Ik moest vanuit Delft naar Leeuwarden op vrijdagmiddag. Na eerst de jungle van de lijn Den-Haag / Rotterdam te hebben overleefd kon ik nog net mijn overstap in Rotterdam halen. Uiteraard was de trein overvol, maar ik kon nog nét een plaatsje bemachtigen. Lekker sociaal trouwens om dezelfde mensen die PERSE een plaats willen hebben, na een half uur alweer te zien uitstappen. Dat terwijl ik 3 uur onderweg ben.
Op Utrecht werd het dus een stuk rustiger en besloot ik mijn achterstallig schoolwerk eens aan te pakken. Ik had het dictaat nauwelijks open of er stapt zo'm standaard jolige familie doorsnee in, met 2 koters van max. 5 jaar.

Uiteraard hadden zij, net als alle andere sociale randfiguren, een voorliefde om vlak bij mij te komen zitten. De jongste van het stel had blijkbaar ADHD want hij krijste de hele reis naar Zwolle non-stop bij alles wat hij zag. (KIJK EEN TREIN!! KIJK EEN HUIS!! @ 120dB etc.) Dit, blijkbaar, tot grote vreugde van zijn ouders, welke hem steeds complimenteerden met zijn 'amazing powers of perception'. Het geschrei van dit satansgebroed was zelfs zo luid dat ik het niet kon overstemmen met mijn oordoppen... Wat een arrogantie als ouder zijnde om jouw vleesgeworden egoisme op deze manier op te dringen aan de wereld!!
Natuurlijk had ik iets moeten zeggen, maar ik was gebiologeerd door een stel mede-reizigers die er nog dichter bij zaten en dit gewoon over zich heen lieten komen. Ben ik nou gek, of is dit standard-procedure in de trein?
In Zwolle tieften ze gelukkig op en kon ik exact 5 minuten van de stilte genieten. Totdat er een leuk ?italiaans? milfje instapte

ook met 2 koters

Ook zij vonden mijn aura onweerstaanbaar en gingen achter mij zitten. Toen te trein begon te rijden had ik naast het geschreeuw ook al een paar trappen in mijn rugleuning te pakken. Volkssport nr.1 in Italie is blijkbaar ook het uitklap-tafeltje keihard naar binnen laten vallen. Omdat dit met zulke intervallen gebeurde dat ik er eigenlijk steeds niets van kon zeggen, groeide mijn irritatie. Moeders had niets door en was uiteraard blij dat ze even van de monsters verlost was. Na een half uur rijden was de maat echt vol en besloot ik er iets van te zeggen. Italiaans als ze was snapte ze er niets van natuurlijk, maar mijn boze blik

deed wonderen en al gauw had ze de koters naar de rechter rij verplaatst. Met muziek op standje 10 hoorde ik ze nét niet meer en kon ik nog fijn 30 minuten nog steeds niet aan mijn werk... Iemand nog een auto op LPG in de aanbieding?
Klacht1: ouders die er vanuit gaan dat iedereen hun kinderen even leuk vindt als zij zelf
Klacht2: ouders die hun kinderen even lekker op de maatschappij loslaten zodat zij even rust hebben
Samenvattende klacht: ouders
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.