abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2008 @ 10:59:06 #1
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_61726356
Ik probeer al geruime tijd een woning te krijgen, ik reageer dan ook op zoveel mogelijk vrijgekomen woningen.

Maar wat schetst mijn verbazing, voor een jongeren woning moet je minimaal 18 - maximaal 25 jaar zijn om daar in te wonen.

Ik ken een hele rits van dat soort woningen en flatjes, en ik zie daar alleen maar alleenstaande wonen die de 40 al ruim gepasseerd zijn.

Klacht: Totaal geen toezicht op verdeling van jongeren woningen door woningnet en woning corporaties.
Subklacht: Buurvrouw is een stinksnol.
  donderdag 18 september 2008 @ 11:01:19 #2
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61726407
damn wist niet dat je woningen ook kon krijgen, en ik maar betalen verdorie
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 18 september 2008 @ 11:03:19 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_61726445
gewoon op reageren dus
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 18 september 2008 @ 11:04:49 #4
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_61726496
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:01 schreef Waaghals het volgende:
Betaal jij om een woning te krijgen?
Ik betaal pas een woning als ik hem krijg, das toch niet zo vreemd.

Maar boeiend, het gaat om de klacht.
pi_61726927
Sta al 102maanden ingeschreven.. sta nog steeds als 150+'ste keus op de lijst.. bah
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_61726986
Die wonen er gewoon al 20 jaar.

Of dacht je dat ze langs komen op je 26e verjaardag: " gefeliciteerd en nu opduvelen" ?
pi_61727006
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:24 schreef Bdijk het volgende:
Sta al 102maanden ingeschreven.. sta nog steeds als 150+'ste keus op de lijst.. bah
Ja trieste bedoening hier in Amsterdam, ik reageert niet eens meer, ik ga uiteindelijk een woning kopen denk ik.
pi_61727028
ik heb daarom ook maar een klein appartementje gekocht.. wachten op huur duurt veuls te lang enzo.
pi_61728700
Vaak worden er van die pas gescheiden figuren met voorrang ingepropt omdat ze anders onder een brug moeten gaan slapen. Dan kan het dus best dat een 40+er in een jongerenwoning zit zonder er al 20 jaar gewoond te hebben.
pi_61728983
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:01 schreef Waaghals het volgende:
*genomineerd voor de meest slechtste post van de dag*
  donderdag 18 september 2008 @ 12:58:53 #11
179534 Waaghals
pi_61729163
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:50 schreef Heathen. het volgende:

[..]

eindelijk
  donderdag 18 september 2008 @ 13:15:53 #12
179534 Waaghals
pi_61729541
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:50 schreef Heathen. het volgende:

[..]

genomineerd voor beste verkrachting van de Nederlandse taal van de dag
pi_61729938
Wat is er fout aan?
pi_61730012
Dat weet je toch in de grote stad moet je ook een allochtoon zijn die zijn gezin gaat herenigen om snel aan een woning te komen.
Of je moet onder de pardon-regeling vallen.
So we just called him Fred too
pi_61730820
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:35 schreef Cothen het volgende:
Dat weet je toch in de grote stad moet je ook een allochtoon zijn die zijn gezin gaat herenigen om snel aan een woning te komen.
Of je moet onder de pardon-regeling vallen.
Klopt, en dan vind je 't gek dat mensen steeds rechtser worden.
pi_61730965
Ja het is jammer, maar het is echt zo. Ik sta 4 jaar ingeschreven bij woonnet haaglanden en ik heb totaal geen kans op een woning. Je ziet bij de reacties alleen maar mensen met een urgentie verklaring en lokaal maatwerk gevallen. Als je dus geen zielig verhaal kan ophangen of geen alleenstaande ouder bent, geen immigrant, kan je het dus vergeten. En ik weet al wat langer dat er gefraudeerd wordt met de urgentie verklaringen. Onlangs is er ook aangegeven dat er een onderzoek naar gaande is.
Tip: zorg dat je je inschrijft als je 18 bent. Je hebt dan na een aantal jaar een grote kans op een leuke HAT woning, die alleen voor bepaalde leeftijdsgroepen is (23-26 jaar). Kleinere groep mensen en minder urgentiegevallen, alhoewel die het ook nog wel eens voorelkaar krijgen om een urgentie verklaring te regelen.
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?
pi_61731121
Klopt, zodra je 18 bent = inschrijven.

Ik heb in totaal 5 jaar ingeschreven gestaan vanaf mijn 18de. Toen was nog vaak 20ste ofzo (regio Utrecht). Bij één woning was ik derde. Ik balen natuurlijk, maar een maand later bleken de eerste 2 kandidaten afgevallen te zijn omdat ze de woning niet konden betalen (schulden?). Geluk dus, anders had ik waarschijnlijk nog een jaar ingeschreven moeten staan voordat ik misschien aan de beurt was.
pi_61732165
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:17 schreef RWest het volgende:
Klopt, zodra je 18 bent = inschrijven.

Ik heb in totaal 5 jaar ingeschreven gestaan vanaf mijn 18de. Toen was nog vaak 20ste ofzo (regio Utrecht). Bij één woning was ik derde. Ik balen natuurlijk, maar een maand later bleken de eerste 2 kandidaten afgevallen te zijn omdat ze de woning niet konden betalen (schulden?). Geluk dus, anders had ik waarschijnlijk nog een jaar ingeschreven moeten staan voordat ik misschien aan de beurt was.
Leuk verhaal voor als je in Utrecht woont maar in Amsterdam heb je na 8 jaar nog niks dus die vlieger gaat niet voor iedereen op.
pi_61732281
OK, vervang in mijn verhaal Utrecht door Amsterdam en tel overal 10 jaar bij op!

Neemt niet weg dat je het een heel goed idee is om je op je 18de in te schrijven, zelfs al zie je daar de noodzaak op dat moment nog niet van in.
pi_61733059
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:04 schreef RWest het volgende:
OK, vervang in mijn verhaal Utrecht door Amsterdam en tel overal 10 jaar bij op!

Neemt niet weg dat je het een heel goed idee is om je op je 18de in te schrijven, zelfs al zie je daar de noodzaak op dat moment nog niet van in.
Ja dat is zo.
pi_61733216
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:24 schreef Bdijk het volgende:
ik kreeg in januari een brief dat ik mijn huis uitmoest per eind mei , ergens in februari begon ik te zoeken en per 1 april had ik een nieuwe huurwoning en ik heb me niet ingeschreven op woning net, geen opgebouwde woonduur etc.
Echt , je ergens inschrijven en denken dat het wel aan komt vliegen schiet niet op , ga actief op zoek , bel met woningbouw maatschapijen en laat je niet zo simpel afschepen en het gaat allemaal veel sneller.

edit : In Amsterdam was dit , waar iedereen zeikt over 10jaar wachttijden.
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
pi_61733331
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:42 schreef Beckham het volgende:

[..]

ik kreeg in januari een brief dat ik mijn huis uitmoest per eind mei , ergens in februari begon ik te zoeken en per 1 april had ik een nieuwe huurwoning en ik heb me niet ingeschreven op woning net, geen opgebouwde woonduur etc.
Echt , je ergens inschrijven en denken dat het wel aan komt vliegen schiet niet op , ga actief op zoek , bel met woningbouw maatschapijen en laat je niet zo simpel afschepen en het gaat allemaal veel sneller.

edit : In Amsterdam was dit , waar iedereen zeikt over 10jaar wachttijden.
Als je je huis uit moet werkt de regelgeving anders, als er geen directe dreiging is dat je dakloos wordt kan je bellen wat je wilt maar je krijgt geen flikker daar komt bij dat jij waarschijnlijk al in een sociale huurwoning zat en daar zijn regelingen voor dat als je niet ingeschreven staat je wel degelijk een woning kunt krijgen omdat je woonduur dan telt. Dus starters zoals ik kunnen nog steeds 10/15 jaar wachten.
  donderdag 18 september 2008 @ 15:49:20 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61733382
Volgens de mensen in dit topic : The secret, de succesverhalen!
wil je het gewoon niet graag genoeg.

Zij hebben allemaal een droomhuis gekregen door er simpelweg aan te denken
zzz
  donderdag 18 september 2008 @ 15:58:11 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61733613
Waar woon je? En waarom zou je een huis krijgen?
KuikenGuppy
pi_61734099
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:59 schreef wolferl het volgende:
Ik probeer al geruime tijd een woning te krijgen, ik reageer dan ook op zoveel mogelijk vrijgekomen woningen.

Maar wat schetst mijn verbazing, voor een jongeren woning moet je minimaal 18 - maximaal 25 jaar zijn om daar in te wonen.

Ik ken een hele rits van dat soort woningen en flatjes, en ik zie daar alleen maar alleenstaande wonen die de 40 al ruim gepasseerd zijn.

Klacht: Totaal geen toezicht op verdeling van jongeren woningen door woningnet en woning corporaties.
Subklacht: Buurvrouw is een stinksnol.
ze willen de buurt verjongen, en daarom bieden ze de vrijgekomen woningen aan aan die leeftijdscategorie, sim-pel. Dit doen ze alleen maar zodat jij straks een lekker wijf als buurvrouw hebt, en geen stinksnol meer

en nu niet meer zeuren en braaf door-reageren
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')