abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62776618
erg goed concert zeker de staande ovatie na Somewhere only we know was geweldig.
pi_62783394
Naar verluidt (bron: forum op keanemusic.com) was DIT de setlist van gisteren, in Rotterdam:

The Lovers Are Losing
Nothing In My Way
Again and Again
Everybody's Changing
A Bad Dream
Better Than This
This Is The Last Time
Spiralling
Bend and Break (acoustic)
We Might As Well Be Strangers (acoustic)
Black Burning Heart (acoustic)
You Haven't Told Me Anything
Perfect Symmetry
Somewhere Only We Know
Love Is The End
Crystal Ball

Atlantic
Is It Any Wonder?
Bedshaped
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:49:40 #178
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_62784785
Ik stap over een kwartier op de fiets en pak dan de trein naar A´Dam
pi_62786710
Wat een stem gisteravond !!! Amazing.. en wat is de 3e cd ook steengoed. Ik heb m al heel de week opstaan en verveeld me nog steeds niet. Superliveband !
Her name was Lola, she was a showgirl..........
pi_62790753
Fantastisch concert!!! Te vergelijken met de vorige x in Ahoy, leuke sfeer, goede band, top!
pi_62791985
Wat een geweldig concert. Zelfs alle hoge noten werden met gemak gehaald. De band was ook weer lekker op dreef. Sommige nummers van de nieuwe cd klonken een klein beetje rommelig, maar dat kan ook de bedoeling zijn geweest natuurlijk.

Podium zag er in eerste instantie vreemd uit, maar de belichting en videos waren bril-jant!
.
pi_62792302
Video's idd vet, bij 1 nummer was er steeds een DOS-scherm te zien. Erg vet. Volgens mij was het bij het nummer 'again and again' .

'We might as well be strangers' trouwens damn vet!!

[ Bericht 0% gewijzigd door kreuk050 op 29-10-2008 21:10:59 ]
pi_62792541
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:30 schreef kreuk050 het volgende:
'We might ass well be strangers' trouwens damn vet!!
.
pi_62793002
Keane MicroSystems !!!

Übervet concert.
pi_62793756
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:37 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Hehe, grappig Al aangepast btw.
pi_62799885
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 01:02 schreef Elfletterig het volgende:

Ik vergeet vast dingen, maar er is ongetwijfeld iemand die de complete setlist post. In Bedshaped zong Tom trouwens een regel over de 'rainy streets of Rotterdam'. Erg leuk !
Hehe, heb ik helemaal niet gehoord. Maar het was echt een super concert ja, GE-WEL-DIG.
Ga zeker weer naar de volgende.... wanneer zal die komen, pas weer als een nieuw album uit is?
Want dan ga ik met me moeder, die door een foutje van mij helaas niet mee kon dinsdag
Mooi ook dat het iets na half 11 afgelopen was, kon ik na Bedshaped nog snel de metro halen en de trein naar Enschede Anders kon ik niet meer thuis komen Ik had het WOHOOOOHOOOO gebeuren niet willen missen Het concert ging trouwens super snel voorbij vond ik...jammer.... maar ja, time flies when your having fun

Een tip trouwens voor de mensen die hem nog niet hebben/kennen: De Keane Live DVD.... geweldig concert in Londen... Kan je dit concert een beetje herleven, alleen dan niet met de nieuwe liedjes
pi_62805264
De recensie van Keane-concert die het AD aflevert, is ronduit verbijsterend:
quote:
Keane biedt fans te weinig
(door ANTON SLOTBOOM)
ROTTERDAM - Een stevige drugsverslaving van zanger Tom Chaplin zorgde bijna voor een vroegtijdig einde van de Britse popgroep Keane. Maar Chaplin dook een kliniek in, kwam er herboren uit en maakte met zijn band een nieuw album vol frisse ideeën, Perfect Symetry. Toch bleek het niet genoeg om Ahoy uit te verkopen. De thuisblijver kreeg uiteindelijk gelijk.

Chaplin had het publiek maar weinig te melden, en Keane schotelde in een te kale ambiance -geen videoschermen, geen catwalk- een overdosis aan pianopop voor, steevast volgens exact het zelfde recept. Ahoy veerde daarom pas echt op toen Keane na anderhalf uur alweer klaar was.
Bron: http://www.ad.nl/cultuur/2728727/Keane_biedt_fans_te_weinig.html

Zoals al terecht opgemerkt in de reacties, is deze recensie extreem vooringenomen en staat er aantoonbare onzin in. Hoezo geen videoschermen?! Ik heb toch echt tegen levensgrote schermen aan zitten kijken. Sterker nog: ze zijn zelfs te zien op de foto die bij het artikel staat. Je gaat je dan toch echt afvragen of deze man wel echt bij het concert aanwezig is geweest.

Hoe was het trouwens gisterenavond in Amsterdam?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2008 11:13:34 ]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:01:41 #188
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62805476
Ongelooflijk, wat een achterlijke kutrecensie
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:03:25 #189
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62805512
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:50 schreef Pupp3t het volgende:
Keane MicroSystems !!!

Übervet concert.
Whehee dat was geweldig inderdaad! Echt grappig, heb dat helemaal meegelezen:
Wanna play a game?
Ok
here we go
29.10 Novastar HMH
pi_62805569
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:52 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe was het trouwens gisterenavond in Amsterdam?
Erg leuk! Ze deden maar 7 liedjes:
* The lovers are losing
* Crystal ball
* Everybodys changing
* Spiralling
* Somewhere only we know
* Is it any wonder
* Perfect Symmetry

Maar klonk wel erg goed. Het was in de tonight, van Hotel Arena, wat een kerk bleek te zijn, die omgebouwd is tot nachtclub. Erg sfeervol! Ik denk dat ik 1,5 meter van het podium stond, en dat betekende in dit geval dat je als je het zou willen mee zou kunnen spelen op de gitaar. Dus zeker wel een bijzondere avond!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:51:04 #191
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_62813694
Inderdaad, vond het een erg mooie setting in Amsterdam. Lekker sfeertje.
Juichen voor Keane terwijl ze nog niet optreden

En vond het ook erg mooi en zuiver
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:36:11 #192
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_62822627
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 01:09 schreef Damzkieee het volgende:
WAAAA GEWELDIG
Ik heb trouwens nog 10 seconden tom's hand vastgehouden !! Op het moment dat hij voor het eerst bij het publiek kwam staan tijdens Crystal Ball
Superconcert was het, wat een stem
He, dan stond jij nog dicht bij mij denk ik

Die recentie Hoewel het voorste gedeelte fanatieker was dan achteraan, was er toch wel een mooie wisselwerking tussen de band en het publiek. Vooral na SOWK, mooi moment was dat.

Lekker concert verder!

En gisteren onverwachts ook geweest, ook weer vooraan gestaan.
Geweldige afterpartij
pi_62827756
Het verhaal met de bizarre AD-recensie krijgt nog een klein staartje:

De zin over de videoschermen is namelijk aangepast. Er staat nu ineens "geen videoschermen met close-ups van de bandleden". Erg frappant, die aanpassing. En het is bovendien nog altijd incorrect. Bij verschillende nummers waren wel degelijk close-ups van de bandleden te zien.

Ik begin echt te geloven dat deze recensent NIET of slechts gedeeltelijk bij het concert aanwezig is geweest.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:31:53 #194
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62830300
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:36 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

He, dan stond jij nog dicht bij mij denk ik

Die recentie Hoewel het voorste gedeelte fanatieker was dan achteraan, was er toch wel een mooie wisselwerking tussen de band en het publiek. Vooral na SOWK, mooi moment was dat.

Lekker concert verder!

En gisteren onverwachts ook geweest, ook weer vooraan gestaan.
Geweldige afterpartij
Waar stond jij dan? Als je op Youtube Crystal Ball bekijkt kun je mijn hand trouwens nog wel zien
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:35:57 #195
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_62843233
Als je Ahoy binnekwam, 1e rij bij het podium van de linkse box zeg maar. Ik stond er om 2 uur al, en zou eigenlijk een betere plek moeten krijgen maar omdat ze opeens een 3e deur open deden waren er dus meer belangstellenden voor een plek in het midden vooraan. Maar ik stond goed hoor
pi_62995498
Nieuws:
De mailinglist van Keane komt zojuist met het bericht dat Perfect Symmetry de derde single van het album wordt. Release: 29 december. De B-kanten worden op dit moment afgerond; titels zijn nog niet bekend.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:23:12 #197
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62995916
Mooiste nummer ook
29.10 Novastar HMH
pi_63003958
Er staan geen slechte nummers op het album, maar ik had zeker 2-3 nummers geweten die ik liever als single had gezien: Black Burning Heart, Pretend That You're Alone of Better Than This, bijvoorbeeld.

Ik vind Lovers Are Losing en Perfect Symmetry nogal *veilige* keuzes, als je begrijpt wat ik bedoel. Het zijn de nummers met het oude, vertrouwde Keane-geluid. Niet daar iets mis mee is, maar het album heeft meer te bieden dan alleen dat soort nummers. Ik vind LAL en PS redelijk gelijkwaardige nummers.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:43:19 #199
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_63004406
Ik begrijp het wel hoor, ze hadden/kunnen ook Again and Again nog als singel doen.
pi_63004920
Ik begrijp het ook wel, maar vind de keuze een beetje voorspelbaar. Er staan meer dan genoeg single-waardige nummers op het album. Ik tel er eigenlijk een stuk of 8-9...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')