Dank.quote:Op zondag 14 september 2008 19:46 schreef shmoopy het volgende:
Gaat niet om de smaak, maar om het beter dichtschroeien en een meer gebonden jus/vocht/saus.
om het vlees op te fleuren natuurlijk !quote:Op zondag 14 september 2008 19:40 schreef N.icka het volgende:
Ik maak nogal eens recepten waarvoor ik bv stoofvlees eerst door de bloem moet halen.
Waarom is dat eigenlijk , veel smaak heeft het niet .
Nu in het Nederlands?quote:Op maandag 15 september 2008 17:00 schreef exporQ het volgende:
Zout het vlees volgende keren ff na de tijd...
Klopt helemaal. In vlees zit vocht, bij het koken komt deze eruit. Door bloem op te doen wordt het vocht dik waardoor het beter dichtschroeit.quote:Op zondag 14 september 2008 19:46 schreef shmoopy het volgende:
Gaat niet om de smaak, maar om het beter dichtschroeien en een meer gebonden jus/vocht/saus.
Niet helemaal correct. Je moet alleen geen zout gebruiken om het lang te marineren. Als je het net voor het braden zout op doet, dan is er geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:13 schreef Roi het volgende:
Zout trekt het vocht/sap uit je vlees. Altijd als laatste pas doen.
Heb je daar ook een bron of bewijs voor? Gezien het feit dat toch wel erg veel koks en kookfanatici zeggen dat zout vocht aan het vlees onttrekt, vraag ik me toch af hoe je erbij komt dat dit niet zo zou zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Niet helemaal correct. Je moet alleen geen zout gebruiken om het lang te marineren. Als je het net voor het braden zout op doet, dan is er geen enkel probleem.
Zoals ik het reeds aangaf, het wordt gewoon verkeerd begrepen. Het heeft tijd nodig om vocht uit het vlees te trekken d.m.v. zout. Het gaat er om dat je het vlees niet gaat marineren met zout. Een goed bewijs heb ik zo niet voor handen, maar als je een beetje zoekt op internet dan is er wel het één en ander over te vinden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:44 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron of bewijs voor? Gezien het feit dat toch wel erg veel koks en kookfanatici zeggen dat zout vocht aan het vlees onttrekt, vraag ik me toch af hoe je erbij komt dat dit niet zo zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |