Of toch de Treasury.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan wens ik de FED veel succes.
[ afbeelding ]
quote:Fed to Give A.I.G. $85 Billion Loan and Take 80% Stake
Published: September 16, 2008
In an extraordinary turn, the Federal Reserve agreed Tuesday night to take a nearly 80 percent stake in the troubled giant insurance company, the American International Group, in exchange for an $85 billion loan, according to people with knowledge of the negotiations.
Dus toch weer gewoon een bailout door de FED.quote:
Na 22 deeltjes zie je ook het hele schouwspel langzaam ontvouwen.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:31 schreef Demophon het volgende:
Ik heb het idee dat het economische drama wat zich aan het ontvouwen is heel anders is dan in de jaren 30 van de 20ste eeuw. Toen destijds kwam de crash met en big bang, nu komt het langzaam stap voor stap. Vorig jaar zij men "we hebben het ergste wel gehad", paar maanden zij men weer "we hebben het ergste wel gehad", van de week het zelfde, enz. enz. Elke keer wordt er aan symptoombestrijding gedaan, maar er blijft sprake van system failure, de oorzaak wordt niet opgelost.
Het lijkt wel of we met z'n allen in een langzaam steeds warmer wordend bad met blijven zitten wat kokend water wordt, dit het mijlenver zien aankomen, maar er allemaal in blijven zitten.
Ben benieuwd naar de reserves van de FED.quote:
En straks maken ze ook nog auto's (let maar op).quote:Op woensdag 17 september 2008 01:35 schreef SeLang het volgende:
Dus naast huizenbezitter en hypotheekverstrekker is de FED nu ook verzekeraar geworden.
Al veel langer zelfs.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:36 schreef Drugshond het volgende:
De kritische blogs sloegen maanden/jaar geleden al alarm en zaten behoorlijk spot-on met hun voorspellingen.
En nu is het op CNN/CNBC...... isn't it ironic don't you think.
Ja, die kwamen inderdaad ook al om geld bedelenquote:Op woensdag 17 september 2008 01:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En straks maken ze ook nog auto's (let maar op).
Die kun je zo kopen. Is tenslotte een van de grootste fondsen op de NYSEquote:Op woensdag 17 september 2008 01:41 schreef HiZ het volgende:
En wat als je nu voor de lol 1000 aandelen Lehman's zou kopen? (Kan dat trouwens vanuit Nederland?) Zou wel een leuk soort loterijlot worden. Grote kans op niks, maar voor hetzelfde geld komt er nog wat leuks uit
Dach ik ook al aan. Het is vreemd om het ene bedrijf wel te redden en het andere bedrijf niet. De invulling van het criterium "wie heeft de grootste ellende bij neergang voor de economie" is op zijn minst discutabel.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:43 schreef Drugshond het volgende:
One reason I came out this morning against the Fed and the US Treasury’s decision to allow Lehman Brothers to go bankrupt is the arbitrariness of its decision-making process. Lehman is easily more of a systemic risk than Bear Stearns and is certainly a larger company. Why let Lehman fail? Why rescue Fannie and Freddie? Why rescue Bear? and why rescue AIG...... deze lijst wordt nog wel langer.
Het geeft aan dat de FED een beetje de regie kwijt is.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dach ik ook al aan. Het is vreemd om het ene bedrijf wel te redden en het andere bedrijf niet. De invulling van het criterium "wie heeft de grootste ellende bij neergang voor de economie" is op zijn minst discutabel.
En nu pas op CNN, jullie zijn te laat.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:28 schreef Drugshond het volgende:
Vers van de pers.
Het 'leuke' is dat hier nog rechtzaken van gaan komen.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dach ik ook al aan. Het is vreemd om het ene bedrijf wel te redden en het andere bedrijf niet. De invulling van het criterium "wie heeft de grootste ellende bij neergang voor de economie" is op zijn minst discutabel.
WaMu inderdaad.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het geeft aan dat de FED een beetje de regie kwijt is.
Lijkt een beetje op een old-boys network.
Maar goed wie wordt de volgende...... denk WaMu
Insert Poll.
Wat gaat er gebeuren met WaMu.
[...] Bailout, to hot to handle.
[...] Drop, set on fire and forget.
Geen idee. Zal zeker tot problemen leiden.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:59 schreef SeLang het volgende:
Interessantere vraag is eigenlijk of er nog Europeanen gaan omvallen (UBS? HBOS? Fortis?).
HBOS is natuurlijk een hot item hier in de UK, en zeker "too big to fail". HBOS verstrekt 20% van alle hypotheken hierzo.
Ik denk het ook niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk niet dat die Bear Stearns aandeelhouders een poot hebben om op te staan. De waarde van Bear Stearns zonder overheidsgaranties was nul geweest.
Ja dat is het rare nu juist: er worden nu banken gered door ze over te nemen (Bear Stearns, delen van Lehman, Meryl Lynch) maar dat leidt alleen maar tot NOG grotere instellingen die helemaal too big to fail zijn. Je moet juist naar kleine hapklare brokjes toe die je zonder teveel pijn failliet kunt laten gaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 02:03 schreef HiZ het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we binnen afzienbare tijd 'anti-conglomeratie' wetgeving voor financiele instellingen gaan krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |