Denk het wel.. Als de HiSpeed plannen OOIT waarheid wordenquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:14 schreef Fixers het volgende:
Ik kan mezelf inmiddels wel als regelmatig reiziger van de zuurstok-express bestempelen. Mag ik dan opmerken dat er allejezus weinig voorzieningen zijn op roosendaal. Helemaal voor een "internationaal station" waar ze reizigers van en naar de richting breda een half uur parkeren. Als ze zelfs een kiosk op Houten hebben neergeplempt (die overigens hooguit 6 maanden lang 3 uurtjes per dag open is geweest) dan zou je verwachten dat roosendaal tot de nok gevuld is met servex.
Of moeten we het nog maar even uitzingen met dat ene kioskje in afwachting van de NS-Hispeed OV-terminal in Breda?
Alsof dat ineens ZO levensbelangrijk is?quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:21 schreef Koen66 het volgende:
Als het aan NS ligt, net als Zeeland en Dordrecht, zonder rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Dat niet, het is meer mijn aversie tegen monopolistisch gedrag, het afschaffen van aantrekkelijke alternatieven van de HSL (als ie ooit gaat rijden), zoals de Benelux en rechtstreekse intercity verbindingen via Schiphol..quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alsof dat ineens ZO levensbelangrijk is?
Als dat waar is, dan is het wel een erge miskoop. En dat van die nieuwe motoren zal wel komen, omdat ze die via een testbank aan het bijstellen zijn en het vervangen van een motor sneller gaat dan het opnieuw afstellen denk ik.quote:Ik wil er wel een opmerking over maken, dat de GTW treinstellen in het noorden aardig divers zijn in het optrekken de laatste tijd.
De ene gaat heel snel, en de ander weer veel langzamer.
Van een bekende machinst heb ik gehoord, dat er veelste veel geprutst word met de motoren. Dit allemaal om het zaakje lager in niveau te brengen.
Ook is het momenteel zo, dat zowat alle treinstellen voor de 2e keer nieuwe motoren erin hebben. Bij de ene omdat ze eraan toe zijn, en de ander omdat ze opgeblazen zijn.
Tsja, als dat nu zo al begint in de vrij korte tijd dat ze hier rond rijden.
Hoe moet het dan over enkele jaren? Dit kan dan gewoon niet meer uit.
En de machinsten noemen het niet voor niks deze trein Slurp i.p.v. Spurt
Votih is sowieso al bezig met de motoren, sinds het begin van de spurt.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:15 schreef Peterselieman het volgende:
Als dat waar is, dan is het wel een erge miskoop. En dat van die nieuwe motoren zal wel komen, omdat ze die via een testbank aan het bijstellen zijn en het vervangen van een motor sneller gaat dan het opnieuw afstellen denk ik.
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijnquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, Roosendaal ik snap het wel een beetje hoor. Er is wel alles maar het geeft allemaal zo'n desolate indruk. Waar vroeger het het vol bedrijvigheid was is het nu allemaal wat karig. Dat komt wellicht eerder door de grootsheid van het pand...
Ach, ik noem Hoek van Holland Haven, ook zoiets..
Zoals hier in Brake (Unterweser)quote:Op woensdag 17 september 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijn
quote:Op woensdag 17 september 2008 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals hier in Brake (Unterweser)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 september 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijn
quote:Dit is ook 1 van de redenen waarom de gemeente en de provincie erop hameren bij de NS dat ze 't niet degraderen
De GTWs van Veolia brullen anders aardig hoor. Heeft Arriva dan andere typen motoren of gewoon teveel ermee gekloot?quote:Op woensdag 17 september 2008 11:54 schreef Socios het volgende:
De eerste dag dat ik met een Spurt reed, vond ik al dat de motoren niet 'klopte'. Het is altijd maar een 'vaag' dieselgeluid, dat niet echt sterkte representeert zoals bijvoorbeeld een Plan U.
Klopt er reed laatst een ICM+ICM combinatie rond en een DDAR, maar het is nu weer VIRM. Zelfde als naar Den helder reed laatst ook een ICM.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:51 schreef Nightshadow het volgende:
Hmmm, de laatste tijd zie ik (zelfs in de spits) nog wel eens afwisselende treinen rijden op de lijn Zwolle-Nijmegen
Maandag (17:29) reed een ICM op deze lijn (normaal bijna alleen in de hele vroege en hele late uren)
Vandaag (17:27) zag ik een DD-AR Zutphen binnenrijden op deze "Intercity"-lijn. Dit moet wel bijna de trein van 17:29 zijn..
Vraag mij af waarom dat nou zo opeens is..
Die GTW's van Veolia zijn volgens mij wel een generatie nieuwer dan die dingen van Arriva. De ervaringen die Arriva heeft gehad zijn neem ik aan door Stadler verwerkt.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:13 schreef Eix het volgende:
[..]
De GTWs van Veolia brullen anders aardig hoor. Heeft Arriva dan andere typen motoren of gewoon teveel ermee gekloot?![]()
Of krijgen we deze ellende ook nog op de Maaslijn...![]()
"Misbruik wordt gestraft"?quote:Op woensdag 17 september 2008 21:57 schreef Tecnix het volgende:
Dus de trein begon te rijden, en ja hoor meneer trekt aan de noodstopiedereen meteen boos
zal wel hequote:Op woensdag 17 september 2008 22:05 schreef Cothen het volgende:
[..]
"Misbruik wordt gestraft"?
Ofwel: deed de conducteur nog een bonnetje schrijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |