quote:Op zondag 14 september 2008 18:10 schreef LastRequest het volgende:
De bamislierten om het maar zo te noemen zijn allang gekookt enz, de groentes en ham enz gesneden, alles wordt bij elkaar in een wok gegooid, flink verhit en in je bakkie gegooid!
Dit had je ook gewoon aan mij kunnen vragen, ik heb er gewerkt
quote:Op zondag 14 september 2008 18:10 schreef LastRequest het volgende:
Dit had je ook gewoon aan mij kunnen vragen, ik heb er gewerkt
Geloof ik direct....quote:ondertitel: Miauw
Dat zijn vaak juist de dingen die je volgens mij NIET wilt wetenquote:Op zondag 14 september 2008 18:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Onthul hier de geheimen van de keuken bij de afhaalchinees.
Dat dusquote:Op zondag 14 september 2008 18:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat zijn vaak juist de dingen die je volgens mij NIET wilt wetenZeker niet bij chineese restaurants..
Zit wel een kern van waarheid in. Ik bestel altijd de andere maaltijden dan Babi Pangang en iedereen hoor je altijd BP bestellen. Mijn eten duurt altijd ook meestal iets langer dan de Babi'squote:Op zondag 14 september 2008 18:17 schreef huuphuup het volgende:
in het restaurant waar ik gewerkt heb werd er niets in de magnetron geflikkerd hoor...
wokken gaat ten eerste snel, ten tweede is meneer de chinees ook niet achterlijk. Die weet ook wel dat hij tussen 5 en 7 gemiddeld zo'n 120 porties babi pangang verkoopt (ik noem maar wat.) nasi bami etcetera staat inderdaad vaak al klaar, de noedels en rijst zeg maar, en alles wat er aan groenten gebruikt wordt, wordt net als in een nederlands restaurant voorgesneden in de middag.
In de 'spits' tussen 5 en 7 dus ongeveer stond er 1 zo'n dodo non-stop babi-pangang te bakken, eentje nasi en bami en eentje stond de losse gerechten te bakken "op request" zeg maar, kip kerrie bijvoorbeeld. En dan was er nog iemand die de uiteindelijke bestelling bij elkaar sprokkelde dus en het in de bakjes propte, bonnetje ertussen en in het liftje naar beneden.
Weet niet of dit toepasbaar is voor alle restaurants, maar ik denk wel dat dit logistiek het meest snelle systeem is zeg maar. Bij "onze" chinees werd in elk geval wel alles vers gebakken en kwam het niet uit de magnetron, en toch duurde het zo'n 10 minuutjes max bij afhalen.
Ja.quote:Op zondag 14 september 2008 18:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wordt alles in de magnetron gegooid met bakje en al?
Oestersaus, vissaus (in de Thai) en inderdaad vetsin (wat trouwens helemaal niet zo schadelijk is als veel mensen denken) eventueel soja,suiker, knoflook en ketchup/tomatensaus.quote:Op dinsdag 16 september 2008 02:57 schreef Morwen het volgende:
Ik ben nog nooit ziek geweest van een chinese afhaalmaaltijd en dat zegt heel wat bij mij. Het wordt zeer heet verhit, zelfs thuis brandt je je mond nog.
Kijk eerder uit voor salades in supermarkten
Ow, en oestersaus is volgens mij de èchte smaakmaker en vetsjin (maar daar kan niet iedereen tegen).
Sowieso irritant die E-nummers, ik wil in de supermarkt gewoon kunnen zien wat er in zit zonder er een legenda bij te halen!quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:17 schreef huuphuup het volgende:
gawd...![]()
Lekker veel duidelijkheid krijg je zo
Tsja, in de restaurants die ik ken wordt alles vers bereidt, en als jij dus geen vetsin wilt kun je dat gewoon aangeven en doen ze er geen vetsin door. Geen probleem. Maar ach, die mensen die zo in de stress schieten van E-nummers enzo... Tsja. Ik bedoel, ik heb ook liever geen vleeswaren waar meer E-nummers dan andere ingrediënten inzitten hoor; maar deze mensen kopen dan bijvoorbeeld saus uit een zakje van knorr en als daar op staat zout, dextrose, smaakversterker, conserveermiddel dan gaat het gewoon hup het karretje in, maar als erop staat E423, E412, E620, E241 dan laten ze het liggen, want er zitten E-nummers in en die zijn slecht voor je... (fictieve nummers dit hè, maar ik bedoel dus dat ipv het woord "zout" dan het E-nummer voor natriumchloride erop staat...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |