abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2008 @ 01:05:49 #61
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61721791
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:00 schreef Maeghan het volgende:

[..]

In héél Amsterdam niet? In héél Rotterdam namelijk wel hoor!
In Den Haag ook
© Bafnek
pi_61721818
Je zou maar als trotse Griek dit topic lezen.
pi_61722037
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:07 schreef IHVK het volgende:
Je zou maar als trotse Griek dit topic lezen.
de tulp is ook van origine een turkse bloem. neemt niet weg dat een land dat kan cultiveren en bekend mee worden.

zullen we nu weer ontopic gaan en recepten posten wat je nog meer met 'turkse' kaas kan doen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61722217
Misschien ligt het aan het tijdstip, maar op dit moment spreekt het thema 'wat je behalve koken nog meer kan doen met turkse kaas' me meer aan =P
Sanity is (not) statistical
pi_61722299
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:33 schreef Maeghan het volgende:
Misschien ligt het aan het tijdstip, maar op dit moment spreekt het thema 'wat je behalve koken nog meer kan doen met turkse kaas' me meer aan =P
in dat geval. smeer het op je eikel.
  donderdag 18 september 2008 @ 08:42:29 #66
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61723684
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in dat geval. smeer het op je eikel.
Kopkaas!

Maar serieus: Ook lekker een stukje feta in een klein vierkantje filodeeg of bladerdeeg..en dan dichtvouwen als een klein appelflapje zeg maar
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61724500
Ik heb mn dagelijkse bakje met tomaten (cherry-roma's nu ) feta, olijfolie en bruchetta weer mee naar't werk
pi_61729678
De zachte, volvette feta van de Turk is idd het lekkerst Er zit in Delft een Turk die echt ultiem fantastisch zalig romige feta verkoopt

Omdat ik daar tegenwoordig niet meer woon, eet ik de griekse feta van Dodoni. Niet zo romig, wel erg lekker. In Nederland koop je m bij de AH, in belgie bij de Delhaize.
pi_61730108
ik vind "gewone" turkse kaas werkelijk helemaal nergens naar smaken het is dan wel geel... maar daar houdt het op, niet lekker pittig of ziltig ofzo.

feta daarentegen zo vet mogelijk ( minimaal 60% ) en dan lekker in een goedgevulde salade... kom maar op
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 18 september 2008 @ 16:44:33 #70
3869 David
Drum the drums
pi_61734789
Fèta is in mijn ogen echt wel een Grieks product, het is volgens mij zelfs zo dat alle witte kaas die niet in Griekenland gemaakt wordt geen feta mag genoemd worden?
pi_61734961
Feta van Dodoni is de enige echte Griekse feta. Als je graag echte feta wilt hebben.
Appetina is want smaakt te zout en te rubberig en lijkt totaal niet op echte feta.
pi_61746403
Deze is pas lekker:

vrijdag 19 september 2008 @ 00:05:07 #73
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61747119
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:37 schreef TheMagnificent het volgende:
Deze is pas lekker:

[ afbeelding ]

idd heb ik ook thuis, smullen man
© Bafnek
pi_61751551
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:37 schreef TheMagnificent het volgende:
Deze is pas lekker:

[ afbeelding ]

Alleen dan de rode variant.
pi_61751566
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:44 schreef David het volgende:
Fèta is in mijn ogen echt wel een Grieks product, het is volgens mij zelfs zo dat alle witte kaas die niet in Griekenland gemaakt wordt geen feta mag genoemd worden?
Klopt, daarom zeggen ze ook geen feta meer in de Apettina reclames
pi_61752050
smakelijke appetina !!

Maar ik heb het liefst ook de kaasjes van de turk.
Kan hier moeilijk kiezen stul of 8 verschillende.
pi_61755735
De Marokkaan hier om de hoek heeft Turkse, Griekse en Bulgaarse feta liggen, gewoon in zo'n bak om zelf een stuk af te snijden. Ik vind de Bulgaarse het lekkerst. Die is erg korzelig en nogal 'geitig' en behoorlijk geel.

Maar als ik frisse witte gummi zonder smaak zou willen dan koop ik wel die analoogrommel van Apetina.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 september 2008 @ 22:17:14 #78
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_61770513
Hm, Dodoni ftw.
Gelukkig is er het "oorsprong" gebeuren welke tegenwoordig verbied dat een nepperij als apetina feta kan noemen, het is ook in de verste verte geen feta.
Feta kan van schaap of geit zijn maar is iig niet van koemelk gemaakt,als er dus koeien op de verpakking staan zouden de alarmbellen bij je moeten gaan rinkelen, al die meuk zoals apetina is dus gewoon pekel-kaas.

Een lastige is de veelvuldige tip "bij de turkse winkel om de hoek koop je fantastische feta" , daar heeft de gemiddelde lezer dus niets aan want wat moet ik met een winkel in schubbekutterveen als ik in Alkmaar woon?

Dan val je dus terug op een voorverpakt merk en volgens mij is Dodoni het enigste knappe wat je zo kunt kopen.

Tipje: als je de smaak van Dodoni wat te heftig vind kun je die wat afzwakken door de kaas uit de verpakking te halen en 1 dag in een bakje met schoon water te leggen.

Tipje 2: zo heb ik feta in Rodos gegeten: 1 pakje Dodoni eerst in de dikte doormidden snijden en dan in 4 stukjes,je hebt dan dus 8 dunne vierkante stukjes, door een geklopt eitje halen en paneren en dat 2x en dan heel voorzichtig frituren zodat je het korstje niet beschadigt anders lopen ze leeg in de pan ----> je vreet je vingers er bij op
pi_61771400
De c1000 in Delft heeft ook Dodoni, maar ze hebben twee varianten, feta en schapenkaas (eén in blauwe, ander in rode verpakking). Toch maar eens het verschil gaan proeven.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:24:25 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61772162
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:17 schreef robber57 het volgende:

Tipje: als je de smaak van Dodoni wat te heftig vind kun je die wat afzwakken door de kaas uit de verpakking te halen en 1 dag in een bakje met schoon water te leggen.

in melk werkt nog beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')