Daar was al ooit een topic geopend over hetzelfde probleem bij iemand.quote:Heb je deze pagina al bekeken?
http://support.microsoft.com/?kbid=329284
Hierin staat dat de fout veroorzaakt kan worden door foute hardware, in de hardware die je nu nog draait dus
Probeer allereerst nog eens een keer memtest te draaien, dat je dat vroeger ergens een keer gedaan hebt en dat hij toen geen fouten gaf is geen garantie. In de tussentijd kan het kapot gegaan zijn.
Enige wat er dan uit te halen valt is mn brander/dvdspeler en mn cardreader.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Haal alles uit je pc, behalve de noodzakelijke dingen.
Dus erin laten:
voeding
moederbord+cpu
videokaart
harde schijf
RAM
Start op, kijk of je het probleem nog steeds hebt.
Indien nee, 1 voor 1 de andere hardware aansluiten/inbouwen en opstarten na elk nieuw hardwarestuk.
PS: als je een hardware error hebt, maakt het geen fuck uit als je XP opnieuw installeert.
Vanaf 20:04 tot 20:52 heb ik elke paar seconden wel zo'n fout gehadquote:Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.
En een paar van zonet ;quote:Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
Maar voor zover ik weet, heeft die laatste er zeker niks mee te maken, right?quote:DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ' bij het starten van de MSIServer-service met de argumenten '' om de server
{000C101C-0000-0000-C000-000000000046} te starten
Maar dan vraag ik me af, indien het het laatste zou zijn, waarom ging ie pas vanmorgen over zn nek? Ik heb hem gisteren 3x geboot. Rond 21u heb ik het kaartje eruit gerukt, rond 21:30 geboot. Niks aan de handquote:Op donderdag 18 september 2008 11:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Laat memtest eerst maar ff uitrazen. Als die geen errors vindt, zou ik de pc opnieuw opstarten zoals ie is, en kijken of het probleem terugkomt. Indien ja: getallen opschrijvenen bovenstaande dingen proberen.
Indien nee: dan zou het kunnen dat dat je pc over z'n nek is gegaan door dat SD kaartje. Om dat te testen kan je 'm er nog 's in steken (zelfde manier als je eerder hebt gedaan) en kijken wat ie dan doet
Domme vraag ; Maar gewoon met chkdsk ?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Na je memtest ook maar ff een uitgebreide hd check doen, lijkt me.
Hey, 't blijven wel computers he? Soms erg onvoorspelbaarquote:Op donderdag 18 september 2008 11:08 schreef Qwea het volgende:
Maar dan vraag ik me af, indien het het laatste zou zijn, waarom ging ie pas vanmorgen over zn nek? Ik heb hem gisteren 3x geboot. Rond 21u heb ik het kaartje eruit gerukt, rond 21:30 geboot. Niks aan de hand
quote:Op donderdag 18 september 2008 11:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hey, 't blijven wel computers he? Soms erg onvoorspelbaar
(ik heb een keer iemand geholpen die een melding kreeg "no OS installed" meteen na het opstarten. bleek dat het stekkertje van het toetsenbord er niet goed in zat... wtf![]()
)
Ja, gewoon met chkdsk. Of je gaat naar de website van de fabrikant van de HD. Die heeft vaak wel wat tools ter download die je erop los kan laten.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:13 schreef Qwea het volgende:
Domme vraag ; Maar gewoon met chkdsk ?
*iig naar winkelt rent en DVD's haalt.
*geen backup heeft van D schijf
quote:Op donderdag 18 september 2008 11:22 schreef Qwea het volgende:
Alleen, ik heb 2 hdd's . 1 van maxtor dacht ik, en de andere van WD. Dus aparte tools downen, en apart per hdd runnen he?
lijkt me niet. Ik heb die kast 1x open gehad. En nergens aangezeten. Maar goed, als ik het weer krijg dan trek ik alles eruit, doe ik alles er opnieuw in, behalve de cardreader en dvdbranderquote:Op donderdag 18 september 2008 20:07 schreef Antony1989 het volgende:
Misschien dat je hdd niet goed aangesloten zit?
Dat die stekkertjes een beetje los zitten?
quote:Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
(lang leve google)quote:Dit soort fouten duidt meestal op een harddrive die de geest aan het geven is.
Alleen kom ik die melding de laatste weken ontzettend veel tegen bij XP systemen die volledig up to date zijn.
Nee, Ga ik straks gelijk doen. Ik ben even de HDD aan het scannen. Maar ik nam even voor het gemak aan dat het de hdd was, ook omdat ik die fouten krijgquote:Op zondag 21 september 2008 22:23 schreef The_Terminator het volgende:
Heb je die cardreader al losgekoppeld?
Ik heb maar 1 hddquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Haal de harde schijf er eens uit (waar Windows dus niet op staat) en kijk of je die fouten nog weer krijgt. En hoor je dan dat zoemen ook? Dan weet je iig of het wel of niet die HD ligt.
Een harde schijf zou het eigenlijk langer vol moeten kunnen houden dan 2 jaar. Mocht het hieraan liggen, kun je ook nog contact opnemen met de fabrikant van de HD. Misschien dat het nog onder fabrieksgarantie of coulance valt (niet geschoten is altijd mis).
Trouwens, alles in een computer zou het langer dan 2 jaar moeten doen.
Wanneer zoemt er iets dan? Trek de stekkers er 1 voor 1 uit en luister of je nog iets hoort zoemen na elke stekker. Dan weet je ook van welk apparaat dit komt.
Heb je de computer bij Norrod als 1 geheel gekocht? Of heb je later nog dingen toegevoegd, vervangen of weggehaald?
Het klinkt allemaal erg vaag. Ik ben ook zo'n beetje aan het eind van mijn kennis
Moet je een compleet nieuwe windows reďnstall op die HDD doen, en ik weet niet zeker of die HDD wel betrouwbaar is omdat hij soms tikt. Daarnaast krijg ik dus niet altijd een BSOD.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:18 schreef Etcetera het volgende:
heb je niet ergens een andere harde schijf liggen met windows erop die je er kunt hangen om te kijken of die dan wel bootweet niet echt of het zo makkelijk kan hoor
maar als hij dan wel normaal blijft doen, weet je dat het de HD is
Nope. Maar wel gezeik met de winkelquote:Op woensdag 24 september 2008 15:27 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Dat dacht ik al
Ook geen gezoem meer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |