Welk merk snaren gebruik je? Nylon snaren? Waar breken ze?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:37 schreef maartenducrot het volgende:
Nu al de derde keer in 2 weken tijd dat m'n hoge e-snaar kapot spring tijdens het spelen![]()
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Je hebt hem wel op het goede octaaf afgestemd?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:37 schreef maartenducrot het volgende:
Nu al de derde keer in 2 weken tijd dat m'n hoge e-snaar kapot spring tijdens het spelen![]()
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Misschien sla je de snaren te hard aan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:36 schreef maartenducrot het volgende:
Snaren zijn van Ernie Ball, de snaar breekt bij de brug.
Vanzelfsprekend goed afgestemd :p
Klopt wel dat ik veel up- en downstrum met een stug plectrum, misschien dat het daardoor komt?
Ik heb veel snaren gebrokeb met dikke plectriquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:36 schreef maartenducrot het volgende:
Snaren zijn van Ernie Ball, de snaar breekt bij de brug.
Vanzelfsprekend goed afgestemd :p
Klopt wel dat ik veel up- en downstrum met een stug plectrum, misschien dat het daardoor komt?
't is simpel: je oefent véél te weinig. Don'get me wrong, ik weet je dagindeling niet enzo (school, werk etc.),quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:23 schreef boskameel het volgende:
Maar ik heb het idee dat het allemaal niet zo vlot gaat qua leren bij mij. Is het niet slim om een aantal lessen te nemen? Of gewoon blijven dooroefenen zoals het nu gaat?
Soms speel ik een aantal dagen niet, en dan weer een aantal dagen minimaal een half uur per dag.
Ai, das wel erg veel tijdquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:06 schreef starla het volgende:
[..]
't is simpel: je oefent véél te weinig. Don'get me wrong, ik weet je dagindeling niet enzo (school, werk etc.),
maar 4 keer per week een uurtje spelen is niet genoeg. Als je zo weinig oefent kom je moeilijk een niveau hoger waardoor de lol er ook af gaat. Ik oefende in het begin zo'n 4 uur per dag, na schooltijd.
Ik kan veel eigenlijk "net" niet spelenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:33 schreef Mizh het volgende:
Met elke dag een uurtje oefenen kan je ver komen hoor, als je je grenzen maar verlegt. Gewoon iets pakken wat je eigenlijk net niet kan spelen en dat dan zo vaak oefenen tot het soepel gaat. Op die manier blijven doorgaan dan kom je best ver.
Gewoon grenzen zoeken en die overschrijden en verleggen
Een combinatie van beide; ik wilde bijvoorbeeld per se een aantal akkoorden vloeiend acher elkaar kunnenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:45 schreef boskameel het volgende:
Ai, das wel erg veel tijd. Zoveel vrije tijd heb ik elke dag niet helaas. Maar zal eens wat meer gaan spelen. Ik vond dat ik al aardig veel speelde
. Waar oefende jij dan elke dag op? "Klootte" je als beginner maar wat aan, of had je echt oefeningen die je onder de knie wilde hebben?
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:37 schreef M4a1 het volgende:
Ok, ik heb echt hulp nodig.
Wie kan mij een site of iets anders van tips geven over zuiver zingen? Ik móet echt leren zingen, want dat gekweel wat er uit komt bij mij tijdens het spelen slaat echt nergens op. In mijn hoofd klinkt het helemaal in toon, en in de maat, en als ik het opneem met mijn telefoon lijkt het wel compleet iemand anders, zo erg
help!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | h|-----6----6------6-----6----6------6-----6--8-6---8h9-6---6----6---6h8p6---| g|---5--5-----5--------5--5-----5--------6--6-----6-------5--5------5-------- d|-3-----------------6------------------------------------------------------ a|-------------------------------------------------------4----4/6----------- E|--------------------------------------6---------------------------------- e|--------3-----3h4---------3-----3/4-------------------------------------| h|-----6----6------6-----6----6------6-----6--8-6---8h9-6---6---6--6h8p6------| g|---5--5-----5--------5--5-----5--------6--6-----6-------5---5---5-------| d|-3-----------------6-------------------------------------------------------| a|-------------------------------------------------------4-----------------| E|--------------------------------------6----------------------8----------| |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |