abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2008 @ 22:26:29 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61743779

Superharregarre heeft dit plaatje gemaakt.

Hallo,

Dit spel is eerder op Fok geweest maar toen liep het niet zo soepel. We willen nu dus duidelijke regels, waar wij ons ook aan gaan houden met zijn allen. Ik zal met deze ronde beginnen, maar ik wil ook graag met het spel meedoen dus het leek mij een goed idee om de TS rol steeds te rouleren onder de spelers. Verder kunnen we nu nog over de tijden ed discussiëren dus laat je mening horen.

Laten we gewoon allemaal weer met frisse moed meedoen

Inleiding/Spelregels

Bij het mafiaspel is het de bedoeling om alle mafialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getalen zijn dan de dorpsmensen. Elke dag zullen er aanwijzingen zijn die leiden naar een mafialid, wat de dorpsleden kunnen analyseren. Hiermee moeten ze proberen de mafialeden te vinden en lynchen.

Dit spel zal iets anders werken dan andere Mafiaspellen; Eerst zal iedereen een rol aangewezen krijgen via PM, en daarna zal er een burgemeester gekozen worden via een democratische verkiezing. De burgemeester zal een aantal bodyguards hebben die zullen voorkomen dat hij s'nachts sterft aan de hand van de mafia. Hij kan wel gelynched worden.

's Nachts kunnen de mafialeden en mensen met speciale rollen mij een PM sturen met hun kills of andere abilities. Ik zal elke dag een datum zetten waarop we van dag naar nacht of omgekeerd gaan.

Gedurende de dag zullen er meerdere mensen sterven aan de handen van de mafia, waarna er aanwijzingen achtergelaten zullen worden. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Elke dag zal er iemand gelynched worden, waarin zowel dorpsleden als mafia kunnen stemmen.

Als de mafia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om mafia te lynchen waardoor de mafia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle mafia dood is.

De burgemeester zal in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch kunnen instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelynched worden. Men mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelynched. Dit moet van te voren aangekondigd worden door de burgemeester. Hij kan wel gelynched worden, en hij kan ook mafia zijn.

Screenshots van de rollen die je gePMed zijn zijn NIET toegestaan. Indien dit toch gebeurt, aub aan mij melden.

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijv: ##Ik stem voor Piet. Doe aub de ## ervoor zodat het voor mij makkelijk te vinden is wie waarop stemt.
2. Je mag niet stemmen a lá "ik stem nu voor piet, maar als het helpt om jan te redden stem ik op henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ##unvote jan, ##vote piet
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelynched worden.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.

Deadlines
De dag -> nacht-overgang zal elke dag om 19:00 plaatsvinden.
De nacht -> dag-overgang zal elke dag om 21:00 plaatsvinden.

Inschrijving:
Stuur mij een PM om je in te schrijven, of post in deze thread.
Er zal wel een limiet zijn aan het aantal spelers; omdat dit nog een test is, zal ik maximaal 30 spelers toelaten.

Rollen:

Dorpsbewoner - Je hebt geen speciale krachten! Je kunt slechts meedoen en stemmen. Je wint als alle mafia dood is gegaan.

Mafia - Jouw doel is om de stad uit te moorden! Je zult te weten krijgen wie je mede-mafialeden zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal mafia gedeeld door twee (naar boven afgerond).

Rechercheur - Elke dag/nacht cyclus mag je me één van de volgende vragen stellen: Of een bepaalde aanwijzing naar een bepaald persoon leidt, of hoeveel mafia er op een bepaald persoon gestemd hebben.

Nachtwaker - Je neemt het recht in eigen hand. Je kunt elke avond behalve de eerste avond iemand naar eigen keus vermoorden. Let op! Er zal een aanwijzing aanwezig zijn zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle mafia dood is.

Dorpsoudste - Als dorpoudste geniet je veel respect in het dorp. Bij elke lynch mag je een tweede stem naar mij PMen. Dit mag ook op een andere persoon zijn. De dorpsoudste wint als alle mafia dood zijn.

Velddoctor - Je hebt de mogelijkheid elke avond één iemand te beschermen. Dit zal hem, indien er slechts één iemand hem getarget heeft, beschermen. Indien de mafia twee man stuurt, zullen jullie allebei sterven. Je wint als alle mafia dood is.

Bodyguard - Je bewaakt de burgemeester. Alleen de burgemeester kent je identiteit. Zo lang je leeft kan de burgemeester niet 's nachts vermoord worden. Als bodyguard kun je jezelf niet beschikbaar stellen om verkozen te worden als burgemeester. Je wint als alle Mafia dood zijn. Er zullen 2 bodyguards zijn.

Dorpsidioot - Je bent een beetje gek, maar je geniet van aandacht. Je wil in één big bang dood gaan. Je wint als je jezelf gelynched krijgt (let op: je wint niet als je door de mafia doodgemaakt wordt). Indien de dorpsidioot gelynched wordt, heeft het dorp de dag erna geen lynch.

Zombie - Je wraakgevoelens zijn altijd al hoog geweest, maar het blijkt dat ze zó hoog zijn dat je zelfs na je dood nog wraak wilt nemen. Wanneer je gekilled wordt, mag je de dag erna één iemand naar keuze doodmaken als je dat zou willen. De doodsoorzaak van jezelf maakt niet uit.

Voor men die wilt weten hoe het spel gaat, hier is een voorbeeld -> http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=66251

Voorlopige deelnemerslijst:
1. kwiwi
2. Klautje
3. -SG-
4. Ladidadida
5. debbie_19
6. ItaloDancer
7. Lekiamh
8. Moozzie
9. lynda
10. Burdie
11. Trigalti
12. Susi
13. Isdatzo
14. Puntenslijpsel
15. yosander

Hoe je rol-PM er uit zal zien:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Dorpsbewoner.

Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Speciale rol.

Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Mafia.

Jouw mede-mafialeden zijn:
Mafialid1
Mafialid2
Mafialid3
etc.

Link naar belangrijke posts:
Nog geen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 19-09-2008 21:38:36 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:35:09 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_61744128
Ik wil wel meedoen

O pmmen of posten is de bedoeling.. Nou bij deze dus
  donderdag 18 september 2008 @ 22:36:53 #3
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61744194
Terugvindpost voor deelname!
© Bafnek
  donderdag 18 september 2008 @ 22:37:03 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61744202
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:35 schreef kwiwi het volgende:
Ik wil wel meedoen

O pmmen of posten is de bedoeling.. Nou bij deze dus
You're in
  donderdag 18 september 2008 @ 22:37:58 #5
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_61744243
Wat is het Mafia spel zonder -SG-.

Count me in.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_61744258
1) kwiwi
2) Klautje
3) PrincePolly
4) -SG-
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  donderdag 18 september 2008 @ 22:39:23 #7
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_61744293
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:38 schreef PrincePolly het volgende:
1) kwiwi
2) klautje
3) PrinceP
4) SG
The focking streepjes!
Waar zijn de focking streepjes !

donderdag 18 september 2008 @ 22:42:08 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61744398
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:39 schreef -SG- het volgende:

[..]

The focking streepjes!
Waar zijn de focking streepjes !

Check teh OP
  donderdag 18 september 2008 @ 22:42:40 #9
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_61744412
Ik zou best een keer het spel willen leiden maar ik ben niet zo goed in het verzinnen van hints. Misschien kunnen we ook het spel de wolven van wakkerdam doen.

Zelfde princiepe alleen zonder hints.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:43:03 #10
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_61744433
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Check teh OP
Yeah!
  donderdag 18 september 2008 @ 22:43:59 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61744475
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:42 schreef -SG- het volgende:
Ik zou best een keer het spel willen leiden maar ik ben niet zo goed in het verzinnen van hints. Misschien kunnen we ook het spel de wolven van wakkerdam doen.

Zelfde princiepe alleen zonder hints.
Hoe moet je dan de moordenaars vinden? En zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn, gewoon wat sigs en zo bekijken
  donderdag 18 september 2008 @ 22:46:08 #12
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_61744580
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam.

Maarja, ik wil het wel een keer proberen hoor
  donderdag 18 september 2008 @ 23:02:07 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61745244
Nu ja, laten we eerst maar kijken of er überhaupt genoeg animo is
  donderdag 18 september 2008 @ 23:14:08 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_61745634
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:37 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

You're in

Ik snap het nog niet helemaal geloof ik maar zal het morgen (als ik wel wakker ben) nog even allemaal opnieuw lezen
Nu ga ik eerst even meer spelers werven
pi_61745674
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik snap het nog niet helemaal geloof ik maar zal het morgen (als ik wel wakker ben) nog even allemaal opnieuw lezen
Vooral dat ja.

Regels zijn idd zeer wazig, maar met een goede spelleider (en die is er nu) dan gaat het echt vanzelf. Alleen wat activiteit op afgesproken momenten is vereist/handig
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  donderdag 18 september 2008 @ 23:15:48 #16
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_61745692
Tvpeetje. Kom nog ff terug om de OP te lezen. Beetje veel text ..
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_61745742
Ik doe nu nog niet mee, niet al te veel online komende week, maar ik houd dit topic wel in de gaten.
  donderdag 18 september 2008 @ 23:17:30 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61745749
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

In het begin snapte niemand het geloof ik, maar eenmaal in the game gaat het heel makkelijk

Yeah, recruit Deed ik ook net, hoi TheYoung1
pi_61745800
Thieske!!
  donderdag 18 september 2008 @ 23:20:19 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61745859
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:17 schreef Thieske het volgende:
Ik doe nu nog niet mee, niet al te veel online komende week, maar ik houd dit topic wel in de gaten.
Nice to have you back
pi_61746066
PrincePolly!!
pi_61746085
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:20 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nice to have you back
Leuk dat je 't weer mee begint.
Hopelijk houden we 't deze keer langer vol dan de vorige.....
  donderdag 18 september 2008 @ 23:28:43 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_61746136
hoe kan ik van dit topic een link maken en de link dan een naam geven zeg maar? welke [***] en [/***] heb ik daar voor nodig?

dan zet ik het even in m'n signature.

edit: al gevonden hoe het moet
pi_61746208
[url=http://forum.fok.nl/topic/1199267]Verander deze tekst. [/url ]

Alleen moet dat laatste haakje er meteen achteraan.....
  donderdag 18 september 2008 @ 23:31:30 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_61746221
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:31 schreef Thieske het volgende:
[url=http://forum.fok.nl/topic/1199267]Verander deze tekst. [/url ]

Alleen moet dat laatste haakje er meteen achteraan....
thnx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')