abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 12:04:40 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61727841
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

heb nog nooit in zon ding gezeten zelfs
maarja, heb dan ook nog geen SGM in Enschede gezien
Het ritje van en naar het spoorwegmuseum vond ik meer dan genoeg in zo'n ding. In Groningen heb ik wel eens zo'n SGM zien staan, maar dat was voor instructie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61730313
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:04 schreef Peterselieman het volgende:

Het ritje van en naar het spoorwegmuseum
Toch was dat best lachen eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 13:51:47 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61730420
Mja, al die koters in die andere bak hadden wel veel lawaai, maar voor de rest was het idd wel lachen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61730930
Zeg, hoe zit het eigenlijk met de Blokker/Kruidvat/eBay/Herfsttour en dat soort aanbiedingen? Weet iemand of er misschien weer wat op komst is?

Ik wil namelijk nog wel even een voortgangsinspectie Ontvlechting Baarn gaan combineren met een inwijd-ritje van die electro-GTW op de Merwede-Lingelijn (heeft dat ding ook een naam eigenlijk? )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 14:13:21 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61731012
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61731062
knaker wat heb ik daar nou aan Ik ga toch nooit met z'n tweeën of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 14:16:58 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61731095
de gedragsregels in de arriva-treinen op de merwede-linge-lijn zijn trouwens wel moeilijk:
http://www.arriva.nl/met-(...)-holland-gelderland/

ook de enkele reis leer is nog niet af
http://www.arriva.nl/met-(...)-holland-gelderland/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 14:19:38 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61731175
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
knaker wat heb ik daar nou aan Ik ga toch nooit met z'n tweeën of zo
tsja, eigenlijk zou ie er ook moeten zijn voor twee dagen en dan één persoon
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61731267
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:19 schreef dennistd het volgende:
tsja, eigenlijk zou ie er ook moeten zijn voor twee dagen en dan één persoon
Dat zou helemaal relaxt zijn ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61734051
Kan iemand mij vertellen waarom op sommige stations nog wel een sleutel word gebruikt voor vertrek en op andere stations niet? Regelmatig sluit de overweg al terwijl de trein nog binnenmoet komen en mensen in en uit moet laten stappen.
pi_61734102
Ik denk omdat dat veiliger is en het in Vriezenveen-noord toch niemand boeit of de bomen nou 3 of 5 minuten dicht zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 16:22:00 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61734267
Echt gesleuteld wordt er volgens mij niet meer. Op trajecten die door de NS gereden worden, is het zo dat er een tijdmechanisme ingebouwd zit op het moment dat een trein een bepaald punt passeert en een station naderet. Na die tijd gaan de bomen naar beneden en kan de trein bij dat station vertrekken. Echter zullen in de herst de bomen wel naar beneden gaan om mocht de trein doorglijden er voor te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren.

Op de nevenlijnen waar andere vervoerders rijden, worden tegenwoordig laserguns gebruikt om de overwegen aan te sturen. Dus geen gesleutel meer. Misschien dat het alleen nog tussen Zwolle en Wierden op de oude manier gebeurt, maar verder in normale reizigersdienst geloof ik niet meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61734832
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Op de nevenlijnen waar andere vervoerders rijden, worden tegenwoordig laserguns gebruikt om de overwegen aan te sturen.
Kun je daar eens wat meer over vertellen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 17:01:30 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61735140
Het klinkt spannender dan dat het is. Op alle nevenlijnen zijn de sleutelkastjes nog wel aanwezig, maar zijn ook palen geplaatst waarop kastjes zitten waar de machinist zijn laserapparaat op kan richten om zo de seinen, wissels en overwegbomen te bedienen. Hoeft ie niet overal de cabine uit te gaan en kan hij dus sneller weer vertrekken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 17:03:32 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61735179
En het is ook een stuk simpeler: als de machinist een overvolle gtw doormoet om op het perron te komen, en er vervolgens weer doorheen moet om de cabine in te kunnen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61735470
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het klinkt spannender dan dat het is.
Oh gewoon een soort afstandbediening dus eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 18 september 2008 @ 17:21:12 #117
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61735520
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Echt gesleuteld wordt er volgens mij niet meer. Op trajecten die door de NS gereden worden, is het zo dat er een tijdmechanisme ingebouwd zit op het moment dat een trein een bepaald punt passeert en een station naderet. Na die tijd gaan de bomen naar beneden en kan de trein bij dat station vertrekken.
Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen?


Overigen nog een uitzondering op de regel bedenk ik me nu: Toen we door een bijna aanrijding richting leer te lang stilstonden lagen daardoor all duitse overwegen in storing, toen moest er bij iedere overweg gestopt worden en gesleuteld worden zodat de bomen toch naar beneden gingen:)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 17:26:03 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61735609
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:

Oh gewoon een soort afstandbediening dus eigenlijk
ja
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen?
Op Leeuwarden - Groningen kan die gewoon doorkarren en bij onbediend gebied zal er even afgeremd moeten worden en het laserpistool gebruikt moeten worden, al is meestal volledige stilstand niet nodig.
quote:
Overigen nog een uitzondering op de regel bedenk ik me nu: Toen we door een bijna aanrijding richting leer te lang stilstonden lagen daardoor all duitse overwegen in storing, toen moest er bij iedere overweg gestopt worden en gesleuteld worden zodat de bomen toch naar beneden gingen:)
Dat is Duitsland. Hier in Nederland zullen denk ik eventueel enkele spoorwegovergangen aangereden moeten worden, totdat de trein het ATB-NG baken passeert en weer goed gesignaleerd wordt en er weer een normaal tempo gereden kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 september 2008 @ 18:00:18 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61736241
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen?
Daar heb je nou de stop-door schakeling voor!
http://home.hetnet.nl/~marctiny/stopdoor.html
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61736519
In Hoorn word er standaard nog met een sleutel gewerkt. En in Obdam zit die stop-door schakeling dus niet.
pi_61737480
http://www.nu.nl/news/175(...)ing_Spoorwegwet.html

Mja, wat zullen we zeggen. Het is toch weer belastinggeld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61739730
quote:
De bouw van een nieuwe stationshal in
Arnhem is uitgesteld.Er is nog geen
aannemer die de futurische hal voor de
prijs van de gemeente wil bouwen.Tot
2012 blijft een noodstation in gebruik,
waarover nu al veel reizigers klagen.
Lekker nagedacht eerst platgooien, dan zien dat niemand het nieuwe wil bouwen

De Duitsers hadden het in 1944 niet beter gekund.

Ben wel benieuwd waarom men denkt dat dat tot 2012 gaat zijn. Echt acceptabel is het natuurlijk niet, daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61739832
Het wordt toch alleen maar duurder of we moeten wat mensen uit Kachstan halen die het heel goedkoop kunnen doen.
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 20:43:02 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61740050
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:35 schreef Willy84 het volgende:
Het wordt toch alleen maar duurder of we moeten wat mensen uit Kachstan halen die het heel goedkoop kunnen doen.
willen ze borat inzetten?

Mijn nieuwe treinensite
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61740079
diesduur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')