Staat dus niks over een partner of medebewoner die 23+ moet zijn. Maar dat rekenprogramma zegt dat dus van wel.quote:Voldoet u aan de volgende voorwaarden? Dan kunt u huurtoeslag krijgen.
U hebt de Nederlandse nationaliteit of een verblijfsvergunning die recht geeft op toeslagen. Voor uw toeslagpartner of medebewoners geldt dit ook.
Let op: niet elk rechtmatig verblijf in Nederland geeft recht op een toeslag.
Uw huur is niet lager dan ¤ 204,33 en niet hoger dan ¤ 631,73.
Let op: deze bedragen gelden vanaf 1 juli. Tot 1 juli geldt: uw huur is niet lager dan ¤ 201,37 en niet hoger dan ¤ 621,78.
Uw gezamenlijke inkomen is maximaal ¤ 27.950.
U en uw medebewoners zijn op dit adres ingeschreven bij de gemeente.
Uw woning heeft een eigen voordeur.
Bij gebrek aan mijn (vast) inkomen is dat niet zo lastig..quote:Op donderdag 18 september 2008 12:38 schreef lighted het volgende:
Ik zou wel precies mogelijk je inkomen proberen te schatten.. ik ben nu bezig met terugbetalen van de huurtoeslag
Als ik men inkomen veel hoger inschat dan ik krijg, krijg ik dan geld terug?quote:Op donderdag 18 september 2008 12:38 schreef lighted het volgende:
Ik zou wel precies mogelijk je inkomen proberen te schatten.. ik ben nu bezig met terugbetalen van de huurtoeslag
Het is niet zo dat wanneer je boven een bepaald inkomen komt, je geen toeslag meer krijgt en dat je onder dat inkomen de maximale toeslag krijgt..... Zou leuke boel zijnquote:Op donderdag 18 september 2008 12:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Bij gebrek aan mijn (vast) inkomen is dat niet zo lastig... Alleen vervelend dat mijn vriendin nu tot volgend jaar zomer gaat werken en zo godsgruwelijk veel gaat verdienen dat we bij elkaar bijna de grens bereiken ondanks dat ik niets verdien
. Wordt een rekensommetje waarschijnlijk anders werkt ze maar een maand korter als we daarmee 250*12 kunnen besparen
meer dan 2000 bruto kan dus echt wel erop of eronder zijn!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het is niet zo dat wanneer je boven een bepaald inkomen komt, je geen toeslag meer krijgt en dat je onder dat inkomen de maximale toeslag krijgt..... Zou leuke boel zijnDus als je 1 maand werken 250*12 "kost" aan toeslag, moet je vriendin wel gruwelijk veel verdienen!
Je vriendin woont toch bij je in huis, dus jij profiteert toch ook van haar inkomen? Je loopt geen huurtoeslag mis, je hebt er gewoon geen recht meer op.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:02 schreef StijnvanVos het volgende:
Beste mensen,
Wie kan mij advies geven?
Mijn vriendin woont sinds halverwege dit jaar bij me en staat geregistreerd als mijn toeslagpartner. Zij werkt, ik niet. Door het teveel aan inkomen lopen we huurtoeslag mis. Wanneer we geen toeslagpartners zouden zijn en ik alleen de huurtoeslag aanvraag, dan heb ik recht op veel geld (vanwege gebrek aan inkomen).
Kan ik met terugwerkende kracht mijn vriendin 'toeslagpartner-af' maken en mag dit? Klopt het dat het hierbij aankomt op de vraag of je een gezamenlijk huishouden voert (hoe is dit te controleren)? Of is het feit dat je 6 maanden met iemand samenwoont al voldoende voor de toeslagen om dit inkomen mee te rekenen?
Graag ontvang ik advies!
Mvg,
Stijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |