Serieus, ik zou niet weten waar je nog wat aan Latijn hebt. Mijn vriendin studeert geneeskunde, (inmiddels derde jaars) en zij heeft gewoon vwo n+g gehaald met 8+ gemiddeld. Dus geen latijn of whatever, en ze mist het totaal niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Tering, waar kom jij nou weer vandaan gegleden? Altijd mooi als mensen zo een topic binnen komen gestormd alleen maar om zichzelf enorm voor lul te zetten.
Zoals ik eerder al aangaf, talenstudies. Met name de achtergronden van een taal, zoals herkomst, structuren, etc. Daarnaast zijn er ook mensen die het gewoon machtig interessant vinden als verbreding bovenop hun reguliere vakkenpakket.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Serieus, ik zou niet weten waar je nog wat aan Latijn hebt. Mijn vriendin studeert geneeskunde, (inmiddels derde jaars) en zij heeft gewoon vwo n+g gehaald met 8+ gemiddeld. Dus geen latijn of whatever, en ze mist het totaal niet.
Naja misschien heb je er nog wat aan als je biologie studeert ofzo. Maar verder? Ohja, misschien nog theologie.
en filosofie, absoluutquote:Op donderdag 18 september 2008 21:13 schreef MPG het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al aangaf, talenstudies. Met name de achtergronden van een taal, zoals herkomst, structuren, etc. Daarnaast zijn er ook mensen die het gewoon machtig interessant vinden als verbreding bovenop hun reguliere vakkenpakket.
verkapte zie-mij-een-golddigger-zijn-postquote:Op donderdag 18 september 2008 20:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Serieus, ik zou niet weten waar je nog wat aan Latijn hebt. Mijn vriendin studeert geneeskunde, (inmiddels derde jaars) en zij heeft gewoon vwo n+g gehaald met 8+ gemiddeld. Dus geen latijn of whatever, en ze mist het totaal niet.
Naja misschien heb je er nog wat aan als je biologie studeert ofzo. Maar verder? Ohja, misschien nog theologie.
Je krijgt er een veel beter taalgevoel door, voor zowel spelling als grammatica.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Een aantal punten waar ik even aandacht aan wil schenken.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ondanks mijn klaarblijkelijk gebrek aan algemene ontwikkeling ben ik in elk geval wel wat subtieler dan jij.
Je algemene ontwikkeling kan je op zeer veel verschillende manieren verhogen. Latijn en Grieks zijn daar niet per sé dè bouwstenen voor.
Ik wou trouwens vroeger altijd de slimste van de klas zijn, en op de lagere school was ik dat ook. Op de middelbare niet meer en die 'drive' heb ik toen snel afgeleerd. Ik vind mezelf nog steeds best slim, maar zeker geen genie. En dat is een heerlijk gevoel moet ik zeggen.
quote:Op donderdag 18 september 2008 20:25 schreef Strani het volgende:
Altijd mooi als mensen zo een topic binnen komen gestormd alleen maar om zichzelf enorm voor lul te zetten.
Juist iemand met Latijn had zo'n fout nooit kunnen maken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:56 schreef Emimich het volgende:
getuige fouten als "per sé"
Lekker belangrijk. Een veel beter taalgevoel krijg je van vergevorderd Engels en aan Engels heb je tenminste nog wat.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:39 schreef freiss het volgende:
[..]
Je krijgt er een veel beter taalgevoel door, voor zowel spelling als grammatica.
Met deze zin bewijs je dat je de rest van het topic niet hebt gelezenquote:Op vrijdag 19 september 2008 01:02 schreef Klautje het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Een veel beter taalgevoel krijg je van vergevorderd Engels en aan Engels heb je tenminste nog wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |