abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2008 @ 11:23:31 #1
54932 J.J.McKay
............................
pi_61640627
Hi,

even een vraagje m.b.t. de wereld deals van KLM.
Zij adverteren met diverse stuntprijzen, zowel op Inet als op tv en radio.
Nu ben ik even op de site gaan kijken en daar staat duidelijk aangegeven dat de getoonde prijzen all-in zijn, ex. 10 euro admi kosten.
Maar als je een ticket boekt, zie je ineens de ticketprijs staan (die wordt genoemd bij de aanbieding) PLUS alle taxes enz. waardoor de totale ticketprijs flink hoger uitvalt.

Men mag toch niet meer adverteren met 'kale' prijzen??
Kan ik hier een klacht over indienen?

Dank!

Gr.
Jeroen
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_61640715
Ja, dat kan, maar dat is een ambtelijk kut proces waar je je alleen mee bezig moet houden als je je echt verveeld
http://www.reclamecode.nl/pagina.asp?paginaID=72
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_61640988
Beste Jeroen,

Even goed kijken naar de vertrek data en reisduur die in de advertentie worden aangeboden. Die aanbiedingsprijzen kloppen echt maar echter alleen zolang de voorraad strekt. Voor alle bestemmingen is slechts een beperkte stock voorradig. En sommige bestemmingen lopen nu eenmaal sneller dan andere.....

.... zei een FB Platinum Elite member die net een retourtje Panama voor 889 Euro in november geboekt heeft!

En bovendien lul je uit je nek wanneer je zegt dat bovenop de aanbiedingsprijzen ook nog eens alle taxen berekend worden. (klik bij een boeking maar even links onderaan op de knop "Toon details en tariefopbouw")

[ Bericht 20% gewijzigd door titanio op 15-09-2008 11:44:59 ]
  maandag 15 september 2008 @ 11:53:37 #4
54932 J.J.McKay
pi_61641316
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:39 schreef titanio het volgende:

En bovendien lul je uit je nek wanneer je zegt dat bovenop de aanbiedingsprijzen ook nog eens alle taxen berekend worden. (klik bij een boeking maar even links onderaan op de knop "Toon details en tariefopbouw")

Vriendelijke reactie; KLM personeel toevallig?

Daar heb ik uiteraard gekeken, en daar stond duidelijk de genoemde aanbiedingsprijs, en daar nog eens bovenop 127.91 taxes enz.

En voordat je je eerste zin gaat herhalen, ik heb ongeveer 20 data geprobeerd, diverse bestemmingen voor 1 persoon te boeken en telkens kreeg ik een hogere prijs dan de genoemde aanbiedingsprijs.

En wat is de toegevoegde waarde van het melden van je FB Platinum Elite member-schap???
pi_61641544
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:53 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Vriendelijke reactie; KLM personeel toevallig?

Daar heb ik uiteraard gekeken, en daar stond duidelijk de genoemde aanbiedingsprijs, en daar nog eens bovenop 127.91 taxes enz.

En voordat je je eerste zin gaat herhalen, ik heb ongeveer 20 data geprobeerd, diverse bestemmingen voor 1 persoon te boeken en telkens kreeg ik een hogere prijs dan de genoemde aanbiedingsprijs.

En wat is de toegevoegde waarde van het melden van je FB Platinum Elite member-schap???
Nee, geen KLM employee. Die hebben geen FB Platinum Elite card (nodig).

Ik weet niet wat je dan voor bestemming en data gekozen hebt. Maar op de boekingspagina wordt het "Wereld aanbieding" tarief met een oranje blokje aangeduid.

En ach, de toegevoegde waarde van die Platinum member vermelding geeft alleen maar aan dat ik nogal al wat vliegmiles maak per jaar (zit momenteel op 102.000 miles dit jaar) en derhalve redelijk wat ervaring heb met het boeken van tickets. En ook ik wil altijd op de goedkoopste manier van A naar B!

Hoi!
  maandag 15 september 2008 @ 12:20:08 #6
54932 J.J.McKay
pi_61641875
quote:
Op maandag 15 september 2008 12:04 schreef titanio het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je dan voor bestemming en data gekozen hebt. Maar op de boekingspagina wordt het "Wereld aanbieding" tarief met een oranje blokje aangeduid.

En ach, de toegevoegde waarde van die Platinum member vermelding geeft alleen maar aan dat ik nogal al wat vliegmiles maak per jaar (zit momenteel op 102.000 miles dit jaar) en derhalve redelijk wat ervaring heb met het boeken van tickets. En ook ik wil altijd op de goedkoopste manier van A naar B!

Hoi!
TS is uiteraard niet gek en heeft enkel en alleen op de oranje blokjes gedrukt.
Diverse bestemmingen zoals Barcelona, Moskou en Milaan en uiteraard diverse combinaties van data.
pi_61643083
Net Barcelona gedaan. Op de startpagina staat Barcelona vanaf 139 euro excl. reserveringskosten. Ik krijg het niet goedkoper dan 148 euro excl. reserveringskosten.

Meer informatie over de RCC hierrr http://www.reclamecode.nl/pagina.asp?paginaID=72
pi_61643249
Wel even op de voorwaarden letten dan:
quote:
Werelddeals
(25% FB Miles)
•Boeken tot en met 30 september 2008
•Reizen tot en met 30 november 2008 (laatste uitreisdatum 30 november)
•Minimum verblijf: 3 dagen of een nacht van zaterdag op zondag
•Maximum verblijf: 1 maand
•Kinderkorting: niet van toepassing
•Gelimiteerd aantal stoelen beschikbaar voor deze actietarieven. Op = op.
•Wijzigingen voorbehouden.
En wanneer IK dan op Barcelona selecteer met vertrek op dinsdag 14/10 09:00 en retour op dinsdag 21/10 om 15:05 krijg ik echt een tarief van 139 + 10 euro aangeboden. Echter wanneer ik hetzelfde probeer met vertrek op dinsdag en retour in dezelfde week op vrijdag, is de vlucht 9 euro duurder. Vreemd dat het bij jou dan niet lukt.........
pi_61643730
I stand corrected, het lukt mij ook met die datums. Toch iets verkeerd gedaan denk ik zo.
pi_61643934
Ik denk dat de tarieven bij een mid weekse trip iets hoger liggen dan dat er een zaterdag op zondag nacht tussen zit. Soms word je ook gek van die tarieven en verschillende voorwaarden die in al die verschillende boekings klasses gehanteerd worden. Daar zou KLM wel eens wat meer transparantie mogen vertonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door titanio op 15-09-2008 15:52:43 ]
pi_61653156
quote:
Op maandag 15 september 2008 12:04 schreef titanio het volgende:

[..]

Dat zou je flink tegenvallen, als je wist wat voor regelingen er zijn voor het KLM personeel...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_61656472
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat zou je flink tegenvallen, als je wist wat voor regelingen er zijn voor het KLM personeel...
Die ken ik redelijk goed, en daarom hebben die dus in het geheel geen Flying Blue Card nodig!

Alle pilootjes ritselen altijd alles zolang ze op hun prive reisjes maar in uniform inchecken. Zo heb ik er eens een meegemaakt die zich op Schiphol na de paspoortcontrole op het toilet verkleedde en dus lekker onherkenbaar (dacht tie...) in z'n casual kleding boven in de business class op een vlucht naar Bangkok zat. OK wij wilden Sukhumvit Rd en Soi Cowboy ook wel eens bekijken en wie komen we in Long Gun tegen? Juist ja. Vond tie niet zo leuk toen er gevraagd werd waarom hij z'n KLM uniform vanavond niet aan had. Vonden wij dus wel heel leuk!

Maar dat is nog niet het ergste. Weet je wat pas erg is. Van die een en twee streep KLM serveersters die een gratis vakantie reisje gaan maken. Arrogante tiefus gleuven met een hele grote bek en denken dat de hele wereld om hun draait in een vliegtuig.

[ Bericht 8% gewijzigd door titanio op 15-09-2008 20:51:26 ]
pi_61666303
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:46 schreef titanio het volgende:

[..]

Die ken ik redelijk goed, en daarom hebben die dus in het geheel geen Flying Blue Card nodig!

Alle pilootjes ritselen altijd alles zolang ze op hun prive reisjes maar in uniform inchecken. Zo heb ik er eens een meegemaakt die zich op Schiphol na de paspoortcontrole op het toilet verkleedde en dus lekker onherkenbaar (dacht tie...) in z'n casual kleding boven in de business class op een vlucht naar Bangkok zat. OK wij wilden Sukhumvit Rd en Soi Cowboy ook wel eens bekijken en wie komen we in Long Gun tegen? Juist ja. Vond tie niet zo leuk toen er gevraagd werd waarom hij z'n KLM uniform vanavond niet aan had. Vonden wij dus wel heel leuk!

Maar dat is nog niet het ergste. Weet je wat pas erg is. Van die een en twee streep KLM serveersters die een gratis vakantie reisje gaan maken. Arrogante tiefus gleuven met een hele grote bek en denken dat de hele wereld om hun draait in een vliegtuig.
Ten eerste kan een piloot bij de KLM alleen gratis vliegen als hij van zijn huisadres (wat hij moet opgeven en dus niet elk 4 weken kan veranderen) naar Amsterdam vliegt, ten tweede moet dit in principe in uniform gebeuren en als laatste moet hij dan op een extra cockpitstoel plaatsnemen. Helaas zijn er figuren die regel twee mogelijk niet opvolgen en regel drie wordt op de verantwoordelijkheid van de captain vaak genegeerd omdat het voor alle partijen comfortabeler is. Als er geen plek is in de cockpit, mag hij trouwens niet mee, in principe ongeacht of er nog ruimte is in de cabine. Maar het gaat hier dus om woon-werk verkeer wat best goed geregeld is.
Vakantieverkeer echter, is bijzonder slecht geregeld. Als men van die regeling gebruik wil maken, moet men een ticket kopen tegen gereduceerd tarief. Op zich is dit tarief best goedkoop, echter men moet ook de volle mep aan toeslagen betalen. En op relatief korte afstanden (Europees) zijn die toeslagen ook op vol betaalde tickets vaak hoger dan de ticketprijs zelf. Deze "goedkope" manier van reizen heeft echter een aantal grote nadelen. Bijvoorbeeld dat je alleen mee mag als er nog open plekken zijn. Dan kun je het voordeel hebben dat dat in de business class is, maar als je met zijn tweeën reist, wordt de kans dat je beide meekomt al een stukje kleiner en geeft stress als je weer terug naar huis wil. Verder krijg je als je pech hebt geen maaltijd (voor zulke reizigers wordt niet gecatered). Ook kun je de pech hebben dat het vliegtuig vol zit, maar er nog 1 plek over is op een klapbank, gebruikt voor een eventuele, op die vlucht niet aanwezige, stewardess. Die klapbank is niet meer dan een stuk triplex met een laagje blauwe stof, garantie voor aambeien.
Helaas komt ook hier de belastingdienst om de hoek kijken. Deze beschouwt deze reis regeling als loon in natura. Helaas beschouwt men een gemaakte reis qua waarde als zijn een volwaardige reis. Men betaalt dus belasting over wat die reis normaal voor een passagier gekost zou hebben, ook al heb je op die reis op een stewardess-klapbank gezeten, geen maaltijd gehad en op het vliegveld 8 uur hebt gewacht omdat je drie vluchten niet meekwam.

Al met al maakt dit het reizen op die manier flink duurder en op veel bestemmingen is het goedkoper om of het volle KLM (aanbiedings) tarief te betalen, of met een low cost mee te vliegen, dan heb je in ieder gevak de zekerheid dat jij en je vriendin een gereserveerde stoel hebben.
Veel KLM'ers zouden met plezier de bovenstaande regeling opgeven als ze daar een flying blue platinum crd ervoor terug kregen...

Op je opmerking over die "tiefus gleuven" zeg ik maar niet behalve dat zoals jij als passagier mensen kunt tegenkomen die mogelijk het verkeerde beroep gekozen hebben, zij ook passagiers kunnen tegenkomen die de verkeerde attitude hebben tegenover sommige beroepsgroepen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_61667990
Duidelijk verhaal. En wat betreft de laatste opmerking, dit sloeg alleen op niet in blauw reizende dames maar wel met het serveersters beroep. Maar het geldt ook voor in blauw reizende juffen in de trein. Dan denken ze ook dat de hele coupe voor hun alleen is met hun onophoudelijk geblaat over collega's en passagiers. Vooral wanneer ze net terugkomen van een Long-haul vlucht. Maar ook daar zou ik hele verhalen over kunnen schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')