abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2008 @ 10:17:57 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61725407
Ja, tof! Ik start mn pc op, en krijg een bsod. Machine_check_exception.

Got zegt dit ;
quote:
Heb je deze pagina al bekeken?
http://support.microsoft.com/?kbid=329284

Hierin staat dat de fout veroorzaakt kan worden door foute hardware, in de hardware die je nu nog draait dus

Probeer allereerst nog eens een keer memtest te draaien, dat je dat vroeger ergens een keer gedaan hebt en dat hij toen geen fouten gaf is geen garantie. In de tussentijd kan het kapot gegaan zijn.
Daar was al ooit een topic geopend over hetzelfde probleem bij iemand.

Ik zit nu in Safe mode. Ik draai nu memtest. Het enige wat ik sinds gisteren anders heb gedaan, is mn SD HC kaartje van Sandisk in mn cardreader gestopt. En er weer uitgehaald, want mn cardreader bleek achteraf geen HC aan te kunnen.

What to do. Even een note Ik wil graag voorkomen dat ik XP opnieuw moet installen.

Help?

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 18-09-2008 10:53:33 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61725801
Haal alles uit je pc, behalve de noodzakelijke dingen.
Dus erin laten:
voeding
moederbord+cpu
videokaart
harde schijf
RAM
Start op, kijk of je het probleem nog steeds hebt.
Indien nee, 1 voor 1 de andere hardware aansluiten/inbouwen en opstarten na elk nieuw hardwarestuk.

PS: als je een hardware error hebt, maakt het geen fuck uit als je XP opnieuw installeert.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:47:23 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61726096
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Haal alles uit je pc, behalve de noodzakelijke dingen.
Dus erin laten:
voeding
moederbord+cpu
videokaart
harde schijf
RAM
Start op, kijk of je het probleem nog steeds hebt.
Indien nee, 1 voor 1 de andere hardware aansluiten/inbouwen en opstarten na elk nieuw hardwarestuk.

PS: als je een hardware error hebt, maakt het geen fuck uit als je XP opnieuw installeert.
Enige wat er dan uit te halen valt is mn brander/dvdspeler en mn cardreader.

Ik heb hem nog maar 1x gehad he. Ik zit nog steeds in safe mode, memtest te doen. Die is bijna klaar. Dan ga ik terug naar normaal windows, en als ik hem nog eens krijg zal ik die zooi eruit rukken.
pi_61726276
Als je nog wat andere dingen hebt liggen (RAM, videokaart) dan kun je het daarmee ook nog ff proberen.
Stonden er nog getallen bij de BSOD? Dus iets als 0x00000001 ofzo? Indien ja: kan handig zijn voor ons.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:58:07 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61726326
Ja, maar die heb ik natuurlijk weer niet genoteerd

Nee, verder heb ik niks liggen. Maar beneden staat een PC, en als het moet sloop ik daar even het geheugen uit, en prop die in de mijne. Maar volgens google moest ik memtest tot 200% laten gaan, dan was hij 2x gecheckt en dan kon je met zekerheid zeggen dat als er geen errors zijn gevonden, het ook gewoon goed is.

Ik heb mn voeding in een stekkerdoos zitten met zo'n rood lampje. En die stekkerdoos zit vrij vol. Printer, beeldscherm, en muis. Ik zal straks de voedingsstekker ook even single aansluiten.
pi_61726498
Ik gok op de cardreader, in verband met jouw poging daar CDHC in te doen terwijl deze het niet ondersteunt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_61726504
Laat memtest eerst maar ff uitrazen. Als die geen errors vindt, zou ik de pc opnieuw opstarten zoals ie is, en kijken of het probleem terugkomt. Indien ja: getallen opschrijven en bovenstaande dingen proberen.
Indien nee: dan zou het kunnen dat dat je pc over z'n nek is gegaan door dat SD kaartje. Om dat te testen kan je 'm er nog 's in steken (zelfde manier als je eerder hebt gedaan) en kijken wat ie dan doet
  donderdag 18 september 2008 @ 11:07:14 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61726544
Geen fucking flauw idee of het er mee te maken heeft, maar ik check mn logboek, en dat staat sinds gisteren rond 20u VOL met fouten. +- om 20u heb ik die SDHC kaart erin gedaan.
quote:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.
Vanaf 20:04 tot 20:52 heb ik elke paar seconden wel zo'n fout gehad

En ook een paar waarschuwingen ;
quote:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
En een paar van zonet ;
quote:
DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ' bij het starten van de MSIServer-service met de argumenten '' om de server
{000C101C-0000-0000-C000-000000000046} te starten
Maar voor zover ik weet, heeft die laatste er zeker niks mee te maken, right?
  donderdag 18 september 2008 @ 11:08:32 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61726575
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Laat memtest eerst maar ff uitrazen. Als die geen errors vindt, zou ik de pc opnieuw opstarten zoals ie is, en kijken of het probleem terugkomt. Indien ja: getallen opschrijven en bovenstaande dingen proberen.
Indien nee: dan zou het kunnen dat dat je pc over z'n nek is gegaan door dat SD kaartje. Om dat te testen kan je 'm er nog 's in steken (zelfde manier als je eerder hebt gedaan) en kijken wat ie dan doet
Maar dan vraag ik me af, indien het het laatste zou zijn, waarom ging ie pas vanmorgen over zn nek? Ik heb hem gisteren 3x geboot. Rond 21u heb ik het kaartje eruit gerukt, rond 21:30 geboot. Niks aan de hand
pi_61726652
Na je memtest ook maar ff een uitgebreide hd check doen, lijkt me.
  donderdag 18 september 2008 @ 11:13:20 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61726679
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Na je memtest ook maar ff een uitgebreide hd check doen, lijkt me.
Domme vraag ; Maar gewoon met chkdsk ?

*iig naar winkelt rent en DVD's haalt.
*geen backup heeft van D schijf
pi_61726688
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:08 schreef Qwea het volgende:
Maar dan vraag ik me af, indien het het laatste zou zijn, waarom ging ie pas vanmorgen over zn nek? Ik heb hem gisteren 3x geboot. Rond 21u heb ik het kaartje eruit gerukt, rond 21:30 geboot. Niks aan de hand
Hey, 't blijven wel computers he? Soms erg onvoorspelbaar
(ik heb een keer iemand geholpen die een melding kreeg "no OS installed" meteen na het opstarten. bleek dat het stekkertje van het toetsenbord er niet goed in zat... wtf )
  donderdag 18 september 2008 @ 11:14:07 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61726696
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hey, 't blijven wel computers he? Soms erg onvoorspelbaar
(ik heb een keer iemand geholpen die een melding kreeg "no OS installed" meteen na het opstarten. bleek dat het stekkertje van het toetsenbord er niet goed in zat... wtf )
pi_61726728
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:13 schreef Qwea het volgende:
Domme vraag ; Maar gewoon met chkdsk ?

*iig naar winkelt rent en DVD's haalt.
*geen backup heeft van D schijf
Ja, gewoon met chkdsk. Of je gaat naar de website van de fabrikant van de HD. Die heeft vaak wel wat tools ter download die je erop los kan laten.

En idd, gebruik de 3B-regel:
Backup - Backup - Backup
  donderdag 18 september 2008 @ 11:22:27 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61726889
Nou, ik zal eerst zo chkdsk runnen, en dan dvd's halen. Tegen de tijd dat ik terug ben ik chkdsk wel klaar Als dat niks oplevert, pleur ik er ook nog die tools overheen. Alleen, ik heb 2 hdd's . 1 van maxtor dacht ik, en de andere van WD. Dus aparte tools downen, en apart per hdd runnen he?
pi_61726932
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:22 schreef Qwea het volgende:
Alleen, ik heb 2 hdd's . 1 van maxtor dacht ik, en de andere van WD. Dus aparte tools downen, en apart per hdd runnen he?
  donderdag 18 september 2008 @ 14:44:52 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61731810
Nou, ik heb iig alles op een dvd gefikt Ik zit nu in normaal windows, en heb het scherm nog niet terug gehad. Chkdsk gaf geen problemen.

Zometeen even kijken bij de fabrikant van mn hdd's of ik de tools kan downen
  donderdag 18 september 2008 @ 18:29:30 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61736786
Schop. Nou, ook de tools van maxtor vindt niks.

Heb de BSOD ook nog niet weer gehad. Hopen dat het zo blijft.
pi_61736873
So far so good
pi_61739072
Misschien dat je hdd niet goed aangesloten zit?
Dat die stekkertjes een beetje los zitten?
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  donderdag 18 september 2008 @ 20:10:44 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61739155
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:07 schreef Antony1989 het volgende:
Misschien dat je hdd niet goed aangesloten zit?
Dat die stekkertjes een beetje los zitten?
lijkt me niet. Ik heb die kast 1x open gehad. En nergens aangezeten. Maar goed, als ik het weer krijg dan trek ik alles eruit, doe ik alles er opnieuw in, behalve de cardreader en dvdbrander
  zondag 21 september 2008 @ 09:53:59 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61794325
Trap.

Nou, hij wasser weer zonet foutcode ;

0x0000009c 0x00000004 0x80546DF0 0xb2000000 0x00070F0F

Fan schoongemaakt want die zat ONDER het stof. Dus ik dacht meteen aan oververhitting. Maar goed, pc weer aangezet, en net zoals donderdag maar 1x de bsod gezien Wachten ik op de 3de denk ik.

Nog steeds staat in het logboek waarschuwingen van
quote:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
  zondag 21 september 2008 @ 22:17:47 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61811427

Het blijft ervan stikken. En er zijn dagen dan staat er gewoon niks over in mn logboek, maar er zijn ook dagen dan komen ze met zn 10'en tegelijk

Volgens GOT ;
quote:
Dit soort fouten duidt meestal op een harddrive die de geest aan het geven is.

Alleen kom ik die melding de laatste weken ontzettend veel tegen bij XP systemen die volledig up to date zijn.
(lang leve google)

Ik blijf erbij dat ik vind dat hij een laag zoemend geluid maakt. En dan 2 min later is het 40 sec weg, en dan bouwt het langzaam weer op. Om vervolgens weer weg te gaan, en terug te komen. Ik heb de PC vanaf de zomer van 2006. Ik dacht 20-08-06. Op een maxtor hdd zit toch meer dan 2 jaar fabrieksgarantie?

zondag 21 september 2008 @ 22:22:57 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61811611
Wat ik trouwens niet snap, is dat als die schijf verrot is, waarom geeft dan die tool van maxtor aan dat alle test "pass" zijn.

De hdd is overigens 39 graden. IMHO niet echt schokkend hoog toch?
pi_61811638
Heb je die cardreader al losgekoppeld?
  zondag 21 september 2008 @ 22:34:52 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61812009
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:23 schreef The_Terminator het volgende:
Heb je die cardreader al losgekoppeld?
Nee, Ga ik straks gelijk doen. Ik ben even de HDD aan het scannen. Maar ik nam even voor het gemak aan dat het de hdd was, ook omdat ik die fouten krijg
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:21:33 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61846233
Schop. Nou, cardreader er zojuist uit getrokken. Al ben ik vrij zeker van de hdd.

Vanochtend kwam hij tot het windows inlog scherm, ik hoorde mn hdd booten, en heel het scherm sloeg vast met rare strepen

Norrod gebeld want ik heb hem pas 2 jaar. ff doortesten willen ze 75 euro voor hebben. Smerige graf afzetters.

Dus ik doe nogmaals een beroep op jullie ;

HDD getest met maxtor tool, geen fouten. HDD getest met HDtune, Geen fouten. Chkdsk gedaan, niks gevonden. En toch stikt het van de fouten en waarschuwingen in mn logboek. En meestal treden die 's avonds op
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:22:30 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61846258
Ooh, en ik heb het nou alle 3x gehad als ik alle stekkers (de stekkerdoos waar 3 stekkers inzitten en de voeding die apart op het stopcontact zit) eruit trek en het de volgende ochtend weer aan wil doen.

Waarom ik ze eruit trek? Omdat ik iets hoor zoemen/brommen als ik de stekkers erin laat
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:29:58 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61850238
Schop. Hulp is welkom, ik weet het niet meer
pi_61851456
Haal de harde schijf er eens uit (waar Windows dus niet op staat) en kijk of je die fouten nog weer krijgt. En hoor je dan dat zoemen ook? Dan weet je iig of het wel of niet die HD ligt.
Een harde schijf zou het eigenlijk langer vol moeten kunnen houden dan 2 jaar. Mocht het hieraan liggen, kun je ook nog contact opnemen met de fabrikant van de HD. Misschien dat het nog onder fabrieksgarantie of coulance valt (niet geschoten is altijd mis).
Trouwens, alles in een computer zou het langer dan 2 jaar moeten doen.

Wanneer zoemt er iets dan? Trek de stekkers er 1 voor 1 uit en luister of je nog iets hoort zoemen na elke stekker. Dan weet je ook van welk apparaat dit komt.

Heb je de computer bij Norrod als 1 geheel gekocht? Of heb je later nog dingen toegevoegd, vervangen of weggehaald?

Het klinkt allemaal erg vaag. Ik ben ook zo'n beetje aan het eind van mijn kennis
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:39:01 #31
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61851776
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Haal de harde schijf er eens uit (waar Windows dus niet op staat) en kijk of je die fouten nog weer krijgt. En hoor je dan dat zoemen ook? Dan weet je iig of het wel of niet die HD ligt.
Een harde schijf zou het eigenlijk langer vol moeten kunnen houden dan 2 jaar. Mocht het hieraan liggen, kun je ook nog contact opnemen met de fabrikant van de HD. Misschien dat het nog onder fabrieksgarantie of coulance valt (niet geschoten is altijd mis).
Trouwens, alles in een computer zou het langer dan 2 jaar moeten doen.

Wanneer zoemt er iets dan? Trek de stekkers er 1 voor 1 uit en luister of je nog iets hoort zoemen na elke stekker. Dan weet je ook van welk apparaat dit komt.

Heb je de computer bij Norrod als 1 geheel gekocht? Of heb je later nog dingen toegevoegd, vervangen of weggehaald?

Het klinkt allemaal erg vaag. Ik ben ook zo'n beetje aan het eind van mijn kennis
Ik heb maar 1 hdd ik dacht 2, maar niet dus. 1 hdd van 160 Gb met 2 partities. Alleen het stomme is, diezelfde zoem hoor ik ook als de PC uitstaat. En als ik de stekker uittrek, issie weg

Voeding? Maar dan vraag 2 ; hoelang garantie zit er op de voeding, en hoe test ik of de voeding naar de klere is.

Op de HDD zit fabrieksgarantie tot mei 2009. Maar je kan hem enkel terug sturen als je 100% zeker weet dat het je hdd is net contact gehad met seagate

Ik heb mijn computer idd als 1 geheel bij norrod gekocht, en 1 extra geheugen bankje van norrod toegevoegd. Maar dat is ver voordat ik de BSOD's kreeg.

Ik heb de cardreader losgekoppeld, 10x geboot en hij heeft nog geen BSOD aangegeven. Maar goed, dat zegt niks. Ik heb memtest geboot laten draaien, en er zijn geen fouten gevonden. Ik heb tig keer een long DST uitgevoerd, geen fouten.

En wanneer zoemt er iets, ja das willekeurig. Vanmorgen tijdens het opstarten en fokken, vanmiddag ook even, ennu issie op de fan na, stil

Welke stekkers moet ik eruit trekken? Je bedoelt van het Mobo? De cardreader is er al uit, blijft er een dvd-speler en een voeding + hdd over.
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:57:07 #32
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_61852251
-> Hardware.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 september 2008 @ 16:18:22 #33
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61852782
heb je niet ergens een andere harde schijf liggen met windows erop die je er kunt hangen om te kijken of die dan wel boot weet niet echt of het zo makkelijk kan hoor maar als hij dan wel normaal blijft doen, weet je dat het de HD is
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:24:07 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61852909
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:18 schreef Etcetera het volgende:
heb je niet ergens een andere harde schijf liggen met windows erop die je er kunt hangen om te kijken of die dan wel boot weet niet echt of het zo makkelijk kan hoor maar als hij dan wel normaal blijft doen, weet je dat het de HD is
Moet je een compleet nieuwe windows reďnstall op die HDD doen, en ik weet niet zeker of die HDD wel betrouwbaar is omdat hij soms tikt. Daarnaast krijg ik dus niet altijd een BSOD.
pi_61877762
Dit is wat ik vond ergens:

0x0000009C: MACHINE_CHECK_EXCEPTION

This is a hardware issue: an unrecoverable hardware error has occurred. The parameters have different meanings depending on what type of CPU you have but, while diagnostic, rarely lead to a clear solution. Most commonly it results from overheating, from failed hardware (RAM, CPU, hardware bus, power supply, etc.), or from pushing hardware beyond its capabilities (e.g., overclocking a CPU).

En dit vond ik ook:

It's also sometimes a sign that something isn't plugged in correctly, or has come loose, I had that on a machine, re-seated everything, and it worked fine...
pi_61877875
En hier een hele wikipedia pagina:

http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_Check_Exception
  woensdag 24 september 2008 @ 15:12:14 #37
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61878226
Ja, dát had ik allemaal zelf al gevonden.

WS brakke voeding ipv de hdd. Gisteren andere voeding erin gezet, en nog geen BSOD, uitval of logboek vol met fouten gehad.
pi_61878515
Dat dacht ik al

Ook geen gezoem meer?
  woensdag 24 september 2008 @ 15:57:50 #39
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61879278
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:27 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Dat dacht ik al

Ook geen gezoem meer?