quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:10 schreef Malle_beer het volgende:
Wat kan je er zoal aan veranderen, zodat je uiteindelijk op meer pk's uitkomt?
ik heb er ook 1 gehad. zo een turbo. wie zegt dat hij niet snel is? die 115 pk is niet veel nee, maar hij heeft wel 170 nm koppel en dat is lekker voor tussensprintjes op de rijksweg. Geloof me, je houdt een 2.0 16v gewoon bij hoor! en als je em chipped heb je 140 pk en 200 nm koppel dus dan rij je die 2.0 16v schijt... ten eerste omdat de auto 1015 weegt ipv 1100 ofzo en omdat de koppel hoger is dan bij de 2.0 16v...quote:Op maandag 22 september 2008 07:56 schreef Borovan het volgende:
als je de wagen al hebt en bereid bent tot engine swap past er wel een grotere turbo op en zijn er wel wat leuke dingen te doen meld je aan op forum van www.hyundaistreettuning.nl voor meer info is hier wel wat over te vinden omdat er ook een paar scoupes bij zitten
is de wagen nog niet in je bezit, doe geen moeite en kies een andere wagen
Lol, mensen die het begrip koppel niet begrijpenquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:22 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
ik heb er ook 1 gehad. zo een turbo. wie zegt dat hij niet snel is? die 115 pk is niet veel nee, maar hij heeft wel 170 nm koppel en dat is lekker voor tussensprintjes op de rijksweg. Geloof me, je houdt een 2.0 16v gewoon bij hoor! en als je em chipped heb je 140 pk en 200 nm koppel dus dan rij je die 2.0 16v schijt... ten eerste omdat de auto 1015 weegt ipv 1100 ofzo en omdat de koppel hoger is dan bij de 2.0 16v...
heb nu een Renault 19 16v met 137 pk maar trust me, de scoupe rijdt lekkerder door de turbo!
ik had overigens ook een dump valve erop! echt stoer!!!
enne koop maar geen scoupe hoor... zijn niet zulke sterke auto's... veel olieverbruik meestal, ik reed 1 liter op de 1000 km.. maar rap issie opzich wel hoor... kijk et is geen subaru ofzo
Vergeet de tribal op de zonneband niet waar het Hyundai logo in is verwerkt:')quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:43 schreef osmo het volgende:
Zo'n grote matzwarte zonneband op de voorruit levert naar het schijnt ook iets van een 7pk winst op
door die turbo krijg je eerder max koppel(eerder meer koppel) waardoor je niet zover in de toeren hoeft te komen om al een duw in je rug te krijgen...quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Lol, mensen die het begrip koppel niet begrijpen
Dus je bent sneller dan een 2.0 motor omdat hij constant in z'n 5 rijdt ofzo? Koppel aan het vliegwiel zegt niks over de prestaties. Ik kan met mijn hand ook 200nm koppel produceren! Als de vertanding maar goed genoeg is. Draaimoment zegt niks over de tijd waarin dat plaats vind. Vermogen is de daadwerkelijk verrichte arbeid en zegt zodoende veel meer.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:26 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
door die turbo krijg je eerder max koppel(eerder meer koppel) waardoor je niet zover in de toeren hoeft te komen om al een duw in je rug te krijgen...
en anders mag jij me nu haarfijn gaan uitleggen wat koppel precies is....
Ja dat kloptquote:Op dinsdag 23 september 2008 16:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
ja ok, die heeft natuurlijk niet veel koppel in vergelijking met zijn vermogen.
En ik snap je ook wel, alleen omdat je alleen maar plankgas hoeft te geven in zn 5 op de snelweg en dat je dan al meteen vooruitschiet, dat rijdt gewoon lekkerder dan een auto waarbij je terug moet schakelen naar 4 en toeren moet maken om evensnel vooruit te komen...
maar ja dat is maar mijn mening natuurlijk.... en idd vermogen zegt meer over hoe hard je gaat en hoe hard je optrekt, maar dan moet je wel de auto in de toeren jagen terwijl dat met een auto met meer koppel niet persee hoeft om een beetje lekker op te trekken...
Hopelijk is dit sarcastischquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:22 schreef PhoenixNLx het volgende:
heb nu een Renault 19 16v met 137 pk maar trust me, de scoupe rijdt lekkerder door de turbo!
ik had overigens ook een dump valve erop! echt stoer!!!
Bij een auto met veel vermogen is het wel leuk ja. Maar als ik een scoupe zie riijden met dumpvalve heb ik eerder zoiets van kansloos.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:45 schreef PhoenixNLx het volgende:
zeker niet.... wat is een leuker geluid dan een blow off valve op een turbomotor man! dat is een must!
en ja ik vind tot 7000 toeren ook wel leuk hoor! hahaha
Die is nog lelijker...quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:11 schreef MdMa98 het volgende:
TS niet beter doorsparen voor een nieuwer model coupé?
nee vind van niet... vind dat als je benzine auto hebt met turbo je een blow off valve erop mag hebben... iedereen kijkt je na en niemand weet wat voor auto et is....quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:12 schreef tevebe het volgende:
[..]
Bij een auto met veel vermogen is het wel leuk ja. Maar als ik een scoupe zie riijden met dumpvalve heb ik eerder zoiets van kansloos.
Ja, maar of dat dan positief is? Ik moet altijd lachen om zoiets. Hetzelfde met golfjes met zon 'fluitje'quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:01 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
nee vind van niet... vind dat als je benzine auto hebt met turbo je een blow off valve erop mag hebben... iedereen kijkt je na en niemand weet wat voor auto et is....
Trommelremmen achterquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:01 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
nee vind van niet... vind dat als je benzine auto hebt met turbo je een blow off valve erop mag hebben... iedereen kijkt je na en niemand weet wat voor auto et is....
nog wel een aardig exemplaar van de scoupe is deze:
http://link.marktplaats.nl/187962201
weinig scoupe's die iets uitgebouwd zijn.... scoupe is trouwens niet in orde, want hij verbruikt 1 liter olie op de 1000 kilometer... dus ja motor is op....
ja dat vind ik ook kansloos! haha. Maar als je een turbo erop hebt dan vind ik dat je het 'recht' heb om een blow off valve erop te zetten hoor!quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:59 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja, maar of dat dan positief is? Ik moet altijd lachen om zoiets. Hetzelfde met golfjes met zon 'fluitje'
ja! echt geen gezicht he? gelukkig heb ik nu 4x schijvenquote:
Ik wou dat ik dat op m'n fiets hadquote:
neem aan dat we nu vanaf 1996 spreken? maar dat is nog altijd een Coupe en geen Scoupequote:Op woensdag 24 september 2008 10:53 schreef HighVolume het volgende:
Nieuwe model Scoupe is inderdaad lelijker dan deze.Veel te "bubblie"
Coupe iddquote:Op donderdag 25 september 2008 01:27 schreef Borovan het volgende:
[..]
neem aan dat we nu vanaf 1996 spreken? maar dat is nog altijd een Coupe en geen Scoupe
klopt maar dat maakt het nog geen mooie autoquote:Op donderdag 25 september 2008 14:06 schreef Borovan het volgende:
daarom is het 2002 tot 2006 model ook het mooiste uit de serie \o/
gelukkig heeft iedereen een andere smaakquote:Op donderdag 25 september 2008 16:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
klopt maar dat maakt het nog geen mooie auto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |