De solo uit Smells Like Teen Spirit is ook goed te doen volgens mij.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:10 schreef -Theanimal- het volgende:
Speel nu een maandje of drie gitaar, en vroeg me af of er mensen hier nog een beetje leuke niet al te moeilijke solo's/nummers hebben om te spelen. Net een van de makkelijkere solo's die in me opkwam geleerd en kan nu stom genoeg geen andere meer bedenken op het moment
Edit: wel zo handig om te vermelden welke solo dit isDe solo van Nothing Else Matters
Bijou van Queen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:40 schreef starla het volgende:
In welk nummer worden geen akkoorden gespeeld zou ik zeggen.
Die had ik ook al geleerd jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:23 schreef Goover het volgende:
[..]
De solo uit Smells Like Teen Spirit is ook goed te doen volgens mij.
+1quote:Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef GoodGawd het volgende:
Led Zeppelin - I'm gonna leave you --> Akoustisch
Is het niet 'beter' om op de akoestische gitaar fingerpicking te spelen? Zo ja, waarom dan?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef GoodGawd het volgende:
Zoveel maakt dat niet uit, als je hoort dat een nummer met el. gitaar gespeeld is, dan zal ik het ook gewoon daarmee spelen. Maar vaak kan het ook prima op akoustisch hoor![]()
Thanks, krijg het nu druk met nieuwe dingen te leren.quote:Led Zeppelin - I'm gonna leave you --> Akoustisch
Leuk en simpel tokkel ding
Nee hoor.quote:Is het niet 'beter' om op de akoestische gitaar fingerpicking te spelen? Zo ja, waarom dan?
Thanks again.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:35 schreef starla het volgende:
Andere leuke tokkelliedjes:
- Stairway to Heaven - Led Zeppelin
- Blackbird - Beatles
- Street Spirit - Radiohead
Maar je zal wel 'moeten' blijven afwisselen tussen akoestisch en elektrisch?quote:Nee hoor.
Je moet niets. Het ligt er helemaal aan welk effect je wilt bereiken. Meestal speel ik alles (zowelquote:Op donderdag 6 november 2008 16:13 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Thanks again.
[..]
Maar je zal wel 'moeten' blijven afwisselen tussen akoestisch en elektrisch?
plaats de TAB eens?quote:Op donderdag 6 november 2008 20:21 schreef frame-saw het volgende:
Zelfs Seven Nation Army op 1 snaar wil niet lukken. Ik ben een ster.
Sja, moet je ook met tremelo voetpedaal spelen (of een basgitaar)quote:Op donderdag 6 november 2008 20:21 schreef frame-saw het volgende:
Zelfs Seven Nation Army op 1 snaar wil niet lukken. Ik ben een ster.
ik heb gewoon ehm 9-9-12-9-7-5-4 gedaan. Of 7-7 enz. Op A.quote:
Hoe speel je em op 3 snaren danquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:53 schreef starla het volgende:
Toch veel makkelijker om het op 3 snaren te spelen?
Ik heb ook ontzettend kleine handjes, maar is goed te doen hoor, gewoon veel oefenen.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:18 schreef frame-saw het volgende:
Ik tvp hem weer even want ik ben nu bezig met oefenen. Gitaar van vriendin geleend, auw aan mijn vingers.
Ik kan ook echt mn handen neit goed zettenHeb sowieso wel kleine handen en vingers, dus de lage e gelijk met de hoge aanslaan is voor mij zowat onmogelijk. Maar ik denk dat het ook een kwestie van oefenen is
Is toch niet heel belangrijk? Als een nummer echt daardoor bepaald wordt moet je dat wel spelen, maarquote:Op donderdag 6 november 2008 22:53 schreef Mr.J het volgende:
Iemand een tip om makkelijk achter de strumming patterns te komen?
Probeer nu Lola maar heb geen idee wanneer U en D te moeten. Of is dat iets wat je krijgt door veel te spelen en goed te luisteren?
quote:
| 1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------------------------------------------------------| G|---------------------------------------------------------------------------| D|------2--------------------------------------------------------------------| A|--4-4---4-2-0-------------------------------------------------------------------| E|---------------4----------------------------------------------------------| |
| 1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------------------------------------------------------| G|---------------------------------------------------------------------------| D|--2-2-5-2-0--------------------------------------------------------------------| A|------------3-2------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |