. Owke, af gezien van het nog tijdelijke enkelglas en een CV ketel die nog niet werkte.

Komende donderdag mogen wij weer gaan kijken en we zijn benieuwd of er iets veranderd is aan ons appartement.
De oplevering word geschat op de eerste week van november, maar ja daar staat nog een 'onder voorbehoud' onder.

Maar ik denk dat deze meeste FoK!kers nu denken:

Dus hierbij

Alles nog volop in de steigers

Appartement gezien vanuit de gang.
Indeling:
  • 1ste links: Badkamer
  • 2de links: Slaapkamer 1
  • 1ste rechts: wc
  • 2de rechts: woonkamer
  • Rechtvooruit: slaapkamer 2

De badkamer al helemaal voorzien van tegels
    Het idee is om hier een glazen wand te plaatsen, en geen lelijk douche gordijn
    Alleen is het aanbod niet super dat we meteen iets op het oog hebben.

De keuken al helemaal geïnstalleerd
    We moeten zelf nog zorgen voor een gasfornuis en deze dus ook zelf uitzagen in de keuken.

Een gedeelte van de keuken/woonkamer, totaal 32m2
    Indeling voor de woonkamer/keuken kom ik nog eens keer mee aanzetten.

Voorlopige planning:
  • Morgen bank en stoel bij een winkel bestellen
  • Donderdag woning meten en bekijken
  • Eerste week van november sleutel krijgen en aan het klussen slaan!

Nu heb ik nog wel een vraagje alvast aan de lieve kijkers van FoK!
    Ondanks de vele topics over LED: waar kan gewoon weg in de winkel inbouw LED lichtjes kopen voor in een laminaat vloer?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dichterbijer op 20-09-2008 10:12:25 ]
  •   vrijdag 19 september 2008 @ 22:56:19 #2
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61771544
    Waar in Eindhoven is dat?
    En weet je zeker dat je het gasfornuis uit moet zagen?
    Dat klinkt namelijk een beetje.... Onwaarschijnlijk. Vooral omdat er al een kastje zit onder de afzuigkap.

Inbouwledspots voor vloeren zijn overigens nog niet zo regulier dat je ze gewoon in de winkel kan kopen.
    Je komt dan uit bij OF outdoorspots bij bouwmarkten, of indoorspots in erg dure winkels.

Ik zou iig. eens kijken bij de Praxissen en Gamma's in de buurt. Anders misschien in 1 van de vele lichtspeciaalzaken in Eindhoven, maar in het laatste geval ben je niet goedkoop uit.
    pi_61771645
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 22:56 schreef bleiblei het volgende:
    Waar in Eindhoven is dat?
    En weet je zeker dat je het gasfornuis uit moet zagen?
    Dat klinkt namelijk een beetje.... Onwaarschijnlijk. Vooral omdat er al een kastje zit onder de afzuigkap.
    Picuspark is dit
    Nou, dit is onze namelijk zo vertelt... het is inderdaad raar en daar verbazen wij ons ook over. Wel is het zo dat er ook een keuken opstelling was waar geen keukenblok zat maar een opening waar je een gasfornuis/oven combi kan parkeren. In dat opzicht zou het dan niet eerlijk te zijn om ons wel een fornuis te geven en hun niet.
      vrijdag 19 september 2008 @ 23:09:58 #4
    36431 bleiblei
    pi_61771868
    Ah okee, Picuspark is wel reterelaxt .
    Lekker dicht bij de stad enzo.
      zaterdag 20 september 2008 @ 08:48:56 #5
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61775328
    Er zit wel een kastje onder de afzuigert, maar geen laatje. Ik denk dus dat het de bedoeling is dat er een kookplaat in komt en dat er geen plaats is voor een compleet fornuis

Picuspark is inderdaad een zeer relaxte plek om te wonen. Kwamen jullie al uit Eindhoven?
    disclaimer
    pi_61775977
    Zij kwam al uit Eindhoven ja, ik ben 100% import uit Groningen

Ze had al aangemeld bij WoonInc al voor dit project, maar ja toen kwamen de trekkingen/lotingen en moesten we daar aan meedoen. En gelukkig

Hierbij nog even een archictetcten schets:

En het belangrijkste: de plattegrond

[ Bericht 33% gewijzigd door Dichterbijer op 20-09-2008 10:08:46 ]
      zaterdag 20 september 2008 @ 10:03:36 #7
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61775995
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
    Zij kwam al uit Eindhoven ja, ik ben 100% import uit Groningen

Ze had al aangemeld bij WoonInc al voor dit project, maar ja toen kwamen de trekkingen/lotingen en moesten we daar aan meedoen. En gelukkig
    Grun
    Jij gaat een cultuurshock krijgen
    Maar welkom in het schone Brabant
    disclaimer
    pi_61776087
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 10:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Grun
    Jij gaat een cultuurshock krijgen
    Maar welkom in het schone Brabant
    Ah wel nee... die shock heb ik al gehad. Ik woon namelijk al in Eindhoven alleen ben bij mijn vriendin ingetrokken en we willen het beide nog niet samenwonen noemen omdat de meeste spullen hier nu van haar zijn en niet van ons beide

Maar voor de rest valt het me nog wel mee... enige periode dat ik hier vandaan vlucht is wel met carnaval.. das niet aan mij besteed
      zaterdag 20 september 2008 @ 10:11:22 #9
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61776102
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 10:10 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ah wel nee... die shock heb ik al gehad. Ik woon namelijk al in Eindhoven alleen ben bij mijn vriendin ingetrokken en we willen het beide nog niet samenwonen noemen omdat de meeste spullen hier nu van haar zijn en niet van ons beide

Maar voor de rest valt het me nog wel mee... enige periode dat ik hier vandaan vlucht is wel met carnaval.. das niet aan mij besteed
    Oh, dat doe ik ook hoor
    Carnaval, de horror
    disclaimer
      zaterdag 20 september 2008 @ 12:14:24 #10
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_61777879
    Fikse woonkamer! Tevens welkom in Brabant.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_61778214
    Toch best lastig als je van echt voetbal houdt om dan in Groningen Eindhoven te gaan wonen
    Elke twee weken naar Amsterdam reizen is toch ook best lastig lijkt mij
    Nou ja binnen in iedergeval genoeg ruimte voor Ajax attributen en een groot lcd scherm voor Ajax TV
    pi_61778345
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 12:14 schreef JDude het volgende:
    Fikse woonkamer! Tevens welkom in Brabant.
    Thanks
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 12:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
    Toch best lastig als je van echt voetbal houdt om dan in Groningen Eindhoven te gaan wonen
    Elke twee weken naar Amsterdam reizen is toch ook best lastig lijkt mij
    Nou ja binnen in iedergeval genoeg ruimte voor Ajax attributen en een groot lcd scherm voor Ajax TV
    Voetbal? Ajax? De enige keer dat ik in een voetbal stadion ben geweest was tijdens het concert van Guus Meeuwis dit jaar... zegt denk ik genoeg over mijn gevoel voor voetbal

Aan de andere kant woon ik nu onder de rook van het stadion van PSV en dat vind ik al meer dan genoeg
    pi_61778896
    Guus Meeuwis
    Ik wil met geld toe nog niet eens luisteren naar die ei*el
    Voor de rest lekker doorklussen maar
    pi_61910674
    Nou, wij zijn er geweest en eigenlijk is er voor ons weinig veranderd.

De woning ziet er gelukkig er nog precies hetzelfde uit

Wel nu een paar zekerheden:
  • Sleuteloverdracht vind begin november plaats
  • Voorlopige planning is om het tweede weekend van november over te gaan
  • Er ligt gewoon al glasvezel in onze meterkast... dus dat abbotje bij Ons Net EIndhoven komt er nu zeker
  • De zilveren afvoer in de keuken is afgewerkt met witte platen zodat het wegvalt in de muur
  • We toch echt zelf voor een fornuis moeten zorgen

Ook hebben we al een bank besteld bij Trendhopper. Blij dat ik daar vanaf ben. De kleur is antraciet en dit is het model. Op foto lijkt ie wat suffer, maar hij is eigenlijk wat strakker met de stof die wij willen:

Morgen op jacht naar een leuke stoel.

En nu is het kleurgevecht begonnen....
  •   donderdag 25 september 2008 @ 19:11:44 #15
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61911902
    Dat schiet al lekker op, begin november!

Tussen welke kleuren gaat de strijd?
    disclaimer
    pi_61913060
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:11 schreef Stormqueen het volgende:

Ik zou het fijn vinden als jij je usericon zou wijzigen... echt vreselijk
      donderdag 25 september 2008 @ 20:06:55 #17
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61913247
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:58 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Mietje
    disclaimer
    pi_61923399
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:11 schreef Stormqueen het volgende:

Daar zijn we nog niet helemaal uit
    Vanavond in ieder geval op stoelen jacht... hadden in Groningen bij de profijtmeubel een leuke goed zittende stoel gezien en gevoeld en die beviel ons wel.
    Dus wij kijken in Eindhoven, is die zaak net een paar week overgenomen

Dus nu op naar Helmond en hopen dat het model daar staat...
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:58 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Och, ik heb ergere gezien...
    pi_62005711
    En weer een aankoop binnen voor het appartement en wel: LED verlichting!!

Bij de Karwei in Eindhoven hadden we twee week geleden inbouw led verlichting gevonden voor in laminaat vloeren... toen waren we nog een beetje mha mhwa... maar na het zien van wat foto's op het internet hebben we toch besloten om een setje aan te schaffen. Wel prijzig voor 3 led spots (50 euro) maar deze zijn 7mm dik en je hoeft alleen een gat te boren en er in te leggen.

Waar we deze willen inzetten zijn we nog niet uit... misschien in de gang... maar mogelijk ook in de woonkamer. Suggesties?

Deze zijn van het merk Duralight by Fetim. Kan alleen nergens op internet er iets over vinden.

Er zitten ook twee kleurenfilters erbij 3x blauw en 3x oranje maar heb ze net even geprobeerd... niet zo bijzonder. Foto's kunnen jullie in november ervan verwachten

En wie er nog een setje zoekt, wees snel: er staan nog maar twee stuks nog in die winkel
    pi_62025090
    Oh ik wil ook weer verhuizen en een huisje helemaal opnieuw inrichten
    pi_62025465
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef BabblingBrook het volgende:
    Oh ik wil ook weer verhuizen en een huisje helemaal opnieuw inrichten
    Dan doe je dat toch? Of zitten daar iets te veel haken en ogen aan
    pi_62252508
    We blijven nog even in het hoekje verlichting: weer een leuke aankoop bij de MediaMarkt: licht bedienen met een afstandsbediening!

http://www.klikaanklikuit.nl/

Momenteel heb ik een dimmer gekocht en een aan/uit schakelaar maar wil dit gaan uitbreiden, zo wil ik een inbouw dimmer kopen voor boven de eettafel

Tevens zit ik te kijken naar de mogelijkheden die dit kastje heeft, het licht sturen via je PC
    Voordeel van dit alles is dat ik niet allerlei kabels moet gaan trekken om iets te kunnen besturen

Gebruiken andere FoK!kers soort gelijke oplossingen?

Word vervolgd.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 09:12:04 #23
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_62252706
    tvp
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_62258609
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:

Tevens zit ik te kijken naar de mogelijkheden die dit kastje heeft, het licht sturen via je PC
    Voordeel van dit alles is dat ik niet allerlei kabels moet gaan trekken om iets te kunnen besturen
    [ afbeelding ]

Word vervolgd.
    Gebruik ze zelf ook, heb nog geen computer interface maar let er wel bij op dat het klikaanklikuit-systeem geen bevestiging verstuurd: dwz als je op uit drukt en het signaal wordt niet ontvangen dan krijgt de zender geen bevestiging dat het fout gaat. Gebeurt bv als ik vanuit de keuken met een AB de lampen aan wil doen in de woonkamer (afstand ongeveer metertje of 8 a 10) dan willen ze soms niet aan.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 13:36:50 #25
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_62258635
    Je eettafellichtpunt kan je gewoon (en wellicht goedkoper) via de schakelaar dimmen; dus de knop in de muur vervangen door een draaidimmer, het zoeken/lopen naar "vaste plek" van de afstandsbediening voor je KlikAan-KlikUit is ook niet alles. :-)

Voor vloerLEDs zou je eens naar EyeLED kunnen kijken, die zijn er redelijk vergevorderd mee en betere kwaliteit dan wat er nu in de bouwmarkt/lampenstuntzaak ligt.

Succes en veel plezier!
    pi_62259707
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 13:36 schreef ROG het volgende:
    Je eettafellichtpunt kan je gewoon (en wellicht goedkoper) via de schakelaar dimmen; dus de knop in de muur vervangen door een draaidimmer, het zoeken/lopen naar "vaste plek" van de afstandsbediening voor je KlikAan-KlikUit is ook niet alles. :-)
    Totally true... ik merk aan mijn vriendin dat ze ook eerder het lichtknopje bij de lamp nog uit doet dan met de afstandsbediening. Sta je daar 's ochtends met je slaperige ogen op de afstandsbediening te rammen

Momenteel is het nog een idee om dat in te gaan zetten, maar misschien hou ik het basic en beperkt tot een x aantal lampen.
    quote:
    Voor vloerLEDs zou je eens naar EyeLED kunnen kijken, die zijn er redelijk vergevorderd mee en betere kwaliteit dan wat er nu in de bouwmarkt/lampenstuntzaak ligt.

Succes en veel plezier!
    Ik was dat merk al eerder tegengekomen, maar daar hangt een pittiger prijskaartje aanvast dan aan de LED's die ik nu gekocht heb.

Het is een huur appartement en daar wil ik nu nog niet al te veel geld instoppen, want het kan best zijn dat we over 4 jaar alweer pleite zijn daar

Bedankt voor je reactie!
    pi_62608366
    Een kleine update... nu precies twee week voor oplevering van de sleutel.

Gisteren de papieren binnengekregen van de woningbouw en helaas moeten we gelijk een pittig bedrag aan huur/administratie betalen voordat we sleutel krijgen. Kleine domper op ons budget... dat word een spaarrekening plunderen.

Maar het positieve nieuws is dat we donderdag 6 november om 9.30 de sleutel krijgen... dus dat word lekker de hele dag al klussen in de woning

Wordt dus vervolgd...
      donderdag 23 oktober 2008 @ 20:33:44 #28
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_62621172
    Congrats! Met bijv. IKEA's Dioder witte led-strips met dubbelzijdige tape onder je keukenkastjes/tegen de plint aan en het snoer naar achteren in een stekkerdoos met een KlikAan KlikUit draadloze schakeldoos ertussen heb je ook een leuk en betaalbaar alternatief qua verlichting?
    pi_62724358
    Ik wil zeker nog gaan kijken hoe die LED's van Ikea te gebruiken zijn. Maar dat kan niet eerder dan dat ik daar woon en alles een beetje op zijn plek staat.

Momenteel zit ik echt nog zo van: moet alles nog maar even afwachten hoe het gaat worden
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:32:44 #30
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_62742474
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 17:36 schreef Dichterbijer het volgende:
    Ik wil zeker nog gaan kijken hoe die LED's van Ikea te gebruiken zijn. Maar dat kan niet eerder dan dat ik daar woon en alles een beetje op zijn plek staat.

Momenteel zit ik echt nog zo van: moet alles nog maar even afwachten hoe het gaat worden
    Dat soort dingen moet je idd pas doen als je sleutels hebt, kun je veel betere inschattingen maken
    Nog maar anderhalve week
    disclaimer
    pi_62778657
    Nog 8 daagjes wachten...

Vandaag Essent maar eens gebeld, want had nog steeds niks gehoord over mijn aanmelding. Bleek de hele aanvraag nog niet verwerkt te zijn met tevens een compleet verkeerd huisnummer

Ik kon mijn aanmelding pas voortzetten als ik eerst achter de EAN nummers van de aansluitingen kwam (deze nummer zijn uniek voor ieder huis). Na deze bij de NRE te hebben opgevraagd eindelijk de aanmelding klaar.

Heb alleen het gevoel dat ik meteen een stuk duurder uit ben met mijn 180 euro voorschot voor zowel Elektra als Gas.... Krijg je ervan als je nieuw bent met dit soort dingen.

En het goede nieuws: onze nieuwe stoel is bij Profijtmeubel binnen gekomen

En gisteren alle verhuiskaartjes op de bus gedaan.. .there's no way back

[ Bericht 13% gewijzigd door Dichterbijer op 29-10-2008 12:19:42 ]
    pi_62795892
    Ik kom er elke dag langs, ziet er leuk uit .
    pi_62802368
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 22:01 schreef ijsmeis het volgende:
    Ik kom er elke dag langs, ziet er leuk uit .
    Ben jij dat volgende week wel ff zwaaien he

Zo nu precies 1 week en 1 uur te gaan voor oplevering van de sleutel. Komend weekend word een weekend van beslissingen:
    - Kleur keuze voor op de muren (de ideeen zijn er al)
    - Uitzoeken van een goede koel/vriescombi
    - Gasfornuis uitzoeken (iemand nog een tip?)

Tevens gaan de eerste spullen de dozen in....
      donderdag 30 oktober 2008 @ 08:42:55 #34
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_62802545
    Oh daar!!
    Waren we bijna buren geweest
    disclaimer
      donderdag 30 oktober 2008 @ 12:48:41 #35
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_62808285
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 08:28 schreef Dichterbijer het volgende:
    - Uitzoeken van een goede koel/vriescombi
    - Gasfornuis uitzoeken (iemand nog een tip?)

- voor een kookplaat zou ik een 60cm (is zo te zien je kastmaat/uitsparing die mogelijk is in het blad tussen de kastenwanden) kiezen, gas op RVS. Begint bij ¤ 100,-, voor ¤ 200,- heb je al iets beters. Koop geen Candy, Zanussi, etc. Een betere Whirlpool is gerechtvaardigd in deze prijsklasse. Of een goedkopere uitvoering van een A-merk. Wil je bijv. een goede plaat, met goede wokbrander dan heeft het onbeminde Fagor (maken heel veel voor andere merken) een mooie plaat, de 4FH-4GLST X/NAT voor ¤ 343,- bij bijv. Veiligkopen.nu. Siemens heeft er al eentje met wokbrander voor ¤ 256,- maar die doet waarschijnlijk qua capaciteit onder voor bovengenoemde Fagor. Fagor is wellicht een Euro goedkoper bij UwKeukenAdviseur.nl, die doet de import geloof ik. Al met al denk ik dat je tussen de 225-325 Euro perfect kan slagen voor een mooie 60cm kookplaat van een goed merk.
    - een zwarte combi of een RVS(-look) combi zouden erg strak staan bij je keuken, volgens mij ben ik vandaag Fagor minded want Fagor's FC 39 XLAM zou weleens kunnen zijn wat je zoekt: ¤ 380,-, combi, RVS voorkant en look zijkanten, van die fresh (0 graden) vakken voor het langer bewaren van je groentes zo te zien. Bij andere merken schiet je snel naar minimaal ¤ 500,- voor iets dergelijks.

Persoonlijk zou ik voor 2x Fagor gaan, wellicht krijg je dan de verwijderingstoeslag als kleine korting kado en heb je twee goede apparaten voor een kleine 700 Euro in huis?

Succes!
    pi_62864191
    Bedankt voor je advies!

Momenteel hebben het volgende gekocht of gaan we kopen

We willen het volgende gasfornuis kopen:
    Gasfornuis

http://www.etna.nl/index.php?id=1264
    Gekozen voor dit type omdat hij er stoerder uitziet dan alle andere met zwarte gietijzeren pannehouders en zilveren ondergrond.

Koelkast

Siemens KG 33NV43
    http://www.bcc.nl/shop/-/(...)U?CatalogCategoryID=

En EINDELIJK een goede en vooral leuke douche afscheiding gevonden!

En nu wachten tot donderdag
    De brievenbus zit er eindelijk in dus we kunnen post ontvangen

[ Bericht 6% gewijzigd door Dichterbijer op 01-11-2008 17:26:48 ]
    pi_62993259
    * Dichterbijer heeft nu eindelijk de sleutelsssssss... binnenkort meer
      donderdag 6 november 2008 @ 11:04:52 #38
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_62993442
    Whoa, nice
    disclaimer
    pi_62993556
    Gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd! Leuk plekkie, paar minuten lopen van waar ik ga wonen
      donderdag 6 november 2008 @ 11:11:35 #40
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_62993601
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 11:09 schreef PiperMaru het volgende:
    Gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd! Leuk plekkie, paar minuten lopen van waar ik ga wonen
    't is bijna een conspiracy hier op Fok
    disclaimer
    pi_62993815
    Je zou het bijna gaan denken... en dan straks bij iedereen zeker een house warming party?
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 11:09 schreef PiperMaru het volgende:
    Waar dan?

Paar kleine beschadigingen in huis gevonden maar dat gaan ze vandaag nog repareren.
    Gelijk ook glasvezel internet aanvragen... ik wil natuurlijk wel snel FokKen!

Vandaag vloer keuze maken en hopelijk al de eerste voorstrijk tegen de muur.

De vrijdag bestelde koelkast word volgende vrijdag geleverd... en foking snel
      donderdag 6 november 2008 @ 11:32:28 #42
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_62994284
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 11:19 schreef Dichterbijer het volgende:
    Je zou het bijna gaan denken... en dan straks bij iedereen zeker een house warming party?
    [..]

Waar dan?

Paar kleine beschadigingen in huis gevonden maar dat gaan ze vandaag nog repareren.
    Gelijk ook glasvezel internet aanvragen... ik wil natuurlijk wel snel FokKen!

Vandaag vloer keuze maken en hopelijk al de eerste voorstrijk tegen de muur.

De vrijdag bestelde koelkast word volgende vrijdag geleverd... en foking snel
    PM woont 200 meter van mij vandaan en jij woont weer 900 meter van PM vandaan.
    Hendig sjieke K&W-meet-potentie
    disclaimer
    pi_62994892
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 11:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

PM woont 200 meter van mij vandaan en jij woont weer 900 meter van PM vandaan.
    Hendig sjieke K&W-meet-potentie
    Ik ben voor
    pi_62995238
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ik ben voor
    Ik wil dan eerst mijn huisje af hebben

EN ik heb nu al wel een idee waar ze dan ongeveer zit
      donderdag 6 november 2008 @ 12:02:41 #45
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_62995276
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 12:01 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik wil dan eerst mijn huisje af hebben

EN ik heb nu al wel een idee waar ze dan ongeveer zit
    Je kan ook gewoon op 't linkje in d'r sig klikken
    disclaimer
    pi_62995305
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 12:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon op 't linkje in d'r sig klikken
    Ik ben blind
    pi_62995439
    Succes met klussen, het is huur toch?

En wel relaxed dat er zo weinig opleverpunten zijn!

Wanneer wil je er trouwens intrekken?
    pi_62995501
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 12:08 schreef Gurb het volgende:
    Succes met klussen, het is huur toch?

En wel relaxed dat er zo weinig opleverpunten zijn!

Wanneer wil je er trouwens intrekken?
    Ja is huur... er voor gekozen omdat kopen niet aan de orde was toen we aan het zoeken gingen (verandering van baan enzo)

Als alles mee zit volgend week (15de november). Heb de hele week klusjesmannen en vrouwen over de vloer... beter gezegd onze ouders. Dat moet lukken. Komend weekend alles verven en in de week word het laminaat dan gelegd.
    pi_63006115
    De positieve punten:
    - De bestelde bank word donderdag geleverd lekker verhuizen met nieuwe spullen
    - Alle beschadigingen werden vandaag verholpen

Negatief ding
    - CV ketel is stuk Warm water is er wel maar er word geen water door de leidingen gestuwd. Morgenochtend moet ik aanwezig zijn voor de monteur... weer een halve dag moeten opnemen.
    pi_63009546
    Ik reed er net toevallig langs, zag al mensen rondlopen hier en daar. Leuk hoor!

Balen van de CV en je halve vrije dag...
    pi_63022049
    Zo, de eerste dag zit er op in ons nieuwe appartementje.

Gisteren hebben we de muren voorzien van voorstrijk en dat ging gelukkig redelijk rap erop. Het verven met structuurverf zal wel wat lastiger gaan straks

Vandaag maak ik de twee slaapkamers nog af en dan is het wachten tot zaterdag wanneer de hulptroepen arriveren voor het echte schilderwerk.

Wat wel grappig is, is om te zien hoe fanatiek de meeste bewoners zijn, overal hoor je mensen sauzen, boren, timmeren, etc. Ik verwacht eigenlijk wel dat sommige bewoners dit weekend er nog in zullen trekken.
    pi_63082081
    Een nieuwe update!

Eindelijk zit al het verf en zelfs wat behang tegen de muur.... en man: wat is dat structuurverf een gedoe.
    Te weining en je ziet geen effect, teveel dan mag je eerst alles weer goed gaan verspreiden, een vak apart maar voor ons doen is dit boven verwachting (eerste keer verven).

Het behang heeft vriendin met haar pa er op gesmeerd en ondanks dat ik er niet zo heel erg fan van was, van behang, vind ik deze wel meevallen (foto's volgen)

Ook hebben we het laminaat uitgekozen en dat zullen we morgen gaan ophalen en vanaf dinsdag gaan leggen.

Verwachting is nog steeds dat we zaterdag over gaan.
      zondag 9 november 2008 @ 19:49:08 #53
    36431 bleiblei
    pi_63082214
    Wanneer wordt die straat daar bij jullie gefixed? Ik stond afgelopen week voor een straat bagger te kijken toen ik er langs wilde. Is trouwens wel relaxed ofnie? Straat oversteken en voor de Praxis staan .
    Wij moeten nog om het hele kanaal heen .

Ik ben iig. wel benieuwd naar de foto's!
    pi_63082323
    Eerst moet die container met afval nog weg... ding zit vol met afval van het hele appartement

Volgens mij zal dat nog een week of twee misschien nog wel langer gaan duren... t'is niet alles die straat onder dat appartementen complex door, maar er zit ook nog een zijstraat aan vast.

Gaat dus nog wel even duren..... sterkte met om fietsen
    Is idd er makkelijk, alleen vandaag ff niet. Als ze dicht zijn, zijn ze dicht... en nu hadden we verf te weinig en dus is er nu 1 muur half paarsachtig... ook te zien straks op de foto's
      zondag 9 november 2008 @ 20:03:40 #55
    36431 bleiblei
    pi_63082639
    Naja, ik dacht slim te zijn en via daar naar de Praxis te fietsen vanaf het station .
    Normaal ga ik over de Geldropseweg naar huis, das wat praktischer.
    pi_63082862
    Dan ga je toch via de lakerstraat? Das maar afslag verder... doe ik nu ook nl
    pi_63096239
    Nou... de CV ketel heeft een software probleem. jaja, zelfs een CV ketel heeft tegenwoordig een on-board computer. Nu hebben we geen warm water maar krijgen we het wel behaaglijk warm.
    Als alles meezit komt vandaag een monteur van de Nefit langs om dit euvel te verhelpen.

Vandaag laminaat halen en word eindelijk de muur afgeschilderd. Vanaf morgen laminaat leggen
    pi_63098004
    Wat voor kleur laminaat wordt het?
    pi_63177356
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 11:40 schreef PiperMaru het volgende:
    Wat voor kleur laminaat wordt het?
    Hier het antwoord:

De aubergine gekleurde muur. Let net op de stippen, dit is stof

Bezig met het inbouwen van de LED spotjes in de gang... na het inbouw gelijk even testen: doen de lampjes het niet adapter opeens stuk. Nieuwe is in bestelling

Dompertje nummer twee: onze nieuwe stoel is binnen, heeft de fabrikant alleen de verkeerde poten meegeleverd. Ziet er niet echt donker uit toch? Nieuwe kunnen we afhalen binnenkort.
      donderdag 13 november 2008 @ 09:29:55 #60
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63182579
    zo hee! Looking good
    disclaimer
    pi_63234241
    Zoooo, morgen de allerlaatste spulletjes over en dan zijn we officieel over!!
    pi_63274010
    Ik ben over... maar nog geen internet... dus even via mijn mobiele telefoon een berichtje

Alles is snel gegaan gisteren, twee keer heen en weer en klaar

Nu genieten en de punten op de i zetten
    pi_63315404
    Foto's foto's foto's
    pi_63318516
    Eerst fatsoenlijk internet, zit te wachten op OnsNetEindhoven tot ze de internetverbinding geactiveerd hebben... zit nu op mijn werk
      dinsdag 18 november 2008 @ 15:42:52 #65
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63318529
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 15:42 schreef Dichterbijer het volgende:
    Eerst fatsoenlijk internet, zit te wachten op OnsNetEindhoven tot ze de internetverbinding geactiveerd hebben... zit nu op mijn werk
    Och dat zijn de overburen, dat moet lukken
    disclaimer
    pi_63442999
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:

[ afbeelding ]

Word vervolgd.
    Ik gebruik dit en ben er erg tevreden mee. Dat van die zender die je kunt aansluiten op je pc, dat kende ik nog niet! Wel vet op zich maar niet echt nodig in mijn geval. Je kunt dit dus ook kopen bij de mediamarkt? Ik haal alles bij de gamma.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_63445742
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 15:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Och dat zijn de overburen, dat moet lukken
    Ja dat dacht ik ook, maar er is een probleem met hun administratie probleem.
    Ons appartementencomplex werkt met toevoegingen in het adres, en dat geeft nu problemen met de glasvezelaansluiting

Hopelijk komende week
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 04:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik gebruik dit en ben er erg tevreden mee. Dat van die zender die je kunt aansluiten op je pc, dat kende ik nog niet! Wel vet op zich maar niet echt nodig in mijn geval. Je kunt dit dus ook kopen bij de mediamarkt? Ik haal alles bij de gamma.
    Geen idee of dat apparaat te koop is bij de Mediamarkt, maar wel via de website http://www.klikaanklikuit.nl
    pi_63449198
    Ziet er erg leuk uit allemaal, ben benieuwd naar de laatste foto's
    [18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
    <gr8w8>bitch
    pi_63469665
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 14:16 schreef MutZ het volgende:
    Ziet er erg leuk uit allemaal, ben benieuwd naar de laatste foto's
    Ey MutZ Remember me?
    pi_63476157
    Klein weekend update

Vrijdag telefoontje van Hema dat de gordijnen binnen waren. Gelijk opgehaald en tevens bij de MediaMarkt gelijk een LCD tv meegenomen

Hema.nl ligt plat dus hier een thumbnail van google

Zaterdag de gaten in het plafon geboord met een klopboor, had ik twee gaten net niet te diep geboord en kreeg daarna de plug er niet meer uit. Dus wat doen we dan? Juist ja: de plug eruit boren

Alle foto's houden jullie nog te goed tot dat ik internet heb
      maandag 24 november 2008 @ 13:32:55 #71
    36431 bleiblei
    pi_63476477
    Voor de volgende keer, schroef er paar slagen (1 a 2) indraaien en dan trekken .
    pi_63477129
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 13:32 schreef bleiblei het volgende:
    Voor de volgende keer, schroef er paar slagen (1 a 2) indraaien en dan trekken .
    Ik kon er bijna met mijn volle gewicht eraan gaan hangen, maar los laten: zo maar
    Goeie pluggen

Maar dat uitboren was ook wel grappig... de stukjes vlogen alle kanten op
    pi_63515224
    Zoooo eindelijk internet \O/ foto's binnen nu en een dag
    pi_63663156
    Is bij jou de administratie ook niet op orde?

Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63663515
    Foto's maken heeft geen zin momenteel. Jullie moeten het voorlopig even doen met de laatste foto's hier ergens boven.

Wat nog op de planning staat:
    - aanschaf kapstok
    - gordijn rails ophangen in de woonkamer
    - gordijnen in de kleine slaap/computer kamer

Administratie is volgens mij wel op orde.
      maandag 1 december 2008 @ 11:28:28 #76
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63663654
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 11:23 schreef Dichterbijer het volgende:
    Foto's maken heeft geen zin momenteel. Jullie moeten het voorlopig even doen met de laatste foto's hier ergens boven.

Wat nog op de planning staat:
    - aanschaf kapstok
    - gordijn rails ophangen in de woonkamer
    - gordijnen in de kleine slaap/computer kamer

Administratie is volgens mij wel op orde.
    waarom niet
    disclaimer
    pi_63663673
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 19:13 schreef Dichterbijer het volgende:
    Zoooo eindelijk internet \O/ foto's binnen nu en een dag
    Ons een beetje blij maken met een dooie mus...
    pi_63663734
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 11:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waarom niet
    Omdat de camera die we hebben een te kleine hoek heeft en daardoor krijg je een enorm klein gevoel van de kamer terwijl dit zeker niet zo is.

Als ik de gordijnen heb opgehangen, dan ga ik het nog eens proberen....

Was gisteren toevallig in een andere appartement geweest (zelfde indeling) en dat oogde daar veeeeele malen kleiner dan de mijne.
    Waarom:
    - donkere bijna eiken achtige vloer
    - oranje op de muur
    - grote meubels in de kamer/gang
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 11:29 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ons een beetje blij maken met een dooie mus...
    T'is geen Domino Day he
    En je hebt deze topic in je AT... dus je ziet het vanzelf als er foto's zijn
    pi_63663853
    Hey! Jij belooft het!

Ikke niet!
      maandag 1 december 2008 @ 11:42:13 #80
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63663963
    ik vind de argumenten om geen foto's te plaatsen ook wel een beetje zwak
    En als een eiken vloer al donker is, wil ik niet weten wat wij hebben liggen
    disclaimer
      maandag 1 december 2008 @ 14:38:32 #81
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63668260
    Hij zal wel een eiken vloer qua kleur bedoelen als in "oma's donkere eiken kast" eiken.
    Dat hebben wij gekocht (in laminaatvorm, maar dan mét net echt reliëf) voor vrijwel de hele eerste verdieping. Met een leuk licht muurtje en lichte meubels erbij hoeft dat helemaal niet donker te zijn en klein te ogen.
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63675857

De slaapkamer met de gordijntjes hangend. Brakke foto vanwege telefoon...
      maandag 1 december 2008 @ 21:56:58 #83
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63680812
    Hmm... niet echt mijn ding, zeker in combi met het behang. Je hebt geen epilepsie hoop ik?
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63688287
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 21:56 schreef BBQ-kip het volgende:
    Hmm... niet echt mijn ding, zeker in combi met het behang. Je hebt geen epilepsie hoop ik?
    Het valt op zich wel mee hoor... maar voor ons was het ook even wennen toen we het hadden hangen.
    Tevens vertekenen de kleuren nog al omdat er veel bruin/grijs tinten op dat ogenblik in de kamer waren.

Ach, het is ons eerste huisje en je leert dingen om het later anders te kunnen aanpakken (dat heb ik mijzelf nu temminste aangeleerd )

En epilepsie... neuh dat heb ik niet
      dinsdag 2 december 2008 @ 09:31:00 #85
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63689020
    Echt hema
    Waarom niet kamerhoog trouwens?
    disclaimer
    pi_63689160
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
    Echt hema
    Waarom niet kamerhoog trouwens?
    Zullen we dat onder het kopje het volgende kopje ook zetten?
    quote:
    Ach, het is ons eerste huisje en je leert dingen om het later anders te kunnen aanpakken (dat heb ik mijzelf nu temminste aangeleerd )
    Nouja, punt was dat anders dan de verwarming werd afgedekt en de warmte achter het gordijn bleef hangen.
    In de woonkamer willen wij wel kamer hoog doen.
      dinsdag 2 december 2008 @ 09:46:01 #87
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_63689326
    Welkom in Eindhoven

Ik zie dat mijn brakke studentenhuis ook op je foto's staat
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      dinsdag 2 december 2008 @ 09:50:58 #88
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63689436
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 09:38 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Zullen we dat onder het kopje het volgende kopje ook zetten?
    [..]

Nouja, punt was dat anders dan de verwarming werd afgedekt en de warmte achter het gordijn bleef hangen.
    In de woonkamer willen wij wel kamer hoog doen.
    Achter een gordijn blijft niet zo veel warmte hangen
    Maar idd, al doende leert men, moeten we allemaal achter komen
    Ben erg benieuwd naar de woonkamer
    disclaimer
    pi_63706798
    Disclaimer
    Door het gebruik van mijn videocamera als fototoestel (vanwege de grote hoek) kunnen de kleuren helaas vertekend zijn.

Zitten jullie er klaar voor, daar gaan we
    De woonkamer + keuken

De muren zijn nog leeg, willen wij tzt wat schilderen/foto's ophangen. Daarnaast nog veel ikea muebelen, die willen we ook tzt vervangen door andere meubels. Als eerste de eetkamer stoelen

Gang

De gang met de inbouwspotjes

Douche

Ook hier zijn we nog lang niet klaar, we moeten hiervoor nog een geschikte kast vinden....

Slaapkamer

Nog even een totaalshotje van de slaapkamer. Helaas te donker, kreeg hem niet beter :S
    pi_63709416
    Cool!

Liggen de spotjes nou midden in de gang?
    pi_63709694
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 21:58 schreef Oblivion het volgende:
    Cool!

Liggen de spotjes nou midden in de gang?
    Yup, rond gat in de planken gemaakt en er in gelegd, zie verder naar boven voor de situatie zoals dat er toen uit zag.
    pi_63710671
    ziet er leuk uit, alleen had ik die spotjes inderdaad wat meer uit het looppad gelegd. Nu schijnt het steeds in je gezicht als je eroverheen loopt of niet?
    pi_63716927
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 22:31 schreef _VoiD_ het volgende:
    ziet er leuk uit, alleen had ik die spotjes inderdaad wat meer uit het looppad gelegd. Nu schijnt het steeds in je gezicht als je eroverheen loopt of niet?
    Dat valt gelukkig allemaal wel mee... we hebben gekeken waar we ze gingen neerleggen voor dat we gingen zagen, en dit was de beste plek.

Volgens mij is het totale verbruik +/- 8 watt... bijna te verwaarlozen op het gehele verbruik
    pi_64023251
    Weet je wat leuk is: kabels trekken door loze leidingen...

Dit weekend mijzelf 100 euro bespaard door zelf de coaxkabel (tv) te trekken van de meterkast naar de slaapkamer. Kon bij oplevering van het appartement ook gelijl, maar dan wel 150 extra.
    Nu voor 50 euro zelf spullen gekocht...

Zaterdag trekveer geleend bij Boels en trekken maar en terugbrengen... helaas ging dat ietsje anders... elkeer strande ik 40 cm voor het einde omdat de verbinding tussen de trekveer en de coaxkabel brak...

Op een gegeven moment het over een andere boeg gegooid en heb ik de kabel die er inzat (zwarte stroom draad, zodat je kan zien welke loze leiding waar uit komt) vast gebonden aan de trekveer + de coaxkabel, dus de trekkracht werd nu verdeeld over twee kabels... en eindelijk na anderhalf uur kloten, eindelijk de kabel erdoor.

Alles aangesloten, en Dichterbijer kan nu tv kijken...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')