Heb hier de afgelopen week elders al over gepost en kopieer hier nu ff wat ik er allemaal gebeurt is.
Maandag:Poste ik vanmorgen nog dat ik haar weer mee naar huis kreeg op school omdat ze gewoon niet lekker was en omdat ze de klas bij elkaar huilde, compleet in paniek raakte, knapte ze vanmiddag helegaar compleet weer op. Vanavond in bed begon de ellende weer! Ik mocht niet naar beneden, moest bij haar blijven! Anders miste ze mij zo en kon ze me niet zien! Sprekend over dat ze morgen weer naar school zou gaan maakte het totaalplaatje helegaar compleet, de chaos was niet te overzien. Totale paniek bij de gedachte dat ik naar huis zou gaan en haar op school zou laten.
En ineens ging er een lampje branden.
In de nacht van zaterdag op zondag lag ze 's nachts luid gillend en huilend om mij te roepen. Ze had gedroomd dat ik weg was en niet meer terug kwam. Ik had haar verlaten. Aangezien ik dwars door een fanfare heen slaap ging de papa dus 's nachts poolshoogte nemen en toen was het helemaal bal. Aangezien papa kwam terwijl ze mama riep was ik schijnbaar idd verdwenen. Helemaal weg. Inmiddels was ik ook wakker genoeg om rechtop te blijven staan en heb ik dus ruim een half uur met een paniekend kind op schoot gezeten tot ze gekalmeerd genoeg was om los te laten (adem!!!).
Maar nu? Schijnbaar speelt dit dus nog wel ff door? Forceren door haar in complete paniek op school achter te laten zie ik niet zitten, daarmee forceer ik volgens mij juist het vertrouwen wat ze in mij heeft. Maar ik kan haar toch moeilijk thuishouden?
Iemand die dit herkent? Hellup?
DinsdagHet is vast een beeje pedagoochelen... maar mijn kind zit blij op school dankzij een heldere ingeving.
Ze heeft gisterenmiddag een knuffelkonijntje gekocht bij de Hema (heb ik net 150 knuffels naar zolder verbannen!) en die zag ik vanmorgen vroeg liggen op tafel.
En konijntje wilde ook graag mee naar school, vertelde ik. Konijntje was nog noooooooooooit op school geweest. Dus vond konijntje het vast wel eng, maar hij wilde wel erg graag de klas en de kindjes en de juf zien. "Dan ga ik voor hem zorgen en hem beschermen mama!!!"
En daar ging ze, met konijn! Konijn stevig vastklemmend in haar armen. Ze is nu groot en ze heeft verantwoording, want ze moet voor konijntje zorgen. "Ik ga wel vertellen dat jij ons straks weer komt halen mama, dan hoeft ie niet bang te zijn!"
Ik voorzie nu dus elke dag een andere knuffel mee, maar de juffrouw vond dit ook een slimme oplossing! Mijn dappere kind met haar oppaskonijn zit dus op school!
woensdagVandaag mocht bambi mee, en terwijl ik sta te zwaaien bij het raam zie ik haar gezicht al betrekken. Snel een laatste zwaai en wegwezen dacht ik nog. Ik had thuis nog niet eens mijn jas uit toen de telefoon ging. De adjunct directeur
Ze was weer helemaal gaan flippen, complete paniek, ze miste mama, mama moest komen en ze was niet te kalmeren. Uiteindelijk zo uitgeput door haar paniekbui dat ze bij de juf op schoot in slaap was gevallen! Ik ben haar dus maar op verzoek van de adjunct weer gaan halen Ze zat nog heftig na te snikken toen ik de klas in stapte en vloog me letterlijk om de nek heen.
Morgen mag het konijntje weer mee naar school, morgen mag ze naast de juf zitten, morgen moet ze eerst langs de adjunct voor een glimmende hartjes sticker op haar trui (hulpje van de juf!) en mag ze als eerste kiezen wat ze wilt gaan doen. De constructiehoek sprak ze half glimlachend vanmorgen, dan gaat ze een kooitje maken voor Flappie.
En nu... nu ligt ze half na te snikken in haar bedje. Helemaal van streek bij de gedachte dat ze morgen weer naar school moet en dat ik dan weer naar huis ga
En ik... ik weet het ff niet meer Ze voelt zich zo zielsongelukkig... maar ik kan haar toch moeilijk thuis houden de rest van haar leven? Ze moet gewoon naar school... (school zelf vind ze overigens hartstikke leuk, alleen mag ik niet weg..)
donderdagNet weer gillen en panieken, chaos was weer helemaal compleet, heel hard gillend "Mama jij moet bij mij blijhijhijven!!!!!!!!!!" Compleet met lange uithalen tussendoor
Ik heb me laten wegsturen (

) door de adjunct directeur die haar al gillend van me aftrok en ben met een gigantische brok in mijn keel weggelopen naar huis. Zojuist even gebeld met school, ze zit nog wat na te snikken in de kring met haar duim in haar mond, maar het lijkt goed te gaan nu...
Maar toch voel ik me kut, ik ben zo weggelopen Van haar weggelopen... Kan wel janken geloof ik...
vrijdagOh meiden, ik weet het niet meer met Suus...sta machteloos tegen de muur met mijn handen in het haar en een huilend hart
Ze heeft net een half uur in bed liggen huilen omdat ze dinsdag (!) weer naar school moet. Maandag zijn ze vrij, vandaag waren ze ook vrij. Het kind is diepongelukkig bij de gedachte om weer naar school te moeten.
Stickerkaart in het vooruitzicht voorgesteld. 10 dagen goed naar school zonder huilen = kaart vol = dagje uit naar Efteling of dierentuin. Wil ze niet, ze hoeft niet naar een pretpark. Vanmiddag was ze heel wit en moe. Ze ademt 's nachts ook heel erg zwaar in haar slaap. Ik vertelde dus dat we anders maandag de dokter nog maar eens moeten bellen, dan doen ze maar even een bloedonderzoek. Kind stond bekant te juichen! Want als ze in het ziekenhuis moet blijven slapen hoeft ze ook niet naar school!
Ik weet het niet meer, krijg er niks anders uit dan "Ik wil niet naar school...."
Ik weet het niet meer.. sta echt machteloos.. is er iemand die hier iets in herkent? Ik ga zowiezo maandag even bellen met de huisarts én ga een gesprek aan met de adjunct van school. Dit kan gewoon niet langer zo, maar hoe dan wel weet ik dus ook nie...