abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61717874

Nudie is the naked truth about denim. Denim has the ability to age beautifully, formed by its user into a second skin, naked and personal. The longer it lives, the more character it gets. The indigo is a living colour that fades and gives the denim it´s character. The more you wear your jeans, the more beautiful they get. Jeans are more than just a piece of clothing..

Nudie is onder andere geworden om haar dry denims, maar wat is een 'dry denim' precies?

Normaal gesproken worden broeken tijdens het productieproces gewassen om de stof zacht te maken, en speciaal behandeld om ervoor te zorgen dat de broek niet meer krimpt. Om het plaatje compleet te maken worden er aan deze broeken vaak ook nog bepaalde fadingen gegeven, zodat het lijkt alsof ze al langdurig gedragen zijn.

In tegenstelling tot deze gewassen en behandelde broeken, zijn dry (of RAW) broeken niet vooraf behandeld. Door het langdurig dragen van een dry denim wordt zo een persoonlijke en unieke fading gecreëerd. Wanneer een dry denim na een x aantal maanden wordt gewassen, verdwijnt grotendeels de dry laag, en komen de fadings, die er tijdens het dragen zijn ingesleten, naar buiten.

Nudie sites:

Nudie Jeans
My Nudies

OP is hier te vinden.

Vorige topic: Nudie jeans #16
pi_61717910
I luv my Nudies .
Ik heb nu een Super Slim Kim aan, ik zal er binnenkort eens een fototje van maken ^^.
pi_61718043
AJ double dip indigo is in bestelling.
pi_61719976
Die broek vind ik heel erg mooi, wie weet wordt die wel van mij binnenkort.
pi_61720171
Ff een tvptje plaatsen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61726447
ik opzoek naar de SJDJ... kon m niet vinden in a'dam en heb toen de dry organic ecru embo gekocht... loop ik hier de plaatselijke winkel binnen, lag er nog net een SJDJ in mijn maat die ik natuurlijk niet kon laten liggen
dus heb nu plots 4 nudies ipv 2... moet alleen nog wel even wat afwisseling erin krijgen want loop nu steeds in mn SJDJ
pi_61729585
Wil wel weer een nieuwe dry.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61738311
tvp
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61738572
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:03 schreef LSDreamer het volgende:
ik opzoek naar de SJDJ... kon m niet vinden in a'dam en heb toen de dry organic ecru embo gekocht... loop ik hier de plaatselijke winkel binnen, lag er nog net een SJDJ in mijn maat die ik natuurlijk niet kon laten liggen
dus heb nu plots 4 nudies ipv 2... moet alleen nog wel even wat afwisseling erin krijgen want loop nu steeds in mn SJDJ
Ik weet hoe het is, heb nu ook weer 3 Nudies gekocht in ongeveer 5 maanden tijd. Ze zijn gewoon te mooi om te laten liggen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 18 september 2008 @ 20:12:07 #10
161120 Luie-princes
Don't kick the baby.
pi_61739198
Ben echt blij met m'n TFDBC!
Heb hem nu een maand ofzo en hij glimt al een beetje.
Put your money where your mouth is.
pi_61778651
Iemand hier die de AJ double dip indigo al heeft, of heeft gepast ofzo? Wil namelijk weten of hij heel anders aanvoelt dan een dry Is hij stug of draagt hij soepel?

Wil hem graag hebben, maar heb al een AJ dry dus als hij teveel daarop lijkt ook kwa draagcomfort dan koop ik bijna dezelfde broek...zoek dus een goede reden om hem erbij te kopen, hij is erg mooi!
  zaterdag 20 september 2008 @ 16:56:29 #12
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61782383
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:01 schreef bear87 het volgende:
Iemand hier die de AJ double dip indigo al heeft, of heeft gepast ofzo? Wil namelijk weten of hij heel anders aanvoelt dan een dry Is hij stug of draagt hij soepel?

Wil hem graag hebben, maar heb al een AJ dry dus als hij teveel daarop lijkt ook kwa draagcomfort dan koop ik bijna dezelfde broek...zoek dus een goede reden om hem erbij te kopen, hij is erg mooi!
Vriend van mij heeft em. En hij zit redelijk relaxt misschien iets stugger als een normale pre wash, volgens hem.
pi_61784779
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 16:56 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Vriend van mij heeft em. En hij zit redelijk relaxt misschien iets stugger als een normale pre wash, volgens hem.
Thnx
pi_61791553
Wat is in A'dam of Utrecht een winkel waar ze veel nudies verkopen?
  zondag 21 september 2008 @ 00:19:14 #15
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61791588
Geil! nudie topic, tvp
  zondag 21 september 2008 @ 10:35:49 #16
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61794815
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:16 schreef Wally__ het volgende:
Wat is in A'dam of Utrecht een winkel waar ze veel nudies verkopen?
Ams: Bendorff
Utr: Rode Winkel
pi_61795751
En als je echt geen zin hebt om te zoeken verkopen ze bij M@W ook vaak wel de broek die je zoekt, tenzij je echt een speciale zoekt
pi_61800516
Bij M@W hebben ze soms van die aanbiedingen op de Thinn Finn's, voor 55 euro als ik het me goed herinner.. Weet niet of dit per filiaal anders is maar heeft iemand ze al zien liggen voor een zacht prijsje? En is de nieuwe collectie inmiddels al binnen?
  zondag 21 september 2008 @ 15:22:00 #19
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61800651
Die liggen er alleen tussen als het weer sale is. En das nu niet het geval geloof ik.
pi_61801161
De laatste sales lijkt het ook wel alsof ze daar elke keer dezelfde broeken in de sale hebben...steeds maar weer die TF's. Of ze kopen telkens dezelfde broeken in voor de sale, of ze komen er maar niet vanaf.
pi_61808604
tvp
  maandag 22 september 2008 @ 01:50:24 #22
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_61816287
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:43 schreef bear87 het volgende:
De laatste sales lijkt het ook wel alsof ze daar elke keer dezelfde broeken in de sale hebben...steeds maar weer die TF's. Of ze kopen telkens dezelfde broeken in voor de sale, of ze komen er maar niet vanaf.
als ze nou mijn maat er eens tussen hebben liggen dan help ik ze er graag van af.
The truth is relative, pick one that works!
pi_61824402
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:43 schreef bear87 het volgende:
Het zijn gewoon de broeken die er langzaam uitgaan. 2/3 jaar geleden lag de M@W vol met RR die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen omdat iedereen een SS, SJ of een ES wilde hebben. Nu hebben ze net weer een paar bootcuts geintroduceerd en kunnen ze dus meteen de TF en SJ niet meer kwijt. Zou ook kunnen dat M@W massaal de vraag naar de TF heeft overschat en nu inderdaad een veel te grote voorraad TF heeft liggen en ze op deze manier kwijt wil.

Ik zweer iig bij de AJ. Heb wel een SJ maar staat gewoon niet goed met mijn fietsbenen Nog strakker moet ik echt niet gaan, bootcut vind ik persoonlijk gewoon niet zo mooi. Heb de RR ook altijd aan me voorbij laten gaan.
pi_61826886
Ik ben een nieuweling in het hele Nudie-gebeuren, maar ik ben van plan me er aan te wagen.

Een paar vraagjes:
Waarin verschillen de Thin Finn en de Slim Jim?
Moet ik bij het kopen in een online shop dezelfde maat (31/32) aanhouden of is het aan te raden om voor kleiner/groter te gaan?
  maandag 22 september 2008 @ 16:04:00 #25
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61827040
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:59 schreef GrandCafe het volgende:
Ik ben een nieuweling in het hele Nudie-gebeuren, maar ik ben van plan me er aan te wagen.

Een paar vraagjes:
Waarin verschillen de Thin Finn en de Slim Jim?
Moet ik bij het kopen in een online shop dezelfde maat (31/32) aanhouden of is het aan te raden om voor kleiner/groter te gaan?
slim jim is de skinny versie die ook stretch is..

ik dacht dat thin fin wat minder strak uitliep.. en niet stretch is.. (correct me if i'm wrong please!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')