Walnotentaart? Veel geitenkaas met honing en walnoten eten?quote:Op zondag 14 september 2008 18:55 schreef Againzender het volgende:
Gisteren was onze oudste zoon Axel te gast bij mijn ouders. Nou hebben zij een vrij grote walnoot staan in de tuin, en Axel is nu thuis gekomen met meer dan 200 noten
Heeft iemand nog leuke suggesties voor wat wij met die lading kunnen doen?
Of gevulde courgettes met walnoten :quote:50 gram champignons
100 gr walnoten, fijngehakt
2 blikjes krabvlees (2 170 gr)
Vinaigrette
2 el mayonnaise
2 el lente-ui, fijngehakt
2 el peterselie,fijngehakt zout en peper
Snijd de steeltjes van de champignons. Wrijf de hoedjes goed schoon met een vochtige doekje. Bestrijk e binnenkant van de hoedjes met de vinagrette
Bereid een vulling an krabvlees, mayonaise. Lente-ui, peterselie en walnoten in een kom. Roer het geheel goed en breng het op smaak met zout en peper.
Vul de hoedjes met een opgehoopte theelepel van de krab vleesvulling. Bewaar de gevulde champignons in de koelkast.
En leuk om de balletjes door Axel te laten maken en Opa en Oma van te laten proevenquote:Ingredienten
4 dikke, middelgrote courgettes
3 el olijfolie
1 ui, fijngehakt
1 teen knoflook, gehakt
100 gram feta, verkruimeld
50 gram walnoten, gehakt
4 el vers broodkruim
1 ei, losgeklopt
1 tl gedroogde dille
zout en peper
Bereiding
Breng een grote pan water met zout aan de kook en voeg de courgettes toe. Blancheer ze 3 minuten, haal ze uit de pan en spoel ze af onder de kraan. Laat afkoelen.
Leg de courgettes plat op een snijplank. Snijd een dunne reep van de bovenkant van iedere courgette, maar blijf daarbij 1 cm van de zijkanten zodat die heel blijven. Hol ze m.b.v. een theelepel uit zodat er bakjes ontstaan. Bewaar het uitgelepelde vruchtvlees.
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Verhit 2 el olie in een koekenpan en fruit hierin de ui en knoflook. Bak ook het courgettevruchtvlees even mee. Neem de pan van het vuur en roer er de feta, de walnoten, het broodkruim, het ei, de dille en zout en peper door. Vul hiermee de courgettes. Leg ze naast elkaar in een ovenschaal en besprenkel met de resterende el olie.
Dek de schaal af met aluminiumfolie en zet hem 30 minuten in de oven. Verwijder het folie en laat nog 10-15 minuten bakken. Serveer warm.
quote:Walnotenbonbons :
100 gr walnoten
60 gr poedersuiker
2 tl eiwit
200 gr pure chocolade
30 halve walnoten
Hak de walnoten fijn in de keukenmachine. Voeg gezeefde poedersuiker en eiwit toe en laat de machine draaien tot een smeuïg mengsel ontstaat. Zet het afgedekt 20 minuten in de koelkast.
Bereiding:
Maak van 1 eetlepel mengsel balletjes en druk ze iets in.
Doe de geraspte chocolade in een vuurvaste kom. Breng een pan met water aan de kook en neem de pan van het vuur. Plaats de kom boven de pan, zorg ervoor dat de bodem van de kom het water net niet raakt. Smelt de chocolade onder af en toe roeren. Doop de balletjes in de chocolade en leg ze op een stuk vetvrij papier. Druk de halve walnoten op de rondjes en laat ze opstijven.
Kom langs! Dan zorgen wij voor de walnoten bij de yoghurt..quote:Op zondag 14 september 2008 19:07 schreef Isabeau het volgende:
Griekse of Turkse yoghurt met walnoten en honingHeerlijk!
quote:Op zondag 14 september 2008 19:07 schreef Isabeau het volgende:
Griekse of Turkse yoghurt met walnoten en honingHeerlijk!
Drogen is idd wat ik nu aan het doen ben, het zijn overigens 243 notenquote:Op zondag 14 september 2008 19:07 schreef qltel het volgende:
Goed laten drogen en je kunt ze minimaal 2 jaar bewaren.
Nog meer noten?quote:Op zondag 14 september 2008 19:45 schreef Againzender het volgende:
En dank voor de tips, zie er graag meer
Wij hadden vorig jaar 200 KG van 1 boom. Da's zo'n 50 a 60 emmers. Dus zou best kunnen dat die ouders er nog meer hebben binnenkort...quote:
Slagroomijsquote:Op zondag 14 september 2008 19:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
Drogen is idd wat ik nu aan het doen ben, het zijn overigens 243 noten
En dank voor de tips, zie er graag meer
Dit is zo ongeveer de eerste oogst inderdaad, er gaat nog VEEL meer van die boom komen. Daarom zijn tips altijd welkomquote:Op zondag 14 september 2008 20:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Wij hadden vorig jaar 200 KG van 1 boom. Da's zo'n 50 a 60 emmers. Dus zou best kunnen dat die ouders er nog meer hebben binnenkort...
En die heeft die, dus dat komt wel goedquote:Op maandag 15 september 2008 21:24 schreef Katinkat het volgende:
Lekker zelf baklava maken; heb je wel veel noten voor nodig.
baklava is zeer lastig om zelf goed te maken en al helemaal in een "normale" oven.quote:Op maandag 15 september 2008 21:24 schreef Katinkat het volgende:
zat ik ook aan te denken, maar dat gaat mij niet lukken denk ikquote:Op maandag 15 september 2008 21:24 schreef Katinkat het volgende:
quote:Op maandag 15 september 2008 22:14 schreef Againzender het volgende:
zat ik ook aan te denken, maar dat gaat mij niet lukken denk ik
Misschien eens aan m'n Turkse buren vragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |