abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61631359
Hier verder dan maar?
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:37 schreef reem het volgende:
Als die chauffeurs goed beschermd gaan worden kan er toch gewoon weer op die wijk gereden worden?
Nee.

Ook zit de chauffeur in een kogelvrije ruimte dan nog.
Bedreigen ze wel 1 of ander oud vrouwtje met een mes/wapen/whatever om zo de chauffeur alsnog te dwingen het geld af te geven.

Of ze gaan voor de lol kijken hoever ze kunnen gaan met slopen/in brand steken/mensen bedreigen in de bus voordat de chauffeur uit zijn ruimte komt.

Je zoekt de oplossing in de verkeerde hoek.
pi_61631419
Okay tnx

Maarre beschermen van alleen de chauffeur heeft geen zin, dan beginnen ze toch wel tegen de andere reizigers, heb het vaak genoeg meegemaakt.

Keihard arabische muziek draaien en dan wachten totdat iemand er wat van zegt en daar ruzie mee gaan maken, dat soort dingen.
  zondag 14 september 2008 @ 21:52:07 #3
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61631420
Meer politieaanwezigheid in de wijk dan maar?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61631444
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:52 schreef reem het volgende:
Ik denk eerder aan militairen, dwingt meer respect af.
pi_61631466
Gewoon alle relschoppers kapot maken!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  zondag 14 september 2008 @ 21:54:45 #6
14509 reem
pi_61631510
Militairen.. we hebben het hier niet over oorlogsgebied
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61631555
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:52 schreef reem het volgende:
Weer nee.

de oplossing is al vele malen en al vele jaren geroepen door vele en vele mensen, maarja, dan ben je rechts/racist/Wilderslover etc.

Gewoon, doodgewoon kei en keihard aanpakken dat tuig, de enige taal die ze verstaan en , op den duur, respect voor gaan krijgen.

Respect: desnoods slaan we het erin.
  zondag 14 september 2008 @ 21:56:32 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631576
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:54 schreef reem het volgende:
nee, maar wel over beschikbare krachten die toch al betaald worden, of ze nou hun geweer poetsen of optreden in tijden dat de politie te weinig krachten heeft omdat het bonnen moet uitschrijven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61631588
quote:

Wel over een noodsituatie, al wil dat nog niet iedereen toegeven en proberen ze het nog steeds met subsidies/praatgroepjes e.d onder het tapijt te schuiven.
pi_61631591
quote:
Als het daarmee stopt ben ik er voor.
Is weer is wat anders dan een oefening in het bos.
pi_61631659
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, maar wel over beschikbare krachten die toch al betaald worden, ofze nou hun geweer poetsen of optreden in tijden dat de politie te weinig krachten heeft omdat het bonnen moet uitschrijven.
Idd.
pi_61631674
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:55 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Weer nee.

de oplossing is al vele malen en al vele jaren geroepen door vele en vele mensen, maarja, dan ben je rechts/racist/Wilderslover etc.

Gewoon, doodgewoon kei en keihard aanpakken dat tuig, de enige taal die ze verstaan en , op den duur, respect voor gaan krijgen.

Waarom zou een harde aanpak je een Wilders aanhanger maken?
Ik faal die link te leggen. Helemaal omdat Wilders veel te druk is met de Islam en de plank volledig mis slaat wat betreft de echte problematiek in dit land.

Dat randtuig wat deze "overlast" als je het zo wil noemen veroorzaakt heeft helemaal geen zak met de islam te maken.
  zondag 14 september 2008 @ 21:59:12 #13
14509 reem
pi_61631677
Het hard aanpakken van raddraaiers is natuurlijk ook niet meer dan normaal. Zolang de politie haar eigen boekje niet te buiten gaat natuurlijk.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 14 september 2008 @ 22:01:31 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61631764
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:55 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Weer nee.

Meer agenten dus, dat zegt hij toch ook?
  zondag 14 september 2008 @ 22:01:33 #15
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_61631768
We zouden wat dat betreft in Nederland een voorbeeld moeten nemen aan de Italiaanse en Spaanse politie. Wellicht is dat het ene uiterste, maar zoals het er in Nederland (waar de politie niets mag doen) aan toe gaat is weer het andere uiterste.

Het mag allemaal best wat minder soft. En zolang dat niet gaat gebeuren blijf je dit soort problemen houden en zal het alleen maar steeds erger worden. Er zitten voor dit soort tuig immers zo goed als geen consequenties vast aan hun gedrag, dus waarom zouden ze het niet doen?
pi_61631802
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef reem het volgende:
Het hard aanpakken van raddraaiers is natuurlijk ook niet meer dan normaal. Zolang de politie haar eigen boekje niet te buiten gaat natuurlijk.
Dus ze moeten ze van jou oppakken om vervolgens 2 uur later weer buiten te staan.
En dat helpt denk jij?
De politie mag niks, dat weet je toch?
  zondag 14 september 2008 @ 22:03:07 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631825
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik faal die link te leggen. Helemaal omdat Wilders veel te druk is met de Islam en de plank volledig mis slaat wat betreft de echte problematiek in dit land.

Dat randtuig wat deze "overlast" als je het zo wil noemen veroorzaakt heeft helemaal geen zak met de islam te maken.
wellicht niet direct, omdat ze van god los zijn. indirect weldegelijk omdat het blijkbaar nogal halal is om een 'ongeschonden' nicht uit het mooie marokkaanse land te halen, die dan weer kinderen als addergebroed opvoedt. maar misschien is het wel meer een marokaknenprobleem dan een moslimprobleem.
pi_61631827
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef reem het volgende:
Raddraaiers?
Weet je wat een raddraaier is? Iemand die es een bushokje molt, een brievenbus in de fik steekt, ergens eens iets jat.
Dit zijn gewoon criminelen.
  zondag 14 september 2008 @ 22:03:43 #19
14509 reem
pi_61631857
Dlocks, in Spaanse migrantenwijken speelt dezelfde problematiek als hier, en daar heeft harder politieoptreden niets opgelost.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 14 september 2008 @ 22:03:51 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61631864
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dus ze moeten ze van jou oppakken om vervolgens 2 uur later weer buiten te staan.
En dat helpt denk jij?
De politie mag niks, dat weet je toch?
Daar heeft de politie toch niets mee te maken?
pi_61631870
Vorige topic net gemist, was sneller vol dan ik dacht.

Een van de problemen die hier mee te maken hebben is het feit
dat er mensen blijven hameren op het 'ze zijn niet allemaal zo' idee.

Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar durf dan eens toe te geven
dat in de wijken waar marokkanen geconcentreerd zijn (de ene wijk is erger dan de ander)
de problemen veel groter en nauwelijks oplosbaar zijn zonder direct geweld te gebruiken
tegen de kansenjongeren.
  zondag 14 september 2008 @ 22:05:07 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631913
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:03 schreef reem het volgende:
Dlocks, in Spaanse migrantenwijken speelt dezelfde problematiek als hier, en daar heeft harder politieoptreden niets opgelost.
nee en alles 1 op 1 stellen heeft ook nog nooit tot oplossingen geleid.
pi_61631962
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wellicht niet direct, omdat ze van god los zijn. indirect weldegelijk omdat het blijkbaar nogal halal is om een 'ongeschonden' nicht uit het mooie marokkaanse land te halen, die dan weer kinderen als addergebroed opvoedt. maar misschien is het wel meer een marokaknenprobleem dan een moslimprobleem.
Dat vind ik een behoorlijk ver gezochte link.
Ik heb helemaal niets met die religie, echt niet. Ik haat het zelfs. Net als alle andere religies. Maar de problematiek die we kennen heeft er niets mee te maken.

Dit lost je zeerzeker niet op zoals Wilders dat denk te doen. Hij is gewoon dronken geweest toen hij zijn agenda bedacht o.i.d.

Edit:

Dit kan je ook zien aan die film van hem.
Ons overspoelen met dingen die in andere landen gebeuren.
Lekker relevant. We moeten de issues in dit land oplossen. Spijt me donders maar afganakoekoestan is nogal een ver van mijn bed verhaal.
pi_61631970
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar de algemene tendens richting moslims is sinds 9/11 niet helemaal goed meer te noemen en mensen zijn toch geneigt om dat mee te nemen in hun kijk op dingen.

Tuurlijk heeft dit tuig, over het algemeen, niets met moslims te maken en natuurlijk staat er voor elke "slechte marokaan/moslim 10 goede tegenover, maar juist die lijden de schade.

Dus dan krijg je maroktuig op straat, moslimtuig volop in de media, aanslagen, idioten die geen handjes schudden en niet opstaan voor de rechter want we zijn allemaal gelijk, rechtsongelijkheid door regering/burgemeester/justitie alles werkt mee dat "de moslim" uitgekotst word/gaat worden en de goeden zullen dan zeker onder de kwaden gaan lijden en hard ook.

Ben ik daar blij mee? nee, ik zie liever dat er een keer wel opgetreden word door de instanties, keihard, zero tolerance. en dan maar hopen dat dat wel werkt, anders voorzie ik binnen een paar jaar echt wel een soort van burgeroorlog.
  zondag 14 september 2008 @ 22:07:01 #25
14509 reem
pi_61631977
Er wordt hier gepleit voor de Zero-Tolerance aanpak, en dat wordt beargumenteerd aan de hand van voorbeelden uit Italië en Spanje. Dat vind ik een zwakke argumentatie (die iig in de realiteit geen problemen heeft opgelost).

De politie dient zich aan de regels te houden, en situaties goed in te schatten. Soms is zero-tolerance de beste oplossing, soms kan gedogen erger voorkomen.
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')