abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_69024393
Keane headliner op Beatstad Festival 29 augustus.
Kaarten kosten maar 25,- euro excl. en zijn vanaf zaterdag 16 mei te verkrijgen via www.ticketmaster.nl.
quote:
Keane, VanVelzen en Alain Clark op Beatstad Festival
Uitgegeven: 14 mei 2009 17:12
Laatst gewijzigd: 14 mei 2009 18:04

AMSTERDAM – De Britse band Keane, Alain Clark en VanVelzen treden zaterdag 29 augustus op tijdens de vijfde editie van het Haagse festival Beatstad. Dat maakte de organisatie donderdag bekend.

Ook Miss Montreal (die haar roem dankt aan een smeerkaasreclame) en de Haagse bands Stereo (bekend van het programma Rock Nation) en Rigby geven een optreden op het Malieveld.

Dit jaar gaat een gedeelte van de opbrengst naar War Child. Den Haag staat vanaf die zaterdag een jaar lang in het teken van het goede doel. Het festival begon in 2005 als een Haags feestje.

De laatste jaren voegde de organisatie ook internationale acts als P!nk en Live aan het programma toe. Andere artiesten die eerder optraden waren onder meer Kane, Within Temptation, Racoon, De Dijk en Ilse DeLange.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:40:05 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_69029408
HOLY FUCK!? Shiiiiiiiiiiiiiit, ik ga die dag op vakantie................................

Dit is geweldig nieuws.
pi_69524677
Ik moet iedere keer aan de zanger van the Darkness denken als ik die nieuwe single hoor.
pi_69529048
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:29 schreef Felixa het volgende:
Keane headliner op Beatstad Festival 29 augustus.
Kaarten kosten maar 25,- euro excl. en zijn vanaf zaterdag 16 mei te verkrijgen via www.ticketmaster.nl.
[..]


ga ik wel ff heen denk ik lijkt me wel ff leuk
pi_69584455
Vette vertolking van Under Pressure op Pinkpop.

Ik moet ze écht een keer live gaan zien.
  zondag 31 mei 2009 @ 21:19:03 #256
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_69584693
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:10 schreef 16meter het volgende:
Vette vertolking van Under Pressure op Pinkpop.

Ik moet ze écht een keer live gaan zien.
WAAR heb jij dat gezien?
pi_69584817
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:19 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

WAAR heb jij dat gezien?
3voor12 livestream. Net afgelopen.
pi_69584842
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:10 schreef 16meter het volgende:
Vette vertolking van Under Pressure op Pinkpop.

Ik moet ze écht een keer live gaan zien.
Inderdaad!! Ik stond er echt van te kijken hoe vettie was! Ik vond trouwens het hele concert verrassend goed. Er hing daar echt een supermooi festivalsfeertje.
pi_69584905
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:23 schreef wokkkel het volgende:

[..]

Inderdaad!! Ik stond er echt van te kijken hoe vettie was! Ik vond trouwens het hele concert verrassend goed. Er hing daar echt een supermooi festivalsfeertje.
Ja.. mooie sfeer en een zeer goed optreden. Had er graag bij willen zijn.

Ben meer een dance mannetje, maar alleen al voor Keane had ik een kaart gekocht. Gemiste kans.
pi_69585157
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:25 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ja.. mooie sfeer en een zeer goed optreden. Had er graag bij willen zijn.

Ben meer een dance mannetje, maar alleen al voor Keane had ik een kaart gekocht. Gemiste kans.
Beatstad dan maar he, 25 euri maar.
  zondag 31 mei 2009 @ 21:45:00 #261
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69585501
Klotezooi, helemaal gemist
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_69585563
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:45 schreef Damzkieee het volgende:
Klotezooi, helemaal gemist
Ik ook
pi_69585645
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:33 schreef wokkkel het volgende:

[..]

Beatstad dan maar he, 25 euri maar.
zelfde dag als Mysteryland
pi_69599746
Kwam voor Sprinsteen/Depeche Mode/Kyteman naar Pinkpop. Werd gisteravond zeer prettig verrast door Keane. Lekker fris en energiek optreden en ik bleek toch meer songs van ze te kennen dan ik dacht. Ergo: een goede setlist opgetuigd voor een festival. Die cover van Under Pressure maakte indruk.
Ik, als ouwe lul, hou van dat nummer. De eerste tonen resulteerden meteen in een dubbel gevoel:
- wow; eindelijk een band die met lef een topcover aandurft
- oei; als dat maar goed gaat

Het ging goed. Pinkpoppetje af voor Keane, dus.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:08:01 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_69651823
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:03 schreef mazeind het volgende:
Kwam voor Sprinsteen/Depeche Mode/Kyteman naar Pinkpop. Werd gisteravond zeer prettig verrast door Keane. Lekker fris en energiek optreden en ik bleek toch meer songs van ze te kennen dan ik dacht. Ergo: een goede setlist opgetuigd voor een festival. Die cover van Under Pressure maakte indruk.
Ik, als ouwe lul, hou van dat nummer. De eerste tonen resulteerden meteen in een dubbel gevoel:
- wow; eindelijk een band die met lef een topcover aandurft
- oei; als dat maar goed gaat

Het ging goed. Pinkpoppetje af voor Keane, dus.
Goed om te horen! Iedereen die ik over Keane sprak op Pinkpop was enthousiast!! Stond vooraan en heb - sowieso na een geweldig weekend pinkpop - geen voeten/rug/stem meer over!
pi_69768981
Ja pinkpop zag er gezellig uit idd jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Maar mn kaartje voor Beatstad is binnen!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:25:13 #267
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_69769026
Mijn kaartje is ook binnen
pi_72163677
Voor mensen die nog twijfelen over Beatstad; op Marktplaats zijn nu kaarten voor 10,- euro of zelfs minder te krijgen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:50:14 #269
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_72178834
quote:
Keane over optreden, Nederland en het nieuwe mini-album

3VOOR12 DEN HAAG Susanne Kooijman
maandag 24 augustus 2009

Dat de Britse topband Keane op Beatstad staat kan niet veel mensen zijn ontgaan. De Haagse binnenstad hangt vol met posters met een opdruk van de drie mannen. 3VOOR12 Den Haag had een exclusief gesprek met Tim Rice-Oxley, toetsenist en tekstschrijver van Keane.

Zaterdag 29 augustus is het weer tijd voor een nieuwe editie van Beatstad. Het festival op het Haagse Malieveld heeft de band Keane als afsluiter weten te boeken. Zelf kijkt de band erg uit naar het optreden. “We spelen graag in Nederland. Om voor een groot publiek als aflsuiter op het Beatstad festival te spelen vinden we te gek! Het doet ons veel en we vinden het dan ook een grote eer. Het Nederlandse publiek is een van de eerste geweest die onze muziek echt waardeerden buiten Engeland. Onze eerste show in Nederland speelden we in de Melkweg, in 2003 geloof ik. Nederland heeft ons altijd met open armen ontvangen en het publiek hier reageert altijd erg enthousiast op ons en de muziek.”

Keane is ambassadeur van War Child. Deel van de ticketopbrengst van Beatstad gaat naar dit goede doel. “War Child was een van de eersten die goede muziek aan een goed doel verbond. Dat sprak ons erg aan. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat ik het onrechtvaardig vind dat kinderen slachtoffer zijn van oorlogsgeweld. Kinderen zijn in mijn ogen altijd onschuldig.”

De band speelt in uitverkochte stadions voor vaak uitzinnige fans. Veel last van zenuwen hebben ze echter niet. “Een klein beetje nerveus ben je altijd wel, maar tijdens een festival hebben we daar meer last van. Dan kennen mensen de band niet zo goed. Dat blijft toch spannend voor ons.”

Op het nieuwste album, ‘Perfect Symmetry’, sloeg de band een nieuwe weg in. “Het album is erg filosofisch. En positiever dan de vorige twee albums, daar ben ik ook best trots op. De teksten voor dit album kwamen heel natuurlijk. We keken gewoon veel om ons heen, naar de mensen en de wereld. Het is ook een album over de liefde die we hebben voor de mensheid. Dit is de blik die we nu hebben op de wereld.”

Tim is de voornaamste tekstschrijver van de band en heeft dus al flink wat hits op zijn naam staan. “Mijn favoriete song qua tekst? [lange stilte] Dat is een moeilijke vraag. Ik denk Spiralling. Op de oppervlakte is het een heel dansbaar en poppy lied, maar de tekst is best diep, als dat niet wat arrogant klinkt van me. Ik heb best lang over de tekst gedaan, het is een beste complexe tekst.”

In zijn achterhoofd is Tim ook al bezig met het volgende album. “Ik probeer te schrijven, maar we hebben het nog te druk met toeren. Het zou erg leuk zijn als we het volgende album weer in verschillende landen op kunnen nemen. Ik vond Berlijn een erg inspirerende stad en ik zou daar graag naar terug willen. Het is voor ons belangrijk om soms van omgeving te veranderen. Je ontmoet nieuwe mensen en ziet nieuwe plekken. Voor je het weet belandt je in een rare situatie, zoals een vreemde kroeg om 4 uur ’s nachts. Dat inspireert ons.”

Ondanks het feit dat er voorlopig geen nieuw Keane album zal verschijnen, zal de band begin volgend jaar wel een mini-album uitbrengen. “Het zal een album zijn met zo’n 6 a 7 songs. Wat groter dan een EP dus hebben we het maar een mini-album genoemd. Er zullen nieuwe liedjes opstaan, remixes en samenwerkingen met andere artiesten. We gaan dan in het voorjaar van volgend jaar wat promotie doen voor dat album. Als het in Nederland ook opgepikt wordt, komen we waarschijnlijk ook naar Nederland voor wat promotie.”

Het leven van Tim loopt momenteel erg goed. Zijn rol in de band bevalt hem ook prima. “Ik ben heel gelukkig als ik een zee van mensen zie die genieten van onze muziek. Lachende en huilende mensen en dat je zelf echt in het moment bent, dan hebben wij echt de tijd van ons leven. Ik hou van dat gevoel. Het geeft je ook echt een nuttig gevoel, dat we een doel hebben in het leven. We weten wat voor moeite het kost om een band live te gaan zien. De kosten en het reizen en we waarderen het dan ook zeer dat mensen betalen om ons te zien. Het blijft me altijd maar weer verbazen.”

De band heeft nog een paar weken toeren voor de boeg, met shows in Zwitserland, Rusland, Amerika en Canada. Daarna is het voor de bandleden even rustig. “We gaan wel terug de studio in en het mini-album komt eraan. Maar het is goed om eerst even terug te gaan naar de echte wereld, naar de realiteit. Ik hou ervan om bij mijn familie en vrienden te zijn. Lekker wat gitaar te spelen. Misschien dat ik binnenkort een paar maanden in Amerika ga wonen. Maar ik heb wel meer gekke plannen, dat betekent niet dat ze ook allemaal uit gaan komen!”

Keane sluit het Beatstad festival af. Het optreden van de band zal om 22.00 uur beginnen.
Mini-album dus

Zaterdag
pi_72380202
Zoekend op Youtube vond ik deze versie van 'You don't see me'..
Mij liepen de rillingen over de rug...zo mooi !!

pi_73203986
Er komt een prachtige release aan van Keane:
quote:
We're very pleased to announce the full international release of a 2CD Deluxe Edition of Keane's first album, Hopes And Fears, on 9th November 2009.

In addition to the original tracklisting, this album showcases previously un-released and rare material including early demo Into The Light, recordings from the band’s earliest Steve Lamacq and Jo Whiley radio sessions, the timeless B-side and fans' favourite, Snowed Under (from Somewhere Only We Know), and their debut self-released singles.

The sleevenotes have been penned by long-time supporter Steve Lamacq. In them, he describes the first time he saw them at the Bull and Gate in Kentish Town: “There were only three of them but they sounded huge. They were independent of mind but definitely accessible”.

The 37-track Deluxe Edition is available to pre-order now from the Keane official store, for £14 (around $22 / ¤15). We also have bundles containing the CD and a new T-shirt featuring the classic CP70 print. Plus, there is a very limited edition deluxe bundle, featuring the album, the T-shirt and a Hopes And Fears CP70 art print, signed by the band. Only 150 of these prints were made.

The full tracklisting of the Deluxe Edition is as follows:

CD ONE
1. Somewhere Only We Know
2. Bend And Break
3. We Might As Well Be Strangers
4. Everybody's Changing
5. Your Eyes Open
6. She Has No Time
7. Can't Stop Now
8. Sunshine
9. This Is The Last Time
10. On A Day Like Today
11. Untitled 1
12. Bedshaped
13. Somewhere Only We Know (Lamacq Live)
14. Bedshaped (Lamacq Live)
15. Bend And Break (Lamacq Live)
16. We Might As Well Be Strangers (Lamacq Live)
17. This Is The Last Time (Jo Whiley Live Lounge)
18. With Or Without You (Jo Whiley Live Lounge)
19. A Heart To Hold You (Jo Whiley Live Lounge)

CD TWO
1. Snowed Under (B-Side)
2. We Might As Well Be Strangers (DJ Shadow Remix)
3. Into The Light Demo (Unreleased)
4. Call Me What You Like Demo (Zoomorphic single 1)
5. Closer Now (Zoomorphic single 1)
6. Rubbernecking (Zoomorphic single 1)
7. Wolf At The Door (Zoomorphic single 2)
8. She Has No Time Demo (Zoomorphic single 2)
9. Call Me What You Like (Zoomorphic single 2)
10. Everybody's Changing (Fierce Panda single 1)
11. The Way You Want It (Fierce Panda single 1)
12. This Is The Last Time Demo (Fierce Panda single 2)
13. Bedshaped Demo (Fierce Panda single 2)
14. Allemande (Fierce Panda single 2)
15. Somewhere Only We Know (Live E.P. released 3/5/05)
16. We Might As Well Be Strangers (Live E.P. released 3/5/05)
17. This Is The Last Time (Live E.P. released 3/5/05)
18. Everybody's Changing (Live E.P. released 3/5/05)
Bron: www.keanemusic.com

Hierop kan ik alleen maar zeggen:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 10:29:57 ]
  woensdag 30 september 2009 @ 17:36:14 #272
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_73248857
Leuk prijsje voor die set, die wil ik wel hebben.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_73254264
Die set wil ik ook downloaden!!
pi_73261176
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:36 schreef BruggiKeane het volgende:
Nice

Wat vinden jullie van nieuwe song?
Een goed nummer, maar ik hoor wel wat invloeden van nummers die ik al ken. Niet alles kan ik meteen plaatsen, maar ik hoor wel een beetje "Sacrifice" van Elton John en ik hoor ook wel iets van "Cloud Number 9" van Bryan Adams erin.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')