abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61738288
Ik verbaas me er elke keer weer over. Bij Europese wedstrijden van Nederlandse clubs in Nederland zijn de stadions akelig leeg. Hoe komt dat? Bij Feyenoord - Kalmar zie ik allemaal lege plekken en ook de tweede ring is helemaal leeg.

Ik vind het juist veel leuker om naar een Europese wedstrijd te gaan. Het is 's avonds, tegen een club waar je (bijna) nooit tegen speelt en het is door het KO-systeem spannend. Bij competitiewedstrijden heb je het probleem dat veel plaatsen al bezet zijn door mensen met een seizoenskaart, maar voor Europese wedstrijden zou iedereen kaarten kunnen bemachtigen. Toch?

Waarom gaan mensen niet naar Europese wedstrijden? Komt het omdat het doordeweeks is? Is het te duur? Zijn de eerste rondes niet leuk genoeg? En wat zijn de redenen voor de supporters die wel naar een Europese wedstrijd gaan?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_61738383
Het ironische is dat ik net een spanddoek met "Wij zijn er altijd" in beeld zag
pi_61738514
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:
Ik verbaas me er elke keer weer over. Bij Europese wedstrijden van Nederlandse clubs in Nederland zijn de stadions akelig leeg. Hoe komt dat? Bij Feyenoord - Kalmar zie ik allemaal lege plekken en ook de tweede ring is helemaal leeg.

Ik vind het juist veel leuker om naar een Europese wedstrijd te gaan. Het is 's avonds, tegen een club waar je (bijna) nooit tegen speelt en het is door het KO-systeem spannend. Bij competitiewedstrijden heb je het probleem dat veel plaatsen al bezet zijn door mensen met een seizoenskaart, maar voor Europese wedstrijden zou iedereen kaarten kunnen bemachtigen. Toch?

Waarom gaan mensen niet naar Europese wedstrijden? Komt het omdat het doordeweeks is? Is het te duur? Zijn de eerste rondes niet leuk genoeg? En wat zijn de redenen voor de supporters die wel naar een Europese wedstrijd gaan?
omdat het vroeg begint mischien?
  donderdag 18 september 2008 @ 19:48:14 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61738546
Niet zo generaliseren, Twente - Arsenal was uitverkocht. En zelfs volgende week tegen Stade Rennes zal de Veste vol zitten.

Wat de reden is dat de kuip, Arena en het PSV stadion leeg zitten weet ik niet.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_61738682
er is een omgekeerd verband tussen hoevaak een club europees speelt en hoeveel toeschouwers er op af komen
  donderdag 18 september 2008 @ 19:55:36 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61738723
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:53 schreef Repsak het volgende:
er is een omgekeerd verband tussen hoevaak een club europees speelt en hoeveel toeschouwers er op af komen
Dat kan er ook mee te maken hebben, is de Goffert vanavond bijvoorbeeld vol?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_61738831
de goffert is uitverkocht geloof ik ja, bij Heerenveen zie je de belangstelling ook afnemen, dit jaar alweer de 5e keer op rij, en de jaren ervoor ook regelmatig, zelfs CL. Thuis tegen Setubal zal ook niet uitverkocht zijn, ook al zijn de thuiswedstrijden dat in de competitie wel altijd
pi_61738888
De kosten, kaartjes kosten een klein fortuin.

Het is doordeweeks en je bent pas relatief laat thuis, met het gezeik van OV of files om de stad uit te komen.

Alle boeiende wedstrijden worden uitgezonden.

Thuis met een stel vrienden zitten met een biertje erbij is ook gezellig. Bier wat je in het stadion niet kan drinken...

De meeste clubs zijn na de eerste ronde(s) toch wel uitgeschakeld. Zo fantastisch is het niet wat onze clubs laten zien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61738907
Omdat de UEFA cup in de huidige opzet een totaal overbodig toernooi is, het wordt pas leuk als een team ver komt net zoals met de KNVB Beker.
- verwijderd door admin -
  donderdag 18 september 2008 @ 20:24:03 #10
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_61739480
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:42 schreef Urquhart het volgende:
Het ironische is dat ik net een spanddoek met "Wij zijn er altijd" in beeld zag
Ze zijn er toch ook? Anders hadden ze dat spandoek niet op kunnen hangen.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  donderdag 18 september 2008 @ 20:24:56 #11
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_61739505
Anyway:

- doordeweekse avond om 19.00u (vooral dat laatste)
- dure kaartjes
- onbekende tegenstander
- eerste ronde
etc.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  donderdag 18 september 2008 @ 20:27:36 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61739577
Dr moet morgen ook nog gewerkt worden!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_61739594
Inderdaad het doordeweekse aspect, de te hoge prijzen en de tegenstander. In het geval van Feijenoord nu. Bij PSV dinsdag weet ik het, op de dure kaarten na, niet.
That's all folks!
pi_61739701
Een aantal oorzaken:
- iedereen (ook seizoenskaarthouders) moeten een kaartje kopen
- matige resultaten in Europa laatste jaren (zie nu Kalmar op voorsprong komen in de Kuip....:'))
- nare tijdstippen
- het wordt live op TV uitgezonden (iig Ajax/PSV/Feyenoord)
- nietszeggende tegenstanders
  donderdag 18 september 2008 @ 20:48:47 #15
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_61740198
Als je bij Feyenoord meer dan 40 euro voor een kaartje neertelt voel je je ook flink genaaid nu.
pi_61740215
sc Heerenveen speelt ook al jaren tegen oninteressante clubs. Als Newcastle of Stuttgart langskomt zit het echt wel vol. Tel daarbij op dat bij Heerenveen veel mensen van ver moeten komen en vaak op klotetijden wordt afgetrapt dan heb je al een aantal redenen

Ook over 2 weken tegen Setubal zullen er max 12-15000 man zitten. In Setubal zelf vanavond zitten er hooguit 5000 trouwens, ook in het buitenland is de desinteresse aanwezig.
pi_61740324
quote:
Waarom gaan mensen niet naar Europese wedstrijden?
Het antwoord lijkt me duidelijk je gaat niet naar plek waar alle Europese football hooligans klaar staan om elkaar in elkaar te slaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 18 september 2008 @ 20:55:47 #18
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_61740396
Het is niet alleen bij Nederlandse clubs zo.

In vergelijkbare landen als Portugal, Turkije heb je het zelfde.
pi_61740431
Slim van die mensen om niet naar deze wedstrijd te gaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 september 2008 @ 20:57:20 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61740443
quote:

Een hoop andere clubs spelen al veel 's avonds dus dan gaat dat al niet op

Verder zou ik een wedstrijd tegen Volendam bijna interessanter vinden dan Kalmar......

En ik heb altijd het idee dat als het seizoen een stukje op weg is de interesse groter is, maar nu is de competitie eigenlijk pas 2 wedstrijden bezig dus de loop naar de stadions zit er nog niet zo in denk ik.

Bovendien zijn er bij een aantal clubs de kaarten echt duur, als ik kijk dat ik dinsdag met korting en korting al dik 26 euro moest betalen voor een pak slaag. Bij NEC in de eerste ronde UEFA cup betaal je ook minimaal 20 euro voor een kaartje, en daar is het dan ook nog eens praktisch uitverkocht.

Feyenoord begon vroeg dat is ook nadelig.

Bovendien kan vaak niet iedereen zo een kaartje halen maar is een clubcard verplicht en dat is nog steeds een drempel.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 18 september 2008 @ 20:58:19 #21
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61740479
Bij Rennes is het ook halfleeg (stadioncapaciteit: 33.000). De commentator weet te melden dat er ongeveer 15.000 toeschouwers aanwezig zijn.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 september 2008 @ 20:59:21 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61740510
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:48 schreef Dos37 het volgende:
Niet zo generaliseren, Twente - Arsenal was uitverkocht. En zelfs volgende week tegen Stade Rennes zal de Veste vol zitten.

leeg is ook sterk overdreven, er waren 28.000 plaatsen bezet dus dat laat een kaartje of 6.000 over, dat is echt bij lange na niet leeg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 18 september 2008 @ 21:00:37 #23
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_61740557
quote:
Ik verbaas me er elke keer weer over. Bij Europese wedstrijden van Servische clubs in Servië zijn de stadions akelig leeg.
  donderdag 18 september 2008 @ 23:14:32 #24
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_61745650
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:48 schreef Dos37 het volgende:

ik moet nog zien of twente-rennes uitverkocht is.. denk 't niet.

de prijs is denk ik een van de redenen. en het is nog maar de 1ste ronde
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_61745747
Het is simpelweg niet meer voor iedereen te betalen om naar elke wedstrijd te gaan.Een seizoenskaart en alles eromheen kost al klauwen vol met geld. Vandaag speelde Feyenoord ook op het ongunstige tijdstip van 19.00.Veel mensen redden dat niet ivm werk en school. Al was het tijdstip niet de reden dat het vandaag in De Kuip zo rustig was.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')