abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:36:13 #201
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61945513
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

liev van je!

lex is ook liev
Hij viel toen wel zo in slaap en toen was het ook over

Lex is nu bij mijn tante. Maar morgenmiddag moeten we om 2 uur al bij de cursus zijn die om 14.30 begint en zo een 2 uur duurt geloof ik, dus ze zien elkaar weer genoeg.

Mijn zusje zei dat Lex in de auto nog wel wat gepiept had maar daar thuis is er niets aan de hand. Alleen Ace moet nog wat aan de pup wennen, Lex kent katten al.

Charlie heeft hier nergens last van. Hij lag net naast Jazz zelfs. Jazz vindt het allemaal wel best, maar ze moeten niet op hem gaan springen en zo. Hij probeert dan weg te lopen maar als ze doorgaan neemt ie ze in de houdgreep en bijt in de nek zoals ze ook bij elkaar doen. Als ik dan vind dat Jazz zijn punt duidelijk heeft gemaakt zeg ik "Klaar" en dan laat ie ook gelijk los

Charlie is nog steeds een bitch met aan de lijn tho. Hij zet mooi zn kont neer en komt pas weer overeind na een minuut van dingen op leuke toon zeggen. Máár, als je hem los hebt loopt ie gewoon naast je mee
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_61948110
Een puppy-cursus duurd geen 2 uur joh,een minuut of 50,langer heeft echt geen zin!
Ben benieuwd hoe het gaat,wel heel erg leuk om te doen (vond ik)
01-08-2008
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:02:39 #203
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61950241
Ja, was alleen de eerste les Had ik verkeerd begrepen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zaterdag 27 september 2008 @ 18:29:42 #204
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61955340
Martin Gaus cursus hè. Je mag echt heeeelemaaaaaaal niiiiiiiiiiets afstraffen. Ik ben tegen slaan enzo maar als een hond met zijn kop in de kattenbak ligt of per ongeluk een schoen ligt op te vreten krijgt ie een foei hoor
pi_61956339
Ik ben ook tegen slaan,maar Joost heeft nog wel eens de neiging om dingen kapot te bijten en als ik em op heterdaad betrap krijgt ie van mij een tets met een opgerold krantje en heb toch het idee dat dat net iets beter werkt!!
01-08-2008
  Moderator zaterdag 27 september 2008 @ 22:16:22 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_61960322
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:25 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik ben ook tegen slaan,maar Joost heeft nog wel eens de neiging om dingen kapot te bijten en als ik em op heterdaad betrap krijgt ie van mij een tets met een opgerold krantje en heb toch het idee dat dat net iets beter werkt!!
ik ben ook tegen slaan, maar ik heb Floortje ook wel eens een pets verkocht. ik bedoel, je kan ook te ver gaan als lief schattig teckeltje, en ik ben en blijf toch wel de baas. het moet wel leuk blijven.

ik zou me niet voor kunnen stellen als ze volgens die Martin Gaus training opgevoed was wat een draakje moet ze geweest zijn dan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:20:30 #207
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61960404
Ik heb Max één keer een zachte! tik op zijn neus gegeven. Max luisterde zooo goed en was altijd zo makkelijk. Maar deze keer dus totaal niet en ik wist even niet wat ik ermee aan moest Nou, ik heb me werkelijk nog nooit zo schuldig gevoeld.

Maar als ik die pups nu ook samen zie, of met Jazz zelfs, die worden ook gecorrigeerd dmv bijten en what not. Nu is dat natuurlijk logisch, maar dat gaat er harder aan toe dan ík ooit zou doen. Waarom moet je per sé alleen belonen? En waarom niet hun "taal" gebruiken? Niet te letterlijk nemen dan natuurlijk

Dat vraag ik me serieus al een tijdje af, dat is toch juist wat zij snappen?
  Moderator zaterdag 27 september 2008 @ 22:27:02 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_61960521
Het is ook niet dat ik Floortje in mekaar gerost heb

Ik ben niet echt voor alleen belonen. Ze mogen best weten als ze iets verkeerd doen, dat begrijpen ze best. Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom ze het zo doen bij die MG trainingen. Ik heb daar zelf namelijk geen ervaring mee, maar het lijkt me dat het allemaal veel langer duurt wanneer je ongewenst gedrag negeert. En het kost je ook veel meer schoenen, sokken en stroomdraden (in ons geval dan).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:29:36 #209
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61960571
Nee, dat bedoel ik ook niet hoor. Ik bedoel gewoon die taal snappen ze juist maar je mag nog geen eens foei zeggen Ik ben zeker niet voor het invoeren van "Sla je dieren" of zo, ik vraag het me gewoon af want het klinkt eigenlijk niet echt logisch als je er zo over nadenkt
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:43:28 #210
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61961808
Omg, Charlie is zo slim. Ik heb hem net in een max 20 minuten zit blijf en volg geleerd Straks nog eens herhalen en gelijk morgen weer

Zo voel ik me ook een beetje een goede trainer
pi_61962103
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik ben ook tegen slaan, maar ik heb Floortje ook wel eens een pets verkocht. ik bedoel, je kan ook te ver gaan als lief schattig teckeltje, en ik ben en blijf toch wel de baas. het moet wel leuk blijven.

ik zou me niet voor kunnen stellen als ze volgens die Martin Gaus training opgevoed was wat een draakje moet ze geweest zijn dan!
Het ligt denk ook aan het soort ras.Joost (ook een langharige teckel dus) is een schatje maar hij maakt graag dingen kapot,het kan eigenlijk gewoon niet uit verveeling ofzo zijn dus als ik em betrap pets ik em met dat krantje,op een gegeven moment hoefde ik het krantje alleen maar te laten zien als ik zag dat ie ging bijten en nu kijk ik em aan en dan heeft ie zoiets van....o nee da's waar ook dat mag niet! Vond het in het begin wel eng omdat ie in soms neigingen heeft onderdanig te doen en ik wil natuurlijk geen hondje dat begint te plassen of op zijn rug gaat liggen als ik m'n stem verhef,daar moet je zo mee uitkijken vind ik,ken echt honden die dat doen,zo sneu.

Nou ben ik trouwens wel van mening dat de pups wat ouder moeten zijn dan Charlie en Lex om te straffen,ze zijn nu nog echt te klein,ik ben ze eigenlijk pas vanaf een half jaar gaan corrigeren en "straffen"
01-08-2008
  zondag 28 september 2008 @ 00:06:53 #212
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61962147
Ja maar wat versta jij onder straffen? Ik ga ze sowieso niet slaan, op geen enkele manier. Ik gebruik nee of foei, ik moet nog kiezen Maar dat doen we ook alleen als ze ergens op kauwen oid, en dat gebeurt niet echt veel. Verder is het negeren.

Ze zei ook dat je ze moet laten poep eten. Charlie en Lex vonden slakken nogal lekker, moest ik ook maar laten begaan Ja doag Dan zeg ik nee en pak het af. Simpel. Heb ze nu nog met geen enkele slak weer betrapt
pi_61962284
Foei enzo vind ik wel kunnen hoor als ze zo klein zijn maar ik zou b.v als ze iets van straat pakken wat niet mag het gewoon afpakken en niks zeggen en ze prberen met iets anders bezig te houden.Maargoed dat doet iedereen op zijn eigen manier.Weet je ik bedoel gewoon te zeggen dat als je hond wat rare streken heeft en foei zeggen of negeren helpt niet mag je ze soms best een tik geven,en dan bedoel ik niet een harde klap ofzo maar een kleine corrigerende tik en streng toespreken maar daar moeten ze wat ouder voor zijn.

Ik zou ze trouwens ook geen poep/slakken ofzo laten eten,wat is dat nou voor onzin om dat te accepteren!?
01-08-2008
  zondag 28 september 2008 @ 00:19:46 #214
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61962321
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:16 schreef Pure-Poison het volgende:
Foei enzo vind ik wel kunnen hoor als ze zo klein zijn maar ik zou b.v als ze iets van straat pakken wat niet mag het gewoon afpakken en niks zeggen en ze prberen met iets anders bezig te houden.Maargoed dat doet iedereen op zijn eigen manier.Weet je ik bedoel gewoon te zeggen dat als je hond wat rare streken heeft en foei zeggen of negeren helpt niet mag je ze soms best een tik geven,en dan bedoel ik niet een harde klap ofzo maar een kleine corrigerende tik en streng toespreken maar daar moeten ze wat ouder voor zijn.

Ik zou ze trouwens ook geen poep/slakken ofzo laten eten,wat is dat nou voor onzin om dat te accepteren!?
Ik denk ook niet dat je ze de tering in slaat of zo hoor Ik verwacht ook niet dat ze ineens niet meer van de straat gaan pakken, maar ik ga het ook niet toestaan.

Ja, inderdaad. Ze had het erover dat het meestal zo een 6 maanden duurt, en dan is het over. Even later vervolgde ze dat haar eigen hond pas rond 2 jaar stopte

Ja, doei. Ik ben verder wel voor de belonen manier ed, maar foei blijven we wel gebruiken. Zo deden we het bij Max ook (foei&belonen) en ik ga niet tolereren dat ze lekker poep blijven eten. Kom zeg.
  zondag 28 september 2008 @ 01:05:25 #215
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61962949
Buiten wist ie ook nog wat ie geleerd had qajfgvqenivadn normaal gesproken kwam je met hem echt niet ver aan de lijn, nu liep ie in rap tempo met me mee
pi_61963543
Conditioneren is anders dan straffen.Of dat nou voor mensenkinderen, hondenkinderen of kattenkinderen gaat.
Pavlov was right.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 28 september 2008 @ 01:51:27 #217
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61963585
Ik snap niet wat je bedoelt. Conditioneren is toch gewoon het, oa, bestraffen van ongewenst gedrag, en dus nog steeds straffen
pi_61963586
yay Charlie braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
full stops and exclamation marks
  zondag 28 september 2008 @ 01:52:01 #219
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61963591
En ik ben zo trots op Charlie ! Zo vroeg, zo snel
  zondag 28 september 2008 @ 01:52:41 #220
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61963595
We mogen niet eens al inschrijven voor de basiscursus, de rest wel want die zijn ouder. Nou, ik zal ze volgende week eens pwnen met Charlie! Die van ons waren nu al bijna op hetzelfde niveau
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 09:08:48 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_61965091
Ik denk dat het inderdaad heel erg met het ras te maken heeft ook, want ik herken Joost heel erg in Floortje

Fijn dat het zo goed gaat met Charlie. Hopen dat ie dat volgende week ook doet op de cursus
pi_61965689
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:51 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt. Conditioneren is toch gewoon het, oa, bestraffen van ongewenst gedrag, en dus nog steeds straffen
Je hebt 4 soorten van conditioneren en maar 1 daarvan is straf. Andere soorten zijn beloning in de vorm van het toevoegen van iets prettigs (koekje, braaf etc.), en het weghalen van iets prettigs of het weghalen van iets onprettigs. Die laatste twee zijn niet echt toepasbaar op hondjes (weghalen van iets prettigs - zoals een spelcomputer - werkt wel prima bij kinderen ). Je kunt ook conditioneren met alleen beloning, dus conditioneren hoeft niet altijd straf in te houden.

Ik vind 'nee' of 'foei' geen straf, en een slak afpakken ook niet, eigenlijk. Ik geef honden geen tik, zeker pups niet. Wat ik wel doe als ze echt stout zijn, is om de bek vastpakken en duidelijk foei zeggen. Dat om de bek vastpakken doet mams ook bij ze en zo leren ze dat foei troubles betekent, zodat je uiteindelijk alleen nog foei nodig hebt (is ook een vorm van conditioneren).

Bij mij zijn foei en nee trouwens twee verschillende dingen. Nee wil zeggen 'laat dat' of 'laat los' als de hond aanstalten maakt of net begint met het gedrag. Foei is 'jij bent stout'.
  zondag 28 september 2008 @ 10:47:18 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61965835
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:25 schreef Pure-Poison het volgende:
Dat schiet dus totaal niet op he. En dan is hetzelfde als slaan met de hand

Kwestie van je hond goed onder controle hebben, en hoger in de rangorde staan. Als Baloe iets doet wat niet mag, straf ik hem dmv de rangorde manier onder de honden. Bij zn keeltje pakken (zachtjes) en op zn rug dwingen.

Komt geen pijn en geen slaan aan te pas. En toch snapt ie het.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 11:38:14 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_61966644
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kwestie van je hond goed onder controle hebben, en hoger in de rangorde staan. Als Baloe iets doet wat niet mag, straf ik hem dmv de rangorde manier onder de honden. Bij zn keeltje pakken (zachtjes) en op zn rug dwingen.

Het is ook hetzelfde. Maar ik heb het ook wel eens gedaan, moet ik eerlijk toegeven.

Teckels zijn soms hardleers, en alleen bij de keel pakken 'op z'n hondjes' nam ze totaal niet serieus. Ze zag het eerder als spelen, en sprong daarna meteen weer achter me aan. Dat is niet de bedoeling, want ze ging daarna meteen verder met waar ze mee bezig was. Het stoute dus. Toen ben ik één keer uit m'n slof geschoten (lees: een petsje), en daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Toen was het opeens duidelijk.
Maar het doet geen pijn natuurlijk. Met pijn bereik je niks, het is denk ik meer de wake-up call die 't duidelijk maakte.

Ik denk dat het heel erg per hond verschilt. De Duitse Herder van m'n schoonouders reageert heel goed op de hondse manier van straffen. Die neemt dit ook heel serieus en weet daarna heel goed dat ie iets gedaan heeft wat niet mag.
  zondag 28 september 2008 @ 17:36:24 #225
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61974824
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:34 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Je hebt 4 soorten van conditioneren en maar 1 daarvan is straf. Andere soorten zijn beloning in de vorm van het toevoegen van iets prettigs (koekje, braaf etc.), en het weghalen van iets prettigs of het weghalen van iets onprettigs. Die laatste twee zijn niet echt toepasbaar op hondjes (weghalen van iets prettigs - zoals een spelcomputer - werkt wel prima bij kinderen ). Je kunt ook conditioneren met alleen beloning, dus conditioneren hoeft niet altijd straf in te houden.

Ik vind 'nee' of 'foei' geen straf, en een slak afpakken ook niet, eigenlijk. Ik geef honden geen tik, zeker pups niet. Wat ik wel doe als ze echt stout zijn, is om de bek vastpakken en duidelijk foei zeggen. Dat om de bek vastpakken doet mams ook bij ze en zo leren ze dat foei troubles betekent, zodat je uiteindelijk alleen nog foei nodig hebt (is ook een vorm van conditioneren).

Bij mij zijn foei en nee trouwens twee verschillende dingen. Nee wil zeggen 'laat dat' of 'laat los' als de hond aanstalten maakt of net begint met het gedrag. Foei is 'jij bent stout'.
Ja, ik zei dan ook oa. Dan had ze maar specifiek moeten benoemen wat ze wilde benoemen.

Ik moet nog even bekijken wat ik met foei en nee doe, zal dat nog eens in de groep gooien.

Trouwens, als ie blaft blijf ik in de gang staan wachten tot ie stil is. Maar kun je ook wel binnenlopen en hem dan negeren of is blijven wachten toch beter

[ Bericht 4% gewijzigd door Harajuku. op 28-09-2008 17:42:25 (Laat je niet kennen, Hara) ]
pi_61975660
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Opvoeding van een teckel is toch net ff iets anders dan van een golden en een tik met een krant is echt wel heel wat anders dan een harde klap met je hand geven.Anyway bij ons werkt het,hij snapt nu eindelijk dat bijten op een bankstel niet mag maar dat ie daar een bot en ander speelgoed voor heeft
01-08-2008
pi_61975780
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Toen ben ik één keer uit m'n slof geschoten (lees: een petsje), en daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Toen was het opeens duidelijk.
Maar het doet geen pijn natuurlijk. Met pijn bereik je niks, het is denk ik meer de wake-up call die 't duidelijk maakte.

Ik denk dat het heel erg per hond verschilt. De Duitse Herder van m'n schoonouders reageert heel goed op de hondse manier van straffen. Die neemt dit ook heel serieus en weet daarna heel goed dat ie iets gedaan heeft wat niet mag.
Dit bedoel ik dus met een pets/tets,gewoon om te laten schrikken en een halt toe te roepen want met alleen stem verheffen heeft ie soms echt zoiet van whatever... Ik hoorde dus van een andere teckel-eigennaar dat van het krantje,nou het werkt gewoon! Joost blij en ik blij (nou ja die kapot gebeten bank vergeet ik niet zo snel)
01-08-2008
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 20:53:28 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_61980163
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:19 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus met een pets/tets,gewoon om te laten schrikken en een halt toe te roepen want met alleen stem verheffen heeft ie soms echt zoiet van whatever... Ik hoorde dus van een andere teckel-eigennaar dat van het krantje,nou het werkt gewoon! Joost blij en ik blij (nou ja die kapot gebeten bank vergeet ik niet zo snel)
Wat zijn Teckels ook typisch Teckels
  zondag 28 september 2008 @ 20:56:47 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61980277
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:14 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Opvoeding van een teckel is toch net ff iets anders dan van een golden en een tik met een krant is echt wel heel wat anders dan een harde klap met je hand geven.Anyway bij ons werkt het,hij snapt nu eindelijk dat bijten op een bankstel niet mag maar dat ie daar een bot en ander speelgoed voor heeft
Mensen die honden slaan, met of zonder voorwerp, horen geen honden/dieren te hebben.

pi_61980969
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mensen die honden slaan, met of zonder voorwerp, horen geen honden/dieren te hebben.

Sorry maar nu ga je echt te ver hoor,je weet niet wat en tegen wie je het zegt. Ik heb 2 lieve,mooie spontane hondjes,die gek zijn op hun baasjes.Dus als je met deze opmerking bedoeld dat ik geen honden zou mogen hebben omdat ik een van de 2 wel eens een corrigerende tik/tets geef zonder hem echt pijn te doen vind ik dat jij echt niet spoort!!
01-08-2008
pi_61981011
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat zijn Teckels ook typisch Teckels
Teckels zijn heerlijk typisch teckels
01-08-2008
  zondag 28 september 2008 @ 21:42:35 #232
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61981841
Oh ja, poot geven kent ie nu ook al
pi_61983692
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:42 schreef Harajuku. het volgende:
Die hond heeft geen cursus nodig joh
01-08-2008
  maandag 29 september 2008 @ 10:02:58 #234
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61990310
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:42 schreef Harajuku. het volgende:

ik ben altijd heel lief tegen onze hond..en als ik echt boos word en mn stem ga verheffen dan weet hij al dat het fout zit
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_61990852
quote:

[..]

Sommige honden hebben hun oren nu eenmaal voor de sier gekregen, of je nu wel of niet met ze naar training bent geweest. Er zijn gewoon honden die lastiger op te voeden zijn dan andere, waaronder ook al onze terriers die we gehad hebben. En ja, die kregen ook wel eens een tik, omdat ze totaal niet reageerden op de gebruikelijke corrigerende methoden. En dan is een tik soms wel ineens genoeg om te zorgen dat ze laten wat ze doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 29 september 2008 @ 10:34:53 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61990862
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:16 schreef Pure-Poison het volgende:

[..Dus als je met deze opmerking bedoeld dat ik geen honden zou mogen hebben omdat ik een van de 2 wel eens een corrigerende tik/tets geef
Ja, dat bedoel ik ja. Als je een hond zonder een tik/pets te geven niet aankunt, moet je geen hond bezitten.
  maandag 29 september 2008 @ 10:36:25 #237
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61990893
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Sommige honden hebben hun oren nu eenmaal voor de sier gekregen, of je nu wel of niet met ze naar training bent geweest. Er zijn gewoon honden die lastiger op te voeden zijn dan andere, waaronder ook al onze terriers die we gehad hebben. En ja, die kregen ook wel eens een tik, omdat ze totaal niet reageerden op de gebruikelijke corrigerende methoden. En dan is een tik soms wel ineens genoeg om te zorgen dat ze laten wat ze doen.
Nou ja, goed. Ik ben daar fel tegen en denk daar dus totaal anders over.
  maandag 29 september 2008 @ 15:49:46 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61998334
quote:

[..]

Dat

en geldt ook voor kinderen.
Huilen dan.
  Moderator maandag 29 september 2008 @ 19:38:10 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_62004505
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat

en geldt ook voor kinderen.
Ik heb ook wel eens een tik van m'n moeder gehad. Meer dan eens eigenlijk. Kan niet zeggen dat ik er slechter van geworden ben.

Maar goed, ik denk dat dat ook per kind en ouder verschilt. Net als bij honden trouwens.
  maandag 29 september 2008 @ 19:45:41 #240
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62004741
Ze zijn net bij de DA geweest. Volgens de chip is Charlie dus wel Lex, maar wij blijven bij de omwisseling. Heb de fokkers dat net ook gemailed, dat ze op de hoogte zijn.

Charlie woog 6 kilo en Lex 5,7 Beide zijn ze even bekeken en hebben een inenting gehad. Met 10 weken moeten ze weer ontwormd worden en met 12 weken ook nog en verder weet ik even niet meer

Verder zijn ze gewoon gezond enzo
  Moderator maandag 29 september 2008 @ 19:51:42 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_62004973
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
Ze zijn net bij de DA geweest. Volgens de chip is Charlie dus wel Lex, maar wij blijven bij de omwisseling. Heb de fokkers dat net ook gemailed, dat ze op de hoogte zijn.

Charlie woog 6 kilo en Lex 5,7 Beide zijn ze even bekeken en hebben een inenting gehad. Met 10 weken moeten ze weer ontwormd worden en met 12 weken ook nog en verder weet ik even niet meer

Gaan jullie Charlie nu weer Lex noemen dan??

Fijn dat ze gezond zijn iig
  maandag 29 september 2008 @ 19:53:02 #242
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62005020
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Gaan jullie Charlie nu weer Lex noemen dan??

Fijn dat ze gezond zijn iig
Nee, chip Lex blijft Charlie. De nu Charlie is gewoon groter en heeft meer kleur, dus dat moet onze zijn ook al zegt zijn chip iets anders
  maandag 29 september 2008 @ 20:37:07 #243
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_62006481
Hebben ze een stamboom? En staat hun voornaam daar als roepnaam op? Dan moet je dit bij de Raad van Beheer ook doorgeven. Anders klopt het chipnummer niet met de gegevens op hun stamboom en de eigendomspapieren. Tegenwoordig moet je een hond met stamboom 'overschrijven' [net als bij een auto] op het moment dat je deze hond overdraagd aan iemand anders. Voorheen stond de eigenaar vermeld op de stamboom, nu krijg je daar apart een bewijs van.

Hebben ze geen stamboom, maar alleen een chip, dan zal het niet zo'n probleem zijn denk ik.

Onze hond heeft als roepnaam de naam die op de stamboom vermeld staat. Wij konden deze binnen 10 dagen na de geboorte zelf doorgeven. Als we straks met haar proeven willen doen, dan is het makkelijker dat haar roepnaam, ook de naam is die op de stamboom staat. Dit om verwarring te voorkomen. Aldus onze fokker en ergens is dat ook wel logisch.

Ze zijn alletwee wel enorm schattig .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 29 september 2008 @ 20:48:21 #244
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62006777
Ze hebben beide een stamboom, die hebben wij alleen nog niet binnen. Het maakt verder ook niet zoveel uit, maar voor het officiële gaan we het toch maar overschrijven.

Als wij een naam met een C op tijd bedacht hadden zou die op de stamboom komen, maar ja, wij hebben pas sinds een week de vaste naam Dus stamboom is Callisto en Carraway
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:07:03 #245
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_62016782
Wij kregen de stamboom van onze hond pas toen ze drie maanden oud was, dus dat kan nog eventjes duren. De eigendomspapieren hadden we een paar weken eerder al binnen.

Ennuh... waar blijven de foto's van deze twee schatjes?
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:21:59 #246
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62017068
Ja ik weet het. Max had ook een stamboom. Max

Ik ga vandaag nog even foto's maken .
Charlie kent alle commando's nog, maar hij is nu met aan de lijn weer een beetje zoals eerder . Gewoon weer kont neer en dan maar kijken hoe gek ik ben om te zorgen dat ie mee loopt. On the other hand, als ie een pootje geeft is zoooooooo schattig

Lex heb ik gisteren nu ook nog wat mee gewerkt, maar hij is toch eerder afgeleid ed. Ik heb er wel vertrouwen in tho
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:23:43 #247
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62017102
quote:

hehe fok!kers! dacht dat je het over ons had!
stay frosty
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:25:19 #248
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62017137
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

hehe fok!kers! dacht dat je het over ons had!
Jullie moeten uiteraard op de hoogte zijn
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 september 2008 @ 09:53:38 #249
163650 Greys
pi_62017684
quote:
quote:

Fotoooooooooooooooooooos!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:54:51 #250
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62017718
idd fotoooooo
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')