Dat materieel is er niet 'opeens' hoor. NS zit gewoon wat ruimer in de VIRMpjes door de nieuwe viertjes.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Verbaast me de laatste tijd dat 3700 volledig met VIRM (VI) wordt gereden, eindelijk ruimte. Maar dat ze nu opeens materieel voor hebben, verbaast me.
Idd. Alleen al het feit dat het hele nieuwsbericht op nu.nl onder de rubriek "Opmerkelijk" stond gaf dat treffend aanquote:
Met lok voor en achter overigensquote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem
Wel als de achterste loc defect is en de voorste onderweg ook defect raaktquote:Op woensdag 24 september 2008 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kunnen ze hem iig niet stil zetten wegens een defecte loc : +
als de wielen blokkeren hoeft er maar eentje kapot te zijn, ookquote:Op woensdag 24 september 2008 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel als de achterste loc defect is en de voorste onderweg ook defect raakt
precies. Maar "wegens een defecte loc" kan dus ook nog steedsquote:Op woensdag 24 september 2008 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan ook wel zonder loc, als de remmen van de wagons niet gelost willen worden
84 ton uit m'n hoofd.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:58 schreef Fixers het volgende:
Wat weegt zo'n 1800 dan eigenlijk, dat je het met 10 man aan het rollen krijgt?
zolang t maar op TIJD rijd kan t me allemaal onder een trein komenquote:Op woensdag 24 september 2008 20:34 schreef Duvel het volgende:
En trekduw, andere compressor, andere chopper, nieuwere ATB, andere installatie voor parkeren van materieel. Om maar wat voorbeeldjes te geven.
wel als die bergafwaards moetquote:Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef Duvel het volgende:
Zonder compressor en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet.
quote:Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef Duvel het volgende:
Zonder compressor ATB en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet.
Ik had het al gecorrigeerd. Zonder ATB rijdt ie in elk geval niet op tijd.quote:
Let de NS wel op dat er niet per ongeluk een ICK naar Nijmegen wordt toegestuurd?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
De instroom daarvan is nu eindelijk op gang gekomen, nadat er wat tussendeuren vervangen waren. Die bestonden namelijk uit 2 platen glas en de NS wilde dat die uit 1 plaat zouden bestaan. Daarom duurde het ingebruik nemen van een aantal stellen wat langer.
De 1900 is deze week verworden tot een lijn waar van alles rijdt. Tussen Den Haag en Venlo is naast ICRm, ICK en VIRM ook ICL, DDM-1 en DD-AR gezien. En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem
Een buffel heeft er nog niet ingezeten denk ik zoquote:Op woensdag 24 september 2008 22:09 schreef Charango het volgende:
Wat de 1900 betreft lijkt Den Haag Centraal een soort van goochelaars-hoed te worden. Ik vraag me af welke konijnen er nog meer uit zullen springen. ICE, Albatros, Amtrak? Het zou mij niet meer verbazen
Snap alleen niet waarom een kruising zo ingewikkeld moet zijn, gewoon een spoor van 10 m wat de tramrails kruist en die 10 m zonder bovenleiding is ook niet zo erg lijkt me.quote:De gemeente Utrecht streeft er in overleg met ProRail naar de aansluiting van de Oosterspoorbaan op te heffen. Hiermee kan een lastige kruising tussen trambaan en Oosterspoorbaan achterwege blijven. Vanwege de spooruitbreiding van VleuGel zou ook zonder trambaan nog maar een beperkt gebruik van deze aansluiting mogelijk zijn. Na het buitengebruik stellen van het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan, zou overwogen kunnen worden een tramaansluiting naar het Spoorwegmuseum te creëren. Er ontstaan zo kansen voor de inzet van (museum)trams vanaf Utrecht Centraal naar het museum.
Folder trambaan naar de Uithof (PDF)
Wel Plan V?quote:Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen tijd heeft daar alles gereden van NSR op DH, DM'90, SGM(m) en Plan T na, al heeft de laatste er wel enkele maanden geleden een keer in gezeten.
ja DH wordt lastig om dat nog ff in te zetten hequote:Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen tijd heeft daar alles gereden van NSR op DH, DM'90, SGM(m) en Plan T na, al heeft de laatste er wel enkele maanden geleden een keer in gezeten.
Godnondju ! Iedereen heeft er al ingezeten, en ik heb maal 2 keer voor mijn neus zien wegrijdenquote:Op donderdag 25 september 2008 08:24 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag op de 3700 ri. zwolle 2x de nieuwe VIRM achter elkaar gekoppeld
ik heb ze zelfs nog niet zien stilstaan, maar ik ben dan ook nog niet westelijker dan hengelo geweest de afgelopen tijdquote:
Toendertijd nog planmatig ookquote:Op woensdag 24 september 2008 22:29 schreef Eix het volgende:
Kan me herinneren dat ik 3 jaar terug ofzo lekker schraal een Vtje kreeg naar Eindhoven in de late avond. Enorm comfortabel natuurlijk als je helemaal vanaf Den Haag C. reist. Hoop niet dat ze dat nog doen.
Ik heb er nog steeds niet in gezeten, ze reden langs mijn trein heen (ik zit altijd in de Syntus, die vanaf spoor 3 vertrekt om :07 en :37 en links blijft rijden) en dan op spoor 2 vertrekt de Intercity naar Zwolle om :04 en :34 (bijna altijd paar min vertraging) en die blijft dus rechts rijden. Vervolgens moet de Intercity het spoor blijven volgen (links) en de syntus stoptrein moet naar rechts.. Dus ik zie nogal vaak de Intercity twee maal voorbij rijden..quote:Op donderdag 25 september 2008 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Godnondju ! Iedereen heeft er al ingezeten, en ik heb maal 2 keer voor mijn neus zien wegrijden
quote:Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Mathijz het volgende:
Nieuwe VIRM rijdt zeker niet in Noord- Holland?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |