abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2008 @ 14:42:05 #226
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61645434
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:33 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Moa dr is nog een probleemwijk in Gouda, groter dan de vrij kleine Oosterwei, maar daar is het tokkie-gehalte weer hoog. Overigens ook allochtone reljeugd, maar die zijn maar n deel van het probleem.

Als je niet in een van de 2 probleemwijken woont, is het vrij gemoedelijk allemaal. Een reden om wél weg te trekken is dat het centrum door deze jeugd (van welke afkomst dan ook) vooral 's avonds en in het weekend gewelddadig is. Gouda heeft zaterdagavond laat maar een stuk of 6 cafe's en 2 'discotheekjes' open, maar t is elke keer weer raak met vechtpartijen. Tijdens evenementen zijn het weer vooral de allochtone reljongeren die herrie trappen. Er is zelfs serieus nagedacht om het laatste festival, het Goudse jazz/bluesfestival met hekken te omsluiten om deze problemen buiten het festival te houden.
Gelukkig treft de gemeente hier weer wél maatregelen.

Als ik op mezelf zou gaan wonen, kies ik waarschijnlijk niet voor Gouda, maar nu voel ik me niet gedwongen te vertrekken.
Nou, het spijt me zeer, maar als ik lees dat er ergens veel Marokkanen wonen, dan weet ik wel genoeg. Ik heb het namelijk allemaal al eens eerder meegemaakt. Allemaal prima dat je in een zogenaamd betere buurt woont, maar uiteindelijk krijgt iedereen last van de crimineeltjes onder dat volk. Bijvoorbeeld als je naar het centrum gaat. Je hebt heus zat nette Marokkanen, maar die paar nietsonziende teringlijertjes verpesten het voor iedereen. En ik ga me daar echt niet vrijwillig meer aan blootstellen.
I took what was left of a bottle. It might have been too much.
  maandag 15 september 2008 @ 14:58:44 #227
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_61645863
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:42 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

Nou, het spijt me zeer, maar als ik lees dat er ergens veel Marokkanen wonen, dan weet ik wel genoeg. Ik heb het namelijk allemaal al eens eerder meegemaakt. Allemaal prima dat je in een zogenaamd betere buurt woont, maar uiteindelijk krijgt iedereen last van de crimineeltjes onder dat volk. Bijvoorbeeld als je naar het centrum gaat. Je hebt heus zat nette Marokkanen, maar die paar nietsonziende teringlijertjes verpesten het voor iedereen. En ik ga me daar echt niet vrijwillig meer aan blootstellen.
Snap ik, ieder zijn eigen standpunt. Mn moeder zal t ook niet met me eens zijn. Waar het kan mijd ik het probleem, ik laat me niet zomaar wegjagen door een paar opgeschoten gasten. ik wil niet eens in/bij de café's/discotheken zijn waar al die breezerjeugd komt. (al kwamen dr alleen maar 'appelsapdrinkers', zou ik er nog niet dood gevonden willen worden) Gelukkig zijn er uitwijkmogelijkheden. Aan de andere kant, als ik in een van die probleemwijken zou wonen, was ik ook allang weggetrokken!
pi_61649860
Gouda en Connexxion nemen maatregelen

http://www.ad.nl/binnenla(...)men_maatregelen.html

GOUDA - Busmaatschappij Connexxion neemt samen met de gemeente Gouda maatregelen om het busvervoer in de stad veiliger te maken. Zo worden de bussen voorzien van camera's en kunnen buschauffeurs die zich onveilig voelen begeleiding krijgen. Dat lieten beide partijen maandag weten.
Chauffeurs van het bedrijf besloten zaterdag een deel van de wijk Oosterwei te mijden. Directe aanleiding was de beroving van een chauffeur woensdag die onder bedreiging van een mes zijn wisselgeld moest afgeven. Dit gebeurde wel net buiten Oosterwei, maar de chauffeurs wilden laten zien dat zij zich onveilig voelen.
Wim Cornelis, de burgemeester van Gouda, liet weten dat dit voorval ,,de druppel was die de emmer deed overlopen''. In het busvervoer in Gouda zorgen jongeren al langere tijd voor overlast.

Jaja hiermee stopt het vast..
Een camera en als je wilt krijg je begeleiding.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 september 2008 @ 18:29:30 #229
163650 Greys
pi_61652031
Nu op tv op Ned 1, hoe ze het in Rotterdam aanpakken. Bij wangedrag in het OV krijgt de dader een OV-verbod, moet hij/zij de schade aan de tram/bus betalen, smartegeld voor de chauffeur èn een taakstraf. En het aantal incidenten is drastisch gedaald.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61652676
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:29 schreef Greys het volgende:
Nu op tv op Ned 1, hoe ze het in Rotterdam aanpakken. Bij wangedrag in het OV krijgt de dader een OV-verbod, moet hij/zij de schade aan de tram/bus betalen, smartegeld voor de chauffeur èn een taakstraf. En het aantal incidenten is drastisch gedaald.
Dat zou beter helpen ja.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 september 2008 @ 19:00:42 #231
163650 Greys
pi_61652960
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat zou beter helpen ja.
En dan kan je ook meteen dat gezeur over wèl of geen Marokkanen, racisme en wat al niet meer staken, want dan geldt dat gewoon voor iedereen die zich misdraagt in het OV.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61653005
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:00 schreef Greys het volgende:

[..]

En dan kan je ook meteen dat gezeur over wèl of geen Marokkanen, racisme en wat al niet meer staken, want dan geldt dat gewoon voor iedereen die zich misdraagt in het OV.
Juist
  maandag 15 september 2008 @ 19:02:45 #233
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_61653021
quote:
Juist, dat wil ik zien
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 september 2008 @ 19:05:12 #234
163650 Greys
pi_61653090
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:02 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Juist, dat wil ik zien
Het werkt als een tierelier in Rotterdam. De cijfers lieten zien dat het duidelijk drastisch was gedaald, het aantal incidenten. En als het in Rotterdam kan, dan kan het ook in Gouda lijkt me

Wat ik me dan wel weer afvraag, maar dat kwam helaas niet aan de orde op tv vanavond... hoe worden diegenen die zich misdragen in het Rotterdamse OV dan geïdentificeerd, opgepakt en hoe kan de chauffeur onthouden (of een chauffeur van een andere lijn) wie er nou wel of niet een toegangsverbod heeft?
Ze hebben dat vast prima afgedicht, omdat het zo goed blijkt te werken, maar ik vroeg het me gewoon af
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 15 september 2008 @ 19:19:43 #235
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61653549
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:05 schreef MarlaSinger het volgende:
De reactie van het kabinet op dit soort problemen vind ik overigens tekenend: nog meer geld in zulke wijken pompen, dan komt het volgens hun vanzelf wel goed. Wanneer leren die klojo's die ons land besturen nou eindelijk eens dat meer geld om harder te knuffelen voor deze problemen NIET de oplossing is?
Het is de typische Paarse blindheid die figuren als Ella Vogelaar nog hebben. Denken dat mensen integreren en zich goed gedragen als de huizen waarin ze wonen en de werkgelegenheid goed zijn. Onzin natuurlijk.

Men wil niet onderkennen dat de huidige problematiek grotendeels tot stand is gekomen door eigen beleid, door de eigen onwil om mensen tot integratie te verplichten.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 15 september 2008 @ 19:22:47 #236
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61653653
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:33 schreef Tokamak het volgende:
Moa dr is nog een probleemwijk in Gouda, groter dan de vrij kleine Oosterwei, maar daar is het tokkie-gehalte weer hoog. Overigens ook allochtone reljeugd, maar die zijn maar n deel van het probleem.
Korte Akkeren? Daar komt nog de bierbuikige, asociale Nederlander voor
quote:
Als je niet in een van de 2 probleemwijken woont, is het vrij gemoedelijk allemaal. Een reden om wél weg te trekken is dat het centrum door deze jeugd (van welke afkomst dan ook) vooral 's avonds en in het weekend gewelddadig is. Gouda heeft zaterdagavond laat maar een stuk of 6 cafe's en 2 'discotheekjes' open, maar t is elke keer weer raak met vechtpartijen. Tijdens evenementen zijn het weer vooral de allochtone reljongeren die herrie trappen. Er is zelfs serieus nagedacht om het laatste festival, het Goudse jazz/bluesfestival met hekken te omsluiten om deze problemen buiten het festival te houden.
Gelukkig treft de gemeente hier weer wél maatregelen.
Hmm, mijn ervaring is anders. Ik heb nog nooit serieuze geweldpleging meegemaakt in de stad. Maar ik moet bekennen dat ik al twee jaar slechts sporadisch uitga en meestal rond een uur of twaalf wel weer thuis ben.

Ik vind het goed wonen in Gouda. (Ik woon in noorden, wijk Bloemendaal.) Wij hebben hier weinig overlast, weinig vreemd volk dat geen woord Nederlands spreekt. Je moet echter wel op je spullen letten.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 15 september 2008 @ 19:29:06 #237
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_61653851
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:22 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Korte Akkeren? Daar komt nog de bierbuikige, asociale Nederlander voor
Dat is ook wat ik zeg/bedoel . En indd, Korte akkeren.
quote:
[..]

Hmm, mijn ervaring is anders. Ik heb nog nooit serieuze geweldpleging meegemaakt in de stad. Maar ik moet bekennen dat ik al twee jaar slechts sporadisch uitga en meestal rond een uur of twaalf wel weer thuis ben.
Het meeste van dat geweld vindt ook plaats (ver) na middernacht, als alcohol een procentje van de luchtsamenstelling heeft veroverd.
quote:
Ik vind het goed wonen in Gouda. (Ik woon in noorden, wijk Bloemendaal.) Wij hebben hier weinig overlast, weinig vreemd volk dat geen woord Nederlands spreekt. Je moet echter wel op je spullen letten.
Nee Bloemendaal is inderdaad een nette wijk, geen slechte ervaringen daar gehad. Ik woon overigens in Goverwelle, waar het oosterwei-probleem zich een beetje naartoe lijkt te verplaaten.
  maandag 15 september 2008 @ 20:41:36 #238
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61656323
quote:
Lijkt me een juiste straf. Zeker nog door Leefbaar Rotterdam ingesteld.
pi_61658639
Verdelen over het land inplaats om al die buitenlanders op 1 hoopje te gooien en als ze dan zo nodig wat willen doen gelijk zwaardere straffen geven inplaats van 5 uur werkstraf
pi_61658936
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:41 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]
Zeker nog door Leefbaar Rotterdam ingesteld.
De PvdA en Leefbaar Rotterdam hebben allebei een verzoek ingediend voor het OV-verbod.

Kwam er trouwens ook nadat de trambestuurders het werk tijdelijk neerlegden.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
  maandag 15 september 2008 @ 22:13:21 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61659859
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:47 schreef Sanderrr83 het volgende:
Verdelen over het land inplaats om al die buitenlanders op 1 hoopje te gooien en als ze dan zo nodig wat willen doen gelijk zwaardere straffen geven inplaats van 5 uur werkstraf
en hoe zie je dat voor je?

-------

beste familie pachmed,

hierbij deelt de gemeente jullie mede dat per volgende week er een andere woning beschikbaar komt voor u, uw gezin en uw familie. u zult vanaf die dag niet meer in amsterdam wonen, maar in kudelstaart.
uiteraard kunt u ook in kudelstaart gewoon gebruik blijven maken van uw uitkering.

wij wensen u en uw vrouw een fijne ramadan toe.

hoogachtend,

j. cohen & trawanten.

--------
allochtonenverdeling doe je bij asielzoekers die het geluk hebben hier te mogen blijven. en dan nog is het lastig hen op de toegewezen plek te houden, men mag namelijk in nederland gewoon vrij reizen en wonen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 september 2008 @ 22:27:51 #242
163650 Greys
pi_61660539
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en hoe zie je dat voor je?

wij wensen u en uw vrouw een fijne ramadan toe.
Ik zie het al voor me
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61661415
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:05 schreef Greys het volgende:
Het werkt als een tierelier in Rotterdam. De cijfers lieten zien dat het duidelijk drastisch was gedaald, het aantal incidenten. En als het in Rotterdam kan, dan kan het ook in Gouda lijkt me
O ja? Vorige week donderdag werd de metro nog ontruimd omdat er iemand met een pistool liep te schieten.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 september 2008 @ 22:50:02 #245
163650 Greys
pi_61661559
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:46 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

O ja? Vorige week donderdag werd de metro nog ontruimd omdat er iemand met een pistool liep te schieten.
Ehm. nou ja... je begrijpt toch hoop ik wel dat dat soort maatregelen er niet meteen maar voor zorgen dat er nóóit meer iets gebeurt? Dat er daarna alsnog iets gebeurt, wil toch niet zeggen dat de maatregelen dan maar teruggedraaid moeten worden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61664063
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:47 schreef Meki het volgende:
Dit is absolute onzin.

Ten eerste gokken zij voor de zoveelste keer op afkomsten en ten tweede maken ze alweer een olifant van een mug
De politie gokt inderdaad vaak op afkomsten. Daarbij staan Marokkanen inderdaad in het nadeel.
Aanpak gewoon een OV verbod eerste keer en tweede keer uit het land sturen.
The ..... captured the area in the 5th century AD and left behind a number of blonde, blue-eyed .
pi_61664854
Het GVB heeft ook een tijdje bus 38 niet door Floradorp laten rijden IVM Marokkanen jaren geleden, sinds de sluiting van Snackbar Willy is het weer rustiger dat wel
  donderdag 18 september 2008 @ 01:10:18 #248
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61721874
quote:
woensdag 17 september 2008
Cameraploeg mishandeld in Oosterwei
Door RUUD F. WITTE
GOUDA - In de wijk Oosterwei is vanmiddag een cameraploeg mishandeld. De politie heeft direct daarna een verdachte, een 19-jarige Gouwenaar, aangehouden.

Hij zit nog vast. De vrijwel constante aanwezigheid van tv-ploegen hangt de wijk de keel uit en dat lieten de jongeren merken. De sfeer werd allengs grimmiger, maar uiteindelijk is de rust weergekeerd.

De tv-ploegen zijn al dagen in de wijk, nadat afgelopen weekeinde Connexxion besloot een deel van stadsbuslijn 3 niet meer door deze wijk te laten rijden.

Om verdere escalaties in de wijk te voorkomen en ook ouders van de jeugd te wijzen op hun verantwoordelijkheid, heeft burgemeester Cornelis vanavond een groep Marokkaanse ouders toegesproken in sporthal De Springer, aan de rand van de wijk. Daarna is hij naar buurthuis 't Wiel gegaan, om daar met jongeren te praten.

In de gemeenteraad heeft hij vanavond gezegd dat de ellende wellicht voorkomen had kunnen worden, als Connexxion eerder bij de gemeente en de politie aan de bel had getrokken. Van het vervoersbedrijf heeft hij gehoord dat men daar niet heeft beseft wat de impact zou zijn van het overslaan van een deel van de busroute door de wijk.
Tuurlijk, geef de bus maar weer de schuld. Ome Geert kom er maar in!
  donderdag 18 september 2008 @ 01:14:48 #249
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61721944
burgemeester cornelis zat al vaker fout in deze kwestie. hij snapte wel de commotie van connextion en begreep de actie. dat terwijl hij fijn zijn agenten inzet om bonnetjes uit te schrijven en niks deed aan het probleem dat al veel eerder bij hem was aangekaard. wat een zzlappe zak zeg. is hij ook al dhimmie aan het worden omdat hij geen brandbom door zijn raam wil hebben?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61722191
Dat zou best weleens een cameraman van Prem kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')