Dit gaat werkelijk waar helemaal nergens overquote:Op dinsdag 16 september 2008 05:49 schreef NorthernStar het volgende:
"Pak ze wanneer ze nog jong zijn" doet het me aan denken. Indoctrinatie werkt het best bij jonge kinderen. Vertel ze een doemverhaal en biedt dan "gepast gedrag" aan. En dat is nog in het beste geval want vaak zat wordt er weinig oplossing aangeboden. Een kind ziet ook wel dat zo'n "Actie voor Afrika" geen moer uitmaakt. Het is het aanleren van fatalisme en nihilisme.
De ene week krijgen kids te horen dat de wereld naar de kloten gaat en week erop vragen we wat ze later willen worden... Logisch? Nee, maar de retalin verhelpt dat wel.
Dus als jij kids zou hebben zou je het niet erg vinden dat ze belast worden met doemverhalen?quote:Op dinsdag 16 september 2008 06:34 schreef starla het volgende:
[..]
Dit gaat werkelijk waar helemaal nergens over
Ach, doemverhalen...quote:Op dinsdag 16 september 2008 06:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dus als jij kids zou hebben zou je het niet erg vinden dat ze belast worden met doemverhalen?
Met zulke ouders ben je dan mooi klaar mee, als kind zijnde.
Bewust worden van dit soort zaken lijkt me geen slechte zaak. En het is niet zo dat ze geen rekenen en schrijven meer krijgen hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 06:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dus als jij kids zou hebben zou je het niet erg vinden dat ze belast worden met doemverhalen?
Met zulke ouders ben je dan mooi klaar mee, als kind zijnde.
Helemaal mee eens! Op deze manier produceert het linkse onderwijs linkse hippies/kiezers...quote:Op dinsdag 16 september 2008 05:49 schreef NorthernStar het volgende:
Voor het eerst dat ik het met de PVV eens ben.
Wij werden op de basisschool doodgegooid met rampverhalen en ellende. Dan was het weer Afrika, dan was het weer de olifant of tijger dat aan het uitsterven was, dan weer vervuiling en de ozonlaag enz. Nee dat is erg goed voor kinderen, vooral wanneer ze wat gevoelig zijn voor dat soort dingen.
Het gaat er niet om of die pool nu wel of niet wegsmelt, het gaat erom dat je kinderen er niet mee moet belasten. Het is voor de meesten al moeilijk zat een toekomstperspectief te ontwikkelen zonder al die ellende.
"Pak ze wanneer ze nog jong zijn" doet het me aan denken. Indoctrinatie werkt het best bij jonge kinderen. Vertel ze een doemverhaal en biedt dan "gepast gedrag" aan. En dat is nog in het beste geval want vaak zat wordt er weinig oplossing aangeboden. Een kind ziet ook wel dat zo'n "Actie voor Afrika" geen moer uitmaakt. Het is het aanleren van fatalisme en nihilisme.
De ene week krijgen kids te horen dat de wereld naar de kloten gaat en week erop vragen we wat ze later willen worden... Logisch? Nee, maar de retalin verhelpt dat wel.
Maar het ijs op de noordpool smelt (om wat voor reden dan ook) wat is er mis kinderen dat te vertellen op school?quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:15 schreef Waaghals het volgende:
er ligt een recordhoeveelheid ijs op de zuidpool
Help dit is wel heel eng ik ben het met je eens.. voor het eerst.quote:Op dinsdag 16 september 2008 05:49 schreef NorthernStar het volgende:
Voor het eerst dat ik het met de PVV eens ben.
Wij werden op de basisschool doodgegooid met rampverhalen en ellende. Dan was het weer Afrika, dan was het weer de olifant of tijger dat aan het uitsterven was, dan weer vervuiling en de ozonlaag enz. Nee dat is erg goed voor kinderen, vooral wanneer ze wat gevoelig zijn voor dat soort dingen.
Het gaat er niet om of die pool nu wel of niet wegsmelt, het gaat erom dat je kinderen er niet mee moet belasten. Het is voor de meesten al moeilijk zat een toekomstperspectief te ontwikkelen zonder al die ellende.
En de oorzaak daarvan is? Het gat in de ozonlaag.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:24 schreef Waaghals het volgende:
En nu blijkt er een recordhoeveelheid ijs te liggen.
http://www.nu.nl/news/155(...)Zuidpool_kouder.htmlquote:Het enorme ozongat boven Antarctica zorgt er echter tijdens de zomer op het zuidelijk halfrond voor, dat de westenwind harder waait en het zuidelijke continent gedeeltelijk beschermt voor de effecten van klimaatverandering.
Alleen het schiereiland van Antarctica wordt niet beschermd en daar "zijn de effecten van klimaatverandering dramatisch", aldus een van de wetenschappers.
Waar ik op doel is dat paar jaar geleden het afbreken van de ijskappen ook werd toegewezen aan het gat in de ozonlaag. En toen hoorde je nog niemand over de noordpool.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de oorzaak daarvan is? Het gat in de ozonlaag.
[..]
http://www.nu.nl/news/155(...)Zuidpool_kouder.html
OK, één ervaring van iemand op vakantie in Spitsbergen... denk je nu niet dat een beetje een breder beeld van de gehele toestand handiger zou zijn?quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:59 schreef Felixa het volgende:
Ik was onlangs in Spitsbergen op vakantie en sommige gebieden konden we niet in met de boot omdat er te veel en te dik pakijs lag. Dat was nog niet ontdooid van de vorige winter en deze zomer was korter en kouder dan normaal en de winter is nu 2 weken eerder begonnen dit jaar (half augustus ipv begin september).
Wij dachten ook wel even rondom het eiland te kunnen varen vanwege het smeltende ijs, dat hadden we zo in de pers gelezen en gezien, maar niets was minder waar: heel veel ijs overal!!
Inderdaad ja, één ervaring.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:28 schreef Chancard het volgende:
[..]
OK, één ervaring van iemand op vakantie in Spitsbergen... denk je nu niet dat een beetje een breder beeld van de gehele toestand handiger zou zijn?
Ach ja voor de persoon zelf is 1 ervaring altijd veel overtuigender dan alle verhalen die dagelijks over je heen worden gestrooid. Het geeft misschien geen compleet beeld van de situatie, maar het is logisch dat mensen meer vertrouwen op hun eigen waarneming dan die van anderen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Felixa het volgende:
[..]
Inderdaad ja, één ervaring.
Even als tegenreactie op al die doemscenario's die in de pers worden geschetst.
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je de kids helemaal niets van de wereldproblematiek mag lerenquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:38 schreef botterfly het volgende:
Met mijn 46 jaar heb ik de de jaren die vervlogen zijn, al heel wat rampen gezien op TV. Wat me al die jaren is bijgebleven zijn de doembeelden van die arme hongerlijdende kindjes in Afrika. Heel triest wat je als 6-jarige over je heen krijgt bij het kijken naar de nieuwsbeelden.
Wat ik nog steeds triester vind van mijzelf is dat ik na verloop van enkele jaren een eeltlaag op mijn ziel heb gekrgen. Al die verhalen door de jaren heen met de, toendertijd , preken van meneer pastoor, en les krijgen van de nonnen die ook een duit in het zakje deden, hebben bereikt dat ik die eeltlaag nooit meer ben kwijtgeraakt.
Ook nu met het millieu, doemverhalen het een na het ander wordt verteld waarvan je over 5,10 jaar misschien hoort of leest wat er nu van klopte.
Ja, ik hou rekening met het millieu, maar niet met oogkleppen op. Ik heb eelt gekregen om de reden die PVV nu verkondigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |