Hmmm. Volgens die website is mijn centrale (of tenminste, wat ik denk dat mijn centrale is) nog niet eens geupgrade naar ADSL2+. Vandaar al die lage maximum snelheden bij al die aanbieders...quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:58 schreef folie het volgende:
Meestal kan je je wijkcentrale wel uit deze lijst halen:
http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=mijncentrale
Als dat zo is zou je maximaal 8 mbit halen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 @ 12:07 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Hmmm. Volgens die website is mijn centrale (of tenminste, wat ik denk dat mijn centrale is) nog niet eens geupgrade naar ADSL2+. Vandaar al die lage maximum snelheden bij al die aanbieders...
Ja, klopt precies. Nouja, dan maar UPC.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als dat zo is zou je maximaal 8 mbit halen.
Is die informatie wel actueel?quote:Jouw centrale, Alphen aan den Rijn-Centrum ( Al-C ), is nog niet geupgrade
Dat vroeg ik me ook al af. Site ziet er een beetje... verlaten uit.quote:
Het was een opvallend gebouw met KPN logo (geen ramen, etc) en stond ooit eens in de lokale krant dat dat ding uitgebreid ging worden met een foto erbij, etc... en het staat langs een hoofdweg. Was dus allemaal niet echt moeilijk enzo.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:47 schreef MarlaSinger het volgende:
Hoe weet je dat? Ik wil dat ook weten.
Nope.... er is ooit wel eens een lijst met adressen ergens online geweest. Over het algemeen staat er wel ergens een (klein) KPN logootje op, want die dingen zijn allemaal eigendom van de KPN. Meestal ook geen ramen, en meestal een stalen deur, omdat er dure apparatuur binnen staat en men liever niet heeft dat een raampje wordt ingekeild.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:41 schreef MarlaSinger het volgende:
Oké, dus er is geen internettool voor ofzo?
quote:Op maandag 15 september 2008 20:04 schreef PiRANiA het volgende:
Ik weet dat de vermelde snelheid op de site van de provider een maximum is.
Maar ik heb het gevoel dat ik erg veel snelheid verlies.
Ik heb een 20mbit internetabonnement (ADSL2+). Dit komt overeen met 20.000 kbps.
Mijn router geeft echter aan 10.762 kbps binnen te krijgen. Dit is dus ongeveer de helft van waar ik voor betaal...
Zie ook onderstaande grafiek (ik woon 1800 meter van de centrale)
[ afbeelding ]
Wat is een reëel verlies? En waar staat eigenlijk in telfort's voorwaarden dat ik de maximumsnelheid niet kan halen?
interressant!quote:Op zondag 21 september 2008 17:18 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb ook sinds kort een verbinding tot 20.000 kbps maar haal maar 8800 kbps en zit op 1845 meter van de centrale. Dinsdag komt er een KPN monteur om één en ander door te meten.
Ik heb op diverse sites zo'n afstand-check gedaan om te weten hoe ver je van de centrale zit. Volgens die sites zit ik 1845 meter van de centrale. Echter volgens de KPN monteur die deze week bij mij was, is die afstand 3000 meter is. Dus 8800kbps is mijn maximaal haalbare snelheid. KPN gaat mijn premium abo. dus omzetten in een extra abo. van 8 mb. Je hoeft tenslotte niet te betalen voor iets wat technisch niet kan.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |