Idd, en een houvast in economische/staatkundige of gewelds crisisituaties, het is nog steeds zo dat in instabiele tijden de kerken/moskeeen/synagoges voller zitten dan anders.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. Als dat de enige motivator was, hadden we allang geen geloof meer.
Mensen willen veiligheid en zekerheid, en iets om hun angst voor de dood te bezweren.
Misschien tellen ze wel stiekem mee en rekenen ze straks uit hoeveel ze hebben verdiend per wuif.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:00 schreef Manu82 het volgende:
Dat gezwaai lijkt me eigenlijk toch best vermoeiend
Ach joh, jarenlange training!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:00 schreef Manu82 het volgende:
Dat gezwaai lijkt me eigenlijk toch best vermoeiend
Haha, ze is ook een paar jaartjes jonger hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En ik ben nog helemaal niet zo oud als jij![]()
![]()
Ik kom als meest recente band toch op Radiohead. En wellicht Amy Winehouse.Al heeft die vooral een levensstijl die spraakmakend is. (al kan die stronken nog beter optreden dan Madonna in haar beste doen, maar dat is mijn persoonlijke mening.)
OMG! De geschiedenis herhaalt zich.Ik verander gewoon langzaam in m'n moeder.
* debuurvrouw haren van wanhoop uit hoofd trekt
Ja, dat is die (schijn)geborgenheid. Zonder die behoefte kreeg je mensen ook niet zo gek zich te laten opzwepen tot zelfmoordacties en levenslang celibaat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, en een houvast in economische/staatkundige of gewelds crisisituaties, het is nog steeds zo dat in instabiele tijden de kerken/moskeeen/synagoges voller zitten dan anders.
Gelovigen zijn volgens onze termen, zware psychoten, in iets geloven wat echt nog nooit iemand heeft gezien, en het nog aanbidden ook.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, en een houvast in economische/staatkundige of gewelds crisisituaties, het is nog steeds zo dat in instabiele tijden de kerken/moskeeen/synagoges voller zitten dan anders.
Als je het van onderop bekijkt ja.... Door de hang naar zekerheid en veiligheid tonen ze daarmee een soort van zwakte. Een zwakte waar misbruik van gemaakt wordt door hen valse waarheden voor te schotelen. Valse waarheden uitgebreid met daaraan verbonden regeltjes die de machthebbers de macht geven je af te straffen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. Als dat de enige motivator was, hadden we allang geen geloof meer.
Mensen willen veiligheid en zekerheid, en iets om hun angst voor de dood te bezweren.
Ook daar heb je gradaties in, mensen die denken van baat het niet dan schaad het niet en mensen die volledig er in op gaan, ik ben met je eens dat er meer uitwassen zijn in tijden van crisis, kun je je die katholieke jongens nog herinneren die condoomautomaten hebben vernield?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat is die (schijn)geborgenheid. Zonder die behoefte kreeg je mensen ook niet zo gek zich te laten opzwepen tot zelfmoordacties en levenslang celibaat.
Huh? Nee, daar heb ik nooit over gehoord.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ook daar heb je gradaties in, mensen die denken van baat het niet dan schaad het niet en mensen die volledig er in op gaan, ik ben met je eens dat er meer uitwassen zijn in tijden van crisis, kun je je die katholieke jongens nog herinneren die condoomautomaten hebben vernield?
Misschien kom ik er later op terug. Ik moet er nu eerst vandoor...quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Huh? Nee, daar heb ik nooit over gehoord.
Akveor, het is niet van onderop bekeken. Ook degenen die geloof gebruiken om te onderdrukken zijn onderhevig aan geloof. Bijna iedereen zit in hetzelfde schuitje omdat het leven nu eenmaal onveilig is en we allemaal doodgaan.
Hier:quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Huh? Nee, daar heb ik nooit over gehoord.
Akveor, het is niet van onderop bekeken. Ook degenen die geloof gebruiken om te onderdrukken zijn onderhevig aan geloof. Bijna iedereen zit in hetzelfde schuitje omdat het leven nu eenmaal onveilig is en we allemaal doodgaan.
quote:
Fundamentalistische katholieken vernielen condoomautomaten.
Wie denkt dat christelijke jongeren maar een stel grijze muisjes zijn die het liefst thuis zitten en zich afzonderen van de buitenwereld, die heeft het mis.
Dat bewijzen een stel Franse jongeren die er ‘s nachts op uit gingen om condoomautomaten te vernielen en de buitgemaakte rubbers weg te gooien.
Kruistocht
De vier jongens, van tussen de 20 en 24 jaar, bleken familie te zijn en waren op vakantie in Jurançon, een dorpje in de Franse Pyreneeën.
Ze wisten succesvol drie automaten te saboteren maar hun kruistocht tegen de huidige, immorele samenleving kwam ten einde nadat een voorbijganger de politie belde toen ze bezig waren een vierde automaat te molesteren.
Overtuiging
De fundamentalistische christenen bleken al eerder dergelijke acties te hebben ondernomen. Eerder deze zomer hadden ze elders ook al condoomautomaten gesloopt.
Ze vertelden de politie zeer katholiek te zijn en vanuit religieuze overtuiging te strijden tegen verwerpelijke dingen als abortus en het gebruik van anticonceptiemiddelen.
geen idee, staat er niet bij, zou me echter niets verbazen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:17 schreef Dementor het volgende:
En de muntjes gingen netjes in de collectezak?
Tja, eens wat anders.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Tssss.... rellen op z'n katholieks
Ik vind het toepasselijk dat zij dat liedje zingt, dat vind ik...quote:
Soms zit god zelfs op je bank... Iemand zei vorige week tegen mij dat haar geloof in een leven na de dood een gave is. Vroeger had ik iemand om zo'n belediging mijn huis uitgezetquote:
Dat kun je makkelijk pareren, beweren dat als je niet gelooft het ook een gave is, wat een zweverige opstelling trouwens, ik geloof dus ik ben speciaal?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Soms zit god zelfs op je bank... Iemand zei vorige week tegen mij dat haar geloof in een leven na de dood een gave is. Vroeger had ik iemand om zo'n belediging mijn huis uitgezet
Ook goedemiddag Simpeltje!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:28 schreef LekkerSimpel het volgende:
Kan Rutte niet ff z'n bek houden met z'n slappe gelul
+1quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:28 schreef LekkerSimpel het volgende:
Kan Rutte niet ff z'n bek houden met z'n slappe gelul
Ik ga dat soort discussies niet meer aan, het is tijdverspilling.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat kun je makkelijk pareren, beweren dat als je niet gelooft het ook een gave is, wat een zweverige opstelling trouwens, ik geloof dus ik ben speciaal?![]()
Wat?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat kun je makkelijk pareren, beweren dat als je niet gelooft het ook een gave is, wat een zweverige opstelling trouwens, ik geloof dus ik ben speciaal?![]()
@Neo, zou je dat uit kunnen leggen ajb?
Het leven gaat veel te snel, je rent naar je graf, ff stilstaan bij hoe je leeft enz en waarvoor, of het allemaal zin heeft, dat is tijdverspilling, ik stop snel iets in de magnetron, want dat bespaart tijd, met de bespaarde tijd kan ik nog meer dingen doen die mijn dag zin geven. Alhoewel zin.... Uiteindelijk heeft het geen zin, maar dat is voor de meeste niet erg. Lekker gejaagd door het leven, alsof ik niet besta, werken thuiskomen broodje smeren voor de volgende dag, tv kijken en naar bed, en dan als je geluk hebt twee maal per jaar lekker op vakantie, ik vind het ook wel wat hebben, maar goed, ik geef de voorkeur aan de lifestyle van the rich & famous!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ga dat soort discussies niet meer aan, het is tijdverspilling.
Hmm, zit wat in, ken je de uitdrukking; Zalig zijn de simpelen van geest?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ga dat soort discussies niet meer aan, het is tijdverspilling.
Waarom Joan Osborne heel toepasselijk dat nummer zingt?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:33 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wat?
Niet geloven bestaat niet; ik denk dus ik ben ofzo?
Ik ken hem als 'zalig zijn de armen van geest (zij zullen het koninkrijk gods beërven). Dus da's niet toepasselijkquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in, ken je de uitdrukking; Zalig zijn de simpelen van geest?![]()
Ik zie het gewoon heel simpel. Het zit in ons om het leven te willen ervaren, dus doen we dat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:37 schreef neo567 het volgende:
[..]
Het leven gaat veel te snel, je rent naar je graf, ff stilstaan bij hoe je leeft enz en waarvoor, of het allemaal zin heeft, dat is tijdverspilling, ik stop snel iets in de magnetron, want dat bespaart tijd, met de bespaarde tijd kan ik nog meer dingen doen die mijn dag zin geven. Alhoewel zin.... Uiteindelijk heeft het geen zin, maar dat is voor de meeste niet erg. Lekker gejaagd door het leven, alsof ik niet besta, werken thuiskomen broodje smeren voor de volgende dag, tv kijken en naar bed, en dan als je geluk hebt twee maal per jaar lekker op vakantie, ik vind het ook wel wat hebben, maar goed, ik geef de voorkeur aan de lifestyle van the rich & famous!
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:40 schreef LekkerSimpel het volgende:
Nog 6 uur en dan begint PSV aan hun overwinningsrace.
Omdat zij zo aandoenlijk is vind ik, ik heb medelijden met haar, dus ik d8: Zij mag dat liedje zingenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waarom Joan Osborne heel toepasselijk dat nummer zingt?![]()
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar met niet geloven bedoel ik natuurlijk geen kerk aanhangen, iedereen denkt min of meer.
ow, sorry, klopt my bad.... (twijfelde al)quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken hem als 'zalig zijn de armen van geest (zij zullen het koninkrijk gods beërven). Dus da's niet toepasselijk
Moet jij zeggen met je ge-koetsjie koetsjie met een niet nader te noemen persoon....quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:45 schreef Manu82 het volgende:
en kunnen we nu weer gewoon gaan rellen?
stelletje atheisten
Oh, ik vind wel dat sommige mensen meer (waard, nuttig etc) zijn dan andere mensenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
ow, sorry, klopt my bad.... (twijfelde al)![]()
Nee? Als je heel dogmatisch denkt en vanuit die positie beweert dat je verheven bent omdat je gelooft dan denk ik dat je de plank een beetje misslaat.
Het is geen verdienste dat je gelooft het is een keuze/roeping/gevoel, ik denk dat je arm van geest bent als je je laat voorstaan op je geloof, niemand is meer dan de ander immers.
Ja, maar hier moet ik nog bij nadenken ookquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Moet jij zeggen met je ge-koetsjie koetsjie met een niet nader te noemen persoon....![]()
(Sorry Bassie)
Tis maar net wat je lekker vind, het vluchtige of dat andere.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon heel simpel. Het zit in ons om het leven te willen ervaren, dus doen we dat.
Jouw invullingen raken echt kant noch wal he Neo... Willen leven zit zelfs in een kattenvlo. Elk wezen en elk individu vult dat op eigen wijze in naar eigen vermogen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:48 schreef neo567 het volgende:
[..]
Tis maar net wat je lekker vind, het vluchtige of dat andere.
Fastfood is ook erg lekker als je haast hebt, vulling!
Voeding is meestal rustig eten enzo
Maar goed if it makes you happy it can't be that bad
Hmm, moeilijk, gewetenskwestie, op persoonlijk vlak heb je denk ik gelijk, maar een dergelijk persoon kan voor de ander wel weer meer waard zijn dan voor jou, ik denk ook beter over de 1 dan over de ander.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, ik vind wel dat sommige mensen meer (waard, nuttig etc) zijn dan andere mensenMaar daar horen mensen die zichzelf op geloof laten voorstaan zelden bij, de Dalai Lama misschien uitgezonderd.
Geeft niets hoor lieverd, het heet hier dan ook slow-chat......quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:48 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ja, maar hier moet ik nog bij nadenken ook
Ja, ik denk dat ik je wel snap. Maar ik zeg het gewoon hardop, ik heb daar niet zoveel problemen mee.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, moeilijk, gewetenskwestie, op persoonlijk vlak heb je denk ik gelijk, maar een dergelijk persoon kan voor de ander wel weer meer waard zijn dan voor jou, ik denk ook beter over de 1 dan over de ander.![]()
Ik sta ook boven bepaalde dingen/uitspraken maar vind daarbij niet dat ik meer waard ben dan een ander, sommigen maken het me echter wel eens moeilijk.![]()
![]()
(Need I say more?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |