abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61774111
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dus wel een cover. Hoewel de Led Zeppelin versie wel enorm verschilt van het origineel en het in de studio pas echt in elkaar is gezet blijft het officieel een cover.
Dan weet jij vast ook dat ene Willie Dixon gecredit staat bij Dazed & Confused en dat Bring it on Home, Babe I'm Gonna Leave you en You Shook Me ook niet door henzelf geschreven zijn.

Als je Memphis Minnies' versie luistert hoor je grappige overeenkomsten trouwens.
pi_61774122
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:27 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Vreemd genoeg zie ik dit gedrag vrijwel nooit bij fans van andere muzieksoorten. Het is altijd het Arrow Classic Rock-publiek dat het heeft over 'echte muziek'.
Klassieke muziek-liefhebbers lachen inderdaad slechts meewarig als mensen enthousiast zijn over 'de laatste Nee Yo'.
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:51:32 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61774150
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:46 schreef asdqert het volgende:

[..]

Dan weet jij vast ook dat ene Willie Dixon gecredit staat bij Dazed & Confused en dat Bring it on Home, Babe I'm Gonna Leave you en You Shook Me ook niet door henzelf geschreven zijn.
Inderdaad. Vooral veel 'gejat' voor de eerste 2 albums . Is nu allemaal opgelost gelukkig, iedereen heeft weer credit gekregen, zelfs de doden, iedereen is weer happy .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:54:28 #104
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61774174
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:48 schreef asdqert het volgende:

[..]

Klassieke muziek-liefhebbers lachen inderdaad slechts meewarig als mensen enthousiast zijn over 'de laatste Nee Yo'.
Ik lach ook als ik dat metal-gebrul hoor, maar ik ga niet zeggen dat het 'geen muziek' oid is.
pi_61774420
Eigenlijk is dit geen klaagtopic, maar een huiltopic voor meisjes die grote mannen muziek proberen mee te zingen.

K3 wat voor jou?
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:39:39 #106
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61774554
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 02:22 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Eigenlijk is dit geen klaagtopic, maar een huiltopic voor meisjes die grote mannen muziek proberen mee te zingen.

K3 wat voor jou?
'Grote mannen muziek' dat bedoel ik dus...
pi_61774722
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 02:39 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

'Grote mannen muziek' dat bedoel ik dus...
Wat is jouw favoriete muziek dan, Dr. Crane?
  zaterdag 20 september 2008 @ 03:45:16 #108
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61774734
quote:
Ik lach ook als ik dat metal-gebrul hoor, maar ik ga niet zeggen dat het 'geen muziek' oid is.
quote:
Luister dan ook niet naar die bejaardenmuziek.
Wat wil je dan zeggen? Dat mensen niet naar bejaardenmuziek moeten luisteren omdat het juist wel muziek is. Overigens is iedereen hier als arrow classick rock fan definiëren ook erg kortzichtig, aangezien Led Zeppelin (en alle andere bands van dit formaat) tot cultureel erfgoed behoren.

"Kijk niet naar Rembrandt, dat is bejaardenschilderkunst,"
pi_61777360
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 03:45 schreef Biels het volgende:

Wat wil je dan zeggen? Dat mensen niet naar bejaardenmuziek moeten luisteren omdat het juist wel muziek is. Overigens is iedereen hier als arrow classick rock fan definiëren ook erg kortzichtig, aangezien Led Zeppelin (en alle andere bands van dit formaat) tot cultureel erfgoed behoren.

"Kijk niet naar Rembrandt, dat is bejaardenschilderkunst,"
Van een schilder als Rembrandt zou je nog kunnen zeggen dat hij een bepaalde stroming heeft uitgevonden en daar de meesteer in is geworden o.i.d. Ik vraag nu al meerdere keren in dit topic waarom Led Zeppelin dan zo goed zou moeten zijn (cultureel erfgoed, please ). Vertel het nou eens, onderwijs ons!

Oh, en om nog even verder te gaan op je schildersanalogie: als iemand nu tegen jou zegt dat hij Picasso waardeerd en Rembrandt totaal niet boeiend vind, ga je dan ook tegen hem zeggen dat hij wat ouder moet worden en dan vast wel "goeie" schilderskunt gaat waarderen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Trannellius op 20-09-2008 12:22:51 ]
Hoera! Weer een kuttopic!
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:14:28 #110
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61777880
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 03:39 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Wat is jouw favoriete muziek dan, Dr. Crane?
Die heb ik in zoveel genre's. Maar dat doet er nu ook niet toe, ik ga niet roepen dat alleen mijn favoriete muziek 'echte muziek' ofzo is. Jan Smit is helaas ook 'echte' muziek.
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:15:38 #111
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61777887
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:39 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Van een schilder als Rembrandt zou je nog kunnen zeggen dat hij een bepaalde stroming heeft uitgevonden en daar de meesteer in is geworden o.i.d. Ik vraag nu al meerdere keren in dit topic waarom Led Zeppelin dan zo goed zou moeten zijn (cultureel erfgoed, please ). Vertel het nou eens, onderwijs ons!
Ze zullen vast goed zijn in hun genre. Als je zoveel platen hebt verkocht vroeg kun je blijkbaar wel wat.
Ik vind het alleen 10 keer niets, maar ik ga niet zeggen dat ze slecht zijn ofzo.
pi_61777889
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inderdaad. Vooral veel 'gejat' voor de eerste 2 albums . Is nu allemaal opgelost gelukkig, iedereen heeft weer credit gekregen, zelfs de doden, iedereen is weer happy .
Toch triest eigenlijk, dat Willie Dixon eerst een rechtzaak nodig had om die credits af te dwingen, wetende dat de oude bluesmannen bijna geen cent verdient hebben. Vooral van Page had ik verwacht dat het een oprecht man zou zijn, gezien zijn interesses in Blues. Behoorlijk respectloos.

Hij had het beter op de Clapton-manier kunnen aanpakken. Die bracht bijvoorbeeld de royalties voor Cream - I'm So Glad persoonlijk naar Skip James, zodat ie wist dat er niemand tussen zou kunnen komen om evt. te graaien. En vervolgens nam ie zijn oude Blueshelden mee op tournee, denk aan Freddie King, Muddy Waters etc.

Overigens is LZ een aardige band. Page is een goede studio sessie-gitarist, want daar kon ie tenminste gebruik maken van overdubs...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:18:10 #113
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61777918
Willie Dixon? Freddie King? Wie????

Mag ik even vragen naar de gemiddelde leeftijd in dit topic?
pi_61778082
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:18 schreef Dr.Crane het volgende:
Willie Dixon? Freddie King? Wie????

Mag ik even vragen naar de gemiddelde leeftijd in dit topic?
Als 20-jarige kan je ook gewoon van oude muziek luisteren, dat is niet gek ofzo.
Droeftoeter
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:51:01 #115
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61778445
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:39 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Oh, en om nog even verder te gaan op je schildersanalogie: als iemand nu tegen jou zegt dat hij Picasso waardeerd en Rembrandt totaal niet boeiend vind, ga je dan ook tegen hem zeggen dat hij wat ouder moet worden en dan vast wel "goeie" schilderskunt gaat waarderen?
Het is mogelijk om compleet objectief naar muziek te kijken. Dat weet je misschien niet, maar het kan. En dan kun je zien dat, buiten je eigen persoonlijke mening om, LZ een fantastische band is geweest. Tal van andere bands zijn door ze beïnvloed, je kan nog steeds invloeden van hen terughoren in muziek van vandaag de dag. Dan is het gewoon goed, ook al vind je het zelf minder. Goede muziek is niet iets persoonlijks, goede muziek is gewoon aan te wijzen. Net als goede schilderijen, goede films en lekkere wijven. Dat er nou een Fokker rondloopt die Adriana Lima ( )niet zou pakken doet niets af aan het feit dat ze lekker is.

En iemand mag best Rembrandt niet waarderen, ik bedoel, ik heb al aangegeven dat ik Queen persoonlijk helemaal niks vind en dat dat ook gewoon goede muziek is. Maar om dan te zeggen dat Rembrandt bejaardenschilderijen maakt, dat is gewoon kortzichtig.
Maargoed, je afzetten tegen alles wat je ouders stoer vinden is ook in je twintigerjaren nog steeds helemaal hype, hoor.
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:52:48 #116
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61778486
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:28 schreef Agiath het volgende:

[..]

Als 20-jarige kan je ook gewoon van oude muziek luisteren, dat is niet gek ofzo.
Whehe, ik ken 1 iemand van in de 20 die van dit soort muziek houdt. En dat is zo'n eenling.
pi_61778694
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:52 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Whehe, ik ken 1 iemand van in de 20 die van dit soort muziek houdt. En dat is zo'n eenling.
Je zal zelf ook wel niet veel mensen kennen dan
pi_61778695
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:51 schreef Biels het volgende:

[..]

Het is mogelijk om compleet objectief naar muziek te kijken. Dat weet je misschien niet, maar het kan. En dan kun je zien dat, buiten je eigen persoonlijke mening om, LZ een fantastische band is geweest. Tal van andere bands zijn door ze beïnvloed, je kan nog steeds invloeden van hen terughoren in muziek van vandaag de dag. Dan is het gewoon goed, ook al vind je het zelf minder. Goede muziek is niet iets persoonlijks, goede muziek is gewoon aan te wijzen. Net als goede schilderijen, goede films en lekkere wijven. Dat er nou een Fokker rondloopt die Adriana Lima ( )niet zou pakken doet niets af aan het feit dat ze lekker is.

En iemand mag best Rembrandt niet waarderen, ik bedoel, ik heb al aangegeven dat ik Queen persoonlijk helemaal niks vind en dat dat ook gewoon goede muziek is. Maar om dan te zeggen dat Rembrandt bejaardenschilderijen maakt, dat is gewoon kortzichtig.
Maargoed, je afzetten tegen alles wat je ouders stoer vinden is ook in je twintigerjaren nog steeds helemaal hype, hoor.
Je probeert dus nu serieus de complete discussie af te kappen met "dat is zo"? Als je zo gaat redeneeren heb je echt totaal geen recht om neerbuigend tegen mij te doen . Oh, en DJ's als Tiësto hebben ook weldegelijk hun invloed op de muziek nu, maar die schilder jij toch echt ook af als geen muziek zijnde. Als ik zo jouw "objectieve" mening bekijk zie ik je eigen persoonlijke mening er vrij ver doorheen druipen en weinig becommentarieërd.

Oh, en de oudere muziek als ouwelullenmuziek af te schilderen gaat mij ook te ver. Ze hebben zeer zeker invloed gehad op de hedenedaagse muziek. Maar om nou te zeggen dat de muziek van toen goddelijk was en er nu alleen crap en covers wordt gemaakt klopt domweg niet.
Hoera! Weer een kuttopic!
  zaterdag 20 september 2008 @ 13:19:03 #119
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61778956
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:03 schreef Agiath het volgende:

[..]

Je zal zelf ook wel niet veel mensen kennen dan
Denk toch meer dan jou, zeker gezien het feit dat ik in m'n leven in 7 verschillende plaatsen heb gewoond.
pi_61778983
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:19 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Denk toch meer dan jou.
Ik ken genoeg mensen die oude zooi luisteren en genoeg die nieuwe dingen luisteren.

Jij kent alleen mensen die nieuwe dingen luisteren.

Ergo, ik ken meer mensen.
  zaterdag 20 september 2008 @ 13:56:10 #121
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_61779536
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:03 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Je probeert dus nu serieus de complete discussie af te kappen met "dat is zo"? Als je zo gaat redeneeren heb je echt totaal geen recht om neerbuigend tegen mij te doen . Oh, en DJ's als Tiësto hebben ook weldegelijk hun invloed op de muziek nu, maar die schilder jij toch echt ook af als geen muziek zijnde. Als ik zo jouw "objectieve" mening bekijk zie ik je eigen persoonlijke mening er vrij ver doorheen druipen en weinig becommentarieërd.

Oh, en de oudere muziek als ouwelullenmuziek af te schilderen gaat mij ook te ver. Ze hebben zeer zeker invloed gehad op de hedenedaagse muziek. Maar om nou te zeggen dat de muziek van toen goddelijk was en er nu alleen crap en covers wordt gemaakt klopt domweg niet.
DJ Tiesto is zeker vernieuwend in zijn genre, ik heb ook zeker een zwak voor de Chemical Brothers en The Prodigy, dus het is niet alleen rock of metal wat bij mij in huis ligt.
Mijn mening is ook bijgesteld over crap, de geschiedenis herhaalt zich, hou oud is House Of The Rising Sun en Hey Joe nu eigenlijk niet?
Die zijn zo vaak gecovered dat het bijna niet bij is te houden door wie en wat allemaal.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  zaterdag 20 september 2008 @ 21:30:50 #122
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61788143
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:03 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat er tegenwoordig geen goede muziek meer wordt gemaakt. Ik zeg ook nergens dat Tiësto geen invloed heeft op de muziek tegenwoordig, evenals dat ik hem nergens afschilder als een prutser die geen muziek maakt. Je mag me best aanvallen hoor, maar dan wel graag met dingen die ik daadwerkelijk gezegd heb.
Oh, en graag ook nog een inhoudelijke reactie op mijn post, want die faal je toch wel even te maken.
En ik doe niet neerbuigend tegen jou, enkel tegen zo'n shenk als Dr. Crane .
  zaterdag 20 september 2008 @ 21:31:44 #123
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61788163
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:52 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Whehe, ik ga hier een grapje maken over het soort mensen waar jij mee omgaat. Dat zijn zulke shenkies.
  zaterdag 20 september 2008 @ 22:59:56 #124
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61790101
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:20 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die oude zooi luisteren en genoeg die nieuwe dingen luisteren.

Jij kent alleen mensen die nieuwe dingen luisteren.

Ergo, ik ken meer mensen.
Of ik ben selectiever en ga niet met nerds om.
  zaterdag 20 september 2008 @ 23:02:15 #125
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61790157
quote:
[quote]Op zaterdag 20 september 2008 21:31 schreef Biels het volgende:

[..]

Whehe, ik ga hier een grapje maken over het soort mensen waar jij mee omgaat. Dat zijn zulke shenkies.
Ik heb het niet eens alleen over mensen waar ik mee 'omga', gewoon ook mensen uit de buurt, collega's, mensen van voetbal, klasgenoten en noem maar op.

Kom maar met je grapje overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')