Goedenmiddag beste Fokkertjes!
In de hoop dat iemand met enige voliere-ervaring dit leest, leg ik dit probleem jullie voor want wat is de situatie:
Situatie:Ons koppel rijstvogels heeft een nestje jongen, maar 't vrouwtje van de twee heeft de geest gegeven (op 't moment dat ik naar de voliere liep om te kijken begon-ie te stuiptrekken terwijl-ie op ze rug lag, pff). Het mannetje blijft gewoon op 't nest zitten, in afwachting van voer voor de jongen.
Probleem:Het mannetje zit op het nest, en wacht op 'n vrouwtje die inmiddels de pijp aan maarten gegeven heeft. Of het mannetje de jongen nu eigenhandig gaat voeren of dat-ie op het nest blijft zitten weet ik niet.
Vraag:Doe ik er goed aan de jongen weg te halen om op deze manier het mannetje voor zichzelf te laten zorgen? De voliere heeft verder onder andere Mexicaanse roodmussen, koppel diamantduifjes, een koppel turkoise parkieten. zebravinken en een kudde kanaries.
Kan ik de jongen anders in 't duiven-nest zetten? De duiven zelf hebben geen jongen (maar wel 'n kinderwens

).
Ten slotte, voor de visueel ingestelde Fokker die 't vogeltje wellicht van uiterlijk kent maar niet van naam:
![]()
Alvast hartelijk bedankt voor 't lezen, groetjes!
asd